Vahadlo - carbon
tohle potěšilo, jiné značky spíše omezují použití :)
Downhilově orientovaný ebike (170/160mm) na lokál sjezdy a lokality bez lanovky. Velmi stabilní, s novým motorem Yamaha PW-X3 a kapacitou baterie 625 Wh (kolo je kompatibilní se 750Wh). Rám umožňuje připojení extenderu. Flipchip umožňuje upravit geometrii kola (jezdím teď na high – motor se zvednul o cca 10mm, charakteristika kola zachována a člověk pořád nezachytává kameny). Low setting je snad jen pro 100% downhill (úprava cca 5min i v terénu). Motor má kromě různých módů i Smart Assist (využívá k určení ideálního stupně podpory motoru data od jezdce i zpětnou vazbu z terénu, a to díky informacím z několika senzorů). Ovládání je velmi ergonomické – vestavěný jednoduchý LED display přímo v rámu a minimalistické přepínání palcem na řidítkách (lze měnit na levou/pravou stranu). Zatím jsem na kole jen: vyměnil pedály (dodány s plastovými), dodal blatníček, změnil geometrii, přehodil na bezduše
(vloženo 18.5.22)
Značka | Giant |
Model | Reign E+1 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 24,5 |
Rám | ALUXX SL-grade Aluminum, Advanced Forged Composite Upper Rocker, 160mm Maestro suspension system, 'Boost' 148x12mm, UDHTM derrailleur hanger |
Vidlice | Fox 38 Float Performance Elite 29er, 170mm travel, GRIP2 VVC Damper, Boost 110x15 Kabolt floating axle, e-Bike optimized |
Tlumič | Fox Float X2 Performance Elite, EVOL Large Volume sleeve, 2-position lever, 205x62.5mm Trunnion mount, custom tuned |
Kliky | Praxis Wavetm 36T Cold Forged 4130 premium steel Praxis e-Cadet+ custom forged crankarm set (165mm)) |
Přesmykač | MRP 1X HD2 custom co-molded chain guide |
Řazení | Shimano Deore XT, 12-Speed, Shadow+ |
Kazeta | Shimano HG-M7100, 10-51T, 12-speed |
Řetěz | KMC e.12 Turbo, EcoProteq, e-bike optimized |
Náboj přední | Giant e-TR1 [F] 110x15 [R] 148x12mm Thru-axle |
Náboj zadní | Giant e-TR1 [F] 110x15 [R] 148x12mm Thru-axle |
Brzda přední | Shimano Deore XT, BR-M8120, 4-piston, hydraulic disc, 203mm |
Brzda zadní | Shimano Deore XT, BR-M8120, 4-piston, hydraulic disc, 203mm |
Brzdové páky | Shimano Deore XT BL-M8100, I-spec EV |
Ráfek přední | Giant e-TR1 29"[F] 27.5"[R], Tubeless ready, 30mm inner width |
Ráfek zadní | Giant e-TR1 29"[F] 27.5"[R], Tubeless ready, 30mm inner width |
Dráty | Giant e-TR1 |
Pedály | HT HTI-AE03 |
Řídítka | Giant Contact Trail, 35x800mm |
Představec | Giant Contact SL 35 |
Sedlovka | Giant Contact Switch, dropper, 30,9mm 150mm |
Sedlo | Giant Romero Trail |
Pláště | Maxxis Minion DHF 29x2.6" foldable, Tubeless, EXO+, 3C MaxxTerra[F]Maxxis High Roller II 27.5x2.5" foldable, Tubeless, DoubleDown, 3C MaxxTerra Compound [R] |
roman 3D: jj, snad ale az v sedesati :)
Éčka nelze bez kontextu odsuzovat, jako sjezdový speciál mi to asi dává největší smysl. Jinak i my máme v rodině éčko úplně obyčejné MTF, smažou se tak výkonostní rozdíly a občas můžem s přítulkou společně někam vyrazit, jen dá dosti zabrat vždy sjet ty ztráty utrpěné ve stoupáních :-) A pak to taky 2× tak žere, rozuměj větší útrata po cukrárnách :-D
Jen mě někdy štvou takovýty důležitý výrazy, když tě někdo na éčku smázne v kopci, to mám radši ty rádoby vtipný průpovídky: „Bez motoru to nejde, co?“ apod. :-D
enduristka: jj sjezdy jsou na tom jiný. Tam, kde se smotám s endurem, tak tady v utaženějších sekcích je občas problém (jednak jiná geometrie, na normál endurku mám 27,5" a pak je to +8kg navíc). Na druhou stranu se mi líbí právě geo, protože i když někdy nechytnu ideál stopu, tak nižší hlavový úhel ( a pro mě nově 29" vepředu) dost pomáhá projet věci, co by mi endurko rozhodily. Na skocích je to zajímavý – horší se smotat do oblouku, horší to odlepit od země, ale zdá se mi zase stabilnější. Na pumptracku jsem i malý lavice přelítával (možná rychlost + hmotnost kola navíc??). Pocit mám stejný, je to takovej tank, nesmotá se ideálně, ale je to tak nějak jedno.
