Tahle myšlenka ve mě hlodala už tak rok. Chudák můj Chromag si toho se mnou zažil. Co ho mám 2 roky, je to už tak pátá verze. Tentokrát jsem ho zkřížil s Roninem, ze kterého jsem si půjčil kokpit s řazením. Přehazovačka Rival 1 pobrala kazetu 11–46 v pohodě a bowden byl dlouhý akorát. Třmeny jsem musel sehnat na postmount. Posed dost podobný na Ronina. Holt Chromag mi je malý a má starší geometrii, takže kratičký reach. Geometrii jsem před rozhodnutím vyzkoušet tuhle přestavbu porovnával s monstercross rámy jako Nordest Kutxo nebo Salsa Fargo a je vlastně dost podobná. Zatím jsem na tom jen objel vesnici, takže brzo soudit. Rozhodně to ale chce rychlé pláště a ne Miniony. A až budu mít páčku na berany, zkusím i teleskop. Párkrát se na tom projedu, dám nějakou delší trasu a pak se uvidí, co dál:)
(vloženo 18.3.23)
22.3.23 10:22
tyhle trololo projekty me bavi :) jen houšť
Mám rád hledače slepých cest, bez nich se vývoj nepohne. Právě tady nějaký John Tomac milý Cimrmane.
la-da: Alespon od pohledu ten tvuj vytvor vypada, co se delky ramu tyce, pouzitelne pro takoveto pokusy. V pripade toho chromagu to tak, od pohledu, nevypada.
Singular je krasný kolo. O té verzi s berany jsem vůbec nevěděl. Tak dva tři roky zpátky někdo v Prostějově prodával rámovku i s vidlicí v modré barvě asi za sedmičku. Dost mě to lákalo, ale odolal jsem.
la-da: Zas jsi ušetřil tak kilo váhy:)
Tak se dá ještě vygooglovat i beranová verze, to zírám :-)
Tady je test verze s rovnými řídítky a pevnou vidlí: https://www.sunsetbike.cz/…l-budoucnost
Verze s berany vypadala de facto úplně stejně, lišila se jen řídítky.
Odkaz na článek ve Velu nemám, ale pamatuju si to. Tehdy jsem sháněl 29-er rám a jeden z dostupných byl právě Singular. Nakonec jsem bral od Singularu jen pevnou vidlici a koupil rám Sup Team. Singular tehdy nabízel dva 29-er modely. Jeden s rovnými řídítky a jeden s širšími „gravelovými“ berany. Sériově mohly mít pevnou nebo odpruženou vidlici. Singular pak z našeho trhu zmizel, ale existuje dodnes a vyrábí pořád skoro to samé https://singularcycles.com/
Singl: to se ani nedivím…mě ta představa že držím nic moc široké berany, někde za paky a pod tím 100 plus vidle až děsí
Když jsem si tenkrát dal slavnostně na grevl teleskop, tak to taky nebylo supr jak na mtb, spíš horší než plus
Tento typ kol u nás prodávala značka Singular už v roce 2008. Dokonce byl jeden „prasopes“ v tehdy testu v časopise Velo. z „beranů“ v terénu byli kluci z Vela poněkud rozpačití :-) .
Singlespeed: Ty jsi hroznej rejpal! Nemáš náhodou roupy ty?:D
TK75: Jet to jede, vidlice žehlí, takže určitě to má svoji cílovku. Moc pěkně se mi s tím jelo do kopce, taky se líp šlape. Na bikepacking to bude ideál. Na ten ale bohužel s třetím děckem nebude čas. Ale aspoň mám v případě nutnosti na čem ujet:D
Aha, takže je to jen produkt „roupů“ :-) .
Tak jsem to byl trochu projet a jede se na tom překvapivě moc dobře. S rychlejšími plášti to bude super.
Samozřejmě tahle stavba je experiment. Moc od ní nečekám, takže to nemusíte moc prožívat. Hrát si s koly a jejich geometrií mě baví:)
Na první fotce gravel hodný tohoto kola:D
Náhodou si dokážu představit že by se „drop bar mtb“ mohlo na něco hodit. Mě se to líbí
Za dva roky už několikátá přestavba. To vypadá, že vůbec netušíš, co vlastně chceš :-) .
Extrémní snaha se odlišit je solidní úchylka. Přínos takového kola vůči HT nechápu. Či spíše taková hrubá výbava mi připadá s lepším potenciálem na HT.
Tyhle prasopsy já můžu. Byl jsem s tím tady před lety průkopník :D
Při focení bych ale použil něco decentnějšího na podepření kola :D