Pro doplnění:
- MOTOR: Specialized SL 1.1 (max. 240w)
- BATERIE: Specialized SL1–320, integrovaná, 320Wh + externí baterie 160Wh
O e-biku jsem přemýšlel už delší dobu (42 let, nekuřák, alkoholik, 191cm, 79kg, zatím obě nohy i ruce, pinďour 17,5cm). Posledním hřebíčkem do rakve byla společná vyjížďka s uživatelem jinotaj :) Rozjela se akce díky které přišla nabídka, na kterou se nedalo říct ne. A tak jsem si jel pro rámovou sadu až do daleké Prahy a pomalu se začalo stavět. Primárně jsem to chtěl postavit lehké, což se asi nakonec i povedlo, ale některé věci jsem lehce podcenil. Úplně jsem nevěděl, co od kola čekat, takže teď po nějakých kilometrech už vím, že to bude chtít vepředu 200mm kotouč, odolnější pláště a pravděpodobně i odolnější kola. Z kopce to jede super, zadní stavba funguje parádně a jediný limit jsou právě pláště a kola. Do kopce se to lehce pohupuje (při otevřeném tlumiči), ale nic hrozného. Zadní stavba není nejtužší, ale dá se s tím žít. Ovladatelnost z kopce je super, v podstatě nevím, že jedu na éčku. Jediná nevýhoda je možnost namontovat nárazník, takže občas si člověk v technice drbne motorem (je tam celkem robustní kryt, tak snad něco vydrží). Když jsem porovnával segmenty tak na Slashi jsem nejrychlejší, pak je Druid a hned za ním Levo.
Po rovině a v nírných stoupáních se projeví největší rozdíl, prostě to jede. V prudkých stojkách se moc nehoním, takže většinou mám segmenty na XC kole rychlejší než na éčku. Jen se u toho tak nezadýchám :) Motor má integrovaný wattmetr, takže vidím, kolik jedu za své a můžu si tak jet to co potřebuju. Rozhodně nejsem žádný profík, kola mě baví a tohle kolo mám jakože doplněk (k tréninku, kdybych trénoval). Když mi večer manažerka řekne, že se mi chce na hodinku na kolo, tak tohle je ideální parťák. Chtěl jsem to zkusit s tím, že kolo kdyžtak posunu tátovi nebo ho prodám.
Málem bych zapomněl. Výdrž baterie je pro účely naprosto dostačující.
Naposledy 30km, necelé 2 hodiny, 1000m+ imprvére na TURBO (protože test) s přídavnou baterií a doma jsem měl 52%. Jinak aplikace, nastavení, propojení s Wahoo atd. vše v pohodě, jednoduché, přehledné.
Pár postřehů:
- Nevím jak jinde, ale u nás v Jizerkách není moc e-segmentů na Stravě (trailových) – takže si myslím, že se hoblování úplně nekoná. Samozřejmě všichni nemají Stravu a valná většina důchodců na Crussisech a WTF nejezdí po lese :) Třeba na Tanvaldském Špičáku je do 15 průjezdů na éčkách na jednotlivých trailech. Na normálních kolech je to cca 1700.
- Jinak je na tom celkem zábavné vyjíždět nesmyslné věci. A není to tak jednoduché jak to na videích vypadá :)
- Škoda, že to mám do práce 5 minut pěšky. Na tomhle by mě bavilo jezdit do práce přes les.
- Bohužel většina lidí tomu fakt nerozumí, takže žádné masírování ega se u hospody opravdu nekoná. Takže to bude chtít asi velké auto, abych si vynahradil malého piňdu…
(vloženo 12.6.23)
Značka | Specialized |
Model | S-WORKS LEVO SL |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 16,00kg - opravdu váženo a vyšlo to tak :) |
Rám | Specialized S-WORKS LEVO SL |
Vidlice | Rock Shox PIKE ULTIMATE 29" Charger 2.1 RC2 150mm |
Tlumič | Fox FLOAT DPX2 Factory 210x52,5mm |
Hlavové složení | Specialized |
Kliky | Praxis 170mm |
Měnič | Sram XX1 EAGLE AXS |
Řazení | Sram POD AXS |
Převodník | Sram 94BCD 30z |
Kazeta | Sram XG-1299 Rainbow (10-50z) |
Řetěz | Sram XX1 Eagle Rainbow |
Brzda přední | Sram CODE RSC + 180mm Centerline |
Brzda zadní | Sram CODE RSC + 180mm Centerline |
Ráfek přední | Roval CONTROL SL |
Ráfek zadní | Roval CONTROL SL |
Pedály | HT Components ME05 EVO-MAG |
Řídítka | Roval CONTROL SL 35 / 780 / 20mm |
Představec | 77 DESIGNZ |
Sedlovka | Rock Shox REVERB 31,6 / 150mm |
Sedlo | Specialized S-WORKS POWER 155mm |
Pláště | Pirelli Scorpion XC S 29x2,4" |
18.4.24 07:29
17,5 není zas tak málo 5"
No vida :-) Mulet, jo?
