Vzpomínka na původní barvy
2022: Nashromáždilo se mi dost náhradních věcí, ze kterých by se dalo něco postavit, a tak jsem se rozhodl krosku ponechat v gravelsetupu a postavit k ní silnici. Chyběl mi v první řadě rám. Rámy co by se mi líbily jsou mimo moje finanční možnosti a na bazaru se měsíce nic zajímavýho neobjevovalo, až jsem narazil na tenhle základní model Wilieru. K designu sem měl výhrady, ale jinak naprosto plnil představy. Navíc taloši v posledních letech naštěstí výrazně zjednodušili grafiku a tak jsem neměl ani nutkání hned uvažovat o vlastním laku. Rám dorazil ± v Italem odhadované lhůtě a vzniklo tohle kolo. Je tam řada kompromisů ve stylu co dům dal, ale nic kvůli čemu by mi naskakovala vyrážka. Je to trochu těžší, což mi do budoucna dává možnost si občas udělat radost nějakým drobným upgradem.
2024: Přelakováno – kolu začíná zelený San Remo období.
(vloženo 26.3.22)
Značka | Wilier |
Model | GTR Team Disc |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 8,6 |
Rám | karbon |
Hlavové složení | Ritchey |
Kliky | Shimano 105 R7000 50/34 175 mm |
Přesmykač | Shimano 105 R7000 |
Měnič | Shimano 105 R7000 |
Kazeta | Shimano 105 R7000 11s 11/30 |
Řetěz | Shimano XTR Dura Ace |
Náboj přední | DT Swiss 240 |
Náboj zadní | DT Swiss 240 |
Brzda přední | BR-R7070, SRAM Centerline 160 mm |
Brzda zadní | BR-R7070, SRAM Centerline 160 mm |
Brzdové páky | Shimano 105 ST-R7020 |
Ráfek přední | Nextie ARX 49 |
Ráfek zadní | Nextie ARX 54 |
Dráty | DT Swiss Aerolite |
Pedály | Shimano PD-ES600 |
Řídítka | Deda Superleggera 420 |
Představec | Deda Superbox 110 mm / -8° |
Sedlovka | Deda Superleggero, 27,2 mm |
Sedlo | Ergon SR PRO Carbon Men, 155 mm |
Pláště | Pirelli P ZERO Race 30 mm |
:-D
To je fakt. Nebo budu na všechny křičet, že na dneska mam v plánu Z1.. A zejtra taky.. I pozejtří :)
Stačí se při jízdě občas otáčet, jet na volnoběh, sem tam mrknout na hodinky a občas ucedit Kruci, kde je ten Sagan ;-D
Díky, blbý je, že když už kolo předstírá hodnotu a výkon, tak já budu muset předstírat i formu :)
Tady vidím velkou chybu v prezentaci. Napsat sem, že je to raketa za 300 táců na které jezdí australská reprezentace, tak ti tady 95% lidí včetně mě z fleku uvěří ;-))
Krásný to máš, Fazzy, parádní stroj. Ať to lítá! :-) 15* z 5* ;-)
cyklista86: myslel jsem to tak, že já třeba lehce škrtal koncem tretry o střed kliky, posunutím zarážek lehce dozadu, tzn. tretry dopředu se tretra dostala jakoby do toho vykousnutí kliky a škrtat přestala.
Kolo je s tím rámem parádní, taky jsem po něm koukal. Ať ti šlape :-)
KRoser a vytahnes to pak s te diry? :D
Fazzy: Sorry za odbočení diskuze od super kola :).
Já jsem problém s imbusem v extenderu řešil jako správný strojař :)
Jedině sikama :) Nebo holt přejít na pedály, který plochu pro klíč maji.
Kouba_2005: Jen pro upřesnění cyklista86 má to s tím imbuse ode mě.
Jelikož sám extender používám, sice jiný druh než jsi sem hodil ty, ale je to tak (ten co mám já tak max 6mm imbus). Navíc ten co jsi sem dal ty tak ani nemá žádnou vnitřní díru.
Tak jak by jsi potom utáhl pedál do extenderu když na pedálu je jen vnitřní šestihran na dotažení (žádné venkovní plochy na klíč)
cyklista86 : co to blábolíš? :-) Extender je se závitem, co je v klice, z jedný strany matka, z druhý šroub, dyk to máš na obrázku :-D. Jestli 6 nebo 8 imbus je úplně šumák.
PucalkovicAmina jaky ma vliv predozadni poloha kufru na vzdalenost tretry od kliky? Jinak kufry mam vzdycky co nejdal od spicky to jde. Jinak se vytvari velka paka na kotnik a zbytecne to pretezuje cele chodilo a lytkove svaly…
Kouba_2005 ano to me psal Kroser, ale narazili jsme na problem, ze prej ten extender je na 6mm imbus a ja mam pedal na 8mm imbus.. :D
cyklista86: posuň kufry dozadu (moderní trend hovoří, že až 1cm za kloub palce) a dřít nebudeš :)
cyklista86 : existuje extender na osu pedálu https://www.bikefit.com/…tenders.aspx
Díky za postřehy k pedálům. XTR jsou fajn, ale doma se mi neválí a nejsem si jistej, jestli chci vysolit litr za každej milimetr snížení :)
DaD: Ona to dost ochlazuje ta zeď, jináč je to taková Ferrari červená :) Taky bych se obešel i bez proužku, ale já jsem hlavně rád, že zrušili to grafický zlo, který tam bylo pár let zpět.
