První můj kabrón. Původně jsem po upgradu nekoukal i když nájezd 16 tis. km na hliníku z dekáče si už nějaký posun žádal. Nakonec se to vše seběhlo dost rychle s možností koupě loňského modelu v pro mě ne zrovna oblíbené červeno-bílé variantě, ale už jsem si pomalu zvykl :). Jízdní vlastnosti nesrovnatelný, jede to velmi pěkně. Trochu bojuju s přechodem na kompakty, ale snad si to sedne. Ráfkové brzdy protože váha, finance a jednoduché seřízení. Na startu je to teda trochu těžší (váženo s pedály a Garminem), ale v plánu je upgrade kol, tak snad se dostanu někam k 8,5 kg.
(vloženo 21.7.22)
Značka | Wilier |
Model | Cento10 SL |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | 8,95 |
Rám | Carbon Monocoque NH MOD |
Vidlice | Carbon Monocoque NH MOD |
Hlavové složení | RITCHEY WCS |
Kliky | ULTEGRA FC-R8000 172,5mm |
Přesmykač | ULTEGRA FD-R8000 |
Měnič | ULTEGRA RD-R8000-SS |
Řazení | ULTEGRA ST-R8000 |
Převodník | 50-34 |
Kazeta | 11-30 11s |
Řetěz | Shimano HG701 |
Brzda přední | ULTEGRA BR-R8010 |
Brzda zadní | ULTEGRA BR-R8010 |
Ráfek přední | SHIMANO RS100 |
Ráfek zadní | SHIMANO RS100 |
Pedály | FAVERO ASSIOMA DUO |
Řídítka | BARRA SL |
Představec | STEMMA SL |
Sedlovka | CENTO10SL Custom made by Ritchey |
Sedlo | SELLE ITALIA X3 |
Pláště | VITTORIA ZAFFIRO PRO 4 700X25 |
Sohaj: to kolo je v pohodě, rám je sice těžší, ale když se dají lehká kola a pláště tak to pojede fajn i v kopcích.
@Vicktorioo: tak otázkou je, co si kdo představuje pod „normální“ silničkou. Jasně, váha je momentálně bídná, ale to jsem psal už v úvodu a kolo taky nepatří do kategorie ultralight silniček s důrazem na výkon v horách. Původně jsem samozřejmě chtěl kolo samozřejmě co nejlehčí, protože mě kopce baví, ale dostávám se do nich spíše sporadicky a při cestě do práce po naprosté rovině ocením při každodenní jízdě víc aero rám. Jinak např. na bikeradaru 3 dny zpět vyšel článek, kde vážili aero silničky profíků z Tour de France a běžná váha se pohybovala od 7,7 do 8,2 kg. Když udělám základní upgrade (kola, duše, pláště), tak budu někde okolo 8,4kg, což už taková tragédie není.
9kg na karbon je dost nicméně kolo vypadá moc pěkně dávám i tak 5* ať ti dělá radost.
A proč jsi tedy koupil tak těžký kolo, do kterého budeš muset tolik investovat, aby to vážilo jako normální silnička?
Moje kotoučová rámovka GTR v XL váží nějakých 1300 g, což je dost. Přesto nastrojený je to trochu lehčí než tohle, čili dáš lepší kola a půjde to snadno pod 8,5. Je to pěkný.
Ad váha. Kromě kol je těžkej i ten samotnej aero rám. Že je kolo ve své kategorii o něco těžší mu vyčítali i v recenzi na Road.cc, kde v diskové verzi na elektronické ultegře a karbon kolách udávali nějakých 8kg. Jinak kola mám v plánu komplet vyměnit.
@Kouba: černej bidon teď moc in není :D, ale neřeším to. Když jedu do práce/z práce tak tu hodinku odpoledne přežiju a o víkendu stejně jezdím víceméně jen hodně brzy ráno skrz děti.
Dávám za pět a nová kola prospějou a nejlíp vysoká karbonová (30–40mm) = získá to i na vzhledu a na to se jezdí především :-D
To kolo je fajn, jen nechápu proč to na rafkovych brzdach a Ultegre tolik váží. Pokud dáš nová kola tak kolem běžných cca 1500–1600g, tak by váha měla jit pod 8kg.
Moc pěkný. Černej bidon není úplně praktickej, ne? :-)
Ta váha je na karbon a Ultegru opravdu příšerná. Tolik váží moje hliníkové cyklokrosové kolo. Ale tady to ke dnu táhnout kola která mají přes 1900g. Časem karbonovou sedlovku, lehčí pláště a bude dole 3/4 kila. Jinak je to moc pěkný a funkční kolo. Líbí!
pěkné Přemku :)