Dobrý den tady obchodní oddělení Trek, jak vám mohu pomoci?
Dobrý den, tady Armstrong.
Zdravím vás Neile, jak se vám daří? Malý krůček pro člověka…
Nejsem Neil, jsem Lance. Chceme s týmem na závody do Evropy, do Francie a rádi bychom rámy. Víme, že pracujete s karbonem a máte dobré výsledky.
Aha aha, ano. No a jaké máte výsledky vy? A kola byste chtěli jaká? Kdo je váš sponzor? A co váš zdravotní stav? … Povídejte Lanci.
Vyhráli jsme pár kontinentálních závodů. Trénujeme. Stačí nám rámy, ty nejlepší, co máte OCLV. Se sponzory jednáme. Právě jsem po chemoterapiích a cítím se docela fajn.
Uhuuuhhumm. Aha aha, hmm… no, víte… My se tím budeme co nevidět zabývat. Zvážíme produktové benefity, business relevantní řešení tak, abyste byl s naší nabídkou spokojený.
Dobrý den tady obchodní oddělení USPS, jak vám mohu pomoci?
Dobrý den, tady Armstrong.
Ten kosmonaut? Jak se máte? Ztratil se vám balík? Přepojím vás do Ohia? Chcete?
Nejsem kosmonaut, jsem cyklista Lance. Chceme s týmem na závody do Evropy. Už máme podporu od velké firmy Trek a vybíráme z řad sponzorů.
Hmm, nic vám slíbit nemůžeme, uvidíme..
Mezi tím v Treku. Je to magor, ale kola bychom mu poskytnout mohli. Třeba budeme na pár vteřin v evropské televizi, co myslíte? Chce jen rámy, to by asi šlo. Co můžeme ztratit?
Dobrý den tady obchodní oddělení Shimano, jak vám mohu pomoci?
Dobrý den, tady Armstrong.
Neile, všichni tady vás obdivovat. Jak vy tenkrát přistát na Měsíci pomocí procesoru z naší kalkulačka Sharp.
Nejsem Neil, jsem Lance. Jedeme s velkým týmem na velké závody do Evropy. Sponzoruje nás USPS a TREK.
Ááá, Shimano mít zájem! Co vy potřebovat? Chcete nějaké navijáky Ultegra? Co bychom pro kosmonauti neudělali.
Jsme cyklisti a chceme několik sad Dura Ace, chceme v Evropě vyhrát.
Nebýt problém, jste tady v Japonsku? Stavte se. My chtít porazit ty Italský bastardi.
Ne, my jsme v USA.
Nebýt problém, my zařídit. Chceme být hodně vidět, my dosud nevyhrát pořádný závod, vítéé.
Po chvíli v Shimanu. Ti amíci jsou nepoučitelní a jak jsou namyšlení! Prý vyhrát, áhaha. Ale obchod-je-obchod.
Mezi tím v USA…
Dobrý den u telefonu Dietrich.
Dobrý den, tady Armstrong, nejsem astronaut a na Měsíci jsem taky nebyl.
Aha, oč jde?
Náš cyklistický tým se připravuje na TDF a hledáme superlehká kola do francouzských Pyrenejí.
Hmm… trochu kapacitně bojujeme. Dokážete to zazálohovat?
No, my jsme mysleli na sponzoring.
Vy jste se pos…li, ne?
Mmmm…
TDF říkáte? Hmm, kolik kol potřebujete? Nic neslibuju, jasný!
Lance: Tak kluci, zbývají ještě borci z Cinelli, pak ještě ten doktor Ferrari, tam hodně opatrně. Plán je jasný, vytáhnete mě na úpatí hor a já to prostě vyhraju.
