Galuskový ne starém Kellysu a na novém LAPIERRE Zesty AM CF 8.9 a autoventilek na svém Peugeotu
Tak AV udrží daleko víc, IFP komory se v některých tlumičích přes AV foukají na 500–600psi
Presta se používá více méně proto, že před 20 lety s úzkým ráfkem na silnici byla výhoda že je užší.
Četl jsem nějaký kecy o tom, že udrží větší tlak. Jestli je na tlumiči AV a max. tlak v roztaženém stavu bývá 350psi. Pokud někdo potřebuje víc, myslím že typ ventilku je jeho poslední problém :)
Obecně by mě nějak netrápilo co kdo vozí, ale přijde mi absurdní jak se výrobci snaží o nějaký převratný pokusy s prestou jako Fillmore, když existuje mnohem lepší a levnější řešení, univerzálně používané skoro všude.
AV na gravelu bezduších vozím bez problémů už několik let. Ze Schwalbe duší (mají závit s maticí) vytrhnu ventilek, odvrtám ráfek, jako těsnění podmáznu Mamutem, zatáhnu sikovkama a vystaráno
orm, díky. Na nalití tmelu by se hodil, to jo. Jinak na patky mi naskakujou pláště bez problémů i s galuskáčem, když teda nezapomenu máznout plášť mýdlem :-)
Typ ventilku jsem řešil naposledy někdy za socialismu, kdy šlaušek nejrozšířenější pumpy s výklopnou stupačkou pasoval vždy jen na jeden typ a bylo třeba mít redukce nebo další šlaušky.
@orm: no popravde, mam doma jenom jedinou pumpicku na autoventil, je na vidlici, toby byla asi sichta snu, sni nahazovat bezdusak :D
Ciste teoreticky je autoventilek dneska vyhodnejsi – kvuli bezdusim. Nicmene uchytil se galuskac – mozna kvuli mensi dire a mensi nachylnosti poskozeni rafku?
@J1RKA: daji se najit na ali. Ja to zatim nepouzivam, nemam na to rafky a vrtat nechci, ale ty vyhody tam jsou.
pani, vubec jsem nevedel, ze existuje bezdusovy auto ventil na jizdni kolo, hmm, a existuje nato i co2 pumpicka, nechce semi to hledat, kdyz stim mate zkusenosti :D
ted uz na vsem galuskove, kdyz byli kluci mali tak na 16 i 24 detskym kole byly autoventilky, musel jsem si kvuli tomu koupit novou pumpicku zefal se slaufkem na oba rozmery
souhlasim ale s tim ze na bezdusovky dava smysl autoventilek, na doliti tmelu urcite auto lepsi nez galuskovy kvuli vetsimu prumeru a pri tlacich ktere se dnes na bezdusi vozi i kompresor u beznzinky staci. je fakt ze v naradi vozim redukci z galuskoveho na auto prave z tohoto duvodu
Všude galuskový.
Autoventilky patří jen na auta.
Dunlop jsem měl na BMX … pokud si pamatuju
@mum: pro bezduse, ktere se ted vsude pouzivaj, ma mnoho vyhod oproti galuskovemu. Protlacis tam vice vzduchu a snaze plast nafouknes, lepe nalejes tmel, kdy se ti ventilek neucpe.
To fakt lámete galuskový ventilky? To se mě ještě nepovedlo.
Taky galuskový.. Určitě je na to hromada názorů na fóru, ale tam nechodím.. můžete mi někdo osvětlit, proč autoventilek?
Galuskovy je hrozná debilita. Ještě ho na pár kolech mám ale co jsem sehnal bezdušový autoventilky, už budú radši vrtat karbon než jezdit presta.
@nooski: Pri tom ma autoventilek same vyhody, hlavne u bezdusi. Nevim proc se to neprosadilo.
Jason: na vrtání nevidím nic špatného… ale já se před vrtáním těch svých zeptal prodejce, jestli mu to bude vadit u případné reklamace. Nevadilo… a silničku nejezdím, takže takové tlaky mě netrápí.
Georrge: mrdky galuskový občas lámu (ty stříbrný), taky mě serou, ale to mám vrtat karbon ráfek? Stejně na benzince nenafučim 6 atmosfér.