Na začátku roku jsem přemýšlel, jestli si neudělat radost a pořídit novou rámovou sadu a z Orbey udělat rezervní kolo-dvojku. Ve výběru bylo Colnaga V3Rs na ráfkové brzdy, na kterém nedám dopustit, ale pro tento rok už byl vyprodaný. Kdysi jsem řekl, že když kotouče, tak jedině Tarmac :D , protože je to pro mě srdcová záležitost. Moje první a pořádné kolo byl Tarmac SL2 ve verzi 8r a poté jsem měl SL3 ve verzi 10r a byla to super kola. Vždycky jsem si říkal, že až budu velký kluk, tak bych aspoň jednou za život chtěl mít na rámu napsano S-Worsk :D .V České republice už žádné rámové sady podle dovozce ve velikosti 52 a ve dvou barevných variantách, které jsem chtěl, už nejsou pro tento rok k dispozici, tak jsem stavbu nového kola pro tento rok opustil. Před týdnem se objevila jedna rámovka v požadované velikosti a barvě v Německu, tak jsem neváhal a objednal. Na kole bude ještě jiné sedlo PRO Falcon a přehozavačka Dura Ace pokud dobře dopadne reklamace. Kola jsem vybral stejné, jaké mám na Orce, protože pro mě je výška 35mm ideální, abych při velkém větru s mojí hmotností neodletěl do pole a jsem s nimi maximálně spokojený a byly za dobrou cenu. Kliky asi zase vzbudí vášně, ale mám je tam z důvodu wattmetru a podle mých zkušeností, je to nejlepší waťák co jsem měl-žádné výpadky, měří konstantně, žádné nesmyslné výkonové špičky. Možná časem zkusím Dury s wattmetrem a tyto kliky bych vrátil zpátky na Orcu. Posed budu ještě ladit s novým sedlem.
(vloženo 5.5.22)
Značka | Specialized |
Model | S-Works Tarmac SL7 |
Velikost | 52 |
Hmotnost | 7,17 |
Rám | S-Works Tarmac SL7 FACT 12r Carbon |
Vidlice | S-Works FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc |
Kliky | FSA Powerbox Carbo 50x34 170mm |
Středové složení | FSA MegaEVO 386 |
Přesmykač | Shimano Dura-Ace R9150 Di2 |
Měnič | Shimano Ultegra Di2 R8050 |
Řazení | Shimano Dura Ace Di2 ST-R9170 |
Převodník | FSA Powerbox Carbo 50x34 170mm |
Kazeta | Shimano Dura Ace - 11-28 |
Řetěz | Shimano Dura Ace HG901 |
Náboj přední | DT Swiss PRC 1400 SPLINE db 35 |
Náboj zadní | DT Swiss PRC 1400 SPLINE db 35 |
Brzda přední | Shimano Ultegra BR-R8170 |
Brzda zadní | Shimano Ultegra BR-R8170 |
Brzdové páky | Shimano Dura Ace Di2 ST-R9170 |
Ráfek přední | DT Swiss PRC 1400 SPLINE db 35 - 240 |
Ráfek zadní | DT Swiss PRC 1400 SPLINE db 35 - 240 |
Pedály | Shimano Dura Ace PD-R9100 |
Řídítka | Black Inc Carbon |
Představec | Tarmac integrated stem 90mm |
Sedlovka | 2021 S-Works Tarmac Carbon seat post 0mm |
Sedlo | Fizik Antares R1 |
Pláště | Continental Grand Prix 5000 |
1james1: Duše já určitě nepoznám. Pláště testuji ve sjezdech a pokud podrží, tak to jezdím. Sjezd a tempařina je na silnici nejvíc. Tyhle Cotton pláště jsou zatím absolutně super. Výdrž zatím nevím, ale po 1000km vypadají jak nové. Uvidím jak dopadnou s ohledem na nájezd. Duše zatím fungují bez zaváhání i když je tu na ně spousta stížností. Tlak drží, i když tedy já jezdím velmi nízký. Vzadu 6 a vpředu 5.5 bar. Až píchnu, tak budu v řiti, neb zatím nemám ty jejich záplaty:) Ale vozím v kapse ultralight od Schwalbe jako rezervu.
Ta tvoje Orbea se mi libi mnohem vic jak tenhle Spesl. Hlavne at dela radost! :)
DaD…a nemá aero kokpit, to bude také rozdíl x gramů a o pár méně článků na řetězu kvůli menším převodníkům další gramy :))
Za mě to je nedotažený do konce…jak tam nejsou eloxovaný čepičky na ventilky tak mě to nebere ;-) je to vážně nádherná žiletka, nemám tam nic co bych měnil.
Možná mi blbě měří váha :D ještě něco půjde dolů skrz přehazku :D Duše mám Hutchinson light a omotávku FSA Ultra Cork, která není z nejlehčích, ale už léta ji používám a nedám na ni dopustit :D Jaký máš zkušenosti s Tubolitama? Je poznat rozdíl?
