Cyklistu zachránilo snad jen to, že nejel na klasickém kole, ale měl lehokolo. Přežil to potlučený, ale bez vážnějších zranění. Pojišťovna náklaďáku mu nechce zaplatit ani celou škodu na stroji. Jezdil s tím každý den do práce, jezdil s tím po závodech… :-(
(vloženo 28.9.22)
Jo kulata lopata, proto po silnicich nejezdim. Takovy kydy, ze se to muze stat kazdymu, i kdyby, tak ma ***** vylezt a poskytnout pomoc, postavit se k tomu celem a uhradit skodu, atd atd…
Babicak: samozrejme ne. Ale profesak je jeste vyssi level, kde ma X desítek tun tezkou ludru.
Dneska vletl prede mnou kamion do obce 75… Nalozeny tak, ze kopce za nim jsme jeli 20.
29.9.22 15:40
Mr.nikdo : A Fazzy: meles kraviny. Tohle profesni nesmi dopustit. Ridim celkem dost…
Čili jinými slovy říkáš, že kdo není profesí řidič, tohle smí dopustit?
29.9.22 12:40
to jst
kdyby se mi vyhnuli tak bych měl hnědý poplach otázka je jestli by to stihli jeli fakt rychle :( každopadně to ve mě z MP zanechalo velmi špatný dojem
no jo, jenže k MP jdou ti co ani ten profesák na náklaďák nezvládnou ;-)
janouch: kdybys byl o puldruhyhometra vic v krizovatce, pravdepodobne by policajti jeli jinak a tobe by se nic nestalo stejne jako v popisovanem pripade. tim nechci ospravedlnovat jejich chovani, jen ta kdyby jsou vzdycky takova osemetna. ;-)
29.9.22 12:12
Nechci zakládat nové vlákno tak to dám sem. Když vidím co si prožil zde poškozený lehocyklista :) tak mě to šokuje a musím se podělit o zážitek, který je naštěstí bez fatálních následků ,ale taky dost šokující. V místě viz mapa https://mapy.cz/s/lazecekufa odbočuji doleva do ulice Svobodova, rukou ukazuji kam budu odbočovat, jedu středem vozovky a auta za mnou jedou pomalu a čekají až odbočím, když začínám odbočovat slyším řev motoru, který se přibližuje, pootáčím hlavu a v tom kolem mě minimálně v 80– 90 km/ h rychlosti proletí auto městské policie!! Bez majáku i houkaček jeli po tramvajovém pásu kdybych byl o cca 1,5 metru víc v křizovatce byl bych asi mrtvej ( nestihli by to ubrzdit). Pokud takto jezdí ti, kteří mají jít příkladem, tak se ani nelze divit jak potom jezdí ostatní :((((
V této souvislosti vřele doporučuji tento dokument. Někteří, dokud nezabijí sebe, tak si nedají říct a budou dělat chyby a v tom nejhorším „vraždit“ klidně dál. Uvědomění, poučení a převzetí odpovědnosti se nenosí. A v tom se jako lidé asi nezlepšíme.
BSA: Ano tak to bohuzel je. A vubec nejcastejsi jev je nulova predvidavost. Obcas kdyz s nekym jedu a on udela nejakou potencionalni p*covinu a ja ho na to upozornim, tak clovek zjisti, ze 8 z 10ti lidi absolutne nepremysli nad tim co delaj. Proste jedou. A nemusi to bejt nutne dementi. Jen se sami nezamysli dokud nedostanou zpetnou vazbu. A ta je nekdy draha.
29.9.22 10:48
Fazzy: Otázka je, zda si ten kamioňák tu chybu vůbec uvědomí… a nějak se třeba poučí. Já už za volantem udělal spoustu chyb a dělám furt, ale mám pocit, že někteří řidiči podobný věci jako chybu ani neberou. Pokud cajti řidiče našli a on by uznal chybu, tak bych čekal, že poškozenýho třeba nějak kontaktuje s omluvou… ale někdo si právě řekne „hovno se stalo, není mrtvej, takže dobrý“. No, víme akorát to co je na videu.
