Výbava - zbytečně moc oblečení, jinak relativně trefeno vše potřebné.
Dunaj
Gravel Dunaj
Rýnské vodopády
Basilej
Bodensee
Divocí koně - jih Francie (Arles)
Arles - fejkové koloseum :-)
Plameňáci - ty pidi tečky, když to zobrazíš na nejvyšší detail.
Luma Tower - Arles
Katedrála Lurdy
Montpellier
Museum Bilbao - parádní budova ze všech stran, trošku připomína Operu v Sydney.
Kůň anorektik
Úseky kolem moře byly za odměnu, tam to jelo samo.
Gravel terény u San Sebastian
Zvěř i.
Zvěř ii.
Moderní fotka s grafiti. Ani nevím, co tam píšou.
Jedna z mnoha variací příbytku. Plachta ve finále super, jen náchylná na dobré počasí :-D
Tak jsem se letos prvně dostal k akci, co už asi lze pojmenovat bikepacking. Přítelkyně šla loni pěcho část Camino Norte ve Španělsku, letos chtěla cestu dokončit a dostal jsem nabídku se přidat. Jenže mě to pěšky nebaví, takže jsem vyrazil na kole z Brna!
Projel jsem postupně ČR, Rakousko, Německo, Švýcarsko, natáhnul si přejezd Francie a dorazil úspěšně do Španělska. Škoda, že jsem byl limitován dovolenou a musel jsem spěchat, prvním pár dnů bylo spíš najíždění denního plánu. Zpomalil jsem až na jihu Francie, a pak Španělsko již bylo v dovolenkovém módu.
Celkem najeto 2478km, 123hod v sedle, lehce přes 25tis. výškových > to vše za 20 dnů. Až do Španělska to bylo z 98% po silnici s denním průměrem 150km. Ve Španělsku jsem pak kopíroval oficiální trasu Camino Norte pro poutníky, tady už to bylo místy hodně gravel nekomfort, takže došlo i na pěší turistiku. Jako třešnička jsem poslední dva dny dohnal přítelkyni a šel kus trasy s ní.
Zde ochutnávka, pár fotek…
(vloženo 2.10.22)
Brutální, hlavně ten denní nájezd. Určitě by si to zasloužilo zvolnit.
Tohle je parádní!
Akorát ještě víc mě oslovilo, když totéž (ale z prahy) šel jeden kamarád vloni pěšky.
Nicméně paráda luxus perfektní! :-)
FOSA: Ona má více kol a tohle už jezdí jen občas, takže tam nejsou bezduše, protože při dolévání 2× ročně by se dolévalo (když to trochu přeženu) po každé vyjížďce, což by bylo trochu v nepoměru km vs práce a peníze. Takže duše, ale nějak jsme podcenili tu výšku vzorku, zdála se ještě ok a už nebyla. To nás pěkně vytrestalo a po cestě jsme dost lepili, vždy takové minitrny. S mlíkem jsi měl taky štěstí, že jsi kromě shánění pláštů nemusel ještě řešit vše opatlané, u takové šlupky bych se bál, že se to někde hodně řízne a všechno mě to nahodí.
Sám jsem na delší cesty v minulosti použil duše, i když normálně jezdím bezduše, protože jsem neměl takový přístup k civilizaci / vodě a nechtěl jsem řešit vše opatlané, kdyby náhodou.
Vypadá to, že je nás víc, kteří jízdou na sjetých pláštích nechápou…
Mno, to je teda porce. Smekám helmu. :o)
Tuhle levnou Authoráckou podsedlovku vozím taky, jen mě štve její promokavost. Řeším vloženým igelitovým pytlem na odpadky, je to levné, účelné, ale silně nepohodlné. Takové gheto řešení. :oD Už jsem si slíbil nějakou Adipuru, nebo tak něco. Ale na takovou cestu bych využil co nejvíce penzionů, hlavně kvůli pohodlí hygieny a praní.
Krásné trip, ten plášť tedy taky nechápu, s tím bych nejel asi ani tady doma do sámošky, dojetí kazety a řetězu to je naprosto cajk ;-)
A 20 dnů strávených na dovči v kuse?
