Po půl roce občerstvuju profil, na kole jsem překopal co se dalo a výsledek je:
Řídítka byla vyměněna za karbonový kokpit s agresivnějším úhlem, sedlovka za pohodlnější pružnou VLC.
Na hlavovku přišel originál Canyon držák na Garmin a do něj Edge 1040 :)
I když původní sedlo nebylo špatný, po několika týdnech zkoušení jsem nasadil gravelový Fizik.
Pneumatiky jsem obul rychlé, ale pořád ještě dost pevné ve variantě Super Ground, samozřejmě bez duší. Z ráfků strhnul branding Reynolds a zůstala jenom 100% karbonová čerň.
Nejzásadnější změna nastala v řazení, GX Eagla vystřídal jeho elektronický bráška.
Vzhledem k tomu, že jsem za celou dobu nepoužil zámek vidlice, šel ovladač pryč. Bowdeny zmizely a zůstaly jen brzdové hadice.
Tím se hmotnost dostala na uvedených 10,4kg i s pedály a držáky.
(vloženo 22.7.22)
Značka | Canyon |
Model | Exceed CF 7 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | 33,5 |
Hmotnost | 10.4 včetně pedálů, držáku Garmin a košíku na lahev |
Rám | Karbon CF |
Vidlice | RockShox SID SL Select RL Remote |
Kliky | SRAM GX Eagle Carbon DUB 34T |
Měnič | SRAM GX Eagle AXS, 12-speed |
Kazeta | SRAM X01 Eagle, 12-speed (10-52) |
Řetěz | SRAM XX1 Eagle 12s |
Brzda přední | SRAM Level TL |
Brzda zadní | SRAM Level TL |
Ráfek přední | Reynolds TR309c XC |
Ráfek zadní | Reynolds TR289c XC |
Pedály | Shimano XTR M9100 |
Řídítka | CP08 XC Cockpit -6° |
Sedlovka | VCLS 2.0 CF |
Sedlo | Fizik Terra Argo X3 |
Pláště | Schwalbe Thunder Burt Super Ground |
Spokojenost. Ano, má to konzervativní geometrii, ale jak jsem psal dole, na mix co jezdím je to ideální a skoro bezúdržbové. Kazeta se musí pečlivě čistit (SRAM na to trpí) a listová sedlovka občas vytáhnout, vyčistit, namazat pastou a znovu usadit.
Procaliber tam má v základu IsoSpeed, což je super. Exceed 7 je zase o něc o levnější, takže zbyde i na nějaký ten upgrade.
Větší prostor v rámu, než je dnešní standard, využiju pro dvě lahve a ještě se tam vejde rámová taška, když se vyrazí na delší výlet.
Tak co skoro po roce ježdění? Vypadá mi to trošku jako koza vysoká, ale moc hezká. Teď trošku po něm taky pokukuji, zvažuji tuto možnost a nebo Procaliber 9.8
Petrrr: ,,,Thunder Burty jsem jel i na cestě po dešti v bahně rozježděném lesní technikou. Sice opatrně, ale fungovaly překvapivě dobře,,,,. Tady jde vidět že každý vidí něco jiného. S IKONAMA neprojedu v bahně rozježděném lesní technikou. V dešti si nejsem jistý na betoně s lepivější gumou. Ono to bude tak, že nejezdíš do zatáčky.
Procaliber 9.8 je cca o 10.000 dražší než moje stavba. Je tam Fox 120mm, Shimano. Já mám tu elektriku. Váhově skoro stejné.
Takže věc preference.
Je to tak. Dnešní XC závody už jsou mnohem techničtější, než bývaly, proto se jezdí na fullech. Já jezdím 30% asfalt, 30% polní cesty, 30% úzké cesty a 10% single traily S0–2.
Přítelkyně má Lux Traila a v lese projedu to, co ona.
Nízká váha má něco do sebe, ale z vlastní zkušenosti po pořízení HT s váhou pod 9 kg můžu směle potvrdit, že se už těším na čistokrevného fulla s 34 vidlou, teleskopem a zdvihy 110 a 100 mm. Řeč je o kole na závody typu Harrachov, Malevil Cup…
Na jízdu po cyklostezkách atd bude mít určitě lehké HT větší přínos.
Thunder Burty jsem jel i na cestě po dešti v bahně rozježděném lesní technikou. Sice opatrně, ale fungovaly překvapivě dobře.
Na hranici 10kg už se dá jít dolů jen za velké peníze. Přitom stačí vzít míň vody a pít pivo v hospodě cestou :)
Pěkny to máš, jen ta nova „štafle“ geo nic pro mě, ty pláště jsou dobré tak na cyklostezku podél Vltavy, je to sice nepodstatné, ale paradox je, že si s novým kolem v rámci modelu si člověk moc ohledně hmotnosti nepomůže, mám předchůdce s rebou, ještě 2×10 xt-slx, řídítka, sedlovka, sedlo karbon, záplety alu 1,6kg a hmotnost celku je 10,2 kg, z toho vychází, že ty nové rámy trochu přibral.
AXS je opravdu mnohem přesnější než mechanická verze. Každé odřazení je stejně hladké, na rozdíl od mechaniky nezáleží na tom, jak tisknu páčku. Překvapivě mi vyhovuje i kritizovaná kolébka (která se dá vyměnit za páčku, která je podobnější té mechanické). Jenom položím palec do kolíbky a lehce řadím nahoru a dolů.
Upgrade kit se dá sehnat do 12000 a instalaci zvládne úplně každý. Určitě to není nutnost, ale rozdíl je znát robotické bzučení krokového motorku vyvolává na příjezdu ke stánku s pivem rozruch :)
Za mě celek hrozně ničí ta sedlovka ale snad víš co děláš. Kolo vypadá skvěle plus hezkej profil a to se ceníu :)
Petrrrr: Když jsme se podíval na aktuální nabídku Canyonu, tak si to poskládal ideálně, :-).
S elektrikou si spokojený?
Hrozně moc univerzální bike, jen bych dal na přední kolo třeba RoRo…za plný počet :-)
Moc líbí. Tohle by mohl být adept na jediné kolo doma. Prakticky terénnější gravel co zvládne víc v terénu. Měl jsem to takhle s podobně koncipovaným fullem (mechanické řazení). Thunder Burt letí na šotce. V lese v mokru je třeba dost ubrat. Do bahna absolutně nevhodné. Ať slouží- za mě fakt raketa:)
Jak si vyřešil změnu geometrie, když namísto klasického představce s kladným úhlem si osadil integrovaný kokpit krátký s negativním úhlem?
Moc pekny, ale ty silnicni plaste bych v terenu jezdit teda nechtel :-D. Jinak fajn osazeny bike, vyjma tech plastu. 5*
Jak se to vezme – dohromady to vyšlo cenově jako model CF 8, ale ten nemá AXS, kokpit ani pružnou sedlovku. Ta konfigurace je jiná.
Proč sis nekoupil rovnou vyšší model, ten upgrade musel být ve finále mnohem dražší, ne?