Psbiker: to neni naivita. To je vec, ktera se deje dnes a denne a to uplne kazdymu. Mene ci vice casto. Nastesti jen vyjimecne je ale pri tom nekdo v nespravnej cas na nespravnym miste. Takze se nic nestane a clovek se pak opaji falesnym dojmem, ze se mu podobny veci rozhodne nestavaj.
Mr.nikdo: ja se ale nesnazim nic uhravat, ja jen konstatuju fakt.
Znova opakuju, pokud to bylo jak pises, tak s tebou souhlasim. Ja to jen na tom videu nevidel.
Tady to opravdu vypadá, že kamionista chtěl lehokolistu vytrestat za jízdu v pruhu a ne po bílé čáře. Chvíli se držel těsně za ním a až když lehokolista uhnul, začalo školení na téma ‚kdo je pánem silnice‘. Poukazování na nepozornost, chybu, kterou udělá přeci každý, je takové trošku naivní. Hoši asi moc nejezdí na silnici a budou tyhle psychopaty omlouvat tak dlouho než se oni nebo někdo blízký stane jejich obětí.
Fazzy: tohle neuhrajes.
Bohuzel to je muj obor. Co se v nem pohybuje za lidi vim. Bohuzel.
Na kamiony neni zbrojni prukaz, ale profesak. Jak ho muze mit?
Takhle nalozena hovada vletnou do obce 80, protoze 50 maji mit na znacce. A vlastne by to stejne neubrzdili, tak v obci jedou 60, 70…
nooski: Řidič je debil, o tom žádná, ale lehocyklista tomu šel svým stylem jízdy usilovně naproti.
Fazzy: ten „řidič“ je prostě neschopný debil. Takových je v různých zaměstnáních hromada, tenhle však svou ignorací a neschopností může člověka zabít. Bohužel podobných pitomců jsou plné silnice a každý den jich potkám několik. Měl by jít dělat něco jiného. Akorát pravděpodobné umí jen točit volantem a evidentně mu ani to nejde dobře…
mr.nikdo: To nehraje roli. Bezchybnyho cloveka to z tebe neudela, ani kdybys byl chirurg. Pokud ano, tak to klobouk. Moc vas neni.
Jst: jo, to mas recht. Proti kolu by mohl driv videt, ze na nej najizdi. Ale zase zastav a nakouri Te zazadu.
Fazzy: a hadej, v jakem oboru asi delam?
Barak: Sem rad, ze se v mym sdeleni aspon nekdo zorientval. Pointa neni v tom, ze nekoho omlouvam, ale v tom, aby si nadavajici uvedomili, ze se to muze stat i jim. A to prekvapive snadno, jakkoliv sou presvedeceni o tom, ze nemuze. A pokud si to clovek uvedomi, hned se ty kameny hazou jinak.
mr.nikdo: Ty si v nejakym oboru urcite taky profesional. Znamena to, ze si nikdy neudelal nebo nemuzes udelat chybu? Dost bych pochyboval. Rozdil je jen v tom, ze za svoji chybu poneses jiny nasledky nez ridic.
obhajovat ridice kamionu je samozrejme bezpredmetne. ;-) na druhou stranu se divim, ze se nikdo nepozastavujete nad tim, jak capek na lehokole jede, nez to nakouri do kandelabru, furt stredem pruhu.
DaD: jsou typy lidi, kteri problemy pritahuji. jsem domyslivy, souhlasim, ale myslim si, ze dzery moc dobre vi, proc tu kameru vozi. ;-)
Fazzy: částečně s tebou souhlasím, stát se to může každému. Už proto, pokud by nedej Bože, došlo ke smrti cyklisty, trestem není všeobecný lynč, poprava nebo doživotí, ale obvykle podmínka. Pokud tam tedy není nějaká přitěžující okolnost jako chlast, předchozí flastry atd. Přesto, pokud se něco takového stane, málo kdy se dá říci, že jde o „shodu nešťastných náhod“. Spíše je tam naprosto zřejmé a jasné pochybení (jak jsi psal: koukání do navigace, řešení telefonu, jízda v únavě…), které se ovšem, a tím se dostáváme na začátek, může stát každému.
