přes centrum od nádraží na Hrnčířskou
po Renneské a Nových Sadech k nádraží. Na Nových sadech je pruh pro autobusy, taxi a jízdní kola.
od nádraží po Masarykové směrem na náměstí Svobody
z náměstí Svobody podél kolejí směrem do Rašínovy
Rašínovou k Moravskému náměstí
Křižovatka přes Koliště na Kounicovu, odsud už vede cyklopruh po Kounicové. Po pravé ruce je park na Moravském náměstí.
Před Rohlíkem odbočuji doprava na Zahradníkovu.
obchodní centrum na Hrnčířské
panelka na Medláneckém letišti
Svratka z lávky u ZOO
Rakovec
Dnes jsem si jela na Hrnčířskou do cyklošopu pro nějaké věci a vzpomněla jsem si, že v brněnském diskusním vlákně se Detoxy ptal, kudy od nádraží na Hrnčířskou. Dosud jsem pokaždé jela přes náměstí Svobody a pak průjezdem do Mášovy. Dnes jsem to vzala natvrdo po hlavní třídě a nestíhala jsem čučet, jak je to pohodlný průjezd. Takže doporučuji trasu tudy !
K nádraží sjíždím od kremačky po Renneské a Nových Sadech. Od nádraží Masarykovou přes náměstí mám najeto. Trochu málo místa vedle kolejí je na Rašínové, ale mezi kolejema je místa dost. Na Kounicové je široká cesta s jízdním pruhem pro kola, Zahradníkova, Botanická a Hrnčířská jsou bez problému. Když už jsem byla tak pěkně rozjetá a vlastně v domovském revíru, tak jsem to vzala kolem veteriny a Semilasa podél šaliny až do Medlánek, přes letiště k přehradě a kolem Ríšovy studánky domů. Byla z toho akorát pěkná půlstovka.
U vozovny v Medlánkách jsem potkala kolegu JSt z BF. Tímto ho zdravím a jsem ráda, že jsme se potkali.
(vloženo 18.5.23)
Báro, ten obchod znám, tam jsem si kupoval zimní bundu do práce.
Kotewe, dnes jsem byla na Křenové, od nádraží jsem to vzala po Mlýnské, pěší zóna to není, ale auta žádný. Zpátky jsem to pod viaduktem vzala pěšky :-)
Fotky jak z cyklistickýho hororu. :-) Teda těch prvních šest, hlavně opatrně Baruš, jinak GJ, jako vždy.
22.5.23 13:38
A Cio, zvlášť ten kousek Josefské těsně před ústím do Masarykovy, tam je to fakt lahoda, mezi těma zahrádkama po obou stranách… a u toho výjezdu pohyblivejch schodů o kousek před tím. Já dokonce jezdím přímo na Josefskou do tohoto nejblbějšího místa mezi zahrádkama k doktorovi, tak moc dobře vím, jak to tam vypadá.
:-)) Ciorane, Josefská je úzká a ještě je tam dost zahrádek a plno lidí. Na Masarykové je to mezi nebo těsně vedle kolejí na pohodu. Jezdím tama dost často, abych to věděla. I tu Josefskou jsem onehdá projela, ale jenom proto, že jsem jela do Zemanovy cukrárny :-D
Tu tama fakt jezdíš?
21.5.23 16:47
Pekáčku, provoz se spíš odklonil jinam. Třeba Purkyňova a Palackého (včetně pokračování až do Řečkovic Na Špici) bývaly takové tepny, dnes jim zůstala zachovaná šířka, ale provoz jede po souběžných rychlostních silnicích (Hradecká a Sportovní). Zůstaly tam tramvaje a je to tam přítulné pro lidi. Podobně Kounicova bývala kdysi hodně frekventovaná, Hradecká už dávno provoz převedla spíš na Veveří a Úvoz. Podobně tunely Dobrovského odlehčily Královopolskou, Slovaňák a Husitskou, takže dnes se po nich jezdí dobře. Právě proto, že tyto původní tepny mají šířku, jsou dnes pro průjezd na kole mnohem komfortnější, jak bývalé méně frekventované a mnohem uzší souběžky (Poděbradova, Staňkova a i Botanická/Chodská). Ty zůstaly stejně úzké jak vždycky byly, a když tam jede autobus či trajf a proti malý náklaďák, už je tam pro cyklistu těsno. Z těch vedlejších zůstávají v pohodě až ty třetího řádu (Srbská, Vodova, Botanická blíž k centru), ale tam je opruz na křižovatkách. Na těch bývalých tepnách jedeš pořád po hlavní případně je tam semafor.