mum-on-bike: jedno mi to není :) Ebike se dá používat různě, a chápu i to rozhořčení obecně, většinu ebiků člověk potká v terénu, kde moc potřeba nejsou :)
Zrovna včera jsem ho viděla naživo na krámu. Barva se mi hodně líbí. Ta tlustá spodní trubka je hnus. Ale to jsou všechny éčka. Já si takové kolo pořídit nesmím. Jela jsem na něm cca 15 min. a po nasednutí na své kolo jsem měla tendence přidávat přípomoc motoru, protože to nejeli a bolelo mně nohy. Jsem hrozně líný tvor, nesmím si jízdu zlehčovat. Už bych na normální kolo nevlezla a jen si vozila prdel. Ale co překvapilo.....jakou to má sílu. Kopec, který na mém kole nejsem schopná vyjet to sluplo jako třešničku na dortu na pouhé dvě čárky výpomoci. Na plnou pomoc bych z něj vytvořila motorku bez kraválu. Jen už ty sjezdy by stáli za prd. Nejsem schopná to kolo odlepit od země. A už vůbec ne ho ještě ovládat. Je to tank. Už se nedivím, těm kixum co na cyklostezkách od éčkařů vydám. Po vrácení se na můj bike první myšlenka byla- tohle je flou.
Adarven, jo, díky za normální reakci. Popravdě, jak jsi tady nastoupil, říkala jsem si Další zpovykanec. Měním názor – na tebe (ale asi ti to bude jedno ;-)), jinak obecně si to o naší změkčilosti (obecně) myslím dál. Ať se daří :-)
Prostě to shrňme tak, že když někdo nebaví jezdit do kopca, tak si koupí éčko a když má málo času a toho synka, kterýho musí tahat, tak je to asi i pochopitelný.
Nicméně za toho mamila máš stejně 1*
Za mě 5*, kolo (e-kolo) pěkný a na tvé využití to dává smysl (alespoň mě). Vtipné jsou ty filozofické bláboly psány jakože životem ošlehanými starými vlky (a vlčicemi) :-)
mum-on-bike: když nebyla práce a rodina, nebyl s časem takový problém. Zmizel jsem na týden do Alp a neřešil. Teď prostě musím koláč rozkrájet jinak, zajezdit hodinu (snb poblíž chaty/kolo kde se dá) a jít se věnovat něčemu jinému. Skočky mám za domem, tak to problém není, ale na delší vyjížďky se nedostanu tak, jak bych chtěl. Tak prostě využívám lokál, jak to jde (a cyklostezky minimálně, spíš na dojezdu). A když je čas, tak jdu na lanovku s normal kolem, a nemám to o machrování, prostě si jdu zajezdit (oproti mlaďasům jsem hodně béčko). Proto padla volba rozšířit kola i o elektro…
Alojs, jasný, však píšu, „můj pocit“ :-) Ono se dá vyfunět nahoru a dát se max do deseti minut do cajku, aspoň se třeba taky kouknu do kraje a tak. Myslím si, že ta makačka nahoru je prostě součást zážitku.