Jednoho červencového dne roku 1999 na Eurosportu: Sledovanost túr trhá rekordy. U televizních obrazovek je víc, než miliarda lidí! Tým USPS Trek nečekaně vyhrává Tour De France. Armstrongovo první vítězství na Tour v roce 1999 přichází na téměř sériovém modelu, tehdy v hodnotě 6.500 $. Trek přichází s vtipnou kampaní a sloganem: "Teď USPS Team může jezdit na stejném rámu jako vy“. Muž co překonal rakovinu je na prvním místě TDF. Italové, včetně týmu Cinelli jsou v šoku. Jedni zklamaní, druzí nadšení, všichni však překvapeni. Co se to vlastně stalo? Kde je náš pirát Marco? Kde žlutozelené Bianchi? Shimano vítězí v TDF. Dura poráží Record! Japonci slaví, otevírá se saké! Neuvěřitelné se stává skutečností. Krátkou pouť, krátkou dobu aluminiovou, střídá doba karbonová a to už navždy. Malá firma nadšenců Rolf nestíhá vyrábět. Vládní agenturu USPS už si nikdo nesplete se slavnější, o 70 let starší balíkovkou UPS. Korporace z Wisconsinského Waterloo zdesetinásobuje své tržby. Z obratu sto milionů dolarů trží rázem jednu miliardu. Stává se globální ikonickou (nejen) cyklistickou značkou na více než dvě desetiletí. Lance se stává hvězdou a poradcem ve vývoji. Přesně ví co chce, vede inženýry Treku k rychlému a špičkovému vývoji, chce nejlepší a nejlehčí kolo, které přelétne Pyreneje.
Bez ohledu na to, jak přemýšlíme o slavné, nyní nechvalně známé americké četě, na kolech jezdí pouze lidé, samotná kola zůstávají nevinná. A co cyklistika? Ta zažívá obrovský rozmach, který trvá do dnes. A to je dobře.
(aktualizace 10.2023)
(vloženo 28.6.22)
Značka | Trek |
Model | USPS (replica) |
Modelový rok | 2001 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 7,5 |
Rám | Trek OCLV |
Vidlice | Trek OCLV |
Hlavové složení | Cane Creek |
Kliky | Dura Ace |
Středové složení | Dura Ace |
Přesmykač | Dura Ace |
Měnič | Dura Ace |
Převodník | Dura Ace |
Kazeta | Ultegra |
Řetěz | Dura Ace |
Náboj přední | Bontrager XXX Lite |
Náboj zadní | Bontrager XXX Lite |
Brzda přední | Dura Ace |
Brzda zadní | Dura Ace |
Brzdové páky | Dura Ace |
Ráfek přední | Bontrager XXX Lite |
Ráfek zadní | Bontrager XXX Lite |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | Shimano ES600 |
Řídítka | Deda Newton |
Představec | Deda Newton |
Sedlovka | Dura Ace |
Sedlo | Fizik |
Pláště | Challenge |
Coural: popis u TVÉHO KOLA prostě nemá chybu :D
@miťo – Jsem rád, že vím o někom, kdo se v poškozené mechanice vyzná :)
@KUBULA – „kvůli tomu aby to jezdilo“ Mám za to, že všechna kola, která nám stojí za to, aby znovu existovala, by měla jezdit. Aspoň tak to vnímám já
@coural – Jo, i tvoje kolo bylo jedním z podnětů při rozhodování. Plus ty nekonečné kiláky
Ja si myslim ze to je super. Predstavec, sedlo a sada jsou vec nazoru. Nepusobi to sice proprcne hezky ale pokud je to kvulibtomu aby to jezdilo a ne jen viselo na zdi je to prijatelne. Jo a co se popularity tyka, tak nekdo kdo skvele troubi na trubku, doletel na mesic a na kole kraloval na tour uz popularnejsi byt nemuze. Podle me v americe vede snad uz jen pes Pluto.
Dávám za 5*, mám ho taky. Pro mě je to jedno z nejlepších kol, na jakém jsem jezdil.
@miťo – Aha, zajímavé. Očekával jsem, že podobně jako dvojka řada xt, na které jezdím a funguje špičkově, dvojka campy chorus, která je také vynikající, nebo řada ultegra 6400, kterou mám, je také povedená a přesná, bude povedená i řada tato. Najde-li se příležitost pro pokrok, proč ne :)
Po úpravě polepy je to mnohem hezčí. Dobrá práce.
K té Ultegře, resp. k dualům. Časem se objevila závada, že při řazení nahoru to proskočilo a nic. Mnohem víc jsem jezdil na krosce 105tky ze stejného období. Pravou páku jsem měnil rovnou dvakrát, prostě odešla. Ta poslední byla černá a technické provedení měla úplně jiné, než první verze shodné řady. Přibyly třeba gumové dorazy proti chrastění na nerovnostech. Třeba tou inovací v průběhu doby prošla i Ultegra. Ale páky Dura byly úplně jinde. Nic lepšího jsem než 7700 jsem nezažil. Ani řada 9000 nechodí tak hezky, razantně a čistě.