Velmi pěkné, tady byla ruka Páně pořádně otevřená ;-))
Libi se mi to tvoje „trochu rozmar“…:)) ..u kola za cenu, co nekteri nemaji ani na auto…:)) Je videt, ze to tady mame na BF „trochu“ posunuty… :))
Konektor na nabíječku a současně se sem připojuje range extender (druhá menší baterka do košíku)
13.6.23 18:04
@saintjv: Psal jsi, ze to das 6× misto 3×. Dale casto lide zminuji i to, ze jedou na horu trasu, ktera je na kole nejetelna, i ty to naznacujes treninkem techniky do kopce. A pak ti stejni lide pisou, ze ecko je kolo. Neni. Tohle uz nema s cyklistiou nic spolecneho. Ok, je to povolene, clovek s tim nic neudela, ale WTF.
@orm hele jeste se mi nestalo, ze bych jezdil na Ecku neco jinyho nez na normalnim kole. Coz nakonec nechapu jak to vlastne myslis. Psal jsem, ze na normalnim kole das kopec 3× a na ecku treba 6×. Kdyz trenuju, tak trenuju nejkou trat, abych ji zvladl dobre. Po 3 pokusu uz na to nemam silu. Kdyz to dam na Ecku 6× tak je jasny ze tu trat projedu uricte lip a rychleji, protoze ji budu mit najetou… takze tim to na trenuji. Az pojedu priste na normalu, uziju si to vic a s vetsi jistotou. Nevidim v tom nikde, ze bych byl na miste, kam bych se na normalnim kole nedostal…
Moc pěkné, až mě přestane bavit šlapat, nebo ještě ubyde času, tak tohle je cesta.
@mum: Vtipný od přirození :) Toho malého…proto jsem i já, jako má kola smutný :)
@saintjv: To je presne to co chces, jezdit na ecku tam, kde bys to na kole nikdy nedal. To jen dokazuje, ze ecko neni kolo a nepatri to do lesa.
Já oceňuju ten doprovodnej text. V klidu a věcně, bez zbytečné přednasranosti nebo pocitu méněcennosti, který tu u éčkařů často vidím (ale ty taky nejsi éčkař, že). Navíc jsi vtipnej a to už je úplně na vyhynutí :-)
Jinak jsem v tom éčko na první přelítnutí očima vůbec nepoznala. Máš to hezky nafocený, dost těm fotkám sluší i trochu toho „prachu cest“. Jenom barvičky bych snesla veselejší, je to takový smutný dle mýho.
Ty kopce mi Břéťo poslední dobou moc nejdou (je to ta sjezdovka v pozadí na fotce číslo 3). Na éčku bych možná udržel přední kolo rovně :))) Jinak na večerní rychlovýjezdy je to fakt ideální. Za 50 minut stihnu i s pivem kolečko, které na Slashi jedu 1,5 hodiny a bez piva. Teď jsem se 2 dny celkem honil na silničce, takže večer rád půjdu vytočit nohy na éčku. U mě to byla zvědavost a samozřejmě tak trochu „rozmar“.
Jinak fakt mě baví FSR. Až jsem začal zvažovat pořízení Stumpa EVO…
Jako chápu, že sis to pořídil, že hodinový opušťák s tímhle dostává nový rozměr. S ohledem na to, že do kopce ti stejně nestačím, ani když jedeš na „analogu“, tak to budu akceptovat. Ale stejně si myslím, že na éčko máš speciálně ty ještě tak minimálně 20 roků čas… …a nehodnotím.
13.6.23 10:39
Paradni ecko s vybavou bez kompromisu… Jen by za to nejspis byla nova i20ka :))
13.6.23 09:56
Ještě jednou tady někdo napíše slovo „endurko“ tak mi začne téct krev z očí …
@Zdendys : Evidentně máš problém s psaným textem, tak já ti odpo postnu fotku.
@saintjv : Přesně jak píšeš. Pokud nechceš jet šnečím tempem, tak do toho musíš dupat, jinak na tebe přípomoc kálí :-) Na max se s tím dají vyjet neskutečný věci, i tak si člověk ale pěkně mákne.
13.6.23 09:08
Kuciiii jak maly deti… Tenhle druh Ecka, je za mne spravne reseni. Protoze na tomhle kole kdo jezdi endurko, tak jediny rozdil mezi normalnim bajkem a timhle eckem je ten, ze ten kopec nesjedes 3× ale treba 6×. Coz v praxi znamena, ze pokud jezdis enduro, tak proste trenujes vic. Kdo na tomhle specifickym ecku nejel a nevyzkousel si to casteji nez 1× tak nepochopi to, ze ta drina do kopce, kdyz se snazis vyjizdet technicky vyjezdy je zas dlasi druh treninku,.. Ano pomuze to do kopce to bez debat, ale jak jsem rekl pro lidi, co maj radi technicky jezdeni, tak je to naopak vyzva, ktera ti pomuze i s technikou vyjzedu. Navic tenhle motor neni tou dopomoci jako standardni ecko, je to tak akorat aby jsi jel jeste za svoje, ale zaroven proste musis dupat aby jsi to vyjel. Bez vlastni energie to nefunguje jako standard ecko.
