Pohled do strojovny
U Propainů lidi často řeší jestli se vejde tlumič, tady pohodička, akorát na HBO se dá dostat jen zkrácenym inbusem.
EXT péro aby to mělo šmrnc
šišatej Ukrajinec.
Schválně kdo si všimne. :-)
Netřeba integrovaný vedení, stačí to udělat čistý.
210, vejde se tak s 6mm rezervou. Na vysokou trubku nenadávat, limit je s touhle dole a 180 jde zasunout celá.
Full číslo 2, tentokrát endurko, plnotučný.
___
Naprasklá Jeffsy koncem loňského léta jen uspíšila to k čemu by asi stejně tenhle rok došlo, už jsem malinko přemýšlel o novém rámu. Vysokozdvihové 29" mě zrovna neuchvátily a nabídka nějakých lepších sedmadvác nebo mullet rámů za rozumné peníze se slučnou dostupností dnes není kdo ví jak široká, a tak bylo vybráno za jeden večer.
___
V Lku – radši trošku delší, ne moc úchylný úhly, docela jednoduchý virtuál – 8 velkých ložisek a nazdar. A vůbec, rám, kde je skoro všechno jak má bejt (vedení pod střede se moc nepovedlo), a ještě ke všemu uhlí za férovou cenu, nebylo moc o čem. Výběr laku je z té nabídky taky celkem jasný, černé nálepky protože #keepitstealth. Komunikace s Propainem trochu tristní, člověk je musí sám kontaktovat a týden pak doufat v odpověď i kvůli potvrzení platby, ale povedlo se a jen po 3 týdnech zpoždění oproti konfigurátotu rám dorazil. Na poměry Propainu asi i docela úspěch.
___
Hodně komponentů přehozeno z exJeffsy, vidle zvednuta na 170, škoda jen 201×55 tlumiče – stejný 235×65 se na Jeffsy ohřál celou jednu vyjížďku a kvůli většímu přepákování jsem musel měnit i pružinu kvůli tuhosti… Když už, tak jsem si dopřál i nový kliky místo orvaných 175mm RF Aeffect – poslední co na Jeffsy zbývalo z původního osazení. :-) Zelený převodník na vyvážení zeleného předku, možná bude ještě objímka sedlovky. V mezidobí stráveném na trail pevňáku se mi velice zalíbily nové Contíky, tak šly místo Maxxisu i sem, pocitově něco mezi EXO+ a DD, drží to téměř jak MaxxGrip, ale vzorek se míň žvejká a neubejvá, tohle má bezmála 600km. Sečteno a podtrženo 15,52kg i s pedálama a košíkem a ještě to půjde dolu – na cestě je Garbarukácká kazetka.
___
Je to pecka, geoška je pěkně do příjemna, v prudkých sjezdech velmi fajné, kratší kliky už to chtělo jako sůl a fakt příjemně mě překvapila zadní stavba. Ze začátku možná malinko míň žravá ve srovnání s FSRkem Jeffsy, zato má solidní oporu uprostřed, pěkně bezednej fíling, neleze to tak hluboko do zdvihu pro každé prd a je to docela hravé i s pružinou, v lese to tak hezky pohopsává přes boule a tak. :-) Možná v tom má prsty i ten tlumič, ten jsem na Jeffsy zrovna důkladně nevyzkoušel, ale zase moc poutahovanej ho nemám. Navíc to prostě nehoupe, prostě fakt ne, zamykání tlumiče použiju možná když mě čeká 300 výškových na jeden zátah a vzpomenu si na to. Což vzhledem k umístění zamykací páčky docela cenim. :-) Zkrátka do kopce jak xc, z kopce jak sjezďák. :-) A normální velikost bidonu je taky faj věc. Akorát umejt okolí tlumiče je docela pekelná práce. :-) Jede to tak pěkně, že mi to drobátko leze do zelí s pevňákem, na něj půjde o něco rychlejší pláš než jsem tam měl a nášlapy ± na trvalo ať v těch kolech zůstane rozumnej rozdíl.
