Tohle je moje první přestavba kola. Chtěl jsem jít s dobou a zkusit bezdrátové řazení. Navíc jsem se chtěl zbavit přesmyku. A jelikož mě servisáci vesměs odbyli s tím, že komponenty nejsou dostupné, tak jsem šel do shánění dílů po vlastní ose. Řídil jsem se přitom složením komponent na Grizlu (tímto zdravím jejích místní početnou základnu uživatelů!). Jenom rival kliky v potřebné velikosti jsem nesehnal, tak jsem vzal o něco dražší Force.
A pak pomocí YouTube, manuálu od Sramu a místního fóra jsem se dal do práce. Jsem začátečník, takže to jistě má mouchy, ale už jsem najezdil s novým strojem cca 150km a funguje to dohromady překvapivě dobře.
(vloženo 28.10.22)
Značka | Merida |
Model | Silex 400 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | M |
Hmotnost | Cca 11kg |
Rám | SILEX LITE, hliník |
Vidlice | MERIDA SILEX CF2, karbon |
Hlavové složení | MERIDA M2331 |
Kliky | Sram Force D1 DUB 170mm |
Středové složení | Sram Dub PressFit 86,5mm |
Měnič | Sram etap AXS Rival xplr |
Řazení | Sram etap AXS Rival D1 |
Převodník | Sram Force D1 40z |
Kazeta | Sram xplr 12s 10-44z |
Řetěz | Sram Rival D1 Flattop 12s |
Náboj přední | Aivee Classic, 12x100 mm, centerlock |
Náboj zadní | Aivee Classic, 12x142 mm, centerlock |
Brzda přední | Součást Sram Rival řazení, hydraulická, 160mm Sram Paceline |
Brzda zadní | Součást Sram Rival řazení, 160mm Sram Paceline |
Brzdové páky | Sram etap AXS Rival D1 |
Ráfek přední | 29" Ryde Egde 22 |
Ráfek zadní | 29" Ryde Egde 22 |
Dráty | Sapim D-light |
Pedály | Shimano XT PD-T8000 |
Řídítka | MERIDA Expert GR |
Představec | MERIDA Expert CC |
Sedlovka | MERIDA Comp CC 31,8mm |
Sedlo | SPECIALIZED Phenom Comp |
Pláště | Schwalbe G-One Allround Performance 622x40 |
detoxy: Di2 nemá žádnou výhodu proti AXS, ale AXS má široké spektrum výhod proti Di2 :-) .
Pěkná přestavba. Taky se chystám na elektrickou sadu, ale stále se nemůžu rozhodnout mezi di2 a axs.
Foose: Jak se říká, nikdy neříkej nikdy, ale nějak momentálně nevím o ničem, proč bych se k nim měl vracet. Funguje to perfektně, nabíjení trva cca 30min za, pro mě, docela dost dlouhou dobu. Samozřejmě, je to elektronika, takže se to může nějak rozbít a tohle lepící páskou v terénu asi neopravím… :-D
29.10.22 20:38
Alojs01: Díky, já při odvzdušnění postupoval podle youtube videa od Sramu a šlo to překvapivě dobře, až jsem byl překvapen, protože jsem všude četl, jaký je to opruz.
Však jasně, do kapsičky na dresu, ale já dres moc nenosím, tak to řeším takhle…
Magistře a kam myslíte, že dávaj telefony ti, jenž jezdí bez žebradla?
Hezke, hezke, ja po zkusenostech bych radsi vrazil prachy do dobrych (karbonovych) kol, coz se na jizde vyrazne vic projevi, ale i tak, klobouk dolu, hlavne za odvzdusneni sram brzd…:-)
Octopuss: normálně v zatáčkách točím tím kruhem před sebou, na zemi jsou šlapky a klacek po pravici. Je to prostě užitkové auto:) Kdyby jsi se ptal u auta co má 600 kobyl, samosvor a zadní náhon, tak to chápu, ale toto? Proč jako?
28.10.22 12:44
Ano
28.10.22 11:54
Není to vůbec špatné, dobrá práce.
28.10.22 10:23
Tak někam telefóra dát musím a tohle se mi zdá jako nejsiko nejšikovňejší řešení…:D
28.10.22 10:04
Sorry za některé opakující se fotky a jejích zmatené pořadí. Vkládání z mobilu…