Základní verze gravelu od Kellys, ale má 2×10 a to je pro mne základ. Na extra kopce to nebude, ale příjemný šotolinový brdek to zvládne. Je to na zpestření od bike a poznávání nových obzorů.
(vloženo 27.6.22)
Značka | Kellys |
Model | Soot |
Modelový rok | 2022 |
Hmotnost | 13 - po zkalibrování váhy 11,8 |
Rám | Hliník |
Vidlice | Karbon |
Kliky | SHIMANO GRX RX600-10 |
Přesmykač | SHIMANO GRX RX400 (braze on) |
Měnič | SHIMANO GRX RX400 (direct mount) |
Brzda přední | SHIMANO GRX RX400 Hydraulic Disc |
Brzda zadní | SHIMANO GRX RX400 Hydraulic Disc |
Pedály | PD-M520 |
Pláště | SCHWALBE Smart Sam Performance 42-622 |
Základní chyba je špatné umístění pák na beranech. Spodek pák má být zároveň s spodní rovinou řidítek, koukni se na nějaké fotky. Pak ať ti někdo ukáže jak se to drží a kdy se který úchop používá.
Rozhodně si rovnými řidítky nepomůžeš.
100 km je sakra málo na celkovou předělávka kola. Vyzkoušej i jiné řídítka. Doporučuji ritchey beacon, popř. venturemax. O nastavení grx pák moc nevím, ale shimano mívalo k silničním pákám gumové dorazy. Tak na páky dosáhli i jedinci s kratšími prsty. S rovnými rodly by bylo lepší 29 celopevno. Ať to líce a dále testuje.
Zhodnocení po odjetých 100 km – podklady – rozbité asfaltové cesty, šotolina, lesní a polní cesty, kameny, kořeny, klasický asfalt.
Kolo táhne hezky za šlápnutím, rozsah řazení je dostačující, samotného mne překvapilo jak to kolo bylo v terénu do kopce živé. Velký problém jsou brzdy, které jsou daleko od řidítek a je k nim špatný přístup jak ze spodního, tak i horního úchopu. Cesta z kopce terénem je očistec, pokud kolo z kopce potlačím, tak to bude rychlejší. Jakmile berany nahradím rovnými řidítky, tak to bude příjemné kolo s kterým se člověk nebude bát jet přes kořeny z kopce a úchop bude jistější.
Jirko, nechci být hnidopich, ale těch spodních úchopů tam máš nějak moc, takže se v tvém příspěvku neorientuji ;-) A já třeba ve spodním úchopu jezdím minimálně, ale je fakt, že i „terén“ jezdím zcela minimálně ;.-)
malamala: Něco děláš špatně, protože ze spodního úchopu se brzdí výrazně lépe než ze spodního a navíc v tomto úchopu řidítka lépe pohlcují vibrace a úchop je stabilnější, tzn. pro sjezdy terénem je spodní úchop jasná volba.
vit.sklenar: To je zrovna fotka, kdy jsem zkoušel jiné nastavení řidítek. Nakonec jsem skončil u té původní varianty a tou je varianta, kterou popisuješ.
Ta váha se mi zdála divná a tak jsem zkalibroval závěsnou váhu a správný výsledek je 11,8 kg. Kolo váženo, tak jak je na fotkách. Díky za upozornění, že ta váha je neodpovídající.
Pekny koleso, jen ta riditka jsou cela ponekud blbe vytocena dolu.
Pootocil bych je vo kus nahoru, aby byly ty dolni oblouky tak nejak v rovine s horni ramovkou.
Mně se to líbí, i když Triban je váhově asi jinde, 13kg se mi zdá taky nějak moc? ;-)
Taky jsem na nim premyslel, odradila me hmotnost a ta vidle asi z jinyho kola
Musím kokpit dát pryč a přejít na rovnou verzi. S tímto bych se z kopce dolů někde na šotolině rozbil. Horní úchop docela ujde, ale spodní je špatný. Špatně se řadí a ještě hůře brzdí :-(
Ta hmotnost bude asi omyl ne? A ty páky jsou hodně divoké, jak se drží v horním úchopu? Jinak kolo docela good :-)
ehm… poloha pák je pro Tebe ok?