Včera univerzál, dnes ostré XC náčiní, co lítá po tratích svěťáku. I když dnes bych bez teleskopu svěťák jet opravdu nechtěl..
(vloženo 19.5.22)
Porovnáváte nesrovnatelné.. Canyon je sympatická značka, ale mají úplně odlišný marketing, distribuční síť, trhy. Řekněme, že má 40% aktiv co Specialized. Hlavně Canyon má přímý prodej oproti Spešlu, který má 365ku (kamenné prodejny, centra, sklady, servisy, online prodej..). Tudíž Canyon nemusí do cen kol promítnout tolik nákladů. Chápeme?
Nevím, jestli to při jizde poznate, ale zkuste si rozkutat ram třeba s-works a na poronani ram canyon, ano, obojí je karbon,
Sko je napálený cenově, ale mají to kvalitativně prostě jinde… otazkou je, zda to běžnej hobik pozná..
vzpominam na nedavny faux pas s canyon aeroad – příběh sedlovka, tohle by podle mě spešl prostě nepustil
zirecek: Ano je zajímavé jak Sko dokáže chytit za srdce a za peněženku.. Dnes jsem byl na projížďce s klukem a zastavili jsme se na polívku. Vedle seděli dva páni na pivku, cca k šedesátce jim bylo a oba dva měli zaparkované S a bylo vidět, že jsou na to pyšní – myslím to v dobrém, ale prostě nic jiného jim tam stát nemohlo:))
Mě dost bere Aethos takže nikdy neříkám nikdy:)
Orm: Přesně tak, zásah, potopená. Občas mi to nedá, i když moc nemá cenu diskutovat se zastánci S, neboť oni si kupují s fyzickým kolem také počítá emoce. To je hlavní prodejní artikl S, podobná linie koncepce jako Redbull.
@D3VL3R: Co z toho nema treba canyon a pri tom srovnatelne kolo ma o 200kkc levnejsi.
Připočtěte si ke koncové ceně vývoj rámů a komponentů, spolupráce s partnery (třeba zakázkový Brain u RockShox), testování a tovární tým, reklamu, servis, atd. To vše tvoří také značnou část kola jako celku. Takže klidně to kolo jako hotový produkt čistě materiálně vychází polovic, ale bez té omáčky kolem by nikdy nevzniklo.
Spis bych rekl, ze je par DTC levnejsich znacek a velci vyrobci se silnym brandem zdrazuji -+ podobne. Rozhodne to neni, ze Sko je extra ustreleny a zbytek za solidni penize
zirecek: a není tahle diskuze naprosto zbytečná ? :D Všichni víme, že Spešl je prostě drahej
Podobný setup, vybavení (navíc top náboje, integrovaný kokpit), funkčnost umíš koupit za cca 180 tis. Kč jinde a jinde na tom taky vydělají. Takže když to dá Specialized za 365 tis. Kč, tak marže je extrémní. Chápu obchodní model Specialized, když concept store, PR stojí hodně peněz, také chápu lidi, kterým se S prostě líbí a přitahuje je. Jen diskutuji nad reálnou hodnotou ceny a dvojnásobkem koncové ceny podobného kola u dvou prodejců.
zirecek to si to odecti naopak a jeste docela uber, takhle by ti to vycházelo na 60% a to jseš fakt úplně mimo.
:-)
Zirecek: treba integrovany kokpit je podle mne na MTB uplna blbost uz jen z duvodu, ze polovine lidi nebude sedet o centimetr nebo dva delka predstavce a ctvrtine nebude sedet sklon riditek. Ze tam neni teleskop je ale v soucasne dobe uz chyba.
A zase špatná velikost, snad to někdy trefíš chlape :-DDDDDD
Ale jo, pěkná mašiny, pro mě bez uplatnění a hlavně ty prachy bych za kolo nikdá nedal, to radši Dachničku :-D
@easyrider zákony mechaniky platí furt právě. Pevná sedlovka je tim pohodlnější čim více je z rámu vysunutá protože může více pružit. Navíc ten rám počítá i s teleskopem = sedlová trubka nemůže být o moc vyšší, omezovalo by to maximální zdvih sedlovky, zejména pro ty krátkonohé.
Ty sedlovky poslední dobou nějak nechápu. Zvláště na allmountainovejch rámech, kde to čumí metr z půlmetrovýho komínu. To jako přestaly platit zákony mechaniky?
Tak aspoň víme že v socializet mají co žrát.
Teda, pokud jim to někdo kupuje :-)
Marži z těch 365 tis. Kč tipuji 220 tis. Kč, :-). To tam mohli dát alespoň ten teleskop a integrovaný kokpit. Tohle si opravdu koupí jen neznalý multimilionář.
prodi: ani mastné ani prasklé. To je přiznané motání karbonu pod broušeným povrchem. Jejich TOPky to tak mají. Ať se rákoska snaží jakkoliv, tak to neumotá nikdy naprosto souměrně. Mě se to třeba moc líbí. Na mé limitce SL7 to mám stejně. Nikdo to zatím lépe neumí a v reálu to vypadá fakt skvěle. Mě už barevně lakované rámy moc neříkají. Tohle je fakt velmi pěkná věc, co vypadá skvěle a setří váhu.
Fotky lepší nebudou, hoši. Už tak jsem na mém uměleckém limitu a tak to musíte zkousnout:)
raketa jako sfině , koukatelné to je , cenovka k smíchu nechápu že to Spešlu někdo žere
Fotky uz mas lepsi…:)
Ale na druhou stranu, na tomhle prostredi se ty kola ztraci. Idealni nejaka betonova seda plocha.
Teda za me.
Kolo pekny. Ale tohle bez teleskopu uz snad ani nema smysl.
Co dodat.
Co to je za “divné čáry” na sedlový trubce u šroubů na košík, to je mokrý, umaštěný, prasklý ? Nějak mne to za tu cenovku “rozptyluje” :)
waters: jojo, místo toho tu máme šedou nudu s duhovou kazetou a řetězem :D úžasný posun kupředu :D
DaD: :)
Georrge: je to minimalistický za maximální prachy:)) Jsem rád, že skončila éra červeno černých (a do toho zlato) kolotočářských S.
Me udivuje ze se ta karbonova sedlovka, kdyz je pod takovym uhlem a trcit docela dost z ramu. Ja bych se bal narovnat(slapat bez drzeni a prenest vsechnu vahu na sedlo) ze to proste prdne.. :D
To je tak „očesané“, že se mi to snad ani nelíbí… žádné bowdeny, nevýrazná grafika, na rodlech téměř nic… až divné to je :D