Vcera mi psal znamy, ze potrebuje nejaky klic na stred, tak jsem mu radeji celou „sbirku“ primo vyfotil, at si vybere. Je toho za ty roky dost a to samozrejme nejsou zdaleka vsechny, ktere existuji. Nektere jsem pouzil parkrat, ale treba ten velky Maillard jeste ani jednou.
- Sroubovaci jednokolecko jako je ceske Velo
- Francouzske sroubovaci vicekolecka Maillard, Atom
- Kazeta a 4hran stredy Campa
- Kazeta Shimano ad., centerlock disk
- Klasicke sroubovaci vicekolecko Shimano ad.
- Klic na rozebrani orechu z naby
- Maillard sroubovaci vicekolecko
- Nevim
9 a 10 klasika 4hran a oktalink, pro osu s opernou podlozkou a bez
Dole vlevo pak opet klasika, vnejsi stredy a centerlock, napravo klic na rozebrani dynama. Co je 8 netusim. Ma to 24 zubu a prumer stejny jako klic na 4hran nebo oktalink napravo, ktere ale maji 22 zubu. Bude to neco historickeho, Italie nebo Francie.
(vloženo 19.2.23)
O tom do krize vim, dnes jej pouziva Sturmey Archer, puvodne je to od Suntouru. Je to lepsi reseni, sila se rozlozi do vice bodu. Prave u toho naseho ty koliky casto praskaly, stahovak byl zakaleny, jinak by se zase koliky hned omlely. Stejny system pouzivaly i historicke vicekolecka 3, 4, 5, minimalne v CSSR. Pokud se pouzil plochac, zase se vystiplo vybrani v kolecku. Bylo to dost nestastne. Pamatujuji, ze casto bylo 1 stahnuti = 1 stahovak.
Maillard s 1000hranem to mel vyresene lepe. Bacha tady na jednu vec. Ty franzouzske vicekolecka maji stejny prumer zavitu, ale jine stoupani. Neni to vzajemne kompatibilni s dnesnim Shimanem, Sunrace, Sturmey atd. Totez plati pro naby Maillard, Normandy ad. Zavit pro vicekolecko ma jine stoupani. Shimano se chytne tak na 2 zavity, dal to nejde. Narvat to by byla prasarna. A aby v tom byl jeste vetsi zmatek, tak Maillard delal stejne naby i pro stoupani Shimano/Suntour. Sheldon ma tabulku s rozmery tady https://www.sheldonbrown.com/freewheels.html
Je toho mraky. Používal jsem stahovák na vícekolečko jako máš na číslo 1, ale měl čtyři drážky do kříže. Dvakrát jsem netušil co použít za stahovák a nakonec sedl šrou m12, nebo m16. U starých kol si připadám jak archeolog. Pod nánosem bordelu není občas vidět nic :-).