A Fazzy: meles kraviny. Tohle profesni nesmi dopustit. Ridim celkem dost…
Fazzy: Usti nad Orlici. Je to opacnym smerem – ne na CT.
Je tam videt znacka ne Letohrad (nakupni zonu).
Dokonce je tam videt ta Benzina na konci UnO. Tam se po mestskem 4 proudu stava 2 proud.
Jezdi tam jak magori. Ja tam vzdy jel levy a v klidu se zaradil na konci. Malo jich to takhle delalo. Aute.
A 2 semafory predtim zacina video. V levem kamion videt neni
Singl: bacha, za prosazovani defenzivni jizdy mezi autama v zajmu vlastniho zdravi, uz sem tu byl taky parkrat kamenovan :)
Mr.nikdo: ja to na tom videu nevidim a nevim kde presne se to odehrava. Pokud je to tak, tak mas samozrejme pravdu.
Jiri, mito: jj hosi. Ja bych vas chtel videt ridit. Nikdy ste se nezakoukali do navigace, do zrcatka, mimo zorny pole, nikdy vas nevyrusil telefon, spolujezdci, radio, zavada na aute, neoslnilo slunce ani protijedouci auto, nikdy ste neridili ve stresu, unaveny, nemocny, pro jistotu ste si i mrtvej uhel vymontovali z auta.. Vzdy a bez vyjimky podle prirucek. Delate mi radost :)
V silničním provozu s podobnými situacemi prostě počítám a snažím se jim předejít. Tedy nebombím to mezi kamiony po prostředku cesty čtyřicítkou jako borec na videu, ale jen dvacítkou u kraje, čímž se výrazně zkrátí čas a vzdálenost na bezpečné předjetí a snáze dobrzdím před neočekávanou překážkou nebo uhnu nepozornému troubovi. Nedávno mě vytlačil z cesty na obrubník autobus, ale jel jsem pomalu, tak se nic nestalo, autobus jsem si na zastávce dojel a řidiči vynadal. Kdybych jel čtyřicítkou, dobil byvch se úplně stejně jako lehocyklista.
Fazzy: poustel jsem si to pak na PC a dival presne, kde to je.
Vzhledem k tomu, ze tam celou dobu nikde tl auto nebylo videt, tak nestalo v levem pruhu.
Mel tam jeste tak 50 m na zarazeni.
Tohle se fakt omluvit neda. Zrovna timhle zpusobem mne v aute rasovala kladovka u Svitav.
Vcera se na uzke silnici borec rozhodl predjizdet auto, kdyz jsem byl na kole v protismeru.
Kamera už brzy bude standardním vybavením na silnici. Pořád se tam pohybuje nějaké procento školitelů a ti když vidí snadnou oběť, jako je například (leho)cyklista, tak nevynechají příležitost předvést svoji chorou mentalitu, která na silnice v civilizaci nemá co dělat, stejně jako oni. Tohle bude nejspíš podobný případ. Bezmozek-školitel-pán silnice.
JSt: Co to plácáš, kua? Chci být přejet a proto si beru kameru? Takovou píčo.vinu, aby na netu pohledal. Zkus trochu přemýšlet…
potkali se dva nestandardni ucastnici dopravniho provozu – nadmerny naklad a lehokolo. tedy z principu veci obe vozidla patri k tem mene obratnym.
na kazdy pad lehocyklista se zapnutou kamerou jedouci po zcela obycejne silnici patrne prahne po senzaci. za me splneno. ;-)
Nejezdím na lehokole, takže událost posuzuju pouze z pozice normálního cyklisty. Mám naježděno celkem dost a asi jsem měl zatím štěstí, neb mě ještě nikdo takhle nevytlačil. Samozřejmě různých ohrožení a předjetí na kreditku mraky. Ovšem překvapuje mě souběh celé události. Možná jsem jen více vyškolen ve srážkách, ale nerozumím co tam na tom kole dělal. Do doby těsně před vytlačením jede tak nějak normálně u kraje a pak najednou začne uhýbat. To na něj ten kamion začal najíždět či co, nebo mu jen chtěl uhnout? Jak říkám, ještě se mi nestalo, že by do mě zezadu něco najelo a možná je to normální?? Pokud uhýbám, snažím se tam, kde je místo, a z mého pohledu tam teda moc místa nebylo. V tomhle případě (asi jsem kaskadér) bych to protáhl těsně kolem lampy, ale nenapadlo by mě narvat to čelně do ní.
