Na Strahově vystavují auta zničená ruskou armádou. Některé vraky v Praze vypadají hůř.
Každé auto má svůj příběh.
Ptali se mě turisté, co je to za rozhlednu?
Strahovský tunel tam má komíny vzduchotechniky.
Krá?
Kostel Panny Marie a sv. Karla Velikého z roku 1351.
Vyšehrad nesmí chybět.
Novoměstská radnice postavená za Karla lV na Dobytčím trhu, dnešním Karlově náměstí.
Šítkovská vodní věž z roku 1588. 47 metrů vysoká, naklání se o 115 cm na jihovýchod. Mě se na fotkách naklánějí všechny věže, takže nic nového.
Mánesův most, náměstí Jana Palacha a VŠUP. Všechno je za vodou.
Hanavský pavilon s litinovými prvky byl původně reprezentačním pavilonem Komárovských železáren na Jubilejní zemské výstavě v roce 1891.
Nějaká řeka a baráky. To není důležité. Zaměřte pozornost na horizont, kde jsou vidět monumenty skutečného centra Prahy: Žižkova.
Dole je Strakova akademie (Úřad vlády ČR). Na Vltavě Mánesův most, Karlův most, Most Legií, Jiráskův most.
Poprvé jsem si myslel, že je to Přemysl, ale nenašel jsem voly. Pak jsem podle pera a knihy vsadil na Jana Husa vynalézajícího nabodeníčko, nebo mladého Jana Ámose Komenského. Všechno špatně. Je to Francisk Skorina.
Petřínská rozhledna se maskuje jako věž Lorety. Možná znáte zvonkohru, která každou hodinu hraje, ale je tam spousta jiných krásných věcí a rozhodně stojí za návštěvu.
Lidi nadávají, že se všude staví, ale se zelení v Praze to není tak zlé.
Tam za vodou v Braníku.
Po Vinohradské na Želivárnu.
Vlevo velodrom na Třebešíně.
Podzim dorazil i do Prahy.
Na Olšanských hřbitovech je pohřbeno přes 2 milióny lidí. Občas mám chuť tam někoho přidat.
Třeba toho malého, co se cpe ve stejném pruhu.
Nebo debiIa s bílou dodávkou.
A dalšího se skorododávkou.
Nemám rád koleje.
Nemám rád kostky.
Srovnané koloběžky, co nikomu nepřekáží. Z toho by jednoho trefilo.
Pán si myslí. že je MHD, IZS nebo kolo.
Tak ne, on parkuje. Už chápu, že za 200 metrů by se nestihl zařadit z levého pruhu. Je tam hrozný provoz. Jedno auto a jedno kolo.
Nebyl jsem zakleknut, jen při čekání na ženu, mě vyhnali na silnici. A to jsem na kole jen seděl a nejel.
Proč to vlastně dělám? Nemám rád koleje, auta, kostky, kopce ani lidi a stejně jednou za týden musím vzít kolo a projet se po Praze. Každou chvíli červená, která ani při nejlepší vůli nejde projet, kolony aut, co se nedají podjet, vidláci, kteří netuší kam, proč a jak jedou, tramvaje, co vám neuhnou, chodci, kteří nechápou, že kolo nemá ABS. Pokaždé se zařeknu, že se raději pojedu motat do lesů kolem Sázavy, libuji si jak se tam krásně jezdí a stejně se nakonec vrátím do města. Dneska 84km, 1248vm a průměr jako babka s nůší (s plnou nůší).
(vloženo 10.10.22)
:-D vtipné čtení jako vždy
Nemáš to rád, ale nemůžeš bez toho být. Myslím, že tomu se říká závislost.. A těch 84km jsi najezdil po Praze?! Tak to bude víc než závislost, to to máš nejspíš rád :-))
Parádní couračka, GJ.
Taky se připojím s pochvalou pečlivých popisků. Dobře se na to koukalo i četlo, prostě: „V Praze je blaze!“ :-)
Ales007: Noční Prahu mám nejraději :-)
vapes: dík, ale na tvé reporty ze severovýchodu ani zdaleka nemám.
kutil: Velké město je u nás jen jedno :-) A odpudivá místa bych tady taky našel.
HonzaRez: „Nepojedete po chodníku?“, „Ne, teď ne, počkám až budete dál.“, „Tak to koukejte vzít po silnici.“.
vaclaw: Nedokáži posoudit, na MTB jsem nikdy neseděl.
Report i výlet je moc hezký, ale Praha je stejně nejlepší na MTB s příchutí urban endura ;)
Úplnej babylón… Jen nechápu – policajti vyhánějí cyklistu sedícího na kole na silnici…? U nás na východě si každý cyklobazmek může kličkovat na chodníku mezi chodci a kočárky a policajti nikde…
Hezké. Při takovém reportu ta velká města nejsou až tak odpudivá. Pěkná práce.
Praha je prostě srdcovka, taky to tak mám. Ale nejhezčí je stejně ve 4 hodiny ráno :))
Krásná práce, fajn obrázky i popisy;)