Tak to mi asi nikdá neklapne, jedině až budu ten vysněný rentiér ;-)
FOSA: Jasný, základ je nepoužívat Kiwi a koupit to přímo u aerolinek. Tady pro Evropě to tak dělám. Tak zkušenost je fajn. Tak ať se daří :)
zderes: já bral letenku přes kiwi, takže mi tam naskočil poplatek 32e, pak jsem nezaplatil kolo jakožto přidané zavazadlo do 24hod (jelikož jsem appku mel přihlášenou na sekundární mail a nenapadlo mě to) no a pak to nešlo vytvořit znovu ani stornovat, takže jsem na 3× musel kontaktovat technickou podporu Kiwi. Tedy špatně jsem se vyjádřil, chyba byla u Kiwi a primárně tedy asi na mé straně. Kdybych si to načetl lépe, nemusel bych tam mít poplatek a mohl bych mít zaplaceno na první dobrou. Ale jak jinak to zjistit, než přešlapem? že jo :-D
Bomba! Zajímá mě co jsi měl s tím Ryanem, napadá mě jen, že se jim nelíbila výbava, to se dá obejít poskládat kolo do krabice a věci k tomu přiložit. S tím mám opakovanou dobrou zkušenost. Nebo s čím jiným mohl být problém?
Pablo: přítelkyně to zapomněla kvalitně zamlékovat :-D Já doplnil tmel a věděl jsem, že cykloservis mám vždy 30–50km od sebe, současně jsem byl připraven na případné podlepení, a kdyby plášť vypadal jó špatně, bylo v plánu po cestě kdyžtak koupit nový.
Ale je pravda, že místy, když jsem viděl u sloupu zamčené už napůl rozkradené kola, tak jsem zvažoval, zda tam nemám pro sychr demontovat plášť :-D
S tím dojížděním plášťů si také myslím že je to zbytečný risk. My jsme vyráželi na cestu s částečně sjetými plášti a před cestou jsem přehazoval více sjetý zadek za méně sjetý předek. A dolíval pořádnou dávku tmelu. Ale zejména můj zadek už byl ke konci cesty dost dosekaný a začal ztrácet tlak. Musel jsem stále častěji dofukovat, nakonec každý den cca 0,5 atm. U jedné benzínky s kompresorem jsem se rozhodnul to prozkoumat a našel jsem tam jednu dírku v bočnici, knot tam nedržel takže jsem to musel podlepit. Potom už úbytek vzduchu byl menší.
Ale závěr je takový, že je zbytečné kazit si delší cestu tímto riskováním. Pláště ještě trochu projedu tady po okolí, ale před další delší cestou budu měnit komplet na nové gumy a nový tmel. Neměním je teď, protože ještě nevím kam pojedeme a jaký budu potřebovat dezén.
Pěkný výlet. S plášti jsi měl štěstí, přítelkyně takhle dojížděla daleko méně sjeté pláště a řešili jsme hromady defektů od malých trnů, které by větší vzorek nepustil.
Bomba! Velký respekt k tobě. A musím říci, že je mi hodně sympatický tvůj přístup k dojetí komponent :-)
FOSA to dojeti stareho pohonu chapu, ale myslim, ze 99% lidi by si tam dalo nove plaste. Protoze posledni co by chteli asi resit na takovem road tripu je vymena plastu a pod.. :D Asi to mas vic na parku a neresis to no. Good for you.. :D
cyklista86: jednoduchý, dorazit všechny komponenty, abych se mohl těšit a bez výčitek nahodit nový setup. Vrozek nebyl potřeba, jelikož jsem věděl, že první 2000km jedu asfalt, tedy sjetý schwalbe stačil. Nový řetěz už by mi asi střílel, takže dojížděčka starého. No a teď je bike už v novotě, dostal za odměnu karbon výplety, tufa ve 44c, kazetu od sramu s 10z (tedy malinko lepší kvalt do rychla) a současně bude za chvilku ready na zvěčnění se v „naše biky“.