@miťo – Píšu to níž, „získal jsem slušnou sadu ultegra a dlouho k tomu hledal kultovní rám, aby to dávalo smysl.“ Před, obr č.1. Vzor Trek USPS 1991 obr. č.2.
Tak ten příběh je prostě super. Pobavil. Možná vůbec nejlepší tady na bf co jsem měl možnost číst.
@learita – díky za pokus o záchranu, tentokrát to nějak neprošlo. Polepů by tam mělo být dokonce víc, ale už jsem neměl odvahu. Časem něco zkusím…
Jsem rád, že aspoň někdo okomentoval příběh, který se podobně(!) opravdu stal a že dnes, když se řekne Armstrong, málo komu se vybaví jméno prvního člověka na měsíci. Je také pravda, že Lance pro popularitu jména Armstrong už nemohl udělat víc. Pro mě je to stále člověk, co světu vrátil silniční cyklistiku.
Tak hlavně ať dělá radost:-) my co jsme viděli toto kolo před nalepkama, můžeme říct, že prokouklo:-)
A moc pěkně jede.
sice autentické, ale není to pěkné – až divné (posed, řídítka, představec páky) – přemýšlej kde je chyba ve srovnání s originálem
@Petr Ch – značka, i model řídítek a představce jsou origo Deda Newton. Armstrong je volil z důvodu extra nízké váhy. Materiál řídítek je 3× zeslabovaná alu, vážící podobně, jako karbon 243g. Představec taktéž Newton, má všechny šroubky titanové, jeden chyběl a stejný model titanový se blbě shání, tak je opticky jiný, váha 129g. Ok, délku beru, s tím se blbě bojuje. Komín lze na Armstrongově kole vidět také. Jsem si skoro jistý, že tou podivností je to poje..é sedlo :). I tak jsem rád za dobrou debatu.
Borci zde již všechno na plnou hubu napsali. Také si myslím, že konkrétně v tomto případě je výraz replika hodně přehnaný. Na druhou stranu jak píše kubad, potenciál tam je.
Jak se ptáš Ciorana-m ohledně kokpitu, kde děláš chybu, tak tam je zakopaný pes v profilu řídítek. Pokud to je do sbírky, tak dát delší představec a odstranit komín. Jestli je to kolo na ježdění, tak tam hodit současná kombo řídítka o rozměrech cca 125/75. Tím pádem pak můžeš dát forbec min o 2 cm delší, komín též pokrátit min o 2 cm a přitom všem páky ti zůstanou přesně tam, kde jsou nyní.
Máš tam na představci v místě upnutí na vidli každý šroub jiný. Tohle neber jako rýpání, ale že kolo zaujalo a proto jsem si každé foto docela dlouho prohlížel, přesněji řečeno rám a vidli.
@Čipera – už mi došlo, jak důležitý je pro snímek sedlo. Stejně, jako u auta kola. Možná to nevypadá, ale to zatracený sedlo je v rovině :) Lepenka je tam úmyslně a historicky. Lance byl zvyklý na svoje sedlo (ach to sedlo) a měl kolem sedlovky právě červenou lepenku. Když, měl defekt a dali mu celé kolo, přehodil si sedlo i se sedlovkou. Na mm věděl, kde přesně ji upnout. Alespoň tak jsem to četl.
Na kole mám 2t najeto. Nebylo to ukvapené rozhodnutí, honem, honem. Ale kritika přijata, polepším se :)
Sportu zdar všem!
aktuality: jo v pohodě, kolo se mi líbí, já na tu dobu a na Lanceho rád vzpomínám. Pro mě to vždy byl, je a bude vítěz TdF. S tou Ultegrou jsem se nechal trochu unést. Ty páky zejména se vůbec nepovedly. Když Shimano místo chromovaných 600 8speed představilo tenhle žlutý plast stříknutý stříbrnou barvou, byl to šok. No a jako jezdec jsem si s nima taky užil svý. Nic ve zlým :-) Už je to 18 let. Alespoň makaly se starou šestistovkou.
Přijde mi to tak nějak odflaknutý, sedlo z kopce, ten krátkej představec, špalky, izolačka na sedlovce atd… a na těch fotkách to působí až ošklivě a přitom takový hezky kolo. Nezabralo by to tolik práce a času to udělat hezký, vyhraješ si s popisem,,ale s kolem ne je to trochu škoda.
