Rock Machine Blizz CRB 70-29 2021

Přidat foto

stav po koupi

stav po koupi

poprvé doma s předchůdcem

poprvé na trailech

vybavené kolo

na Rychlebech

vyskočená prachovka vidlice

po vyjížďce...

zimní foto

aktuální stav kola před sezonou 2023

na Pradědu :-)

výlet v Jeseníkách

příprava na sezonu 2024

nástupce recenzovaného kola

Kolo mi od 8.5.2024 již neříká Pane, kolo prodáno a nahrazeno novým kolem TREK Top Fuel 8…

Představuji Vám své aktuální horské kolo, kterým se na jaře roku 2022 stal Rock Machine Blizz CRB 70–29 modelového roku 2021. Jedná se o bazarové kolo po prvním majiteli, u kterého proběhla záruční výměna karbonového rámu. Kolo jsem tedy koupil se zánovním rámem a se slevou cca 15% oproti novému kolu, které ale nebylo možné koupit. Za mě to tedy byla dobrá koupě, jenom se později objevil problém s vidlicí, kdy vidlice začala ztrácet tlak vzduchu a později dokonce třikrát vystřelila prachovka. Naštěstí to servis řešil jako reklamaci servisu mé vidlice, kterou jsem nechal po koupi kola poslat na preventivní servis. Kromě vnějších noh mám tedy komplet novou vidlici (novější provedení DebonAir), vše řešeno jako reklamace, já platil pouze dopravu vidlice.

Ale zpět ke kolu, jedná se o pevný trailový hardtail s karbonovým rámem na 29-ti palcových kolech s hravou a ostřejší geometrií, teleskopickou sedlovkou a položenější vidlicí s vyšším zdvihem. Oproti klasickým XC kolům má Blizz CRB pohodlnější geometrii, kolo je ovladatelnější a přitom díky své lehké váze neztrácí na rychlosti. Kolo je standardně osazené teleskopickou sedlovou se zdvihem 150 mm (platí pro moji velikost M), která zpříjemňuje jízdu v technickém terénu. Vyšší zdvih vidlice (120 mm) přidává také více jistoty svému jezdci.

Kolo je kompletně osazené komponenty Shimano SLX, řazení 1×12 i dvoupístkové brzdy fungují skvěle a pro dané určení kola jsou dané komponenty zvoleny dobře.

Kolo je stále v sériovém stavu, akorát mám jiné gripy (ESI Chunky) a jiné pláště. Předchozí majitel nahradil původní WTB Ranger 29×2,25 plášti Schwalbe Nobby Nic 29×2,35, letošní sezonu budu ale jezdit jiné hrubší pláště – Michelin Wild AM2/Force AM2 v rozměru 29×2,4. Tyto pláště mi zbyly z předchozího biku RM Blizz TRL, tak je chci využít. Uvnitř nebude mlíko, ale duše chráněné vložkami Tannus Armour, které mi také zbyly z předchozího biku a jsou stále v dobré kondici. Bude to pro mě takový test, abych zjistil, který systém mi vyhovuje víc.

Pár poznámek k jízdě. Posed na kole je příjemný, nejsem tak natažený jako na závodních XC strojích, velikost M (17´´) vyhovuje mé výšce 176 cm. Řidítka jsou pro mě taky tak akorát široká (760 mm), na kole se tedy dobře sedí, kolo se dobře ovládá a umožňuje přenášet těžiště těla, kam je aktuálně potřeba. Kolo je v nižších rychlostech hravé a obratné, s narůstající rychlostí pak kolo je klidné, předvídatelné a dobře vede stopu, průjezdy utaženějších klopených zatáček se dají zvládat plynuleji, než s předchozím dlouhým bratrem Blizz TRL, který občas působil jako „long vehicle.“

Rám je tuhý, umožňuje efektivně přenášet šlapání do jízdy vpřed, ale zároveň je zadní stavba na poměry pevných kol docela pohodlná. Rám se zkrátka Spacemanovi (Jára Spěšný) povedl. Velice příjemným doplňkem je i sériově osazená teleskopická sedlovka, která umožnuje jezdci zvládat náročnější terénní výzvy. V tom mě konkrétně nově budou pomáhat také hrubší trailové pláště Michelin, které sice ubraly něco z rychlosti kola po zpevněných cestách, ale naopak přidaly více jistoty v technicky náročnějším terénu. Brzdy jsou sice pouze dvoupístkové, ale jejich brzdný účinek je pro daný typ kola naprosto vyhovující. Jenom je potřeba si zvyknout na jejich „kousavý“ brzdící nástup.

