Jak si od loňska užívám svoje trailové celopéro RB TR120, náhodou jsem se na stezce svezl na kamarádově gravelu a věděl jsem, že tohle budu taky potřebovat :-) Po půl roce vybírání na bazarech jsem přišel na tohohle zachovalého Tribana a už jsem neváhal. Včera jsem si dal 1. vyjížďku a jsem si jistý, že si spolu užijeme ještě hafo kilometrů. Vzhledem k tomu, že jdu z trailbiku, tohle jede po asfaltu jako ďas, ale překvailo mě jak relativně jisté je kolo i na rozmlácené štěrkové cestě z kopce na plný kule. Velká krása!
(vloženo 7.11.22)
Značka | Triban |
Model | GRVL 520 SRAM Apex1 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11 |
Rám | GRTriban EvoG AL6061 |
Vidlice | Triban EvoG karbon |
Kliky | SRAM Apex1 175 mm |
Měnič | SRAM Apex1 11s |
Řazení | SRAM Apex1 11s |
Převodník | SRAM Apex1 40t |
Kazeta | SRAM Apex1 11-42t |
Brzda přední | TRP HY/RD 160mm |
Brzda zadní | TRP HY/RD 160mm |
Brzdové páky | SRAM Apex1 |
Ráfek přední | Triban Gravel 650x23c Tubeless |
Ráfek zadní | Triban Gravel 650x23c Tubeless |
Pedály | Shimano PD-ME700 SPD |
Řídítka | Gravel Triban 440mm 16° |
Představec | 90 mm |
Sedlovka | Triban 27.2 mm |
Sedlo | Triban ErgoFit |
Pláště | Hutchinson TOUAREG 650x47c, Tubeless Ready |
Update bezduše- tak jste mě tu vystrašili, ale předělání šlo jako po másle, jenom jsem pláště zul z jedné strany, vyndal duše, zkontroloval pásku a namontoval ventilek. Pak jsem to nasucho nožní pumpou nahodil, zas vyfoukl a přes ventilek nalil mlíko. Od tý doby to krásně drží a včera jsem to dokonce naostro vyzkoušel, když jsem nabral asi milimetr tlustý drát- mlíko to krásně zalepilo a frčel jsem dál. Krom toho je teď kolo znatelně pohodlnější- hlavně krátké ostré nerovnosti jakoby zmizely ;-)
Já jsem předělával na bezduše GRVL 120 s těmi plášti Hutchinson a nafoukal jsem to bez potíží nožní pumpou.
Teda hoši, s tím předěláním na bezduše jste mě moc nepotěšili! ????
No Triban ráfky jsou kapitola sama pro sebe, mě tam praskaly dráty a objevily se praskliny u niplů, od té doby se váli ve sklepě v krabici, nevydržel jsem to a pořídit Mavic Allroad, ráfky dobrý, ale i dušáky mi daj zabrat tam narvat, to je asi problém všech těch TR ráfků, že to jde tak na pikaču :-(
Toho Tribana jsem jednou viděl v Brně, moc se mě líbil.
Vložím se k předělání ráfků Mach na bezduše: označení je TR, ale přesto jsem dopadl tak, jako kdybych propadl šílenství na pustém ostrově. V naprosté zoufalosti, po dvou zlomených montpákách, jsem plášť z ráfku doslova utrhl kombinačkama :-)) ráfky Mach jen pro otrlé…
Dokud jsem nezačal předělávat na bezduše Tribana ( RC500), tak jsem si myslel, že mi bezduše docela jdou. Omyl. Prostě jsem při těch předchozích případech ( jednotky kusů, MTB) měl štěstí a vždy to fungovalo / drželo na první pokus.
U kombinace Tribánních ráfků ( Mach 1 ) a Gravelking Slick jsem si prošel snad všechny vychytávky ,,jak to udělat, když to nejde snadno" ( nechat přes noc s duší ať ,,chytne tvar", opásání řemenem, kompresor se vzdušníkem, 4 ruce, 1–3 vrstvy pásky atd..). Dostat a udržet plášť v patkách byla nakonec zábava na několik večerů. Přeji mnoho šťastných kilometrů a více štěstí / zručnosti při konverzi na NT.
Pěkný Trráboš, ať dělá radost :-)
Tož vítaj v klubu, nechť to líce, za pět samozřejmě! ;-)
Koukám, že tam je už pořešen ten bovden k zadní brzdě vcelku, já si to musel předělat, letos v zimě testnu, snad už to nebude zamrzat, to byl hroznej opruz kolikrát se vracet domu se zamrzlou zadní brzdou :-)
Jsou tam duše, mám ho teprv 2 dny, ale určitě se to chystám předělat, mělo by to bejt dokonce nachystaný včetně pásky, tak jen koupit ventilky, mlíko mám ve sklepě ;-)
7.11.22 12:15