Raketka

Přidat foto

Po půl roce občerstvuju profil, na kole jsem překopal co se dalo a výsledek je:

Řídítka byla vyměněna za karbonový kokpit s agresivnějším úhlem, sedlovka za pohodlnější pružnou VLC.

Na hlavovku přišel originál Canyon držák na Garmin a do něj Edge 1040 :)

I když původní sedlo nebylo špatný, po několika týdnech zkoušení jsem nasadil gravelový Fizik.

Pneumatiky jsem obul rychlé, ale pořád ještě dost pevné ve variantě Super Ground, samozřejmě bez duší. Z ráfků strhnul branding Reynolds a zůstala jenom 100% karbonová čerň.

Nejzásadnější změna nastala v řazení, GX Eagla vystřídal jeho elektronický bráška.

Vzhledem k tomu, že jsem za celou dobu nepoužil zámek vidlice, šel ovladač pryč. Bowdeny zmizely a zůstaly jen brzdové hadice.

Tím se hmotnost dostala na uvedených 10,4kg i s pedály a držáky.

(vloženo 22.7.22)

Petrrrr
Ohodnoť bajk: (4.6  / 33 hlasujících)
Značka Canyon
Model Exceed CF 7
Modelový rok 2022
Velikost 33,5
Hmotnost 10.4 včetně pedálů, držáku Garmin a košíku na lahev
Rám Karbon CF
Vidlice RockShox SID SL Select RL Remote
Kliky SRAM GX Eagle Carbon DUB 34T
Měnič SRAM GX Eagle AXS, 12-speed
Kazeta SRAM X01 Eagle, 12-speed (10-52)
Řetěz SRAM XX1 Eagle 12s
Brzda přední SRAM Level TL
Brzda zadní SRAM Level TL
Ráfek přední Reynolds TR309c XC
Ráfek zadní Reynolds TR289c XC
Pedály Shimano XTR M9100
Řídítka CP08 XC Cockpit -6°
Sedlovka VCLS 2.0 CF
Sedlo Fizik Terra Argo X3
Pláště Schwalbe Thunder Burt Super Ground

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Petrrrr
Petrrrr

31.3.23 21:45

Spokojenost. Ano, má to konzervativní geometrii, ale jak jsem psal dole, na mix co jezdím je to ideální a skoro bezúdržbové. Kazeta se musí pečlivě čistit (SRAM na to trpí) a listová sedlovka občas vytáhnout, vyčistit, namazat pastou a znovu usadit.

Procaliber tam má v základu IsoSpeed, což je super. Exceed 7 je zase o něc o levnější, takže zbyde i na nějaký ten upgrade.

Větší prostor v rámu, než je dnešní standard, využiju pro dvě lahve a ještě se tam vejde rámová taška, když se vyrazí na delší výlet.

Reagovat
Gru
Gru

12.3.23 18:19

Tak co skoro po roce ježdění? Vypadá mi to trošku jako koza vysoká, ale moc hezká. Teď trošku po něm taky pokukuji, zvažuji tuto možnost a nebo Procaliber 9.8

Reagovat
grafik
grafik

26.7.22 13:57

O 10–15 cm zkrátit hadici přední brzdy.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

23.7.22 21:57

Pěkné HT, dávám pět!

Reagovat
Pepe72
Pepe72

23.7.22 16:59

Petrrr: ,,,Thunder Burty jsem jel i na cestě po dešti v bahně rozježděném lesní technikou. Sice opatrně, ale fungovaly překvapivě dobře,,,,. Tady jde vidět že každý vidí něco jiného. S IKONAMA neprojedu v bahně rozježděném lesní technikou. V dešti si nejsem jistý na betoně s lepivější gumou. Ono to bude tak, že nejezdíš do zatáčky.

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

23.7.22 14:57

Procaliber 9.8 je cca o 10.000 dražší než moje stavba. Je tam Fox 120mm, Shimano. Já mám tu elektriku. Váhově skoro stejné.

Takže věc preference.

Reagovat
vt
vt

23.7.22 14:46

Pekne kolo! Nema nekdo prime porovnani s Lectorem a Procaliberem? ;-)

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

23.7.22 12:39

Je to tak. Dnešní XC závody už jsou mnohem techničtější, než bývaly, proto se jezdí na fullech. Já jezdím 30% asfalt, 30% polní cesty, 30% úzké cesty a 10% single traily S0–2.

Přítelkyně má Lux Traila a v lese projedu to, co ona.

