Tak já ho rovnou přidám i sem.
Nejdřív proces výběru.. chtěl jsem levnýho hliníkovýho trail hardtaila na Shimanu, na blbnutí na lehčích trailech a kolem baráku. Bohužel jsem zabředl do hlubin internetu a z nějakýho důvodu se zamiloval do tohodle.. ocelový relativně drahý (s dph a clem) kolo na Sramu s divnou geometrií. Po pár pivech, výběru kreditky na který ještě něco je a pár kliknutí bylo hotovo, a za tři tejdny bylo u novýho tatínka.
Tedy, nákup zde, koho zajímá geometrie a tak – https://eu.stifmtb.com/…atch-pro-kit. Nebudu lhát, lákalo mě i to, že ho nemá každej druhej. Skvělá komunikace se Stifem, doporučení na dýlku teleskopu (radši sem si vzal 175mm, dávaj tam i 200mm), ještě nějaký diskuze o komponentech, fakt příjemný. Naivně jsem měl nějak v hlavě, že ten rám vařej v Anglii, tůdle – je to Taiwan. V Anglii to skládaj. Což tedy znamená mimo jiné to, že Country of origin na faktuře je Taiwan – prd ho, dalších 14% clo:)
Parádně zabalený přišlo, nutno jen minimální montování – řidítka, přední kolo, pedály. Supr je, že ho dávaj dohromady na základě objednávky – takže to sice nějakej tejden trvá, ale přijde rovnou tubeless s nalitym mlíkem. I dle komponentů je jasný, že u toho někdo přemejšlel a nešidil to – plnotučná GX kazeta, žádný kombinace s NX, jak to tak někdy bejvá. Gumy v těch lepších specifikacích. V balení rovnou pěkný použitelný pedály, co se prodávaj za třináct stovek, parádní Hope náboje a tak.
Teď k jízdě.. je to prostě úplně něco jinýho (druhý kolo mám gravela). Dostává mě, jak moc je to pohodlný, což dělá jak ta ocel, tak balónoidní pláště a výborná vidle. V našich polabskejch terénech až skoro fullu netřeba. Geometrie je.. zvláštní, pro mě. Nízkej střed mi zatim vůbec neva, naopak je to krásně stabilní a že přes velký kořeny a v zatáčkách se nešlape, to mě naučil tatínek kdysi dobře:) Spíš si budu muset zvykat na skoro kolmou sedlovku, šlapání pod sebe je nezvyk a taky člověk dost nalehává na řidítka. Na trailu sem zatim nebyl, uvidíme. Co je velká změna a co jsem chtěl, jsou platformy. Po letech na spd jsem prostě chtěl zkusit něco novýho a bude to chvilku trvat.. včera jsem pokřtil pravou holeň a nepochybuju o tom, že to nebylo naposledy. Zas si řikám, že pro nějaký to zlepšení techniky by to mohl bejt přínos. A až mě to definitivvně nasere, hodim tam spd.
Ještě plusy a mínusy.
Plusy – stabilita, promyšlená specifikace (dobře, za Shimano bych byl radši, ale co už), jede to celkem slušně i do kopce a po rovině. A je fakt pěkný, nemůžu si pomoct.
Mínusy – štve mě ta integrace řadící páčky a ovladače teleskopu do objímky brzdovejch pák – mám širokou ruku a krátký prsty a špatně se mi na to rovná, potřeboval bych to šoupnout dál a brzdu nechat. Na geometrii si budu muset zvyknout, ale to je prostě vlastnost. To GX řazení, hm.. sem zmlsanej, si to sedne:) Nevylučuju, že by někomu mohl ten zadní Rekon přijít málo.. agresivní. Mně to zatim neva.
Sakumprdum, novej svět pro mě.
