chvilku mi to trvalo, ale konečně jsem dodělal minulý rok :-) taky tady jsou nějaký snímky focené na kole
(vloženo 10.4.22)
děkuju. zvětšuju zhruba 10 let, fotím na film 20 let, tak to jiný asi jen tak nebude :-)
12.4.22 13:02
protože skener nemám a protože si myslím, že konečný produkt má být právě ta zvětšenina. digitalizování zvětšenin je už taková bokovka, abych se pochlubil kamarádům, hodil na flickr a evidentně i třeba sem :-) je teda fakt, že co mám kino, tak ještě přefocuju negativ, abych viděl, co má smysl zvětšovat. se středním formátem mi stačil kontakt, ale to kino je na tohle prostě moc maličký
12.4.22 09:25
děkuju :-)
xtonda: až na druhý snímek je všude mlha, někde hustější, jinde řidší až skoro žádná. a asi jak koukám často na podobné snímky, tak mi to nepřijde zas tak divné, no…
jkcz: beru to z opačné strany. když je někde něco až moc hezkýho/zajímavýho atd., tak je mi líto to nevyfotit :-)
Máš to pěkné. Obdivuju, že jsi schopný to na výlety vozit. Já bych se nedokázal soustředit. Chtěl bych na to víc času, ještě víc času a pak bych nikam nedojel. :)
Líbí se mi všechny, klidně bych si to dal někde v baráku na zeď jako nějakou sérii.
Za me 2 a 7. Co se ČB fotky tyka tak ta je proste top. Na tech je krasne videt jestli to clovek umi nebo ne. Kdyz jsem se ucil fotit kinofilm byl to mazec. Prinesl jsem 3 filmy do fotolabu a pouzitelne byly 4 fotky. Pak jsem presel na digital a uz se dalo vice experimentovat. Co si ale pamatuji dodnes je rada ze fotograf ma vic fotit nez softit. Tohle co dela Honza je pro me ale jiny level a chtel bych to umet. Z takoveto fotky ma pak clovek vetsi radost, protoze to cvaknout na digital, prohlednout a pak prefotit uz neni o tom neco umet. Nebo nedej boze to protahnout pres PS a ruzne filtry. To je dobre pro produktovou fotku ale neni to umeni.
Honzo parada, me se to libi moc.
Černobílá fotka, má svoje nepřekonatelné kouzlo. Fakt boží!
Fajn, to že si to i sám vyvoláváš, to už je zase jinej level a nedokonalost se dá pochopit a odpustit. Já i když sem fotil na film, tak to bylo protože, tehdy nic jinýho nebylo a fotky se nechávaly vyvolávat. Po roce 1989 nějak zmizely místa kde se daly nechat vyvolat ČB fotky a barva byla drahá, jak film, tak výroba fotek, takže sem na nějakou dobu přestal, než se ceny dostaly na rozumnou úroveň. Pak filmový kompakt Olympus a od roku 2004 už jen digitály od Panasonicu z řady FZ. Ale na postproces jsem líný, maximálně ořez, a na to tahat to na kolo je to moc velké, takže na kole mobil.
Pokud jde o líbí nelíbí nemůžu říct, že by se to nelíbilo, ty záběry jsou zajímavý, ale některé obrázky působí to na mě dojmem x desítek let starých fotek, někde to vypadá jak v mlze, ale přemýšlím nad tím, jestli je to fakt mlha nebo něco při výrobě tý fotky.
Každopádně je to natolik jiný, že dotazy na proč a jak sou prostě očekávatelný.
zirecek: Jak jsem měl možnost Honzu poznat, tak k něčemu tak jednoduchému jako převodu digitální fotky s postprocesem by se nesnížil. A každopádně by sem takovou fotku nedával v celoročním výběru.
Nimrod: Děkuji za vysvětlení a popis fototechniky a postup vzniku snímku. Je vidět, že tě toto téma baví a zajímá. Já bych s sebou na kolo starší výbavu nebyl ochoten vozit, :-). Stačí mi malé bezzrcátko a dron. Avšak já jsem výhradně šotouš. Fotky jsou to pěkné, mají atmosféru. Je prima, že si je nahrál a trochu zpestřil cyklo témata.