Přesně tyhle situace ukazují, co je v poslední době při pohybu na silnici (ať už na kole či autem) nejdůležitější, a to je plynulá jízda a hlavně předvídavost. Snažit se mít situaci tzv. pod kontrolou. Příklad: z pohledu cyklisty se mi naprosto typicky stává, že mě v kopci dojede auto (téměř se o mě zastaví), pak se začne rozhlížet a s „kuckáním“ mě slavnostně předjede, čímž nastává výrazně nebezpečnější situace, než kdyby 20 až 30m přede mnou sundal nohu z plynu, podřadil a plynule mě předjel. Typicky se prostě jezdí na max. co auto či situace dovolí a když přijde překážka či problém, pak najednou nikdo nestíhá reagovat.
Rozhodně nijak neviním cyklistu, vina je na řidiči, ale situace jednoduše ukazuje, že pokud to valím a nepředvídám, musím počítat s nejhorším. Sám jsem to zažil (přelet přes kapotu apod.) a v téměř všech situacích jsem byl hrrr a šel do toho po hlavě. Po všech těch zkušenostech nejsem nesmrtelnější ani moudřejší, ale tak nějak mám v hlavě víc „zpátečku“. Ani nevylučuji, že se mi tohle nemůže stát, ale na kole jsme jak nazí, tak na to lidi myslete.
Chlebovnik: přál bych ti, abys v týhle iluzi spokojeně dožil.
DaD: je to tak, taky jich pár znám. Přesto mě to neopravňuje na základě toho soudit všechny. Znám i ty zodpovědný. Chápu, že to k tomu kopání svádí, kamioňáci sou navíc snadná oběť, pro ten podíl dementů mezi nima, ale já tohle prostě neumím a je mi to proti srsti. Jó, když k tomu napíšou, že byl pod vlivem, nedodržoval pauzy, nevěnoval se řízení apod. tak je to o něčem jiným. Ale tady si 70% příběhu domýšlíme a to mi k soudům nestačí.
Pacienti z mého někdejšího pracoviště si půjčovali flešky s novými díly seriálu, aby měli na co čumět, až pojedou do Španělska. Nemám o řidičích kamiónu sebemenší iluze. O nějaké profesionalitě za volantem takového hovada nemůže být, v mnoha případech, vůbec řeč. Byl tam jeden debil, co s návěsem neuměl ani pořádně zacouvat a neustále něco boural. Stejně ho tam nechali, neb nejsou lidi, pičo.
Na dálnici do kopce u Loděnic u Prahy. Tři pruhy a tři tihle dementi vedle sebe. Předsunují se v osmdesátce každý o dva km/h více než ten druhý. Sorry, ale podle mého jsou tito řidiči dementi, co neumí nic jiného a tak musí za volant. Dřív, když byly povozy a nemohli někoho zabít, říkalo se jim vozka, to bylo ještě v pohodě, ale v dnešní době je to na odstřel. Jinak čest opravdovým řidičům, není to sranda s těmi nařízeními, ale realita je skutečně krušná:(
Fazzy: „Nešťastná shoda náhod“ je, když ti skočí srnka do čelního skla, dostaneš smyk a sejmeš cyklistu jedoucího v protisměru.
„Nešťastná shoda náhod“ ROZHODNĚ NENÍ, když přehlídneš cyklistu a rozmašíruješ ho pod svými koly.
Micey: Vidíš a mě, pokud bych věděl, že šlo o nešťastnou shodu náhod, by ho bylo dokonce i líto.
