Proč to kolo vždycky na těch fotkách vypadá jako vytažený ze sušičky? A sedlo v úhlu pekelnějším než u Járy Kulhavýho...
...non-drive strana je vždycky hezčí. Jo a mám to komplet polepený fólií, kdyby si nikdo nevšiml. Autofolie za 400 Kč a asi 4 dny práce, ale takovou sadu polepů prostě nekoupíš...
...začal jsem na zdvihu 150 mm, abych pak ihned přešel na 160 mm a nakonec skončil u 170 mm. Sbírku Air Shaftů jsem založil především kvůli pozitivnímu vlivu na geometrii. Někdy neplatí, že měně je více...
...vidlice si musí rozumět s tlumičem. K tomu je zcela zásadní, aby byli oba od stejného výrobce a nejlépe ze stejné řady. Lépe už by pak už fungoval od Rock Shoxu jen kompletní přechod Fox...
...velká schíza tohoto kola je kokpit. Kvůli tomu, že není od jednoho výrobce beru prášky. Sedlovka to nezachrání, tím se jenom uklidňuju. Původně jsem chtěl být kompletně jako Greg Minnar, jenže úhly řidítek Burgtec jsou stejné jako jsem měl kdysi na BMX, 9 stupňů je zkrátka moc. Takže rychlá výměna za klasické Renthaly a divokých 7. Jenže ouha, bolí mě z nich ruce jako snad nikdy a končím v Revmatologickém ústavu. Takže hec a kompromisních 8 to jistí a rovnou v karbonu od OneUp. Tvrdí totiž (a asi lžou), že pruží o 20 % více, než běžná karbonová řidítka. Ale Burgtec přestavce se nevzdám, ten od OneUp je hrozně ošklivej. Ano, karbonový řídítka mi narušují hliníkovou auru, ale problémy s bolestmi rukou už něchci nikdy opakovat...
Celý život hledám sedlo, ze kterého nemám po hodině brnění v penisu s postupným odumíráním tkáně. Pod výměně asi pěti sedel od renomovaných výrobců jsem skončil u "nejlépe hodnoceného sedla pro dlouhou jízdu na světě", ze kterého mě už jenom obyčejně bolí prdel...
Prý sedlovka s nejlepším poměrem cena/výkon. No nevím, za mě je nejlepší sedlovka Reverb. Ten můj fungoval celou dobu bez problémů a jako jediná sedlovka neměl vůli. Kdybych ho levně neprodal, abych si draze koupil tuhle, vrátil bych se k němu....
...aktuálně po dvou letech návrat na nášlapům a musím říct, že mě baví jen ten design. Jinak srovnání se Shimanem nesnesou, Shimana jsou totiž asi stokrát lepší. Občas to chce nepodléhat marketingu a nemyslet si, že dva spojený dráty ve tvaru metly z mixéru nahradí důmyslný a léty prověřený mechanismus SPD. Když já prostě nemůžu dát na no-Shimano kolo pedály od Shimana, fakt nemůžu. Kliky klasicky 170 mm, nové GX v Lunar odstínu vypadají moc hezky a k tomu vodítko OneUp jako spěrk. Ne, že by mi někdy spadl řetěz, to ne a jebnout někdy nárazníkem o šutr, jdu se rovnou zabít...
...Sram je prostě Sram, to mi už léta nikdo nevymluví. Shimano se nikdy nenaučilo napínat řetěz a to jejich přepínání páčkou, to je taková zhovadilost, že by měl Japonec okamžitě spáchat harakiri...
...brzdy hodnotím hlavně podle tvaru páky. Páky od Sramu mi vyloženě vadí, Shimana mi absolutně nevyhovují a ty od Magury jsou pro mě jako balzám na ruce. A brzdí to solidně. A vozí je Fabio! Za cenu brzd Deore udělají mnohem víc parády, jen o trochu hůře brzdí...
... a ty třmeny jsou vyloženě hezký, takový hezky technický, jakože motorkový, víš co...
Po ročním odskoku na e-MTB návrat ke stejnému kolu jako před tímto nešťastným odskokem. Stavba na stejném rámu a podvozku, jen v souvislosti s modelovým posunem o rok změna barvy z modré (chybí mi) na oranžovou (nevadí mi). Už ne cenově přijatelná stavba jako v prvním případě (stejně se to pak nakonec zvrhlo), ale tentokrát díky úvěru rovnou v osazení bez kompromisů. To vše z radosti k návratu k cyklistice a bez váhání, protože lepší kolo jsem za svůj dlouhý život nikdy neměl. Jak jsem uváděl už u první stavby, funkce zadního odpružení nemá srovnání s ničím, co jsem kdy zkusil, a to jsem jezdil převážně Maestro od Giantu nebo Treky. Tentokrát už nenastává žádné zklamání z váhy, neboť na dnešní poměry je zcela standardní. Takže jsem to zatím ani nevážil. Možná někdy, až zhubnu, dřív ne. Tak pojďte do mě. Nesnesu žádnou kritiku, ihned se rozbrečím a smažu si vás z kontaktů. Takže piště jen samá pozitiva. P.S. S tímhle kolem už asi zestárnu!
