Tak jen pár rychlých fotek do profilu protože tak čisté již asi nikdy nebude.
Po návratu do ježdění a roku s Propain Hugene jsem si udělal radost na další sezónu. Chtěl jsem vyšší zdvihy ať se můžu pomalu posunout směrem kde jsem byl před 15 lety. Dále jsem chtěl něco jednoduchého ale zároveň neokoukaného a taky nového pro mě. Myslím že se povedlo. Stalo to samozřejmě nesmysl ale nikdo neříkal že se na koníčku má šetřit…
Část komponentů padla do výběru spíš vzhledem k dostupnosti, i tak se čekalo 7 měsíců. Hlavně to XTR po dlouhé době na sramu je zajímavé, první vyjížďka nechala pozitivní dojem ale vidím to časem na postupní downgrade na XT. Bike bude přeci jezdit a občas i lítat, ne jen viset na zdi.
Čeká hodně ladění, nastavení a poznávání. Hlavně bowdeny a hadice se mají dat do pořádku, na barspiny už asi nemám.
Zatím jete jen krátce, ale je to překvapivě tuhý a zároveň hravé a žehlicí. Něco na tom flex pivotu bude, uvidíme co to vydrží. Taky zajímavé jsou ráfky, je to sice ten „lehčí“ carbon model DT Swiss. Předpokládám že časem přijde duha sada v mulletu a k tomu MX link do zadní stavby což zvýší zdvih na 170mm a bude možnost „přepnout“ do park/freeride módu. Tato variabilita je jedním z důvodu proč Tarvo vyhrál při výběru.
Uvidíme jak tento stroj bude fungovat v praxi, zatím určitě překvapuje jen pozitivně a ta kvalita zpracování je naprosto boží, včetně odpružení a samozřejmě legendárních brzd.
V případě zájmu se ptejte, předpokládám že je to jediný nebo aspoň jeden z mála Last Tarvo u nás.
(vloženo 21.3.23)
Značka | Last |
Model | Tarvo |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | 195 (XL) |
Hmotnost | 13.9 |
Rám | Last Tarvo V2, Raw Carbon, 195, made in Germany |
Vidlice | EXT ERA V2, 170mm |
Tlumič | EXT Storia Lok V3 |
Hlavové složení | Cane Creek 40 |
Kliky | Shimano XTR 175mm |
Měnič | Shimano XTR |
Řazení | Shimano XTR |
Převodník | Shimano XTR |
Kazeta | Shimano XTR |
Řetěz | Shimano XTR |
Náboj přední | DT Swiss 240 |
Náboj zadní | DT Swiss 240 |
Brzda přední | Trickstuff Maxima 203mm |
Brzda zadní | Trickstuff Maxima 203mm |
Ráfek přední | DT Swiss XMC 1501 |
Ráfek zadní | DT Swiss XMC 1501 |
Pedály | DMR Vault |
Řídítka | Newmen Advanced 40x800 |
Představec | Intend Grace FR 35mm |
Sedlovka | BikeYoke Revive 213mm |
Sedlo | Ergon SM |
Pláště | DHF 2.5 / Dissector 2.4 |
Zajímavé, neokoukané, parádně osazené. Zajímalo by mě, kde to teda pruží, což bude mít vliv na vlastnosti (čtyř/jednočep). A jestli to má vážně komplet pod 14 kg a přitom to je dostatečně tuhé, tak pecka. A kolik to teda stálo :-)?
V dnešní záplavě hyper složitých rámů je tohle zajímavá a líbivá změna. hezká raketa…
Jinak se tady často zmiňuje cenovka a rozpočet, vůbec se nedivím :-)
Ale pokud se teď podívám co za stejné prachy seženu třeba u Santy, Yeti atd tak jsme někde na GX sramu s G2 místo brzd. A to ještě vyjde draž a o stejný počet těžší.
Toto prostě leštěnka nebude, bude jezdit.
Za rok přidám pár fotek stavu.
Alez, Marek, Kolda:
AleZ80: Kitsuma a předchozí by měli být ale vevnitř stejný až na ovládání. Nevím v čem bude Kitsuma horší.
22.3.23 19:40
CC asi nemá HBO. Nicméně, jestli srovnáváš se vzduchovým CC, tak to asi není úplně relevantní.
Jinak, dle J. Č. z JC Susp. je lepší předchozí DB coil než Kitsuma coil.
Alez: CC ještě nemá HBO ne? Mám srovnání kitsuma air vs storia a EXT vítězí.
Hmm, nešetřilo se na ničem.
EXT Storia je designovka, ale těžko říci, jestli udělá lepší službu než Cane Creek. Dvouokruhové tlumení EXT nemá.
Ty třmeny by měly být přímo Hope a jen páky si TS dělá vlastní.
To je věc! Jen ty anakondy vepředu bych zkrátil nebo je nějaký důvod mít je takhle dlouhé?
Krásnej stroj. Co je to za bashguard a vodítko?
Boží, neokoukaný. Jednoznačně za plnej počet.
Jako je to moc pekny. Jedncep, cistej disajn, vaha…
Ale ta cena za ramovku – to je snad jeste drazsi nez Unno.. :)
Jo nekompromisní stroj, osobně bych měl asi strach mu nandávat to, na co je to určený, ty komponenty jsou hustá leštěnka ;) moc pěkný.
natureman42: časem tam pár zajímavostí přijde, třeba 5DEV kliky a převodník jsou v hledáčku, ale na druhou stranu chci to nechat jednoduché na díly. DT Swiss díly seženu všude. Ta Maxima používá destičky formátu Hope. Shimano seženu všude, atd. Ale takové záplety od Berd jsou taky zajímavé no. Každopádně zatím se bude jezdit a ne jen řešit stavbu.
Atilla: tak transitiony nikdy nebyli nejlehčí. Naopak Last právě staví na tom že jsou to lehoučké kola. Tam bude rozdíl jen na rámu cca 2kg.
Pláště – uvidíme, jsem na pláště a ráfky celkem šelma, buď přirozenou šikovnosti ve vzduchu nebo spíš nedostatkem rychlosti a kouli :-D
prý neokoukané .. tak určitě .. spíš nikdy neviděné (jako tlumení EXT – WUT? :-), za mě parádní individualitka každým coulem! :-)
PS – jen bych ty „obligátní“ DTSws kola vyměnil za nějaký brutálně drahý, v ČR neznámý záplety se jménem z hvězdných válek a bylo by to ještě uplně z jinýho kosmíru.. :-)
kopečák1: ta modrá je super ale chtěj jsem pro změnu Darth Vadera :-) A pak je barva za příplatek asi 300 EUR, to bych už asi šel do custom (ještě dražší) a tam bych se posral s výběrem a na konci bych vybral špatně. Raw je raw, dokonce jsem se vykašlal i na fólii, uvidíme co to vydrží. Pokud budou shuttle runs tak třeba něco placnu na spodní.
Neskutečná pila! S adekvátníma pláštěm a vložkou to něco nabere, ale sakra pořád skoro 3,5kg oproti té mojí bestii.
Zazox: To každopádně! :-D Jsem zvědavej na dlouhodobé zkušenosti, ať slouží dobře!
Upřímně Maxima byla jedním z důvodu objednávky. Za mnohem lepší cenu než MOC a bez roční až dvouroční čekací doby. Cenovka stejně šílená ale říkám radši hezký bike v lese než další fabia TDI na silnici ;-)