Teda Fazzy, ja kdyz nekoho skoro zabiju, tak se nebudu vahat oznacit za c*raka, i kdyz jsem ho teda “jen” prehlidl a celkem cumim, ze to ma nekdo jinak:)
DaD: Ono stačí, že máš pocit, že se ti povolila kurta a nachvíli se zadíváš do zrcátka. Nebo jinej z milionu důvodů, který můžou na chvíli odvézt tvojí pozornost. Ale tak, vy ste si jistý, necháme toho :)
Aww: Tak zjevně ti nedošlo, že nikoho neomlouvám, pouze sem se ohradil proti výkřikům UPÁLIT!, na základě jednoho videa bez dalších informací.
Přiznávám, že předjíždění tam teda nevidím. Spíš sjídění do pravýho pruhu, ke kterýmu by zřejmě nedošlo, kdyby o cyklistovi věděl. Levej pruh byl prázdnej.
Fazzy: TVL, kdyby z toho cyklisty udělal palačinku, tak se toho řidiče budeš taky zastávat?
Tady je přeci úplně jedno jestli do cyklisty najel úmyslně nebo ho jen přehlédl. TOHLE SE PROSTĚ NESMÍ STÁT!!! Sakra.
Třeba ale čuměl na nějaký opravdu zajímavý film či dokument. V tom případě bych mu to asi odpustil. Těžko posoudit..
Při představě, že by mě někdo zametl ke krajnici a omlouvalo se to tím, že je to jenom člověk, se mi dělá lehce nevolno. A ono se to už i stalo, takže mám ten jemnocit trochu ostřejší. :)
A ano, kamioňák nechápal, že jdyž mě začne předjíždět v levotočivé zatáčce a nestihne to, než se srovná silnice, tak mě posléze zamete návěsem. Vždyť tady jede cyklista evidentně v pruhu, ještě celkem prostředkem, a v zástavbě. Tam si nepozornost nemůže dovolit.
Aww: ano měl. Ale on i profi řidič je tak nějak jen člověk. Ono je snadný pranýřovat, když chybu udělá ten druhej. Třeba si ty nadávky zaslouží. Ale osobně bych minimálně počkal na nějaký prošetření policií, když už je potřeba do někoho kopat.
Fazzy: Ocividne ten kamion predjizdel lehokolo. Jen mu to proste nevyslo a vzal ho.
By mne zajimal tachograf, test na omamne latky. Pokud negativni, tak nema za volantem co delat.
Hele není tohle právě o tom, že lidi sice můžou dělat z nepozornosti chyby, ale když profesně (nebo i jen tak) řídí, tak by měli dávat sakra pozor na to, že svou chybou můžou někoho jednoduše zabít? Kdo si nedává extra pozor a někoho nabere kamionem, si prostě všechna invaktiva zaslouží.
DaD: Tak pokud stáli na semaforech nebo přes ně jeli, tak nějak provoz vnímat musel. Těžko počítat, že ignoroval křižovatku a čuměl třeba do telefonu. Potom přejížděl podle animace z pruhu do pruhu, což taky vyžaduje nějakou pozornost a přesto ho z nějakýho důvodu přehlíd. Takže k nějaký blbý souhře náhod klidně mohlo dojít.
Hele já jednou přehlíd auto a nedal mu přednost v jízdě. Stačil mi k tomu stín aleje a rozhovor se spolujezdcem. Nikdy bych neřek, že se mi něco takovýho může stát. Jen luskneš prstama a můžeš bejt v průseru.
Tvl, Fazzy, ten borec na lehokole musel před tím kamionem jet od té křižovatky a ten ko.kot za volantem ho prostě vidět musel. Je to prase. Já v kamionu jezdil a vše před sebou máš jak na talíři. Sice nevidíš pod kraj předního skla. Je tam asi dva až tři metry slepý úhel na pravé straně kabiny, ale toto není ten případ. Tenhle čů.rák by měl jít na férovku za ohrožení před soud. A já velmi doufám, že se tak stane.
