Váha je za mě dost vysoká, čekal jsem o něco málo méně, ale je to hodně dáno "těžkým" teleskopem, 34kovou vidlicí a samotným systémem LIVE VALVE, který přidá údajně okolo 400g.
Kabeláže je více, ale to souvisí s LIVE VALVE a bez toho to nejde. Šlo by ušetřit vedení teleskopu přechodem na Sram AXS, ale libí se mi sedlovka v Kashime, že ladí se zbytkem.
Přední senzor
Zadní senzor
Ještě s 32t převodníkem....čepička tlumiče zůstala na stole....
Baterka a řídící centrum LIVE VALVE
Takhle to cestovalo světem.
Možností na výběr byla spousta, ale dostupnost kol je neustále hrozivá. Mám rád nová technická „udělátka“, takže se mi líbil Live Valve od FOXu. Zvažoval jsem PIVOT, ale design mi úplně neseděl, tak to nakonec vyhrál GIANT. Kolo bylo v XL dostupné už jenom jedno pro celou Evropu, v danou chvíli (možná jen obchodní mystifikace) a nakonec skončilo tady v ČR.
V původním rozhodování byly v podstatě všechny možné značky kol, ale buďto se mi nelíbil design nebo kola nebyla skladem a dostupnost byla neznámá. Případně tam byly nějaké kompromisy, do kterých se mí jít nechtělo a nechtěl jsem po zakoupení kola měnit polovinu osazení.
Zde oproti sérii zatím vyměněny pouze kotouče za Shimano RT-MT900 místo ubohých Shimano RT-64. A nejspíše ještě dojde k výměně sedla.
Kazeta a řetěz nejsou XX1, což sice dle specifikace být měly, ale černá X01 kazeta mi ke kolu sedí více a od XX1 se liší vlastně jen barvou, popisem a cenou. Řetěz bych možná dal také v černé variantě, ale je to spotřebák, takže až se sjede…vyměníme.
(vloženo 21.3.23)
Značka | GIANT |
Model | ANTHEM ADVANCED PRO 29 0 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 11,5 |
Rám | Advanced-Grade Composite front and rear triangles, 100mm FlexPoint Pro suspension, 12x148mm thru-axle |
Vidlice | Fox 34 Float SC Factory Live Valve, 110mm, FIT4 damper, Boost 15x110 Kabolt, 44mm offset, custom tuned for Giant |
Tlumič | Fox Factory Live Valve, 165/45, custom tuned for Giant |
Kliky | SRAM XX1 Eagle, Quarq power meter, 175mm, 34t, MRP SL chain guide |
Středové složení | SRAM DUB, press fit |
Měnič | SRAM XX1 Eagle AXS, eTAP, 12s |
Řazení | SRAM XX1 Eagle AXS Rocker Controller, 1x12 |
Převodník | SRAM Eagle X-Sync2 12sp. 104BCD 34t |
Kazeta | SRAM X01 Eagle XG-1295 12 sp. kazeta 10-52 zubů Black |
Řetěz | SRAM X01 Eagle PC 12sp. |
Náboj přední | DT Swiss 180 Ceramic BOOST CL 15/110 mm |
Náboj zadní | DT Swiss 180 Ceramic BOOST CL 12/142 mm, Ratchet EXP 36 |
Brzda přední | Shimano XTR BR-M9100, 180mm rotor RT-MT900 IceTech CL |
Brzda zadní | Shimano XTR BR-M9100, 160 mm rotor RT-MT900 IceTech CL |
Brzdové páky | Shimano XTR BR-M9100 |
Ráfek přední | DT Swiss XRC 1200 SPLINE, 30mm inner 36mm outer width |
Ráfek zadní | DT Swiss XRC 1200 SPLINE, 30mm inner 36mm outer width |
Dráty | DT Swiss aerolite Straightpull |
Pedály | Shimano XTR SPD PD-M9100 |
Řídítka | GIANT Contact SLR XC Flat, composite, 760x35mm, Gripy Giant XC Pro 34mm |
Představec | Giant Contact SL XC 70mm |
Sedlovka | FOX Transfer Factory 175mm travel / 30.9 x 475.1mm |
Sedlo | Fi'zi:k Antares R5 with K:ium rails |
Pláště | Maxxis Rekon Race WT 29x2,40" EXO TLR tubeless |
Kolo krásný, výbava našlapaná, ale nějak si nemohu pomoci, 2.4 šířka pláště mi na xc kolo nesedí. Je i vidět, že moc místa na prostupnost pláště už moc není. Více zubatý plášť a bahno a povrchovka dostane na frak.
Parádní raketa, ale v nudné barvě :( Výbava – co víc si přát, Live Valve může být super, osobně ale nerozumím tomu, proč Giant nevyužije prostoru v rámu ke schování ŘJ a baterky.. též vedení kabeláže by šlo udělat čistěji – u kola s touhle cenovkou bych to tak nějak čekal.
Beru ale, že každý má jiné priority, takže za 5.
21.3.23 20:54
Jsou ty brzdy 9100 už dobrý? Že je má na XC fullu tady úplně každý :-)
Nebo vzít raději 9120? Event 8100/8120?
Tohle je velká paráda a váhu máš náhodou cajk. Mám podobnou a na fulla úplně v klidu. a s tou teleksopkou AXS bys sice ušetřil kabeláž, ale váh by šla o dost nahoru. Tam jsem taky zaplakal, je fakt těžká, ale váhu tolik neřeším.
Je zajímavé že to kolo vypadá i v XL dobře. Asi díky ráfkům a širším plášťům.