</Praha>, testovací kopec Koloděje/Sibřina
Vrtulníková základna Chotouň
Strategické zásoby asi?
Obalová elektrárna Chvaletice (jaderná elektrárna získává energii manipulací s jádry atomů, tento typ elektrárny manipuluje s jejich elektronovými obaly)
Mám porušit zákon, jet po špatné straně směrových tabulí, nemít za sebou do kopce kolonu vlekoucí se 12 km/h a pak si na internetu přečíst jak cyklisté nedodržují zákony? (předjet nejde, dvojitá plná) (ano, samozřejmě že pouštím)
Safra, další Zenit (viz předchozí reportáž), a já vždycky slyšel že je něco "za Zenitem" bez určení který to je.
Do Čáslavi byla zavedena elektřina a plyn; občané si mohou s akumulátory a balóny chodit na místní poštu.
u Golčova Jeníkova začíná Vysočína
Brno bylo bohužel zrušeno (samozřejmě to byl scam jako obvykle a tak brutálně značená uzavírka se dala na kole normálně projet)
Italské balíky slámy (je to blbě vidět ale jsou zelené - bezbarvé - červené)
Ždírec nad Doubravou, cyklostezka
Obecně ve Vysočíně mají strašně fancy zastávky.
Rozvodí u Žďáru (vlevo Sázava - Severní moře, vpravo Bobrůvka/Oslava - Černé moře). Rozvodí je velká věc, proto jsem čekal, že tu budou kolotoče, chlebíčky a tak. A ono nic. Přisuzuju to pozdní hodině, možná nemají na rozvodí nonstop službu.
Nocování.
Tohle kamarád komentoval "začalo Brno, skončila silnice"
Brno! Existuje!
Viadukt, Dolní Loučky u Tišnova. Cestou tam jsem si toho vůbec nevšiml.
Obrovské světelné znečištění z průmyslového areálu ve Ždírci
Tohle je na Vysočině náhodně na silnicích, většinou na křižovatkách, ale ne vždy. Vygooglil jsem pak, že to jsou zaměřovací body pro letecké snímkování.
Golčův Jeníkov - protispací lavička ("homes not spikes")
detail průjezdu přes Křižanovskou vrchovinu
Cesta tam
Vyjel jsem ve čtvrtek 12:40 z Prahy, a první checkpoint – jestli dojedu z Hnuslí na kopec v Kolodějích pod hodinu – jsem dal; cesta do Kolína pak už byla horší, asi protivítr… Potom kousek silnice do Čáslavi s kamionama a bez krajnice a pak už vesnice typu Vilémov, kam jsem dojel po 5.5 hodinách oproti předchozím a obvyklým 5. Povečeřel a zatměl jsem na velké Benzině ve Ždírci nad Doubravou a pak jsem pokračoval (to je fascinující že jsem byl v Krucemburku už asi 4× a ani jednou za světla). Ve 23 večer jsem byl ve Žďáru na náměstí a přemýšlel jsem jestli to zkusím dojet na jeden zátah, ale nakonec jsem se rozhodl přespat v zastávce v obci Řečice. Zastávka už bohužel nemá dveře, ale je teplo a nefouká tak to nevadí. Tam jsem na 5 hodin usnul a pak už jsem se proplétal Křižanovskou vrchovinou až do Brna (bohužel jsem si až po chvíli všiml že se vypnutím navigace vypne logování tak tam vidíte v záznamu čáru). Po necelých 21 hodinách cesty a 215 km přijíždím v pátek ráno ke kamarádovi v Komíně.
Cesta zpět
Vyjíždím v sobotu v 18:05 po 32 hodinách odpočinku, a také v době kdy se konečně zatáhlo a přestalo spalující slunce. Jde mi to překvapivě dobře; v Tišnově dělám v Penny velký nákup, protože pak už nebude až do Ždírce žádná civilizace (!). Kupodivu „kozí stezky“ Křižanovskou vrchovinou jsou docela OK i ve tmě a je tu překvapivě velký provoz. Koukám že brzo přijde déšť a řeším kam až zvládnu dojet; nakonec se spouští liják přesně v Řečicích u té zastávky kde už jsem několikrát spal, tak akorát zalézám dovnitř a na 3 hodiny usnu než to přejde. Po probuzení mám najednou strašný KOPR k jízdě, jsem mokrej a bolí mě koleno a hledám jak misi abortnout; první vlak jede za 4.5 hodiny ze 65 km vzdáleného Golčova Jeníkova, tak to bych mohl stihnout. Jedu tedy takto, v Golčově Jeníkově kupuju lístek a po 130 km a 12.5 hodinách cesty jedu posledních 90 kilometrů do Prahy tak jedu potupně vlakem.
(vloženo 14.8.22)
Tad jsou některé s kovovým knoflíkem na spoji těch dvou čtverců. To určtě bude nějaký vysílač! Musím se u toho někde zastavit a prozkumat to zblízka.
Parádní výlet i popis. A já jsem si říkal, co to tady na Vysočině máme za blbosti na těch silnicích a oni to jsou zaměřovací body :-D
@Kocour Takže si člověk stoupne do špatný fronty a najednou je hospitalizovanej a ještě to má zadarmooo :-)
Adu, ne není, ale jsou naproti sobě přes silnici, takže od pokladen v ZOO za plot psychiny je to cca 200 vzdušnou čárou ;D
Mikšu, a není to ZOO a psychina v jednom pavilónu, kdy není poznat, co je co? :-D
Adu, no myslím, že ne. Jedině do ZOO, nebo na psychinu, tam stejně dřív, nebo pozdějc skončíme ;(
grafik: Nesedací lavička by byla větší bomba. Ale hypoteticky, když bych si chtěl spočinout na lavičce, kde teď dopoledne odpočívá pán a asi spí, protože ho asi zmohl alkohol, ostatně jako každý den, co teď? Mám si sednout do trávy do psích exkrementů? Budit ho kvůli tomu nebudu.
@grafik JJ, tohle mi tehdá udělali za mlada v Žatci na nádraží, nutili mě pospávat po diskotékách, když jsem se vracel ranním vlakem z večerního pátečního florbalového tréninku a následné porady v hospodě :-D
Co to je za ******, který dokáže vymyslet nespací lavičku a ještě větší debil na radnici to zafinancuje.
No a kam teď budou lidi jezdit, když Brno bylo zrušeno ;)
Perfektní počtení, zasmála jsem se :-) I u mě vyhrál plyn a elektrika na poště, ale zrušené Brno, začalo Brno a ostatní perly jsou moc pěkné též.
Některá místa jsem si už i projela, tak o to to bylo čtivější. No a cesta daleká, pěkně pojaté spací přestávky ve stylové čekárně. Super výkon.
Paráda pouť, škoda toho nedokončení, ale vláček je kamarád, i když si to někteří zdejší nemyslí, smekám za dobrodrůžo a i příběh byl ćtivý ;-)
Seš fakt dobrej, tolik km s takovým kolem a s takovou zátěží, smekám.
Nebo Brno bylo bohužel zrušeno, to je taky takové hezké, jinak pěkný dlouhý výlet.