Rám jsem si pořídil na podzim 2016 jako náhardu za GT Avalanche Expert. Řešil jsem tehdy 2 věci. Stavbu kola pro syna a já už delší dobu toužil po fullu. Na stavbu kola pro syna jsem použil komponenty z GT. Bylo tedy o důvod víc pořídit konečně full. :D RB vždycky byla moje srdcovka a tak jsem sáhnul po vytouženém rámu. Mám rád nenápadný, černý kola. Ale vzhledem k tomu, že naprostá většina komponentů je černá, taky už by tý černý bylo asi moc. Proto jsem sáhnul po šedé barvě, ale zvolil jsem alespoň černou zadní stavbu, aby to ladilo s černou vidlí. V průběhu zimy 206/2017 jsem postupně nakupoval komponenty a kolo si sám skládal. Sada Sram XX 1×12 byla tehdy naprostá novinka a když už jsem radikálně přešel z pevnýho 26" biku na 29" fulla, tak jsem rovnou zvolil to nejlepší možný. Protože jsem chtěl nenápadný kolo, tak jsem i sundal samolepky z čeho šlo. Z nábojů DT240 se rázem staly obyčejný černý náboje atd. :) Od začátku jsem věděl, že bych chtěl komponenty ENVE, ale nebyl jsem si jistý rozměry. Pro začátek jsem tedy použil základní řadu Race Face, abych si ověřil délku představce a šířku řídítek. Vše vyhovovalo. Další sezonu jsem tedy namontoval ENVE. Je to další pro někoho možná až zbytečně drahej výstřelek, ale jak už jsem psal. Chtěl jsem to nejlepší možný a ENVE mi tam krásně sedělo i stylově se svým černo černým designem. Na letošní sezonu mám nově vypletený kola na karbonových ráfcích. Co se jízdních vlastností týče, tak jsem maximálně spokojený. Nejsem žádný mladík, na kole tedy jezdím a to plynule. Blbnutí a skákání nechám mladším a hubenějším. :D Na můj jízdní styl a použití převážně na zpevněných a lesních cestách, mi rám maximálně vyhovuje. Někdo říká, že se zadní stavba u IQ290 kroutí. Já nic takového nepozoruju.
(vloženo 11.7.22)
Značka | RB |
Model | IQ 290 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | XXL |
Hmotnost | 11kg |
Rám | AL |
Vidlice | RS SID |
Tlumič | RS |
Kliky | Sram XX1 |
Měnič | Sram XX1 |
Řazení | Sram XX1 |
Kazeta | Sram XX1 |
Řetěz | Sram XX1 |
Náboj přední | DT Swiss 240 |
Náboj zadní | DT Swiss 240 |
Brzda přední | Sram Level Ultimate |
Brzda zadní | Sram Level Ultimate |
Brzdové páky | Sram Level Ultimate |
Ráfek přední | E-13 LG1 Race Enduro Carbon |
Ráfek zadní | E-13 LG1 Race Enduro Carbon |
Dráty | DT Swisd Aerolite |
Řídítka | Enve |
Představec | Enve |
Sedlovka | Enve |
Sedlo | Egon |
Kam se značka RB ubírá? Stačí se podívat na jejich stránky , co mají momentálně v nabídce.
Z XC je to jen pevňák XR. Výroba rámů prý probíhá v Číně a u nás už je jen kompletace.
Z rámů zmizela cedulka „Hand Made Czech Republic“, tak by se tomu dalo věřit.
Můj rám má naštěstí ještě certifikát s podpisem českého svářeče…
Já myslím, že za mě dobrý, i když fullům moc nerozumím, ale využití chápu, asi bych na tom jezdil něco obdobnýho ;-)
Ono to spíš bude kvůli závistivcům a pitomcům, co mají potřebu hanit vše hand made Czech Republic…
Už mi prošlo rukama hodně rámů a troufám si tvrdit, že v cenovce RB toho moc srovnatelně kvalitního nebylo.
Smutný je kam se ta značka ubírá, ale to už je jiná kapitola…
13.7.22 21:39
Díky za pochvalu. Rám je opravdu XXL. Pro nevěřící, jsem kolo vážil digitální vahou. Kdo tvrdí že se nedá dostal na 11kg, tak neví o čem mluví…
Despres by si měl dát mokrej hadr na hlavu a jít se vyzvracet jinam. Fakt mě tvoje hloupý řeči nezajímají.