Pánové, díky za velmi trefné komentáře
@Hogy – Všechny dury máte vy, na mě zbyla dvojka ultegra, holt :)
@jecnak – Pochopitelně, že by měl být rozdíl, mezi 20 a 10 let starým kolem. Ikdyž zde se technologie oclv moc nezměnila. Někdy to zkusím porovnat s jiným podobným kolem a napíšu.
@miťo – Tentokrát to bylo opačně. Získal jsem slušnou sadu ultegra a dlouho k tomu hledal kultovní rám, aby to dávalo smysl. Když dávám nějaké kolo dohromady, ptám se sám sebe, čím je zajímavé? Čím je výjimečné? Proč? Hodně mě oslovil příběh, co zatím stojí, to je myslím z textu patrné.
@Honzis – Jasně sedlo. To jsem měl titanové sm, ale při jízdě nad 80km to odnášely „uro“ trubky :). Naprosto souhlasím opticky si na to pořád zvykám. Je to tím, že na těchto sedlech chybí špička a opravdu to vypadá, že je vzadu, ale je naopak úplně vředu. Podle nových pohledů se prý na špičce nesedí a tak sedla konstruktéři zkrátili. Viz obr 1. Je ale tak pohodlné a to hned od začátku, že si asi budu muset zvyknout. Až to půjde na hák, nebo do světa, dám tam sedlo, které tam historicky patří.
@cioran-m – Tvé komenty jsou vždy velmi přesné. Je to tak, obr. č 3. a 4 byl vzor. Viz můj obr. č 2. Zajímavé, ale Trek měl rámy docela dlouhé, klidně +2cm na stejnou velikost (!?). A tak na 100mm představec, který by mi měl vyhovovat pohodlně nedosáhnu. Nebo někde dělám chybu? Nevím.
potenciál tam je, ale takhle je to napohled až nehezké, ale pokud máš posed na sebe chápu že to moc jinak nejde
„Rekontrukce“ příběhu a povídání super jako vždy! Stavba kola, ale působí bohužel jako už, aby kolo bylo pohromadě a navěsím na rám, co bylo zrovna k dispozici. Při označení replika bych čekal více přiblížení ke stavu, na kterém Lance jezdil. Prostě šlo z toho vytáhnout více a jak poznamenal cioran-m tak jiná kola ve tvé galerii jsou pastva pro oči a dovedeny k dokonalosti. Toto je asi výjimka potvrzující pravidlo.
29.6.22 09:59
poněkud zvláštní proporce, ale tak to zkraje milénia při počátcích karbonu bývalo, praštilo mě do očí i to sedlo extra dozadu a k tomu relativně krátký představec. Ty přechody rádoby mohutných trubek vs subtilní představec ještě „na komínu“. V té době jistě vrchol techniky, z dnešního hlediska to určitě není pro každého a docela by mě zajímalo, kolik by za to někdo na bazaru dal, pokud by to nechtěl pověsit na zeď.
Ultegra? Jako fakt Ultegra? Na zimáka ok, ale tady vidím přeci jen jiný záměr.
Měl jsem tenhle model asi 5 let. Musím říct, že to byla fajn raketa. Vyskládaná na Duře, lehká kola, pod 7 kg, fakt paráda. Jen pak po přesedlání na další generaci, byť ne už top modelu je najednou jasně vidět, kam se technika za 10 let dostala. Tužší kolo je i se stejnou geo lépe ovladatelné z kopce, pohodlnější, lehčí a celkově příjemnější. Dnes už ale zas dědeček.
Ty opacne namontovany brzdovy spalky pusobi opravdu profesionalne. To muzes napsat omacky kolik chces a dojem je stejne v prdeli.
To nemá chybu! Čtené jedním dechem s lehkým úsměvem. Pecka! Konstelace Trek, Lance přitáhla ke kolu v té době značné množství lidí. Karbonový rám od \Treku byl sen mnohých.
Jediná výtka jinak k parádnímu stroji i popisu: zasloužilo by si to Duru. Tahle Ultegra se moc nepovedla a nejhorší věc na ní byly páky. Chrastítka, kterým se lepily gumičky a proskakovaly rohatky v řazení. Měl jsem možnost porovnat Ultegru i Duru a je to propastný rozdíl.
Jinak super. Ale přeházel bych to na Duru :-)