originální gumy na páky
originální záslepky
titanový střed
Petr Matoušek č. 297
Když jsem narazil na čtyřlístky 1,4/1,6 tak ve mně začala hlodat myšlenka tohoto SS z původní váhy 9,5 kg pomocí lehčích komponentů dostat na ještě nižší váhu. Aby toto odlehčení dávalo smysl, tak jsem použil jen komponenty, které v té době byly dostupné, včetně galusek. Takže výsledná hmotnost 8 820 g při velikost 59 cm už ostudu neudělá. Jen tak pro zajímavost kompletní přední kolo 895 g, zadní kolo vč. šestikolečka 1265 g. Za pomoc při doplnění součástek děkuji Jakubovi V. a Milanovi P. Kolo jezdil reprezentant Petr Matoušek.
(vloženo 16.5.22)
Značka | Favorit |
Model | F1 SS |
Modelový rok | 1975 |
Velikost | 59 |
Hmotnost | 8,820 |
Rám | Reynolds |
Vidlice | Reynolds |
Hlavové složení | Super Record |
Kliky | Super Record |
Středové složení | Super Record - titan oska |
Přesmykač | Record |
Měnič | Super Record 1.generace |
Řazení | Super Record |
Převodník | Super Record |
Kazeta | Campagnolo aluminium 6 speed |
Řetěz | Sedis |
Náboj přední | Record |
Náboj zadní | Record |
Brzda přední | Super Record 1.gen |
Brzda zadní | Super Record 1.gen |
Brzdové páky | Super Record 1.gen |
Ráfek přední | Mavic OR 7 |
Ráfek zadní | Mavic OR 10 |
Dráty | Berg, přední 1,4/1,6, zadní 1,8/2,0 |
Pedály | Super Record titan. osky |
Řídítka | Cinelli |
Představec | Cinelli |
Sedlovka | Super Record 1.gen 26,4mm |
Sedlo | Cinelli Unicanitor |
Pláště | Barum special |
Základem je mít fakt lehkej rám, lehký výplety s duralovym šestikolem a ten zbytek je víceméně dán. Taky jsem si tim prošel, a skončil těsně pod devíti kilama, .. a to kilo dolů je docela znát.
To přední kolo je fakt nářez, .. máš tam duralovej šroub v představci ??
21.5.22 10:50
21.5.22 10:33
Ahoj, jasně špice jsou tak jak píšeš, nějak jsem to bral samozřejmě, že ten rozměr je na konci stejný jak na začátku. Sedlovka je Super record 1.generace.
A pozor, tady mi něco uteklo! Vidím místo šroubů na klikách matky, tzn. osa lehká titanová, pedály podobně, duralové klipsny, duralové vícekolečko. Velmi drahá přehazka. Precizně udělaná omotávka… A co je zač ta sedlovka? A co je to za číslo 1,4/1,6, zadní 1,8/2,0? Chápu zeslabování, ale zde se drát nevrací na hodnotu 1,6, resp, na 2,0? To není 1,6/1,4/1,6, + 2,0/1,8/2,0? Kolo je špička, váha neuvěřitelná, s odstínem bych nic nedělal.
Nádhera! Bleděmodrou jednicu s Campou měl v 2. polovině 70. let můj spolužák a kamarád, zlínský závodník Jarda Macík. Jednou mě nechal kousek svézt, byl jsem absolutně vedle z té lehkosti a akcelerace. Já tehdy jezdil běžného favorita z obchodu dvoutac ctyrkolecko (a to jsem si myslel, kdovico nemám), ten se rozjizdel jak stará tramvaj. Omlouvám se za nostalgii. Jednoduše se mi to připomnělo.
Ahoj, děkuji za ohlasy, ano ve všem máte pravdu, barvu by to chtělo světlejší, fotku jsem měl bohužel až po laku, ale stejně si myslím, že zamáčknu slzu, tmavý lak dám dolů a nechám rám přelakovat. Co se týče kol, tak to je jasné, na jízdu nahodím jiná kola, protože ty ráfky jsou lehké, ale měkké a na starých i když nejetých galuskách bych se také bál to pustit z kopce. A duralové šeštikolo, tak na tom je opravdu škoda jezdit, protože jak psal Cioran, jednak to nic nevydrží a je jich opravdu málo.
16.5.22 21:52
16.5.22 21:51
16.5.22 21:49
Moc pěkný včetně hmotnosti. Pokud to nemá jen viset na zdi, tak bych se aktuálních gald ani nebál.
Pajáda!!
To je prostě neskutečná nádhera. Sednout na něj, vrátil bych se na něm do roku 1974 a klidně bych se zase nechal trénovat a buzerovat od Levínského :D
Krása střídá nádheru, jezdit bych na tom nechtěl, ale oku to rozhodně lahodí ;-) Za bůra!
16.5.22 14:09