Tohle já nerozporuju. Jen mám prostě problém automaticky všechny házet do jednoho pytle. A taky vím co všechno se může člověku stát, aniž by v tom byl zlej úmysl nebo nějaký diletantství. Ale jak říkám, pokud samy za sebe dáte ruku do ohně, že vy nikdy, nikde, nic, tak v pořádku, nadávejte v klidu dál.
Fazzy v poho, vím co kamioňáci dělají ve Vážní v HK, kdy je pro ně cyklista jen otravný hmyz. Osobáci taky, jen trochu míň :-)
miťo já fakt nevím. Hlavní je, že vy přesně víte. A ještě důležitější je, že se vám to nikdy nemůže stát. Z toho mám upřímnou radost.
Pokud za tím žlutým kamionem jel 50km, tak za ním stál na křižovatce a mezi nimi bylo lehokolo. To má borec na lehokole kliku, že ho na té křižovatce nenamáčkl do toho žluťáka co.
Zkuste si treba predstavit, ze za tim zlutym kamionem jedete 50 kilaku. Clovek se postupne dostane do jakyhosi stereotypu, autopilotaze. A mezi vas se najednou dostane lehokolo. Pomerne nizka vec, zadnej praporek tam nevidim, zadni svetlo nepoznam jestli je odrazka nebo blikacka (blikala?). Typek na lehokole lezi, takze barva dresu z pohledu zezadu nemusi hrat zrovna zasadni roli. Od jistyho uhlu nemusi ta vec bejt z kabiny kamionu vubec videt. Netroufam si odhadovat, proc ho ridic prehlid. Pokud psal sms, tak ano, je to idiot, ale ja to teda fakt odhadovat nehodlam. Ona totiz staci chvilka naprosto bezny lidsky nepozornosti, unavy nebo toho zminenyho stereotypu a je to. Ano, obrovska, trestuhodna chyba. Lidska.
A s naprostou jistotou vim, ze se to stalo, stava a stane kazdymu z vas. Jen ste mozna zatim meli stesti, ze se vam tam v tu chvili nikdo neprimotal. Kdyztak preventivne vratte papiry. I kdyz ne, na BF se takovy veci nikomu nikdy nestavaj. To jen ja sem tu zrejme nejhorsi ridic.
Johny.Merida: zapomněls na sledování televize s nohama na palubce, které odhalila policejní Karosa na D11!
Fluo triko, denní světlo… mínusové body pro kamioňáka…
(PS: Fazzy, mám jen řidičák sk. C…)
Fazzy; ten ridic, pokud ho prehledl, fakt ***** je a nemel by ridit ani felicii natoz takovy kolos.
Celkem jasně vidim fluo triko… když už …
Prostě člověka na silnici řidič vidět musi, pokud se věnuje řízení, nečte noviny, nepíše sms, nebo si nevaří kafe… panebože…
Tady to zas jede. Ridili ste nekdy kamion? Opravdu tady nikdo z vas nikdy nespustil provoz kolem sebe na vterinu z oci?
Vzhledem k tomu, ze kamion vubec nemeni smer, ho na 90% prehledl. Tezko rict jak byl jezdec oznacen, osvetlen. A pokud to tak bylo, jako ze zrejme jo, zaslouzi si ridic trest? Zcela jiste ano. Zaslouzi si pritom nadavat do c*raku? Zcela jiste ne. Vsimejte si i vlastni bezchybne pilotaze, nez zacnete soudit ostatni.
Ou nou, hlavně, že je borec cajk a držím pěsti v co nejlepší a pozitivní výsledek šetření.
„Za spáchání dopravního přestupku "Ujetí od dopravní nehody“ je řidičům přičítáno 7 bodů v rámci bodového systému (bodového hodnocení řidičů). Jedná se tedy o jeden z nejzávažnějšíh přestupků. Přestupek je možné vyřešit příkazem na místě (udělením pokuty) do 5000,– Kč. V případě zahájení správního řízení hrozí sankce 2.500 – 5.000. Za spáchání tohoto přestupku se udělí i zákaz činnosti (řízení motorových vozidel), konkrétně na 1 – 6 měs. (spáchá-li 2× a vícekrát za 12 měsíců po sobě jdoucích)."
