1.11.22 12:12
nemohu nevzpomenout asi 10–12let zpátky, když jsem jel Glocknerkoeniga a na cestu dolů borci měnili záplety neb ty ultralight byly snad bez brzdné plochy a dolů jeli na druhém páru a ty karbony vezli do Brucku v ruce :-D
asi neni problem poskladat lehke kolo a jednorazove se na nem projet. tyhle zavody jsou, co se bezpecnosti tyce, relativne vpohode – nikdo nesmota balik v kile, pac mu neco prasklo. pravdepodobne zavodnici dospeli k tomu, ze tech ± pet kilo je udrzitelny kompromis mezi odolnosti a hmotnosti. uci jde i o bezpecnost, tak minimalni vahu jeste zvedli. tohle neni prezentace nejlehcich kol na svete, co jsem tak pochopil. ;-)
1.11.22 08:54
1.11.22 08:47
1.11.22 07:09
Ono fakt není problém postavit kolo pod 5 kg včetně přesmykače, košíků a pedálů a i té omotávky. Zajímavé to začíná být pod 4,5 kg v konfiguraci viz výše.
Tak jasně, cio ti vysvětlí že není problém kolo kolem 5kg s běžnými konfekčními díly. Von to teda vysvětlil i jeden z těch magorů v tom odkazu…jak píšeš i ty.
Za mně je to trochu jiná disciplína než provozuju já se svými 92kg… a tak jen obdivuji z povzdálí, projíždějíc se na těžkém (a hnusném) aerokole :)
Nadhera.
Uplne nechapu komentar od ciora -m, ze je to tezky – publikovany vahy vidim 4,05, 5 rovnejch s kotoucema, kolo pod 30k CZK vazici 5,3, a 6,1kg silnici s kotoucema a elektrikou. To je blby?
31.10.22 20:13
na zavod do vrchu s porad vzestupnym profilem je festka se spravne zvolenym kvaltem nejlepsi volba. ze se lehky kolo bude vic kroutit je mozna mensi problem nez kilo navic. problem by nastal, kdyby neco kvuli dimenzovani na hrane prasklo. ale do kopca zas zadna hruza. ;-)
31.10.22 20:05
31.10.22 19:06
Fazzy: predpokladam, ze do maji posed na drzeni za paky a dole v oblouku se nemusi drzet, proto jim ta omotavka nechybi.
Cioran-m: tam se jezdi super prudke kopce, tuhost ramu a klik je o dost dulezitejsi, nez ciste jen hmotnost. Titanovy ram se bude pri nejakych 600W hodne kroutit. Podle me zadne kolo pod 6 kg neni tezke :)
Jasně, psychika hraje a pocit, že sem udělal maximum je důležitej. Ale právě by mě zajímalo, jestli to tak berou i oni. Ve finále by ten člověk byl třeba rychlejší, kdyby obětoval pár gramů za omotávku a moch ty rodla aspoň pořádně držet :) Doufám, že alespoň nošení svršků maj nějak zafixovaný v pravidlech, aby se to ještě nějak nezvrhlo :)
Hehe, na jedom kole jsou i moje brzdy :-) Nejstarsi komponent na jednici, maji snad 11 let.
31.10.22 18:00
JJ to jako vim o co jde. Viděl sem z toho pár videí. Jen (aspoň z toho mála co sem viděl), mi přišlo, že výsledky bejvaj celkem jasný a obroušenej lak z rámu tam asi nikoho nevytrh :)
Mě to spíš připadá, jako takovej závod v závodě, kdy závodníci bloumaj „paddockem“ a porovnávaj jaký odlehčení kdo zas vymyslel, aniž by to reálně mělo nejakej hmatatelnej smysl :)
31.10.22 17:32
Ono, aniž bych se chtěl kohokoliv dotknout, bude taky hodně záležet na metodice vážení :)
A celkově by mě zajímalo, jestli by se výsledky těhdle závodů nějak měnili, kdyby si tam třeba kluci tu omotávku dali. Ve sportu, kde je alfou a omegou stejně lidská síla, to na mě působí trochu pozérsky. Ale nevim, tuhle disciplínu absolutně nesleduju, třeba se tam opravdu běžně závodí v setinách a tisícinách a každej gram je znát.
31.10.22 16:43
Cio a jeho gramařská nemoc…..Nevím co ti na kole s váhou 4–5kg přijde těžkého. Ale tobě se člověk stejně nikdy ničím nezavděčí ;)
31.10.22 15:16