Takto vyzerá môj Favorit po renovácií, už somnou prešiel Rakúsko, Maďarsko, Poľsko, Slovensko a Česko.
Na riadidlách som si urobil takýto rozširovač riadidiel. Pôvodne sa mi nezmestilo na riadidla všetko čo som potreboval.
Prehadzovačku som menil - pôvodná bola nepoužiteľná
Kolesá a plášte - pôvodné.
Stred z Esky - pôvodné stredové zloženie bolo pozvárané.
Rám som lakoval na čierno.
Do rámu som musel privŕtať držiak na vodu. Neviem prečo sa kedysi nerobili diery do rámu na držiak na vodu.
Môj milovaný cyklocestovateľský bicykel. Je to taký frankenstein Favoritu a Esky a všetkého čo sa našlo na povale, no prešiel somnou už kus Európy a neviem si ho vynachváliť. Veľa znesie, nebojím sa, že by mi ho niekto kradol, ľahko sa dá opraviť a k tomu všetkému je to spomienka na minulé tisícročie. Bicykel som si v rámci možnosti zrenovoval a napísal o mojej „renovácií“ článok – "Renovácia Favorita ":https://www.ridepoint.sk/…ia-favorita/
(vloženo 10.4.22)
Značka | Favorit |
Model | F10 (nie som si istý) |
Modelový rok | 1960 |
Velikost | 23 |
Hmotnost | 12 |
Rám | Favorit - oceľ |
Vidlice | Favorit |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Eska |
Středové složení | Eska |
Přesmykač | Eska |
Měnič | Sunrace |
Řetěz | vymenená (KMC) |
Brzda přední | Favorit |
Brzda zadní | Favorit |
Brzdové páky | Favorit |
Ráfek přední | Favorit |
Ráfek zadní | Favorit |
Řídítka | Pôvodné s prirobeným "rozširovačom" riadidiel |
Pláště | Pôvodné |
Souhlas s Wassermannem.
Michal12345: Je pěkné, že jdi dal staré herce možnost jezdit takové štreky. Výdrži těch původních plášťů se divím. Míval jsem na poč. 90.let sport. Libertu a na té pneu stárly doslova před očima. Při pohledu zblízka měly prasklinky jak zvětralé odněkud ze skládky…
Ať ti ještě dobře jezdí.
A není ti to velký?
Oukej, doba je jinde. Ale tady podle mě borec trošku nastavuje zrcadlo těm , kteří neustále hledají dokonalost a další a další vymoženosti…Zkrátka to neřeší a objel kus Evropy. Kolik z nás to může říci? Vymysli se expediční speciály, navarky na brašny atd. Což je fajn a taky jsem priznivec toho, že bych to měl tip top.
Kdyby napsal, nemam prachy, ale prostě jsem chtěl vyrazit, tak jsem sedl na starý favo a objel kus Evropy, tak mu všichni fandíme. Zkrátka je věrný své myšlence a je to hold jen opačný konec barikády. Za mě proč ne. Neřeší a je mu to buřt si myslím…
Renovace je soubor operací v technologickém postupu, jimiž se opotřebovaná nebo jinak poškozená věc uvede do původního geometrického tvaru, rozměru, atd.
Toto je spis pokus jak udelat z hou(v)na kolo. Nadseni je fajn, ale tady mel zvitezit rozum. Sorry kamo.
Taky jsem jezdil kdysi Favorita, když nic jiného nebylo, ale tady jsem se opravdu zasmál. Ještě že už je ta doba pryč…
Pro vzpominky mam taky jednoho staryho favorita v garazi, ale uz bych na nem nikam jezdit nechtel…:-)
Nadšení zcela chápu. Není to žádná moderna, ale na vandrování postačí. Tady na BF je spousta lidí co kupují jen novinky a stejně houby jezdí. Užívej si fávo dále.
A jen tak na okraj, tohle nejsou původní pláště ani omylem. Ty původní jebky nechceš ani náhodou a ani náhodou by takovou dobu nepřežili:)
Chápu nadšení, ale vůbec ho nechápu zrovna pro tento stroj. Jako velikost si trefil opravdu přesně, zřejmě zkušený fitter na pravém místě:) Ale ono vlastně ani nebylo z čeho vybírat, že?
Vzpomínky a nebo ne, tohle je něco otřesného. Vlastně ano, vzpomínky! Já je na tuto éru mám také a to ty nejhorší, co z cyklistiky mám. Hodnotit nebudu, tam je i jednička málo. Jako sorry, ale tohle u mě vyvolává jen to nejhorší z doby, co jezdím na kole. Naopak tobě přeji jen samá pozitiva s tímto strojem. Někdo dává přednost nostalgii před funkcí, já nikoliv, ale chápu to.