Silene. Mel zustat doma na neschopence alespon tyden, treba s bolesti hlavy, pak uz by to policie nemohla tak snadno schodit ze stolu. Jak tu radej ostatni, resit to s profesionalem a nebat se toho. Jinak se nic nezmenim
Je to hrůza. Doporučoval bych co nejdříve oslovit nějakou společnost nebo advokáta specializovaného na náhradu újmy z dopravních nehod (čím dříve to začne řešit profesionál, tím lépe). Je výborné, že se podařilo dopátrat řidiče, a důkazně je to díky videozáznamu také dost jasné. Řidiči hrozí i trestněprávní postih za neposkytnutí pomoci.
Bara2: oni prave vezmou cenu toho ramu – oprava vyrobce a pujdou: ok brzdy se daji pouzit, kola, toto, tamto. Pak zadni vidle… A najednou jsi cenove jinde.
Ja mel odhad celkem velky. Na 26' vlastne totalka. Vzali hodnotu podobnych kol na Cyklobazaru. Spocitali, co je vyjde lepe a ponizili tu nizsi castku.
U tech likvidatoru delaji kola cyklisti…
Mito: jojo, tohle si nemuze udrzet profesak…
Tak pracuji v dopravni firme. Neprejte si vedet, kdo vsechno a v jakem stavu dokaze usednout za volant.
to je normální Z*mrd, to snad není ani pravda
okamžitě bych jel právníka a rozjebal ho!!!!
Nejvíc mě dojímají žvásty, že ho řidič přehlédl. Tvl…
Podle mne ujetí z místa nehody a neposkytnutí pomoci, to snad není jen přestupek. Kdyby se od lé lampy odrazil pod kola návěsu…raději nemyslet.
Bože to je z.m.r.d! Jak takové hovado bez mozku dostane řidičák na kamión nechápu. Jezdil jsem kdysi s kamionem a návěsem a nebyla pr.del ten řidičák udělat. Toho borce na lehokole prostě musel vidět. Fakt kripl a přál bych mu, aby ho někdo takto oprasil, ko.ko.ta jednoho!
Hele oni to zkouší. Když mi nabourali auto, tak to taky pojišťovna viníka vyčíslila jako totalku za 100.000,– To že to byl Trafic Generation, v té době nejlevnější v inzerci za 250.000,– jim nepasovalo do tabulek, neexistuje v nich jako samostatný model. Takže nebyli schopni to adekvátně platit. Auto se opravovalo, stálo to osmdesát, řešil jsem to přes takové ty žluté vykuky, co jezdí k nehodám. A ani jim pojišťovna neproplatila vše co po ní chtěli. Odvolávat se, odvolávat a furt dokola.
28.9.22 13:49
Přesně. Stačí najít někoho z oboru kdo má „štempl“ ať to nacení. Kamarádovi to nacenil jeden známý co má cykloshop. Takže dostal vyplacenou adekvátní částku, plus se ještě domluvil s řidičem na nějakém odškodnění, s tím, že to nebude dávat k soudu.
bara2: Tak tohle by mělo být u soudu úplně v pohodě. Navíc jestli na kamionu má od něj ještě promačklej kastlík, tím lépe. Kontakt byl, nedodržení bočního odstupu 1,5 m při předjíždění. Tady není moc co dokazovat. Navíc má i video.
Ještě ad právo v tomhle případě, náhradu pokud vím řeší a má řešit s pojišťovnou viníka a tam by bylo třeba dupnout a projít proceduru, podle které to nacenili tak, jak to nacenili. Tedy v tom viník vůbec nefiguruje.
Pak je druhá část, a to je, jak to zaprotokolovala PČR a to je prostě hrozně smutný a ne nečekaný.
Určitě by nebylo na škodu to trochu proprat v médiích a vyhlásit veřejnou sbírku. Lidská solidarita tu celkem úspěšně supluje stát, tak věřím, že by se na novej Azub vybralo rychle.
