Včerejší dvoukilo na vodní nádrž Švihov. Tohle už jsem měl v plánu delší dobu, a konečně byl čas i počasí.
(vloženo 7.7.22)
Asi bych to raději neskákal, přeci jen pod tím mostem je cca 25 m hloubka… Takže by to byl poslední let… Je tam vodárenské pásmo, a jsou tam cedule zákaz vstupu (dělal jsem že je nevidím) a tak jsem se tam moc nezdrzoval. Co jsem se tak dočetl, tak jsou možné placené prohlídky s průvodcem z „muzea vody“ nebo tak nějak…
Když jsem tam do blízkosti jezdil jako malej na prázdniny byl tam všude v několikakilometrovém pásmu okolo přísný zákaz vstupu pod dost mastnou pokutou. A nikdo neřekl té nádrži jinak než Želivka. Samozřejmě jsme tam jako děti lezli, ale vždycky s pocitem strachu, že nás někdo chytí.
Tady je historie stavby D1, včetně fotek : http://www.ceskedalnice.cz/…orie-dalnic/
To byl návrh Tomáše Bati (zde:https://zlin.rozhlas.cz/…-jen-7893936) , myslím že i celkem rozumný, ale nerealizovaný, stavět se začalo skutečně z Prahy, kolem Průhonic byla dálnice už tehdy téměř dokončena, byl postaven most na Šmejkalce u Hrusic, most u Píště, Borovsko a další, některé dnešní D1 využívá, některé ne.
Vapsi díky, určitě se na to mrknu.
@vapes: Jsi si jist, ze to bylo Praha – Brno? Podle me ta dalnice ta mesta krizovat nemela a mely do nich jen vest odbocky. Vest mela pod prahou a nad Brnem.
Ano, to je je skutečná "Hitlerova " dálnice Vídeň – Vratislav , zatímco mosty u Borovska začla stavět jako součást dálnice Praha-Brno česká vláda. Obě stavby však nakonec potkal za války stejný osud.
I tady u nás jsou pozůstatky Hitlerovo dálníce ;-)
Dovolím si autora zastoupit, mosty jsou zde: 49.6989636N, 15.1023953E A něco o něm třeba zde: https://www.mosty-tunely.cz/…lnicni-most/
Fotky mimořádně vyvedené, hlavně ta trojka, můžeš prosím nahodit místo, kde je focená ta protektorátní dálnice?
S tím dvouplošníkem by si při pořádném rozjezdu možná z toho nedodělaného mostu přeskočil na druhý břeh? :-)
GJ!