Pro ostatní:
Rám jsem si pořídil na podzim 2016 jako náhardu za GT Avalanche Expert. Oproti sérii bylo na tom GT vyměněno kromě rámu téměř vše. Jsem tak trochu blázen a svoje kola si tuním. Baví mě to. Řešil jsem tehdy 2 věci. Stavbu kola pro syna a já už delší dobu toužil po fullu. Na stavbu kola pro syna jsem použil komponenty z GT. Bylo tedy o důvod víc pořídit konečně full. :D RB vždycky byla moje srdcovka a tak jsem sáhnul po vytouženém rámu. Mám rád nenápadný, černý kola. Ale vzhledem k tomu, že naprostá většina komponentů je černá, taky už by tý černý bylo asi moc. Proto jsem sáhnul po šedé barvě, ale zvolil jsem alespoň černou zadní stavbu, aby to ladilo s černou vidlí. V průběhu zimy 206/2017 jsem postupně nakupoval komponenty a kolo si sám skládal. Sada Sram XX 1×12 byla tehdy naprostá novinka a když už jsem radikálně přešel z pevnýho 26" biku na 29" fulla, tak jsem rovnou zvolil to nejlepší možný. Protože jsem chtěl nenápadný kolo, tak jsem i sundal samolepky z čeho šlo. Z nábojů DT240 se rázem staly obyčejný černý náboje atd. :) Od začátku jsem věděl, že bych chtěl komponenty ENVE, ale nebyl jsem si jistý rozměry. Pro začátek jsem tedy použil základní řadu Race Face, abych si ověřil délku představce a šířku řídítek. Vše vyhovovalo. Další sezonu jsem tedy namontoval ENVE. Je to další pro někoho možná až zbytečnej drahej výstřelek, ale jak už jsem psal. Chtěl jsem to nejlepší možný a ENVE mi tam krásně sedělo i stylově se svým černo černým designem. Na letošní sezonu mám nově vypletený kola na karbonových ráfcích. Co se jízdních vlastností týče, tak jsem maximálně spokojený. Nejsem žádný mladík, na kole tedy jezdím a to plynule. Blbnutí a skákání nechám mladším a hubenějším. :D Na můj jízdní styl a použití převážně na zpevněných a lesních cestách, mi rám maximálně vyhovuje. Někdo říká, že se zadní stavba u IQ290 kroutí. Já nic takového nepozoruji. Tady jsou další fotky kola. https://basstl.rajce.idnes.cz/Kolo_RB/
Pěkná stavba a více fotek jsem našel ve vláknu k RB takže cajk :)
Ať kolo slouží, co nejdéle, dělá radost a je super, že jsi si ho postavil podle svých představ na rámu, který jsi chtěl.
měl jsem ho než mi jej na Sardinii ukradli a byl jsem fakt hodně spokojený, chodilo to nádherně, trochu měkčí do stran, ale paráda. Tady ten rám na fotce je XXL
Ja prave doskladal manzelcino korbonove HT (29er v Mku) a jsem na 9,05kg i s kosikem a porad na tom jsou temer 600g zakladni shimano BL M200 brzdy… vetsinu pohonu mame uplne stejnou… takze ty 3 kila navic nejsou uplne nerealny..
Jak uz jsem psal ve vlakne.. kolo je krasny! jen ten ram v tyhle konfiguraci pokulhava za osazenim, takze az odejde poridi se neco lepsiho.. ale i tak je to super… skoda fotke (lepsich a vic)
Ahoj, super kolo, skvělý rám a super osazení! Náhodou to pojede jak z praku :-)
Užij si ho!
Misto toho, abyste si uzili fakt hezky kolo, ktery uz v tomhle olepu asi nikdy neuvidíte, tak porad stejny kecy.
Přimlouvám se za vic fotek.
Jinak za mě povedenej bajk na xc ježdění, škoda že není víc fotek a pár vět od majitele… takový to proč jej má, co na něm jezdí atd. Páč my tu rádi příběhy, minimálně já. ;-)
12.7.22 13:34
12.7.22 12:34
To už se ale nebavíme o komponentech a rámu, ale o tom proč si kupovat rám od RB na který máš ty tenhle názor :-)
12.7.22 12:21
12.7.22 11:54
12.7.22 11:52
12.7.22 11:33
Takhle to nemůžeš brát…přece když máš pěknej ocelovej rám, tak naopak je fajn k němu pořídit karbon kola, komponenty a hezky to dorovnat na rozumnou, funkční úroveň :-)
Naopak bych k ocel rámu nedával ještě zbytečně těžký věci navíc.....
12.7.22 11:05
depresy: i pokud má to IQ 3kg s tlumičem (což je docela reálné), tak s takovým osazením je 11kg uvěřitelné. Ten Lux má těžší gumy a teleskop, jen tohle ti udělá skoro 1kg navíc… a pod 2kg ten lux asi nebude (rám s tlumičem). Další rozdíly jsem moc nezkoumal.
12.7.22 10:44
12.7.22 10:25
S takovým osazením jde dostat karbon full pod 10kg, takže s hliníkem 11kg, proč ne? Ale je docela kuriózní vidět RB s tak drahým osazením :) ale pokud je majitel fanda RB, tak proč ne…
2 Basstl: toto vypadá spíš na XXL a mohl bys přidat víc fotek, i z druhé strany. Pěknej bajk, jen jinak barevné zadní stavbě jsem nikdy nepřišel na chuť.
Depresy: když koukneš ke mně do profilu, tak stejný IQ v XL na nijak lehkých komponentech vážilo 12,5 kg, takže s top výbavou a papírovými plášti je to možné…IQ byl fakt velmi lehkej rám (taky měkkej)
12.7.22 10:05
@depresy: Krome ramu, jsou tam vsechno top komponenty, ale odhadnout si to netroufam.
Kolo kazdopadne moc pekne.
12.7.22 09:21
11.7.22 22:28