Nechapu jak nekdo si muze dat jeste pres tretru tlustej navlek a met stale mezi tou tretrou a klikou dostatek mista..
KRoser netusis jestli se dela y klasicke MTB pedaly jako 520 ale s delsi osou? Ja mam docela problem s trenim tretry o kliky a to ma ten kufr uplne co nejvic ke kraji, abych mel prave mezi tou tretrou a klikou co nejvic mista.. I tak tam mam jen 5mm mozna a obcas strejchnu..
MTB pedály jsou podle mě naprosto v pohodě.
Jen myslím, že se celkem vyplatí pořídit XTR pedály. XTR mají oproti 520tkám výrazně nižší výšku pedálu „stack“, 520 má tělo pedálu 20.5mm a XTR 17mm, rozdíl 3.5mm, 1.75mm na plochu. Takže kdyby jsi pořídil XTR tak můžeš hodit o 1.75mm dolu sedlo a řidítka, díky tomu budeš na silnici víc aero. :)
PS: XT jsou skoro stejně vysoké jako 520 takže jedině XTR)
Fazzy problem s temahle pedalama je, ze MTB tretry maji ruzne vysokou tu gumovou podrazku kolem kufru. Pripadne jestli mas kufr hodne zakouslej do podrazky, tak bude jeste niz(vic zapusteny) oproti te gumove podrazce a pak se klidne muze stat, ze diky tomu jak ten „silnicni“ pedal presahuje tu plochu nad kufrem a predpoklada, ze se opre prave o tu gumovou podrazku. Ten kufr ani nezacvaknes do toho pedalu.. Nebo treba zacvaknes tak tak, ale diky tomu jak je to na tesno tam nebude zadna vule. Ze nebudes moc vytacet spicky ven nebo dovnitr.. V tomhle jsou silnicni tretry a pedaly s kuframa uplne jinde..
Kdyby to nechali jen červené, tak by to bylo lepší. S tou bílou je to takové nějaké studené. Jinak kolo moc fajn a ať dobře jezdí.
Vtipný, že tyhle CDD stavby dopadnou skvěle. Moc pěkná žiletka *****
Jo, teď jsem lehce pátral a máš pravdu. To pro mě vypadá jako solidní alternativa. Díky za tip.
Každopádně lépe vypadají, některé typy jsou lehčí a některé mají větší styčnou plochu s tretrou.
meri: Lakoval bych sám. Když je na to místo a člověk nepotřebuje nějakou moc složitou grafiku, tak na tom nic extra není.
peter: Je tam 2,5 cm. Ale mám to teď nastavený podle krosky. Ladit to teprv budu.
scalar: A má to reálně nějakou výhodu? Vyzkoušený to nemám, ale vždycky mi to přišlo jen drahý a těžký.
Kdybys uvazoval o vlastnim laku,muzu se zeptat kde bys to nechal lakovat? 2 mesice resim lak na kolo ( v Plzenskem kraji nadlidsky ukol) tak treba bys mi poradil kde nechat nalakovat ram.Jinak kolo krasne, Wilik je srdcovka.Diky
scalar: Je to tak, nicméně MTB boty pro mě mají tolik výhod, že u změnu zatím neplánuju. Aspoň do doby než mě tam tohle začne tahat oči :)
Polopol: Uvidíme no, zázraky od toho nečekám, pořád je to holt základní karbon. Ostatně ani Wilier sám tenhle model, navzdory sportovnímu názvu, neinzeruje jako nějaký závodní nářadí, ale pohodovou silničku.
scalar kazdymu to nevyhovuje chodit jako namrrdany kacer v silnicnich tretrach. :)
Měl jsem ho v rafkove verzi a přišlo mi, že strašně nejede, tak šel z domu :-D. Ale vypadá pěkně, to jo.
Petr Ch: Já už tyhle kola jezdím přes rok s 32 mm gumou a řek bych, že se ve větru chovaji líp než moje hliníkový Fulcrum 4 s výškou 35. Přičítám to hodně zaoblenýmu designu na rozdíl od klasickýho V průřezu u těch Fulcrumů. Teď se to nepochybně trochu zvýrazní v kombinaci s placatějším rámem, ale já sjezdy nijak nehrotím.
Moc se mně to líbí. Kombinace 30/45 mm vepředu bude na bočáku cítit, zvlášť ve sjezdech, s narůstající rychlostí.
Pěkný sis to udělal.
Co stoji takova ramovka?
Díky pánové. Kouba: je to tak, nejdražší věc co bylo potřeba dokoupit byly páky, šaltr a smyk. Zbytek se tu tak nějak povaloval :)
KRoser: jj užší pláště nechci, to byl jeden z požadavků na rám. U tohodle ještě pár let zpět udávali maximum 28 mm, ale naštěstí šli s dobou a předělali to, takže se v klidu vejdou i moje oblíbený GP5000 32 mm.
Moc pěkný. Z náhledové fotky jsem si říkal, to zas bude kolo co stojí víc jak auto :). Palec hore za 30mm pláště.
Krása, za 5*****
Prej „Nashromáždilo se mi dost náhradních věcí“ – parádní stavba, určitě bych se u toho cestou zastavil a okouknul.