(vloženo 23.4.22)
Značka | Stif |
Model | Squatch |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | 19 - 20 |
Hmotnost | 14 |
Rám | Ocel |
Vidlice | Rock Shox Pike Ultimate 130mm |
Hlavové složení | Hope |
Kliky | Sram GX Lunar |
Středové složení | Sram |
Měnič | Sram GX |
Řazení | Sram GX |
Převodník | Sram GX, 32 zubů |
Kazeta | Sram GX, 10 - 52 |
Řetěz | Sram GX |
Náboj přední | Hope Pro 4 |
Náboj zadní | Hope Pro 4 |
Brzda přední | SRAM G2 RSC |
Brzda zadní | SRAM G2 RSC |
Brzdové páky | SRAM G2 RSC |
Ráfek přední | WTB KOM Trail i30 |
Ráfek zadní | WTB KOM Trail i30 |
Pedály | Burgtec Composite |
Řídítka | Burgtec, 800 mm |
Představec | Burgtec |
Sedlovka | KS Lev Integra, 175 mm |
Sedlo | Burgtec |
Pláště | Maxxis Minion DHF EXO TR 3C 2.6, Maxxis Rekon EXO+ TR 3C 2.6 |
“L”, mam 183 cm. Vzit 200mm teleskop, mam ho skoro uplne zarazenej, takhle jsem radsi vzal 175mm a par centaku zbejva.
Co znamená velikost 19 – 20? Stif uvádí M, L a XL. To tvoje je co?
Hele spíš mám zase dojem že nemám prachy:) Ale jestli se neprodá, taky dobře a nechám si ho.. za rok mě zas todle HT omrzí a budu shánět gravela, znám se. Právě.. gravel je supr raketa, ale vlastně zpotit se můžu úplně stejně, jestli mám v lese rychlostní průměr 28 nebo 20 je vlastně jedno, nikam daleko jezdit nepotřebuju, na silnici se bojim..
Kolego a to te to tak vzalo, že grevl už jde do světa? :-D
PS: já na něj už tři měsíce nesedl… kdysi to bylo fajn a účel tam byl, ale jak se změnilo postupně to kde jezdím, tak teď je tam hardtail o dost zábavnější
Ale byla to dobrá škola :-)
Je to dost pěkný. Profil jsi taky neodflákl, takže dávám plných. Sám bych se té geometrie trochu bál, na ocelovým HT jsem šel radši po přece jen mírně konzervativnější. No a když budeš moc těma platformama brázdit terén, může dát SPD. U HT obzvlášť to má ještě výhodu v méně defektech.
Když je GX nový a správné sežízený, tak chodí krásně. Možná teda stačí lehce doštelovat. A Tchaj-wan mě oproti kontinentální Číně vždycky naopak potěší. Dokonce mám pocit, že taková ty překvapivě dobrý a přitom levný věci na kolo jsou v poslední době vždycky z Tchaj-wanu (třeba brzdový desky XON).
@beno s tím jak šly ceny rámů na planetX nahoru to momentálně nejlíp vychází u Stiffu a BFEmax od Coticu. Ikdyž nedávno byl on one Hello dave za cca 300 liber. Toto je rozhodně co se týče barev nádhera.
Sakra, na tenhle rámec jsem už slintal! Naprosto boží, i ta barva! Líbil se mi i jeho předchůdce na 27,5" kolech – Stif Morf :-) Komponenty taky naprostá paráda, líbí se mi ty prvky z Anglie, náby a kokpit, není co vytknout. Cenovka rámu je super, dřív vycházel lépe On-One, teď je na tom koukám Stifff lépe. Plnej počet!
Vymazlený kolo, navíc hodně hezký. Jsem rád, že trail ht se vesele rozšiřuje po našich krajinách, protože za mě je to parádní koncept. Co se týče tý integrace páček na řidítkách, tak mám podobný problém a prostě to chce samostatný objímky. Integrace je super a při montáži mít jenom jednu objímku je šikovný, ale já mám potom prostě od páček omlácený palce.