Jak to u nás chodí ví asi každý silničář nebo automobilista. Denně najezdím autem kolem 150km, takže představu mám víc než dobrou, dva tři trotli denně je takovej průměr, bych řekl. S kolem se na silnice rozhodně necpu :-) Mistr Onuce je příkladem toho, že ani s lehokolem se nemusí jezdit jen po silnicích. To samozřejmě není obhajoba kamioňáka, tohle se prostě nesmí stát.
Koubo, psal, že brzdil aji ušima. Na právníka se necítí, ví houby, co je to za šmejda a s kým se kamarádí, to by ho taky mohlo finančně stát víc jak novej Azub a ještě by musel zaplatit ten promáčklej plastovej kastlík, kterým ho náklaďák vzal..
bara2: Aha tak to asi jo. Jinak měl velké štěstí, že tam nebyl klasický patník a mohl najet na kraj.
oubo, cyklista statečně bojuje, píše, má vyjádření z Azubu, ale vypadá to na marný boj. Já to sem dávám hlavně proto, abyste věděli, jak to u nás chodí, iluze si nedělám.
Tak by bylo asi dobrý operovat s papírem od výrobce, ne? Je to speciálka, tak jim to nezapadá do tabulek, je teda potřeba jim to osvětlit.
mr.nikdo, v podstatě je to totálka. Rám je do vrtule a nový se už nedělá. Jde tam dát rám z novějšího modelu, ale musela by se vyměnit i zadní vidlice. Azub odhadl opravu na nějakých 50 tisíc (nebo 70? už si nevybavuji a nechce se mi hledat) – nový rám a zadní vidlice plus práce a nutné drobnosti okolo. Kooperativa nabízí jen 30 :-(
Melvine, asi je to pro tebe příliš složité, ale je rozdíl naletět ve čtyřiceti hlavou do sloupu a narazit do něj v ose hlavní rámové trubky převodníkama.
Tak pak dotaz, jak to vypada. Na PCR. Pripadne pravnik.
Pojistovna – divaji se na veci, ktere jde znovu pouzit/prodat. Proto to asi nebude uplna totalka.
bara2: ještě mi vysvětli v čem mu to, že jel na lehokole zachránilo život. To fakt nechápu. Nebo mi něco uniká.
Zažil jsem před pár týdny stejnou situaci, jen mne teda řidič profesionál neměl kam vytlačit, tak mě nabral předkem kamionu. Přivolané PČR řekl, že o mně věděl. :-) Škoda se stále řeší, takže přeji pevné nervy…
Mr.Nikdo, jestli PCR myslíš policii, tak ano. Byli zavoláníi k nehodě (byla tam i sanitka), na místě to vyhodnotili jako přestupek se škodou do 5.000Kč, auto vypátrali a od té doby je z jejich strany ticho po pěšině.
Melvin, cyklista 86: maximální výška umístění zadní odrazky/světla na kole je podle předpisu 90cm. Nepředpokládám, že by tvůrce normy uvažoval s tím, že z náklaďáku to nepůjde vidět. Ten stroj má 26" kola a horní okraj sedla-sedadla je ve výšce víc jak metr. Auto jelo za cyklistou od semaforu, cca 30 sekund, za tu dobu by si na zcela přehledné silnici měl všimnout, co je mezi ním a náklaďákem vepředu.
Doufám, že to neuvidí mistr Onuce. Je teda fakt, že někteří řidiči jsou zralí na ranu.
Cyklistu zachránilo snad jen to, že nejel na klasickém kole, ale měl lehokolo. Tohle moc nechápu. Bych řekl právě naopak, že člověka na klasickém kole by řidič kamiónu asi jen tak nepřehlédl. Mě to připadá, že ten kamion stál za ním na té křižovatce a asi zapomněl, že ho má před sebou, když se dala auta do pohybu. Samozřejmě vina řidiče kamionu a cyklista měl neskutečné štěstí. Jinak, já bych měl taky strach jezdit na lehokole v provoze, nehledě na to, že jsou vybaveny praporkem.
Nepřijde mi že by na tom člověk zásadně menší jak na normálním kole.
Deadlift nevim me by to pud sebezachovy nedovolil na tom jezdit v provozu..