Scott Spark WC

Přidat foto

Značku Scott mám v oblibě (jejich ceny ne) a když vyšel nový Spark, vůbec se mi nelíbil. Postupem času odpor opadl a když se objevil samotný nový rám u sousedů v Německu, bylo zaděláno na průšvih. Nové kolo jsem pocitově ještě nepotřeboval, páč jsem teprve dva roky sedlal Scale RC 900 SL, ketrý jsem si také od rámu poskládal. Několik dní dumal, jestli ho vůbec potřebuju a nakonec po pár dnech dopisování s prodejcem, si rám vyzvedl. Ze vzhledu a zpracování rámu jsem byl unešenej hned od začátku. Tak pěkný lak jsem u Scotta ještě neviděl a to jsem jich už pár měl. Některé komponenty jsem už měl z předchozího kola, takže stačilo přeházet na nový rám. Vidlici koupil u nás, nemá dálkové zamykání, ale to byl účel, já stejně nezamykám. Kola pořídil opět u sousedů. Trochu jsem se bál vnitřní šířky ráfků, která je 32mm, ale zdá se, že to ničemu nevadí, jen foukám na menší tlaky. Náby Extralite znám, mám s nimi ještě dvoje záplety. Celkově jsou kola tuhá a mají vydržet i lehký trail, takže na XC úplně v pohodě i s váhou 1,28kg. Menší boj byl s klikama, Scott se vytasil kvůli širší zadní stavbě s řetezovou linkou 55mm a klikami s delší osou než u 52mm. V šuplíku ležely Tune Black Foot a THM Clavicula M3, ale pro ně Garbaruk převodniky s nulovým offsetem nedělá (pouze za připlatek, což je skoro jednou tolik), takže od nich bylo upuštěno. Kliky Sram DUB Wide sehnat moc nejde, nejsou prakticky nikde skladem. Sehnal jsem tedy obyč Sramy, namontoval převodnik pro kliky BB30 a jejich řetězová linka 55mm byla na světě. Tochu složitější řešení, ale pořád lepší než spešl převodník od Garbaruku.

Ještě se bude měnit pár drobností jako přední kotouč, páčka zamykání tlumiče a představec. Teleskopka možná časem, tak nesmutněte, že tam neni. Jo a neptejte se mě, jak to jede, ještě to pořádný švih nejelo, ale první pocity jsou, jako kdybych jel s tankem:).

(vloženo 17.9.22)

kandelik
Ohodnoť bajk: (4.9  / 56 hlasujících)
Značka Scott
Model Spark RC World Cup
Modelový rok 2022
Velikost L
Hmotnost 9,9
Vidlice RockShox SID Select+ Ultimate 120mm
Tlumič RockShox NUDE 5 RL3 120mm
Hlavové složení Acros
Kliky Sramm XX1 SL
Středové složení Sram DUB PF
Měnič Sram XX1 AXS
Řazení Sram AXS
Převodník absoluteBLACK 34T
Kazeta Sram X01 1295 10-52
Řetěz Sram X01
Náboj přední Extralite HyperBoost
Náboj zadní Extralite HyperBoost+ XD
Brzda přední Sram Level ULT
Brzda zadní Sram Level ULT
Ráfek přední Truebc 32mm
Ráfek zadní Truebc 32mm
Dráty Sapim CX-Ray
Pedály Shimano XTR
Řídítka Darimo
Představec Syncros
Sedlovka Mcfk
Sedlo Mcfk
Pláště Schwalbe