Lidi, co jezdí na lanovce, neodsuzuju. Je to tam pro ně zařízené, vyřádí se, zamachrujou před ostatníma, ok. Taky se v zimě vozím na vleku. Jen bych se nerada dočkala toho, že si tu svou imaginární lanovku natáhnou, kde se jim zamane. Třeba zrovna na kopcích, které si já tady nejdřív musím zasloužit, než si je vychutnám :-) Jinak souhlasím s tebou, že Adarven (dle toho, co píše) jezdit umí.
Adarven, já ti tvůj životní styl neberu. Chceš toho hodně a chceš to rychle. A nejspíš to i dostaneš :-) Přeju ti to (bez ironie), jsi rozhodně lépe nastaven pro dnešní dobu než já. Jo, nejspíš tedy jsem nepříčetná, @Grifter :-D Ale všechno se prostě dohnat a uhnat nedá, na něco je třeba i počkat :-) Ale to už není o kolech a sem to nepatří.
mum-on-bike: prckovi je 5 a postavou je drobnej, a 20" kolo, co má, je tak asi 60–65% jeho hmotnosti (takže pro mě je to asi tak tlačit 40 kg kolo). Takže dřív, když jsem chtěl pojezdit, to bylo hodit kola do auta, sjet dolů k řece, dát pojezd po relativní rovině, dát to do auta a vyvézt zase nahoru (bydlíme na kopci). S ebikem nedávná projížďka po cyklostezce pro mě znamenala, že jsem si na chvíli odskočil, vyšlápl Točnou a sjel a byl zase u rodinky (20 minut komplet, 2 za rodinný výlet) – s normál kolem bych vybíral buď rodina, nebo sjezdy. Dneska s ním mám nataháno cca 10km a obdobný číslo i sjeto (lehčí tralík cca modrá úroveň + párkrát lokál pumptrack). Na snb jezdím taky z kopce, i když mám i splitboard a nemám problém šlapat, ale stejně, na freeride jsme spíš řešili, kolik výškových metrů dáme. Nejbližší lano je cca hodinu, s tímto si ale užiju i hodinku po práci. No a nebo vezmu endurko a jdu si zaskákat bez sjezdů. Prostě rozšíření možností. A víc jak 25km motor nepomáhá, chipovat nechci, mám to na to dostat tohle nahoru kopce. A jinak cca rok a něco zpátky kupoval kamarád ebike, a i když mi pomáhal, tak jsem vedle něho funěl za svý (pokud jsme nejezdili nějaký park). Prostě mám radši sjezd, jak na kole, tak na snb, jinej zase jezdí XC a má rád běžky nebo skialpy… A ebike není jediný kolo, co jezdím…
Za me vyhrava prispevek mesice Alojs01, je vzdycky prijemny zjistit, ze je tu stale jeste par uzivatelu pricetnych
Mum: zrovna v jeho pripade a pro jeho pouziti mi to e-kolo prijde fajn. Vyfunet kopec na max tepovku a pak se soustredit a zkoncentrovat na sjezd je hodne narocny. Proste chce byt nahore fit a sjezd si uzit, nic spatneho na tom nevidim.
Je to, jako bys lidi v bikeparku odsuzovala za to, ze jezdi nahoru lanovkou…:-)
Je to fakt kazdeho vec, at si jezdi, na cem chce, tady v tomhle pripade to vypada, ze Adarven to kolo ovlada, na rozdil od vetsiny vyletniku na ruznych stezkach…
19.5.22 16:22
Hele, vůbec ti tu nechci hejtovat kolo, určitě je to top mašina.. Jen mě to trochu přivedlo k pokusu formulovat pocit, který ve mně tyhle vymoženosti vyvolávají.. Nějak jsme jako lidstvo vyměkli. Hledáme jen zábavu, vzrušení, rychlost a čím dál míň nás to všechno uspokojuje a chceme víc, rychleji, zábavněji.. Víc toho ujedeš, dáš víc sjezdů, víc skoků – a proč vlastně?! Za chvíli budeš hledat silnější motor, těžší lajny.. lítat výš a hlavně free and cool.. Bez mínusu není plus, bez oběti není pocit zadostiučinění. Nechceme se dřít, nechceme se zdržovat, všechno musí fičet, more action, be free.. A je to čím dál povrchnější a víc na efekt. Vytáhneš s tím kluka na kopec – a proč?! Nemůžete spolu kola na ten kopec vytlačit a cestou si třeba povídat? No nic, jsem holt dinosaurus..