FOSA „Za zmínku stojí možná to, že jsem vyjížděl (úmyslně) na pláštích na vyhození, s vytahaným řetězem a kazetou na sklonku života. Tedy zadní plášť ukazuje vlákna na x místech, měrce řetězu chybí asi 2mm, aby se alespoň dotýkala článku :-D Ale stále to jakžtakž i řadilo, problém byl někde 4>5 kolečko směrem nahoru, ale zbytek cajk.“
Muzu se zeptat jaky to melo ucel? :)
kamaro presne jako kdyby si popisoval pust o vode.. Zajimava podobnost. :)
Parádní výlet a úctyhodný výkon! Podle fotek to vypadá že i počasí přálo?!
Pěkný výlet. Dle mojí zkušenosti je nejtěžší třetí den, kdy si tělo zvyká na každodenní zátěž, nový režim provozu a méně jídla. Třetí den je jeho poslední vzdor, poté se s tím smíří a další dny už kupodivu nohy nebolí. S hlavou to mám tak, že prvních 10 dní se neuvěřitelně vleče a říkám si že to není možné celé vydržet. Potom se to také zlomí a ty dny začnou utíkat. Na konci našeho letošního výletu mě i mrzelo že už to končí…
Dlouho jsem se k žádné galerii tady tolikrát nevracel. Moc pěkné, fotky parádní!
Úžasný, obdivuhodný, smekám klobouček, pane!
milan.v: zkoušel jsem google překladač a tak nějak by tam mohlo stát „VŠECHNY CESTY JSOU CESTOU“ to mi přišlo jako uchopitelné a hezké :-D
fora: Delší pokec plánuji, fotek zůstalo po protřídění 160, ale z toho je dost momentek, které jsem nemazal skrz nějakou vzpomínku, ale okolí nic neřeknou. Ale chci si to nahrát na Rajče, včetně povídání + mám denní záznamy na Stravě, takže zpětně umím dohledat, kde jsem který den byl. No a návrat vlakem jsem zvažoval, ale trval by dýl a asi i stál více, vlaky ve Francii nejsou levná věc, kor když hlavní trasy jezdí TGV.
mamko: Kolo jsem před obchodem zamykal (byť zámkem, na který by stačili středně velké kleště :-D) a zamykal ho na takové místo, abych na něj viděl z prodejny. Bál jsem se o kolo jen ve velkých městech, Španělsko jsem i místy nezamykal.
Bivak v kempu měl být 2. varianta spaní, jelikož teoreticky už ve Vídni startuje jedna z mnoha variant „camino“, tak jsem si naivně myslel, že po trase budou ubytovny pro poutníky. Ty tam jsou, ale až ve Španělsko, no ať nekřivdím Frantíkům, posledních 200km od hranic už byly i ve Francii. Takže spaní nejčastěji v kempu pod plachtou, když jsem věděl, že má celou noc pršet, nemám baterky, nebo potřebuju vyprat, bral jsem ubytko. Ve Španělsku pak tedy ubytovny pro poutníky „alberge“, kde to bylo zase něco jiného. Místnost o 10 dvoupatrových postelích, 20 smradlavých turistů, společná večeře, výměna zážitků, bourání jazykových bariér :-D
Zjištěno jsem neměl, měl jsem plán trasy, ale od Mnichova jsem z něj upustit a plánoval si den po dni. Jako ideální stav ve finále bylo, večer kouknout do map, najít kemp, místo na spaní a druhý den tam jet. Tedy cokoliv zajímavého a levného v rozmezí 130–170km bylo vítáno, samozřejmě ideálně co nejvíce mému směru jízdy.
Gravel pecka! Za celou cestu jsem 5× mazal řetěz a jednou dofukoval pláště. Technika neselhala, tedy né cyklo technika. Za zmínku stojí možná to, že jsem vyjížděl (úmyslně) na pláštích na vyhození, s vytahaným řetězem a kazetou na sklonku života. Tedy zadní plášť ukazuje vlákna na x místech, měrce řetězu chybí asi 2mm, aby se alespoň dotýkala článku :-D Ale stále to jakžtakž i řadilo, problém byl někde 4>5 kolečko směrem nahoru, ale zbytek cajk.