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Sailor3
Sailor3

23.9.22 11:32

roud – Nejsem typ co prezentuje kola na profilu. Jediné co můžu, je shrnout zkušenost v této diskuzi. Takže mám od listopadu 2021 model SCOTT SPARK RC TEAM ISSUE AXS 2022 – což je obdobný model (stejná barva) jako tady profil -kandelik-, ale v levnější verzi, respektive normální sériovka, cena byla 135 tis. Jediné co jsem změnil, jsou řídítka a představec, za karbonový kit Syncros cena cca 9tis. – ne kvůli váze, ale kvůli délce představce, jiný v tu doby nebyl. I proto jsem si dovolil reagovat na -kandelik-, kdy z vlastní zkušenosti ježdění 10 měsíců a najetí 4000km mám to kolo důkladně vyzkoušené. Jezdím na kole jako sportovní amatér – občas amatérský závod, ale hlavně svižná jízda pro radost v terénu. Spíše technicky těžší rychlé tratě, ale ne vyloženě enduro. Za tu dobu výměna 3× řetěz, 2× pláště. Kolo je naprosto excelentní v terénu, kde je opravdu hodně živé. Nejvíc vyniká na kořenech, roletách a celkové drsnějším terénu, což je přesně pro mě, včetně sjezdů. A v čem je naprosto nepřekonatelné, jsou výjezdy, ať je kopec sebeprudší, kolo sedí a jede (při zapnutém lockoutu na střední pozici). Pokud se, ale přesunu na rovné rychlé přejezdy, kolo je pomalejší, bez lockoutu nepoužitelné na svižnou jízdu (myslím tím rychlosti nad 35km/h). Je to samozřejmě také dáno tím, že jsou zde pláště 2,4, tlak 1.6 a 1.4 Bar, váha 85 kg. Mám, ale i přímé srovnání s kolegou, který se mnou jezdí na HT Scott Scale 2022, včetně mého starého HT. Zadní stavba se i při zamknutí trochu hýbe. Je to znát i při akceleraci, nebo ostrých zatáčkách, zadní stavba je jakoby trochu povolná. Není tam takový ten wow efekt, kdy si sedneš na pevňáka carbon a máš pocit, že to letí samo. Asi je to dáno konstrukcí bez zadního třetího čepu, kdy pruží samotný rám. To je jediné co bych mu vytknul, jinak je opravdu skvělé. Pokud má někdo jiné dotazy, můžu zodpovědět.

Reagovat
kandelik
kandelik

23.9.22 07:50

Kubanec: nikde jsem nepsal a netvrdil, ze lock vidlice neni prinosem. Psal jsem pouze to, ze ho nepouzivam. Pri jizde na silnici mam stale moznost zamykat z korunky.

Chranic je Skean Legend (u nas nesehnatelna vec).

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

23.9.22 07:38

Kubánec: přesně! Ale moc to nikde nerozšiřuj, už takhle je ekonomika v propadu :-)))

Ale vážně (i pro Sailora): určitě jde hlavně o styl jízdy. Já rozhodně nejsem standardní vzorek xc jezdce, na moje pralesní ježdění to byla zbytečná kosmická technologie :-) Např. maraton na Zadově jsem odjela na platformách :-D

Reagovat
Kubánec
Kubánec

23.9.22 06:51

Právě jste odhalili největší spiknutí v dějinách cyklistiky. Vládnoucí elity nás roky nutí kupovat vidlice s dálkovým ovládáním a ono to vlastně vůbec není potřeba :)))

A teď vážně. Mě by to tedy na XC kole vážně chybělo. Jinak kolo super. Díky za fotky na váze, hmotnosti se mi taky nechtělo úplně věřit. Prosím tě co to je za ten chránič horní rámové trubky?

Reagovat
roud
roud

22.9.22 21:45

Sailor – nechceš přidat svoje kola do galerie a k nim napsat svoji zkušenost?

Reagovat
Sailor1

22.9.22 17:09

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
kandelik
kandelik

22.9.22 15:42

Sailor1: pises blbosti, je to marny

Reagovat
Sailor1

22.9.22 15:32

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Sailor1

22.9.22 14:01

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
kandelik
kandelik

22.9.22 13:32

Mamko: ten ram jo opticky paskvil, ale libi se mi:) dik

Reagovat
kandelik
kandelik

22.9.22 13:31

Tak jeste foto pro neverici Tomase.