Strašáka v barvě taky pamatuju :-)
Mě to neuráží a líbí se mi to, nej asi pětice :-)
Nebo nevybavuju, ale měl jsem pocit, že si ho sem dával už dřív a v barvě, ale asi vlčí mlha :-D
Hezký, má to atmosféru. A strašák by supr i v barvě, co si ho tak vybavuju.
xtonda: uznávám, technická kvalita není moje silná stránka. co se týče ostrosti, viním z toho nejvíc svoje ruce, neb neumí asi úplně dokonale srovnat zvětšovák a rámečky pro negativ. stejně tak až ty poslední zvětšeniny se snažím před přefocením vyretušovat, ale nejsem v tom moc dobrej. další věcí budou moje roztřesený ruce, ale ani snímky ze stativu nejsou zrovna řezavě ostrý (navíc jsem byl před tímhle zvyklý na střední formát, tam se lecos z toho výše uvedenýho ztratilo). a můžeme plynule navázat na samotné řemeslo v komoře, holt nejsem kdovíjak zručnej ani v tomhle
nicméně jsem čekal líbí/nelíbí a případně proč. a může to být i na tu formu, nejen na obsah. holt jsem to špatně odhadl
zirecek: všechno je nikon f2, všechno jsou přefocené zvětšeniny fomabrom variant 112 máchaný ve vývojce ds-14 s metolem místo dimezonu-s. přefoceno sony nex 5r s panagorem macro 100mm f/2,8, úpravy pokud možno co nejvíc tak, jak se mi jeví na papíře, což je poměrně těžké vzhledem k tomu, že monitor svítí a bílá se tedy dá udělat podstatně svítivější jak na papíře, a černá naopak podstatně hlubší. první snímek nikkor-o f/4 2,1cm, ilford delta 100, ds-10. druhý nikkor-o f/4 2,1cm, ilford fp4+, ds-12. třetí nikkor-o f/4 2,1cm, kodak double-x, ds-10. čtvrtý voigtlander super wide heliar f/4,5 15mm, ilford hp5+, ds-10. pátý voigtlander nokton f/1,4 58mm, ilford fp4+, ds-12. šestý voigtlander nokton f/1,4 58mm, ilford hp5+, ds-10. sedmý nikkor-o f/4 2,1cm, ilford hp5+, ds-10. osmý a devátý nikkor-o f/4 2,1cm, ilford delta 100, ds-10. snad jsem tedy ukojil tvou zvídavou povahu :-)
Dazz: děkuju
kožíšek: tobě jsem neodpověděl. protože se mi líbí čb a i kdybych chtěl dělat barvu, tak si ji doma neudělám, a to mi přijde škoda, asi by mi to pak nebavilo…
Bike-forum je otevřená platforma s možností psaní komentářů. Tím, že zde člověk zveřejní nějaký příspěvek nebo fotografii, je logické, že to může vyvolat diskuzi na jakékoliv téma. V případě, že autor nechce diskuzi, měl by využít nějaké webové galerie nebo Facebook, kde může mít komentáře plně pod kontrolou – většinou to vede k promazávání komentářů a ponechání pouze pochvalných a silně pokuřujících příspěvků.
Takže možná bude jednodušší nám odpovědět, jakým přístrojem si fotky pořídil, případně jak byly upravovány dodatečně v počítači.
A proč by se nemohla řešit forma? Kompozice a technická kvalita jsou dva aspekty fotografie, které jdou ruku v ruce. Sice sem to nechtěl psát, ale když už to někdo nakousl, tak mě taky hned trklo, že to technicky vypadá jak skeny fotek co sem jako děcko fotil sovětským foťákem z 50. let, který byl kopií německého foťáku z před 2. sv, na sovětské filmy, včetně zrna a škrábanců a zrnek prachu. Pokud má někdo zálibu v takové technice, tak nic proti, ale otázka čím je to focené se přímo nabízí. Pokud je to digitální fotka a tenhle efekt je tam uměle softwarově dodán, tak WTF.
děkuju, dědku :-)
užil, adu :-) třeba ta 7. je cestou na lysou, je tam focená třítečka zhruba z místa, kde na barevném snímku sama stojí
proč tu ostatní řešíte formu?
Dle mého názoru černobílý převod a přidané zrno pro umělečtější a osobitější pojetí.
A proč je to všechno černobílý?