BSA: zpátky se chtělo, a to hned třetí a pak sedmý den :-D sedmý byl nejhořší, to už jsem si říkal, mám přes 1000km natočeno, to už není ostuda a můžu to zabalit :-D ale ze Španělska už se vracet nechtělo, tam to bylo fajn, fajnový…
Krásná jízda GJ ;-)
Krása! To bych jednou rád taky zvládnul a zažil :)
To by vydalo na přednášku nebo i knihu.
Úžasný. Chtělo se ti vůbec zpátky? Adaptace zpátky do běžného života bývá po takové akci krutá. ;-)
No tybláho! Smekám, za ten výkon, ale hlavně za tu odvahu, vyjet na takovou štreku sám.. to není snadný, když ti nikdo nepohlídá kolo před obchodem, bivak v kempu atd. Jak hodně jsi improvizoval? Myslím místa na přespání, obchody, možnosti servisu.. měl jsi zjištěno předem nebo všechno na blind? A jak to zvládl gravel?
Pecka, sel jsem Camino pesky, jen poslednich 400km. Prosimte, pokud ty fotky proberes, muzes je nasdilet? Rad bych se inspiroval :-). A treba vic se rozepsat s prepravou kola naspet. Nedalo seto resit treba vlakem? Typu projet do Francie, tam presednout, presednout v Nemecku atd?
Velikej respekt! Skvělej výlet, taková porce by mě ale nebavila ani autem :-)
Na té fotce s nápisem je napsáno „všechny cesty“, pak je tam část za tvým kolem a „cesta“, když budu vědět ten zbytek, tak to dáme… ;o)
Pecka
2.10.22 20:13
Zajímavý místa a určitě pěkný poježdění ;-),ale když vidím to obložený kolo a věci kolem jdu do mdlob :-D
Počkej, to mě hodně zajímá. S Ryanairem létám prakticky každý měsíc, ale s přepravou kola žádné zkušenosti nemám, byť jsem o tom mnohokrát přemýšlel. Kdybys tedy poskytl bližší info, byl bych Ti vděčný :-)
cyklista86: nesnáším chození je silné slovo, ale líbila se mi myšlenka vyrazit z domu. Nikoli si potáhnout do Španělska a začínat tam. Což neříkám, že je špatně, tedy určitě ne u pěší verze, to bych z Brna určitě jít nechtěl :-D
jIrl: ani se neptej :-D patálie s přepravou kola jsou jedny z těch silnějších (bohužel lehce negativních) zážitků. Zpět jsem letěl, já za 785,– a kolo asi za 3000,– :-D (byť Ryanair uvádí 60e) a to tam byla ještě spousta dalších ale :-D
Pecka.. Taky nesnasim chozeni. Vsude kde muzu jet na kole tak jedu na kole. Ale chuze v prirode je neco jineho. Hlavne v tezsim terenu, kde to na kole pomalu ani nejde. Tak to je uplne jina..
Velká paráda a výkon . Klobouček .
Krásně to napsala Bára :-) souhlasím..
2.10.22 16:18
Borče já normálně smekám, neskutečný, krutý brutální, super
Fotek je samozřejmě více, jen jsem třeba krásným městům mohl věnovat jen 2hodinky, takže jsem projel centrum, našel kavárnu s výhledem, dal si kafe a frčel dál.
Mám pak spousty fotek u moře, to pro mě byl takový vnitřní cíl, ale i městečka po cestě, směs historie, moderny, průmyslu či snahy o zakomponovat zeleň.
Užíval jsem si i chaos při průjezdu dopravní špičkou Mnichova či Lyonu, byť to bylo místy o hubu, jelikož jsem úplně netušil, kde vlastně jedu a jak to tam funguje. Dále byl krásný Avignon, spusta pidi městeček ve Francii či Španělsku.
Spíš čekám, až si to sedne, až budu vzpomínat na zážitky a začnou vyplouvat ty silnější zážitky.
Když jsem přečetl, kudy jsi to všude jel, tak je těch fotek vlastně hrozně málo. :-)
Ale musela to být parádní cesta.
Prostě paráda! Krásné fotky, ale ty zážitky vyfotit nejdou. Výkon jako hrom.
Krasny, hlavne tu architekturu ocenuju.
Vubec nechapu, kams ty veci narval – ja mam toho vzdycky pulku a nevim, kam s tim :)