Sailor1: Ty ale vubec nevis, jak to kolo jede bez zamcene vidlice pouze s uzamcenym tlumicem nebo jeho priskrcenou kompresi. Lockem zamykas nebo odemykas oboje a tak je to mimo Tve rozlisovaci schopnosti. Odpoj si od locku vidlici a pak mi tedy napis, jak se na tom kole neda jezdit. K tomu zbytku se uz nema cenu vyjadrovat, pises blbosti.

Reagovat
mum-on-bike
mum-on-bike

22.9.22 09:54

Sailor: imho dost vyfikundací na kola dávají výrobci proto, že každá z nich zvýší atraktivitu v očích kupujících čili i cenu. Mám na ht tu samou vidli a zrušila jsem po dvou letech dálkový lockout taky. Né, že bych gramařila, ale když jsem při pádu poničila bowden, dala jsem to rovnou celý pryč. Za mě osobně to jede pořád stejně (dobře). Možná poladit vidlici, jestli se ti tak houpe(?)

kandelik: pojede to jako ďábel. Jinak mně trochu neleze do oka ten opticky nenavazující střed a sedlová trubka, ale to je záležitost toho tlumiče, no. Užívej!

Reagovat
Sailor1

22.9.22 09:24

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
kandelik
kandelik

21.9.22 22:08

roud: dik. Kazdy ma nejaky nazor, ale nutit mi ten jeho nemusel. Aspon posledni vetou to zahral do autu:D

Reagovat
roud
roud

21.9.22 21:54

Kandelik – neřeš ho máš parádní raketu a určitě to pojede suprove :)

Reagovat
kandelik
kandelik

21.9.22 20:21

Sailor1: odemknuty kola nejezdi, to myslis vazne? Jestli ano, tak ho radeji vrat. Vis prd, co s tim jezdim a jak s tim jezdim. A jestli umis trochu pocitat, tak Nino ma na kole komponenty jako je sedlovka, wattak, blipbox a sirsi – tezsi pneu jak ja, tak bys k tomu jednoduse dosel, ale Ty radeji budes placat nesmysly. S kritikou nemam problem, ale musi byt vecna, coz Tvoje neni. Stejne tak folie na kole jsou jenom pro metrosexualy, dik teda

Reagovat
Sailor1

21.9.22 18:56

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
H88
H88

21.9.22 11:32

kandelik
kandelik

20.9.22 20:01

Pitel: to se spatne pocita, kdyz nektery veci sly ze “staryho” kola, tak asi do 170k

Prodi, DaD: diky

Reagovat
DaD
DaD

20.9.22 19:45

Máš to moc pěkné a pojede to jak hovado. Servis tlumáku bych tedy nemusel, ale i tak jasných pět!

Reagovat
Pi†el
Pi†el

20.9.22 12:43

Bez teleskopky asi trochu zabíjíš sjezdovej potenciál, ale jak píšeš – je v plánu.

Co tě celá ta sranda vyšla?

Reagovat
prodi
prodi

19.9.22 10:53

Nadhera, cim dal vic se mi tyhle Sparky libi

Reagovat
kandelik
kandelik

19.9.22 07:50

Diky vsem. Ano, gripy budou jine.

Jonti, 34z s 3 mm offsetem se asi vejde, ale uz je dost blizko k zadni stavbe a to nechci.

Reagovat
sorak
sorak

19.9.22 06:57

Taky jsem na prvni dobrou ty krytovane tlumice moc nemusel, ale cim dyl na to koukam, tim vic se mi to asi libi :D

Jinak v tomto osazeni je to proste brutalni!