Po Brně jsem hodně jezdil v roce 1994–95, od té doby se poněkud změnilo a provoz je několikanásobně větší. Vyznat se je klíčem k přežití :-)
Ciorane, jak jsem už psala, přímou cestou po Masarykové přes náměstí a Rašínovu jedeš prakticky bez aut, pořád po rovné dlažbě a zcela v pohodě. Spodem kolem Tuzálu je to kličkovaná přes obrubníky na chodník a zas na silnici, jezdí tam auta i tramvaje v úzkém místě, kde je navíc ještě prostředkem cesty zábradlí u ostrůvku. Děs běs! Tama nejedu, ani když to beru kolem Mahenova divadla – to raděj jedu k Centrumu a městskou bránou na Orlí a Josefskou, tam je opět pěší zóna bez aut a bez obrubníků ;-)
Osobně raděj jedu pomalu po pěkné dlaždě mezi pěšákama, jak kličkovat mezi chodníkem, autama a šalinou přes obrubníky. Nedej bože parkem mezi psama na dlouhejch vodítkách a malýma dětma, a to vždy jen kousek, než musíš zas nějak vskočit na silnici, vlepit se mezi auta, abys o kus dál zas vyskočil přes obrubník do parku. Někomu takovej adrenalín možná vyhovuje, občas tam nějakej mlaďoch takto divočí, ale mě to určitě nevyhovuje. Netvrď mi, že ty tama jezdíš ;-)
A pochybuju, že je to rychlejší.
Adu, koleje nejsou všude a prostě je potřeba přes ně přejíždět pozorně.
Detoxy, jsem ráda, žes měl přes centrum stejný pocit.
Kožíšku, dva jsem hned využila při odbočování na Masarykovu, píchla jsem se u pátého peronu za ně. Však na fotce z Rašínové jeden Wolt přede mnou taky jede :-)
20.5.23 09:13
Báro, bod za odvahu, já bych se z toho po*ral do vejšky.
Kožíšku, myslíš ty Wolty? Těch tam tedy po městě drandí spousty! ;-)
Já, když to vidím, vzpomenu si na ty rozvážeče s jídlem, kteří jezdí na kole s báglem na zádech, já bych to nedělal ani za nic.
Baru já to nakonec taky bral přímo po Masaryčce. I když poprvé jsem to vlastně zkoušel objet kolem divadla, z jihu na sever OK, ale zpět raději přes Svoboďák. Ano za mě cesta středem je super. Chce to trochu ohleduplnosti, ale v tramvajovém pásu je to docela dost plynulé. Kounička mě taky docela překvapila, ale na prvním semaforu jsem sjížděl na stezku na Botanické. Ale je fakt, že tady je to neustále zpomalování kvůli křížení. Botanická má zase výhodu, že je víc po rovině :)
Jinak souhlas i pro mě je průjezd středem velká nostalgie a vzpomínky na studentská léta. Procházky městem jsem měl hodně rád.
Nee, koleje a kostky nebrat, Brno objíždím obloukem, ale taky jsem tam občas jezdíval na nádr ;-)
Zasílám dnešní pozdrav z Opičích hor :-)
Gru, myslím si, že pro mě je to důvěrně známé prostředí a cítím se tam bezpečně. Já tam chodila pěšky, jezdívala kdysi na babettě, mnohokrát to projížděla i koňmo :-) Prostě se tam nebojím. V cizím městě, kde to neznám, bych váhala. Mě dnes překvapil průjezd po Kounicové, jela jsem tudy na kole poprvé. Je tam cyklopruh a bylo to mnohem lepší, jak kličkovat o ulici níž (Botanická), kde je cyklo vedená po chodníku, samý schodek, přechod přes příčnou silnici, klikatí se to, je to úzké a motají se tam pěšáci. Tohle byl komfortní průjezd po silnici ve vlastním pruhu.
Jiri, tam JE pěší zóna a je povolena jízda na kole :-) Musí se dávat pozor na tramvaje a jet pomalu kvůli pěšákům, ale já s tím nemám problém. Jezdí tam plno rozvážečů jídla na kolech. Od nádraží až k Moravskému náměstí je to pěší zóna, auto tam občas jede, ale moc ne, je to široké a není tam žádná hrana či obrubník, přes který bys musel skákat. Od nádraží až po Kounicovu bez jediného schodku.
Vapesi, to jsou takové hladké velké kameny, hrbaté to není, možná to za mokra může klouzat, to nevím, já už tam jezdím jen občas a za sucha.
Za mého působení v Brně před mnoha a mnoha lety bývala přes Svoboďák pěší zóna. Dobře že tento nesmysl už zrušili, cestu na kole to značně usnadní.
Koukám, že je to stejné peklo jako v Praze, včetně dlažby a tramvajových kolejí.