Na hodená kladka z Aliexpresu a nové kľuky Shimamo 105 50/34 z namiesto pôvodných Shimano R510
Prehadzovačka už pokrstená prvým a zatiaľ posledným pádom
Defy s kolesami FFWD
Defy s päsťami Michelin Power gravel 35mm
Michelin
Michelin,35mm komfort je super
Keďže rád skúšam nové veci, doprial som si v duchu hesla, že ideálny počet bicyklov je N+1 na jar tohto roku z e-shopu bike-onlineshop.de nový prírastok.
Môj prvý cesťák bol Giant Contend 1 2017, potom som skúsil Scott Addict 10 disc 2019 a po ňom Basso Venta Disc 2020, ktorý stále mám. Basso má výborný tuhý rám, ale pre moju, nie práve atletickú postavu má moc športový posed, stále som dumal nad niečím pohodlnejším. Skúšal som aj gravel, ale ten mi prišiel ako taký kočkopes a navyše mám Scott Scale 925, s ktorým som sa dostal po úpravách tesne nad 10kg tak som v graveli nevidel moc zmysel.
Jedného dňa mi poslal brat odkaz na Giant Defy a bola to láska na prvý pohľad, navyše sa mi vybavili spomienky na prvý cesťák a bolo rozhodnuté.
Oproti Scout a Bassu je veľmi pohodlný hoci nie tak rýchly, ale KOMy už moc nenaháňam.
Výhodou je, že už mám 3 sady kolies, takže s povodnými PR2 a 32mm gumamy (rám pojme údajne až 35 mm) je to taký „light gravel“ a keď dám karbónové FFWD a 25 alebo 28mm plášte dá sa aj trochu ponaháňať.
Oproti tovarenskému osadeniu zmenené kľuky, kladka. V pláne je ešte nová omotávka Supacaz, (tá OEM nie je moc pohodlná)
Zatiaľ má niečo cez 600 km. Jediná závada zatiaľ bola povrzávanie sedlovky a sedla, čo vyriešila iná karbónová pasta a dotiahnutie kolísky sedla.
(vloženo 7.11.22)
Značka | Giant |
Model | Defy Advanced 2 Disc carbon smoke / charcoal |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | M |
Hmotnost | 9,15 |
Rám | Karbón |
Vidlice | Advanced Composite, karbónový stĺpik OverDrive, 12mm pevná os |
Kliky | Shimano 105, 172,5 mm |
Středové složení | Shimano, press fit |
Přesmykač | Shimano 105 |
Měnič | Shimano 105, kladky karbón Aliexpres |
Řazení | Shimano 105, prevody 2x11 |
Převodník | Shimano 105 |
Kazeta | Shimano 105 11-32z |
Řetěz | Shimano Dura-Ace |
Náboj přední | Giant P-R2 Disc, 12mm pevnej osi |
Náboj zadní | Giant P-R2 Disc, 12mm pevnej osi |
Brzda přední | Shimano 105 - 160 mm, Kotúčová hydraulická |
Brzda zadní | Shimano 105 - 160 mm, Kotúčová hydraulická |
Brzdové páky | Shimano 105 |
Ráfek přední | Giant PR2 |
Ráfek zadní | Giant PR2 |
Dráty | Giant P-R2 Disc |
Pedály | Shimano Ultegra |
Řídítka | Giant |
Představec | Giant |
Sedlovka | Giant D-Fuse, karbónová |
Sedlo | Giant Approach |
Pláště | Giant Gavia Fondo 1, 700x32c, bezdušové |
Tak lepšie je to vážiť v pôvodnom setupe aby bolo z čoho uberať. Inak ten bezdrar nie je zlu nápad na šperkov mam gx axs a nemenil by som
8.11.22 17:45
Roude, ano, vyměnil bych to za bezdrát :-) To to jako fakt dodávají s takovou podivností, kde soudruzi z Giantu udělali asi chybu? :-)
Wilhelm – tak je to nejpravděpodobnější věc která mu v budoucnu bude zhoršovat řazení já bych to vyměnil hned jak by mi s tím kolo přišlo…
8.11.22 12:20
krása, taky bych na bowden nesahal (pokud funguje), vyladil bych až po výměně lanka nebo podobným zásahu. Já zase nechápu, proč to někdo řeší, když to není jeho kolo :)
Když rád skúšaš, tak skús spravit ten bowden. To že je tak sprasený od výroby není relevantní argument :-)
Overisized kladky působí na takovým – dalo by se říct – kole střední třídy tak nějak kýčovitě.
Kľuky boli mimo sady, čo mi teda vadilo a tieto sú ľahšie a mam k nim powermeter
ten bowden je tak od výroby a keďže funguje tak do toho nešahám
Kliky asi teda nefungovaly, ale bowdeny nevadi. Nechapu.
Pěkný pohřebák (pohrebné vozidlo). 32mm pláště, lehký vzorek a gravel netřeba, přehazka když funguje jak má tak jedno jak vypadá, rodla bych si srovnal kvůli zápěstí.
Ta kladka je krapet šílenost, ale jinak pěkný pracant, nechť to líce, za pět! ;-)
Kolo pekny, ale ta hazka, to je dobrej hnus. Stara nefungovala nebo proc jsi to tak doprasil?