19.5.22 14:18
tigermoth: přesně proto to mám :) Enduro normál na lanovku, toto na sjezdy, kde lano není. Narovinu, šlapat s tímhle bez motoru je zlo – geometrie, hmotnost a nižší tlaky v pláštích (a samotný odpor vypnutého motoru). Plus fajn pro prcka, že ho vytáhnu i na kopce kolem domu. Jinak na kole trávím stejně času, ale ujetá vzdálenost v terénu je mnohem vetší a sjezdů se stihne víc. Jako jediný kolo to ale asi fajn není, páč na skocích to člověk musí hodně tlačit do vzduchu :)
Když to vezmu jako že si vezu integrovanou lanovku, tak se mi ten stroj vlastně i líbí :) Jakožto zbabělý uživatel lanovek v bikeparcích vnímám tu paralelu :)
kovar: prostě ti to nesedí, ale neznamená to, že to není cyklistika. Je to primárně sjezdová mašina na místa, kde není lanovka. Guidy, co máš na kole, jsem musel kvůli sjezdům měnit, protože jsem je v Rakousku skoro uvařil a nebrzdily. To, že jezdíš lesní cesty, neznamená, že neexistuje nic jiného. Tak spíš nechápu to hejtování. Zajeď si třeba na Ještěd a dej si párkrát DH nebo červenou lajnu, zajeď si zaskákat na Barona na Klínovec nebo si dej něco v zahraničí. Pak ti možná bude jasné, proč jsou kola vhodnější na tohle. A pokud nechceš, fajn, jezdi si co chceš, ale pochop, že kategorií kol je mraky ;)
Trojnohý: proč nemůže překousnout ebike? Že jsem na tom schopný tahat synka klidně do 18% svahu a kopec otočit 3–4× rychleji než na normal kole? Že to není kolo na cyklostezky, ale na sjezdy? Někdo jezdí na ujetou vzdálenost, někdo na výškové metry. Patřím spíš do druhé skupiny, a v té mají ebike výhodu právě v místech, kde není lanovka. Je to stejné, jako skiaply – běžky – sjezdovky. Silničku mám taky, ale protože mě baví jezdit spíš z kopce, tak odpočívá a vytahuji enduro a teď i toto. To, že většina nejezdí sjezdy, je pravda, ale i podle hodnocení je elektro docela v hledáčku. Stejně tak si myslím, že min. 80% uživatelů fóra nenavštěvuje bikeparky – je tedy užívání lanovek povoleno, nebo si to máme šlapat za svý? Cyklistika je hodně široká, od bikrosu, trialu, dirtů, XC, silniček, endura až po downhill. A ebike tam má místo taky, včetně soutěží (E-bike Enduro). Proto mi komentář „ekl“ přijde jako od mamila, co zná jen cyklostezky a lesní pěšinky.
Adarven:ale prdlajs mamil, tohle prostě člověk co má rád cyklistiku nemůže překousnout. Každý si může jezdit na čem chce a každý může mít svůj názor. Mam rád cyklistiku.
V rámci této kategorie standard, není výjimkou i 26 kg. SL (super light) jsou kolem 18–19 kg, ale tam je nižší kapacita baterie a slabší motor. Standard enduro mívá 15,5–16,5 kg + k tomu motor a baterie. Toto má navíc i těžší vidlici i tlumič, takže +8kg oproti enduru. XC a silničky jsou hmotnostně o dost jinde, toto je ale sjezd/enduro.
Váha skoro 25kg, to je síla.