Pohon 1×12 řady SLX funguje bezvadně, rozsahově jsem taky spokojený (převodník 34 zubů, kazeta 10–51). Kolo dobře stoupá na naše kopce a vrcholy a i po rovině nebo z mírného kopce převody umožnují uhánět vyššími rychlostmi.

Vidlice Rock Shock Reba se zdvihem 120 mm je trochu tvrdší, chová se jako typicky XC závodní vidlice, nereaguje tak dobře na drobné nerovnosti, ty větší ale pobere s přehledem. Uzamykání vidlice tak není třeba a na řidítkách jej ani nenajdu, zamykat musím přímo na korunce vidlice. Po poslední servisní opravě funguje vidlice bezvadně.

Co říci závěrem? Kolo se mi opravdu líbí jak po designové stránce, tako po té technické. Kolo vyhovuje mým aktuálním potřebám a nárokům na horské kolo. Od svého kola požaduji, aby bylo lehké, rychlé, dobře ovladatelné a zábavné na flowtrailech a v neposlední řadě aby mě finančně nevyždímalo svou pořizovací cenou a nutným pravidelným servisem. Toto kolo vše splňuje.

Změny pro rok 2024:

*výměna plášťů – navrácení původních plášťů Schwalbe Nobby Nic (29×2,35), se kterými jsem kolo koupil

*instalace bezdušového systému – nové ventilky a páska do ráfků, vše včetně tmele od značky No tubes

*výměna gripů – nahrazení silikonových ESI Chunky ergonomickými gripy Sting ST-917

*nové středové složení Pressfit – původní zatuhlo – nevydrželo novoroční marast v lese…

*reklamační přetěsnění vidlice (vidlice se zasekávala a nevracela se úplně hladce)

(vloženo 26.2.23)

drbiker
Ohodnoť bajk: (4.2  / 21 hlasujících)
Značka Rock Machine
Model Blizz CRB 70-29
Modelový rok 2021
Velikost 17´´ (M)
Hmotnost 11,4
Rám Carbon Mid Modulus BF-FB-02, trailová geometrie
Vidlice vzduchová, zdvih 120 mm, RockShox Reba RL, Tapered, DebonAir, osa 15x110 mm
Hlavové složení FSA DX Pro2, 1-1/8x1,5´´
Kliky Shimano SLX FC-M7100 Hollowtech II, 175 mm
Středové složení Shimano BB-RS500 PressFit, shel 41x92 mm
Měnič Shimano SLX RD-M7100 Shadow Plus
Řazení Shimano SLX SL-M7100-IR RapidFire Plus, 12 r.
Převodník 34 zubů
Kazeta Shimano CS-M7100-12, 10-51 zubů
Řetěz Shimano CN M6100
Náboj přední Shimano SLX HB-M7110-B, 28 děr, CL, pevná osa 15x110 mm
Náboj zadní Shimano SLX FH-M7110-B, 28 děr, CL, pevná osa 12x148 mm
Brzda přední hydraulické Shimano SLX BL-M7100, kotouč 180 mm
Brzda zadní hydraulické Shimano SLX BR-M7100, kotouč 160 mm
Brzdové páky Shimano SLX
Ráfek přední WTB ST i23, 28 děr
Ráfek zadní WTB ST i23, 28 děr
Dráty Sapim Race, Stainless Black
Pedály Shimano SPD
Řídítka Race Face Ride, pr. 35 mm, délka 760 mm, zvýšení 20 mm
Představec Race Face Ride Alloy, pr. 35 mm
Sedlovka teleskopická One1 Alloy, pr. 30,9 mm, zdvih 150 mm
Sedlo WTB Volt Sport
Pláště Michelin Wild AM2/Force AM2 (29x2,4, 61-622) + protiprůrazová vložka Tannus Armour

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
drbiker
drbiker

8.5.24 19:28

Kolo mi od 8.5.2024 již neříká Pane, kolo prodáno a nahrazeno novým kolem TREK Top Fuel 8…

Reagovat
Brunox
Brunox

12.4.23 23:09

Jo jo sedlo WTB Volt dobrá volba,používám také..

Reagovat
wlk
wlk

27.2.23 19:38

Pěkný RM :-)

Reagovat
natureman42
natureman42

26.2.23 18:15

.. sice si pod pojmy „trailovy hardtail“ a „vidlice s vyssim zdvihem“ osobne predstavuji neco trochu jineho (tohle je spíš moderni xc nez trail HT), ale na flowtrailech to poleti a stoupat to bude pekne..

Jako celek ale pekne, at dela radost!

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

26.2.23 12:32

Parádní profil, včetně bezchybného popisu, tu máš pět, samozřejmě i za kolo samotné! ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 14
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8