KRoser: jj, vím, ale černou zátku jsem doma měl jen jednu :D jinak samé stříbrné, ale budu se snažit sehnat černé :D
@gemini A nebude to tím, že ty Bianchi Cyklo Best, bo jak se jmenujou, prodávají jak rohlíky?? ;-)
Kolo luxus, ta barva je fakt super.
PS: Jediné co mi tam na oko nesedí jsou ty stříbrné zátky v řidítkách. Vyměň za černé a bude to dokonalé.
*****: No počkej, ale ještě mám větší převodníky 53/39 a to také něco hodí :)
Trochu mě zaráží, že i když to mám komplet na Ultegře a vyšší kola, tak to mám o fous lehčí. Momentálně 7.135kg. Mám tam tedy Cotton a Bubolito. Ale i tak, heč! :)
@1james1: Mi přijde, že tady kolem Brna je to teď samý Bianchi a třeba Treka Emondu co vozím, jsem potkal snad jen 2×…
Taky bych se s Tarmacem asi smířil :) Jinak v týhle velikosti z toho prakticky nejde udělat škaredý kolo, i kdybyses snažil.
za me pohledove i funkci vyssi rafky, ale to uz je o osobnich preferencich, strela za 5*!
Dřív to tak bylo, že Spešlů bylo hodně, ale poslední dobou spíš vidím Canyony. Orcu OMX jsem mohl mít taky, ale tento rok bez šance. Původní Orbea mi zůstane, takže když zrovna pojede moc Speslu, tak sednu na Orbeu :D :D
kacerek75: navíc je jedno, že to má každý, když ti jde o jízdní vlastnosti a ne o to se odlišit. To kolo je prostě špičkové.
Brzo Ti představím Orcu Omx na Dura 12s. Pak můžeš přemýšlet jestli jsi udělal dobře a vzal S který má každéj.
5*
Overlap jsem měl snad na každým kole na moji velikost :D ale jak tu někteří píší, při normální jízdě se mi nikdy nestalo, že bych si líznul nebo to skončilo potom pádem. To by člověk musel jet hodně pomalu a otočit řidítka hodně do boku a mít nohu v dané poloze, aby si lízl…
Navíc je overlap pro vyježděného borce naprostý nesmysl. Počítá s tím a chová se podle toho. Vemeno se, při malé rychlosti, složit může, ale i tak je to naprostá ojedinělé.
Na me to je strasne strakaty :-), ale ja na tom jezdit nebudu, jinak naprostej luxus, jasnych 5 :-).
Kdyz uz neni co vytknout, vytahne se vysoce teoreticka vec jako treba toe overlap
Teď jsem dojel z rychlého testu a super, jen doladit posed podle Orcy se stejným sedlem. O víkendu budu chtít Tarmaca povozit po nějakých kopcích v Hostýnkách a Beskydech, tak uvidím, jaké budou pocity :)
Pikaču: Rovaly už byly nad můj rozpočet a DT jsou srdcovka a za půlku ceny :D
Micey: Story k barvám netuším, ale mě ta „žlutá-zelená“ ladí k dresu :D
DaD: jj, skoro dvojčata :D
Krásný. Jaká je story za tou barevnou kombinací, to je předpokládám symbolika něčeho?
Přide mi to nějaké povědomé. Tarmac S-Works, velikost 52, Powerbox kliky, Di2, sedlovka s 0 offsetem a dokonce máš i stejně podložek pod představcem. To je moc :)
Jinak tohle je pecka kolo a lepší jsem ještě nejezdil. Nevím jak to, ale ani Madona a ani S5 nejede jako toto. Lepší kolo mít nemůžeš. Za jedna abych tě nas.ral! Kecám, jasných pět, samozřejmě :D
Jak píše nooski, toe overlap není na silnici vůbec problém, i v malých zatáčkách toto nehrozí a natočení řidítek nebývá takové aby k tomu docházelo. Opravdu jen při popojíždění kolem hospody k tomu může dojít.
Navíc tady nebude až tak velký, možná k němu ani nebude docházet. Hodně to zkresluje a takto z fotky to nemusí být poznat. Ukáže to až fotka s nacvaklou botou a stočenými řidítky.
Já mám na krosce toe overlap jako prase (krátké kolo v malé velikosti). Přesah odhaduji v nejhorší poloze tak 2cm, takže to není jen tak nějaké šmírnutí o špičku tretry. Na krosce jezdím daleko více kroucené tratě a ještě jsem kvůli tomu nelehnul. Škrtám si dost často, ale více mi vyhovuje že se to kolo obtočí kolem stromu :-)
Hezké kolo i navzdory klikám, krásné proporce tomu pomáhají. Ať slouží!
cyklista86: toe overlap byl na menších silničních kolech vždycky, to se až dneska dělají paskvily s geometrií, díky které se kolo řídí jak kamion. Pokud by ses smotal, tak je to jen tvoje vina ;-)
Slusnej toe overlap. Na tom bych se smotal pri klickovani nekde v male rychlosti. :D
Za mě top a nic bych neměnil ;-) Možná jen to S ve znaku :-D Za pět!