Za rok možná muletizace? Kdo ví…
(vloženo 6.4.23)
Značka | Propain |
Model | Tyee |
Velikost | L |
Hmotnost | 15,2 |
Rám | Tyee 27,5" CF |
Vidlice | DVO Onyx SC D1 @ 170mm |
Tlumič | RockShox Super Deluxe Ultimate RC2T HBO 210x55 + pružina EXT V2 C75 500lbs |
Hlavové složení | CaneCreek Forty ZS49/ZS56 |
Kliky | Shimano SLX M7100 |
Středové složení | Shimano XT |
Přesmykač | Vodítko/bashguard E13 TRS+ |
Měnič | Sram GX Eagle Lunar custom tuned |
Řazení | Shimano XT SL-M8100 |
Převodník | Garbaruk 32 šíšoid |
Kazeta | Shimano XT CS-M8100 |
Řetěz | Shimano 12 |
Náboj přední | DT Swiss 350 Classic DBIS 15x110 32 děr |
Náboj zadní | DT Swiss 350 Classic DBIS 12x148 32 děr Microspline |
Brzda přední | Shimano XT BR-M8120 + Galfer Fixed Wave 200 |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M8120 + Galfer Fixed Wave 180 |
Ráfek přední | Nextie 30mm 32 děr |
Ráfek zadní | Nextie 30mm 32 děr enduro zesílení |
Dráty | Sapim Race + podložky a Polyax 12mm mosaz |
Pedály | OneUp Alu |
Řídítka | OneUp Carbon 35x780 |
Představec | Unite Renegade 42,5 |
Sedlovka | OneUp V2 31,6x210 |
Sedlo | Specialized Bridge |
Pláště | Continental Kryptotal Fr/Re 2,4" Enduro Soft, vzadu CushCore Pro. |
Nějaký dc/lehký trailbike bych 29" bral, ostatně na trail ht mi 29" vyhovují, ale na tyhle větší zdvihy radši 27,5". Už takhle je to dost dlouhé, nedostatkem pohodlí v terénu skrz dobré odpružení netrpím a rád jezdim hodně nízko – s 29" vysokozdvihem bych na prdeli potřeboval šusplech. :-) a baví mě ta živost a obratnost menších kol. Plus je to o trochu lehčí. Nezavrhuju myšlenku 29" vepředu, ale čistá mě fakt neláká.
Zrovna včera jsem jel s kámošem co přechází ze Statuse 160 (mullet) na Slashe, byť jezdí líp než já, tak,se do spousty uklouzaných odkloněných vraceček prostě nevešel a říkal že si bude muset příště připravit žádosti o zatočení už dopředu před vyížďkou. :-)
Mironek: EXT pružiny jsou hrozně krátký. Kámoš má Storiu 230×65 a ta pružina by sem do 55 tlumiče nestačila, musel bych mít aspoň centimetr adaptér. Tak jsem vzal 75 verzi.
No vida, nejsem jediný, kdo jezdí na 27,5". Kdyby to šlo, dam hned o hvězdu víc :-)
Jinak kolo parádní. Dávam za 5*
Vyladěno k vlastní spokojenosti, tak to má být u každého šlapacího oře! Za pět! ;-)
JadeX jsem měl na Jeffsy. 3 polohy zamykání bych tady na tom kole nevyužil a nemá to nastavení kompresí.
Tyee je parádní bajk, nejvíc sei líbí ta modrá aka Yeti. Ale v této perletove černé taky fajne, zelené prvky sedí, ale tlumič když už tak DVO JadeX v zelené… To se vyloženě nabízí…
7.4.23 08:02
TK75 neni to tak hrozný. Do zatáček se to skládá líp než 29" pevňák – je to kratší, a na stejnejch pláštích to nejede o moc hůř.
Theedge XL by bylo hrozně dlouhý a vysoká hlava, tohle je akorát. On je ten rám dost nízkej, tak se to zdá. Navíc na zadnim kole mám větší sag než na přednim.
Tak ať rám co nejdýl vydrží.