Pod fotbalovým hříštěm v Děrném se nachází první kamenný propustek pod tratí.
Podobně jako další dva propustky se dá bez problémů prolézt na druhou stranu.
Nad propustkem je cca 180 m dlouhý fragment trati. Bohužel, vede odnikud nikam.
Druhý kamenný propustek zvaný "U čundrácké chaty" se nachází mezi Děrným a Lukavcem
Trať nad propustkem končí na jedné straně v mohutném zářezu.
Na druhé straně vede k velkému trempskému tábořišti, proto "U čundrácké chaty"
Od tábořiště vede pěkný sjízdný železniční úsek dlouhý 650 metrů.
Jako obvykle trať zničehonic končí, tak jsem sletěl po louce do Lukavce.
Nad Lukavcem jsem se od trati poněkud odklonil a vyjel si na kopec ke kapli sv. Anny, která tam stojí údajně už od 17. století.
Od kaple vede cesta přímo ke třetímu propustku "U památníku osvobození".
Třetí propustek je uvnitř krásně zachovalý.
Trať nad propustkem opět končí u skalní stěny v kamenném zářezu. Skálu měla trať překonat tunelem.
Tunel jsem objel a pokračoval po tělese trati, které, jako vždy, náhle končilo, tentokrát přímo nad říčkou Gručovkou , kterou měl překlenout most.
Vrátil jsem se zpět a pokračoval po lesní cestě nad tratí. V tomto místě měl pode mnou stát most přes údolí a napojit se na trať (dnes lesní cestu) uprostřed fotografie
Kousek trati mezi Skřípovem a Jakubčovicemi.
Tohle už nemá s železnicí nic společného. Stará stříbrná štola Kajlovec z 16. století.
Už delší dobu jsem se chystal trošku podrobněji a v klidu prozkoumat, co zbylo po nikdy nedostavěné železniční trati z Fulneku do Opavy napříč Nízkým Jeseníkem. Na to, že byly postaveny jen nesouvislé fragmenty trati, tak se toho dochovalo docela dost. Tři velké kamenné propustky, spousta náspů, zářezů a kousek kamenného základu mostního pilíře. Snažil jsem se kopírovat trať co možno nejlépe, ale byla to past za pastí. Potrhaný, poškrábaný, špinavý, s namotaným bordelem v kolech a vytrženým (naštěstí nepřetrženým) kablíkem Di2 jsem dorazil až skoro k Hradci nad Moravicí, 30 km za 5 hodin. Pak už jsem raději nic nezkoumal a mazal dom, takže to nakonec hodilo 80 km/1300 m.
(vloženo 14.4.22)
Propustek je ideál, včera jsem totiž v jedné nejmenované soutěži dovědíl, co je „výkalné“ a už mohu v klidu dožít :-D
nooski: To je zajímavý postřeh. S dovolením jsem to tedy opravil na odbornější výraz „propustek“ :-) .
Hodně zajímavé, jen dotaz – měl jsem za to, že propust je rodu ženského :-)
Zde audioverze povídání o trati: https://prehravac.rozhlas.cz/audio/642126
Sice je to “jen” fabrika v Libé nedaleko Aše, kolorovana paintballisty, ale tyhLe historizujici industrialy jsou proste fascinujici…
Supr. Tyhle zarostly, opusteny mista mam rad a uplne chapu duvody se k nim a po nich vydat: dava to vyjizdce uplne jinou dimenzi.
Singlespeed: Dík za odkaz, zajímavé počtení. A konečně jsem tam i našel nákres kompletní trasy.
15.4.22 11:48
Krymos: Na netu se toho dá dohledat docela dost, např. http://www.lukavec.info/…znicni-trat/
15.4.22 11:25
Tenhle typ reportů, mě fakt baví, poučný, pěkně zpracovaný, prostě super práce!
To mi připomnělo kultovní „… holý, bosý, rozjebaný…“
Pěkný report. Každopádně!
Melvin: Na mapy.cz původně nebylo nic, jen jeden propust u památníku. Tehdy jsem pomocí formuláře „Nahlásit chybu“ nechal doplnit zbylé dva propusty a lokalizoval jsem i mosty. Ty tam ze záhadných důvodů označit nechtěli, ale zamakali na zaznačení fragmentů trati.
brtníček: pokud ti to pomůže, tak na mapy.cz máš velkou část železnice zakreslenou. Plus označeny místa těch propustí.
brtníček: https://mapy.cz/s/kojabutafa
Garmina jsem měl na kole, takže tam nejsou pěší průzkumy, ty jsem nezaznamenával.
Luxus, tyhle průzkumný jízdy já můžu. Fajn fotky, navnadilo mě to na něco podobného tady u nás.
Když vezmu, jaké převýšení je mezi Hradcem a nedalekými Jakubčovicemi, tak se divím, že se do toho vůbec pouštěli. Nicméně kdyby to tehda dostavěli, tak by to dnes byla vyhledávaná turistická atrakce.
Taková tůra by mě taky lákala.
Parádní report a i přes počáteční nesnáze i celkem dobrý fyzický počin, GJ ;-)
14.4.22 20:46