Reagovat
Bumblebeee
Bumblebeee

23.7.22 11:37

Nízká váha má něco do sebe, ale z vlastní zkušenosti po pořízení HT s váhou pod 9 kg můžu směle potvrdit, že se už těším na čistokrevného fulla s 34 vidlou, teleskopem a zdvihy 110 a 100 mm. Řeč je o kole na závody typu Harrachov, Malevil Cup…

Na jízdu po cyklostezkách atd bude mít určitě lehké HT větší přínos.

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

23.7.22 11:09

Thunder Burty jsem jel i na cestě po dešti v bahně rozježděném lesní technikou. Sice opatrně, ale fungovaly překvapivě dobře.

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

23.7.22 11:04

Na hranici 10kg už se dá jít dolů jen za velké peníze. Přitom stačí vzít míň vody a pít pivo v hospodě cestou :)

Reagovat
unfiny
unfiny

23.7.22 10:50

Pěkny to máš, jen ta nova „štafle“ geo nic pro mě, ty pláště jsou dobré tak na cyklostezku podél Vltavy, je to sice nepodstatné, ale paradox je, že si s novým kolem v rámci modelu si člověk moc ohledně hmotnosti nepomůže, mám předchůdce s rebou, ještě 2×10 xt-slx, řídítka, sedlovka, sedlo karbon, záplety alu 1,6kg a hmotnost celku je 10,2 kg, z toho vychází, že ty nové rámy trochu přibral.

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

23.7.22 10:40

AXS je opravdu mnohem přesnější než mechanická verze. Každé odřazení je stejně hladké, na rozdíl od mechaniky nezáleží na tom, jak tisknu páčku. Překvapivě mi vyhovuje i kritizovaná kolébka (která se dá vyměnit za páčku, která je podobnější té mechanické). Jenom položím palec do kolíbky a lehce řadím nahoru a dolů.

Upgrade kit se dá sehnat do 12000 a instalaci zvládne úplně každý. Určitě to není nutnost, ale rozdíl je znát robotické bzučení krokového motorku vyvolává na příjezdu ke stánku s pivem rozruch :)

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

23.7.22 10:39

Za mě celek hrozně ničí ta sedlovka ale snad víš co děláš. Kolo vypadá skvěle plus hezkej profil a to se ceníu :)

Reagovat
zirecek
zirecek

23.7.22 09:34

Petrrrr: Když jsme se podíval na aktuální nabídku Canyonu, tak si to poskládal ideálně, :-).

S elektrikou si spokojený?

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

23.7.22 09:23

Hrozně moc univerzální bike, jen bych dal na přední kolo třeba RoRo…za plný počet :-)

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

23.7.22 08:09

Geometrie my vyhovuje tahle. Jinak bych měnil představec.

Reagovat
Deadlift
Deadlift

23.7.22 08:04

Moc líbí. Tohle by mohl být adept na jediné kolo doma. Prakticky terénnější gravel co zvládne víc v terénu. Měl jsem to takhle s podobně koncipovaným fullem (mechanické řazení). Thunder Burt letí na šotce. V lese v mokru je třeba dost ubrat. Do bahna absolutně nevhodné. Ať slouží- za mě fakt raketa:)

Reagovat
zirecek
zirecek

23.7.22 01:17

Jak si vyřešil změnu geometrie, když namísto klasického představce s kladným úhlem si osadil integrovaný kokpit krátký s negativním úhlem?

Reagovat
Lachtis
Lachtis

22.7.22 22:46

Moc pekny, ale ty silnicni plaste bych v terenu jezdit teda nechtel :-D. Jinak fajn osazeny bike, vyjma tech plastu. 5*

Reagovat
BikerM
BikerM

22.7.22 22:38

Pekne to mas, at dela radost! :)

Reagovat
Pepe72
Pepe72

22.7.22 22:20

Pěkně sis pohrál. TB ve předu bych nedal, pro mně past na chybu.

Reagovat
grafik
grafik

22.7.22 21:52

Dost dobrý.

Reagovat
Brunox
Brunox

22.7.22 21:51

Thunder Burty jedou,používám taky :-)

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

22.7.22 21:50

Podložky – zatím jsem ladil výšku, ale správním to :)

Reagovat
Petrrrr
Petrrrr

22.7.22 21:45

Jak se to vezme – dohromady to vyšlo cenově jako model CF 8, ale ten nemá AXS, kokpit ani pružnou sedlovku. Ta konfigurace je jiná.

Reagovat
zirecek
zirecek

22.7.22 21:24

Proč sis nekoupil rovnou vyšší model, ten upgrade musel být ve finále mnohem dražší, ne?

Reagovat
Dejv0
Dejv0

22.7.22 20:47

Supr HT, to poletí. :) Nebyly k tomu kokpitu i navazující podložky? Ten přechod na klasický a pak zase na rám není moc oku lahodící.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 3
Greyhound 15
Kejmil 6
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5