Ja jsem nikdy nebyl odpurce Ecek, je to proste prirozeny vyvoj diky soucasnym technologiim. Sam jezdim na enduru, ktery na zacatku melo treba 13 kg a dnes jezdim na 16,5 hovadu… Zena ma doma tohle SL taky a musim rict, ze jsem si to parkrat pujcil a pochopil jsem proc na tom Prokove, Charvatove, Hillove, a proste elitaci trenujou… Takze tak. Jednou si ho 100% poridim pro sebe.
@mirorek2, Pepa : Hoši, mám to samý „kolo“ jen ne v karbonu, takže vím, o čem je řeč :-)
@Zdendys2 : Zase jsi nezklamal a meleš blbosti. Nejel jsi na tom, takže nemáš páru, jak to funguje.
13.6.23 08:42
je zajímavé kam se ty ecka za par let posunuly vypada to celkem hezky (i na to ze je to S -:),
Ja teda nazor zatim nezmenil ze je to pro stare a nemocne :-) lenosi by meli trenovat …
i kdyz letos ve Finale sem videl co se na tom da jezdit horekopcom (vetsina osazenstva B-F by to asi nesjela ani dolu) akorat takto to Ecko pouziva asi promile uzivatelu. Ty koutouce sou spalene ? nebo je to jen muj dojem ?
Kouba tohle bych mohl i já a proto jsem dal 5* . Ale mít prachy navíc koupím si samozřejmě SCOTTA:-)))
13.6.23 08:28
Kouba_2005: to bude tím, že toto SL je spíš kolo než motorka, pravověrného pupíka s mopedem to neoslovuje ani trochu
@sinpa: Kratší kliky, méně otloukání o šutry.
@zdendys: Měřeno v pohotovostním režimu. A kdybych si zarazil pravítko ještě víc do bříška tak bych možná naměřil i 18cm :))
@pitel: Zvědavost a potřeba se v něčem vrtat.
@adam: Jestli si to dobře pamatuju tak 7,65kg (rám, motor, baterie, kliky, objímka a pevná osa).
Kurňa, kde jsou ti hejtři, že éčko není kolo potažmo že 12s je na éčku nesmysl? :-D Běžnýho uživatele by tu už roztrhali.
Nájs. Ale jestli se dostaneme někdy v červenci na kolo tak si to neber!! Nebo k tomu tažný lano :D
Parádní stroj.
Zdendys2 – oficialní metodika měření je po půlhodinovém pobytu ve vaně s ledem. To je snad jasný.
Jinak kolo mňam.
Já mám s e-biky velký problém! A ten spočívá v tom, že si pak v kopci na klasice připadám jako šnek. Za mě rozhodně nebrat. Je to příliš návykové. Prostě koks, herák, e-bike, atd… :-D
A z tebe už je myslí starej páprda nebo jaký má důvod, že si vysportovanej dlouhán pořídí éé ?
12.6.23 18:27
5*
To je o pul kila lehci nez muj Nicolai :-D. Shit…
Jako je to pecka. O tom zadna.
@formica: Prostě skvěle umístěné těžiště, inu Spešl :)) A jinak vyfotošopovaný klacek :)
Jak si docílil toho, že kolo na fotkách odolává pádu?:))
Za mne asi nejhezci ecko, co jsem videl a ta vaha je neskutecna, jen o kilo tezsi, nez muj fatbike. Fakt krasny. A skoro by clovek ani nepoznal, ze je to elektro.
@roud: Vzhledově určitě, zvukově už tak úplně ne. Ale není to zase tak hrozné.
Jinak ještě srovnání s plnotučným elektrokolem. Abych tátovi stačil tak musím opravdu šlapat nebo holt jet o stupeň vyšší přípomoc než jede on.
Tohle kolo umí velice dobře maskovat že je éčko za mě paráda ať slouží :)
@esmo: Není UDH, není láska :) A starý Reverb je cca o 200g lehčí než AXS brácha.
Za mě jako jó, tohle se mi líbí, fakt, i když samo stále preferuji pohon vlastní silou, bez ohledu na ohon :-D Pět! ;-)
@kouba: Měl jsem doma brzdy ze Slashe (a ty mají duhové šroubky) tak jsem dal i kazetu a řetěz duhový (stejně jako to dává Spešl).
Není éčko jako éčko. Tenhle model je super, byť mám jen Comp (tedy hlínu). Hodila by se copper kazeta, což? Mám taky slickoil, ale dost rychle se to ošoupe, na řetězu ještě rychleji.