(vloženo 2.4.23)
Značka | ex Santa Cruz |
Model | Hightower 2 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | kolem 15 kg, tak určitě... :-) |
Rám | Hightower 2, verze AL, 147 mm |
Vidlice | Rock Shox Lyrik Ultimate, 170 mm |
Tlumič | Rock Shox Super Deluxe Ultimate, 210 x 55 mm |
Hlavové složení | Cane Creek Hellbender 70 |
Kliky | Sram GX Eagle, 170 mm |
Středové složení | Sram DUB BSA |
Přesmykač | OneUp V2 s nárazníkem |
Měnič | Sram GX Eagle |
Řazení | Sram GX Eagle |
Převodník | Sram GX Eagle 32 z. |
Kazeta | Sram GX Eagle, 10-52 z. |
Řetěz | Sram GX Eagle |
Náboj přední | Mavic E-Deemax S30 |
Náboj zadní | Mavic E-Deemax S30 |
Brzda přední | Magura MT5, 200 mm |
Brzda zadní | Magura MT5, 200 mm |
Brzdové páky | Magura MT5 |
Ráfek přední | Mavic E-Deemax S30 |
Ráfek zadní | Mavic E-Deemax S30 |
Dráty | Sapim |
Pedály | Crankbrothers Mallet DH |
Řídítka | OnUp Carbon 35, 800 mm |
Představec | Burgtec Endruro MK3, 50 mm |
Sedlovka | OneUp Dropper post V2, 180 mm |
Sedlo | WTB Silverado Cromoly |
Pláště | Maxxis Assegai 29 x 2,50" TR 3C Maxx Terra |
Super – bike i popis.. Tomu designu pedálů jsem taky kdysi polehl na DH biku a rychle jsem měnil za DX :) A s tím zestárnutím s „tímhle“ bikem jsem si to ve tvém věku říkal taky – a pak ještě 3× (zatím:)
Fajn kolo. Z těch komentů pod foto usuzuju, že budeš dost komplikovaný člověk, tak v zájmu zachování zdraví ještě jednou – fakt PĚKNÉ KOLO! :-D
Pěkný kolo, akorát nechápu zvedání vidlice na 170 mm. Nebyl by pak lepší Megatower?
Jdeme oba podobným směrem. Taky jsem měl modrého Hightowera v hliníku a teď jsem přešel na tohohle „oranžového“. Jen teda v karbonu. Moc pěkný to máš :)
saintjv: co se ti nelibi na 1UP? Zrovna ted vybiram nejakej teleskop 160+. Diky
realne to nebude mit kolem 15kg, ale rekl bych, ze tak o kilo vic… Kazdopadne pekna strojovna…
Krasa strida nadheru! Za me popisy pocitu lepsi nez kolo samotne:) a to je dobre! Kol je mraky, krasnych a mozna jeste krasnejsich, ale tady jde citit proc se to delalo a ze se to delalo se srdickem a to me bavi:)
Jediny co bych zmenil case je razeni AXS… jestli te bavi sram razeni, pak u elektriky zazijes necekane. Sedlovku jsi mel dat 210… taky to clovek pochopi az kdyz si na tom neco sjede. Souhlasim s tim ze oneup je nejlepsi na trhu pomer cena vykon, ale uricte ne nejlepsi na trhu, to prvni misto u me bezkonkurencne drzi Bikeyoke.
Mas to vymazleny, at slouzi!
To vypadá jako stejná oranžová jako jsem měl na Nomádovi, vypadá to moc pěkně.
Tenhle profil mě baví :-)
Pěkný. PS: stárnutí? Slovy klasika: když to jde s námi z kopce, je třeba sednout za volant (přizpůsob si) a směle šlápnout na plyn ;-))
No ještě by tu byla možnost nového RockShoxu. Nastavení obou kompresí na tlumiči je velký skok dopředu. A ke Sram osazení musí být pedály Time. :-)
@plysovykozisek promiň mi, byl jsi rychlejší :-)
Teď to nemá chybu!!!
Lepší fotky kola nejsou?