Reagovat
scret
scret

18.9.22 12:51

Na ten zdvih neskutecna vaha, ale to se dalo cekat uz tim osazenim bez kompromisu. Za mne paradicka. Libi se mi ta myslenka vetsiho zdvihu a nizky vahy… Proste za 5*

Reagovat
Deadlift
Deadlift

18.9.22 08:41

Kolo nádherné. Čistit tlumič bych moc nechtěl. Za sebe bych si neodůvodnil nákup kola třeba nad 150 kkč (teda pro hobby ježdění). Rád se na taková kola ale podívám:)

Reagovat
jonti
jonti

18.9.22 08:22

Zajímavá stavba, na tom rámu vidět spíš těžší terénnější stavby, kluci na závodech mají spíš problém dostat se pod 11 kg.

Převodník by mělo jít použít na 34z i se standardním offsetem 3mm, mě to s tím 0mm řadilo o něco hůř. S Quarkem se tam vešel těsně i 36z, ale to už mám jen zprostředkovaně.

Ta kola vypadají velmi zajímavě.

5 *

Reagovat
Gru
Gru

17.9.22 21:46

Ta váha je als brutalní ????

Reagovat
J1RKA
J1RKA

17.9.22 21:31

za 5, kdyz jsem uvidel ten predni kotouc, TVLeee, ale pak jsem si precetl pribeh… jak tu nekdo psal, dal bych tam gripy ODI F1 vapor < prijdou mi svetovy > tak at to svisti

Reagovat
depresy

17.9.22 21:23

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
macebo
macebo

17.9.22 21:18

Tímhle modelem to Scott zase rozjel. Tady to kazí ty laciný pěnový gripy.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

17.9.22 21:12

Pěkné to máš, za pět! ;-)

Reagovat
kandelik
kandelik

17.9.22 21:02

TJK: s tim predstavcem to bude trochu slozitejsi (jak jinak:)). Hlava ramu je dost masivni a beznej predstavec tam vypada komicky (ta plastova krytka sedi pouze na original), tak budu muset dost vybirat a hlavne si budu muset nechat vyrobit sirokou karbonovou krytku na loziska. Jinak je dlouhy 60mm, –14st., vaha asi 150g.

Alugear nema prevodniky pro THM ani Tune (uchyceni prevodniku maji stejne).

Lachtis: zamykat zadek musim

Petyn: ano, je to Skean Legend, kupoval jsem na Alltricks.de (dnes to prislo to z Francie, vyzvedaval jsem to v Nemecku – postovny zdarma a ja to tam mam jenom pres kopec).

embi: je to zhovadilost, ale reseni to ma viz muj pripad.

Reagovat
zderes
zderes

17.9.22 20:41

Máš to moc hezký, ten rám se povedl. Jezdí to určitě libově. Užij si to.

Reagovat
embi
embi

17.9.22 20:34

Tvl uz treti kolo co vozi ten paskvil DUB WIDE! Ted jsem to resil na Canyon Torque, Trek Slash to mel taky. To je fakt voser. A ty kliky se proste nedaji koupit!

Reagovat
petyn
petyn

17.9.22 20:29

Bomba. Ta vec na horni ramovce je aby se neodrel ram pri kontaktu s rodlama? Kde jsi to kupoval? Dik

Reagovat
sheenecek
sheenecek

17.9.22 19:53

Jasných 5. Krásný stroj :)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

17.9.22 19:40

Za mne pecka, ten rám je neskutečně krásnej. A locky já nepoužívám vůbec a taky jsem je demontoval, ale tohle se bude houpat asi víc, než virtuál. Ta váha je taky parádní, máš to za 5*-

Reagovat
TJK
TJK

17.9.22 19:26

koukam na to v nahledu a rikam si, hezkej nudnej Spark, fajnovy kolo ale tuctova seriovka… jak projizdim fotkama zahlidnu detail naby a rikam si „tak pockat… tady neco nejraje.. takhle vypada Extralite hyperhub“ tohle teda neni zadna seriovka :-D vyladeno moc hezky… btw knprevodnikum koukni na Alugear. btw co je to za forbec? (rozmer, delka atd… mozna bych mel zajem)

Reagovat

Další galerie z kategorie

enjoy79 8
enjoy79 13
Beerca 6
Pietro37 2
TomCZ46 5
Ridzi 7