Minulý rok mi padlo do oka tohle kolo, přesněji řečeno barva rámu. V hlavě se zrodil plán na obnovu stáje, který se klasicky zvrhl ve zběsilou přestavbu, po které zůstalo jen torzo původního stroje.
Mám na něm najeto něco málo přes 2,5k km za každého počasí. Z kola jsem nadšený – je to první silnička na karbonech a bezduších, kolo je oproti předchozímu stroji o dost pohodlnější, přitom kolo jde za pedálem.
Co se týká pohonu, kacířská myšlenka 1× mne stále nepustila, možná jednou bude eletrika (snad se shimano pochlapí s 12s grx Di2). Na to moje ježdění mi to každopádně bohatě stačí, kdyby přeci náhodou, rám je 2× kompatibilní.
Další upgrade už asi nemá moc smysl, občas pošilhávám po nějakých pěkných košících, ale na Tune zatím mentálně nemám, další v pořadí je sedlo. Jinak co se hmotnosti týká, při vážení váha ukázala lehce přes 8kg.
Edit: Doufám že moc nepohorší to, že kolo není moc naleštěno. Bohužel se nikdy nepotkalo čerstvě umyté kolo, chuť fotit a pěkné počasí.
(vloženo 14.6.23)
Značka | Van Rysel |
Model | RCX |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | Tak akorát |
Rám | Van Rysel RCX carbon |
Vidlice | Van Rysel RCX carbon |
Kliky | Sram Force 1 DUB Crank Carbon Road 1 |
Středové složení | Sram DUB PressFit Road PF 86,5 |
Měnič | Shimano GRX RD-RX812 |
Řazení | Shimano GRX BL-RX600 |
Převodník | Sram RED 46t 8-bolt |
Kazeta | Sram XD-1195 42-10 |
Řetěz | Sram PC 1110 |
Náboj přední | DT SWISS 350 12x100 CL |
Náboj zadní | DT SWISS 350 12x142 CL |
Brzda přední | Shimano GRX BR-RX400; Shimano RT-MT800 160mm |
Brzda zadní | Shimano GRX BR-RX400; Shimano RT-MT800 140mm |
Brzdové páky | Shimano GRX BL-RX600 |
Ráfek přední | Roval C38 24h |
Ráfek zadní | Roval C38 24h |
Dráty | DT Swiss Competition Race J-bend |
Pedály | Shimano Ultegra PD-6800 |
Řídítka | Canyon H18 CF ergobar 420mm |
Představec | Procraft PRC ST2 +/-6° 100mm |
Sedlovka | FSA SLK 31,6mm |
Sedlo | SQlab 612 active 2.1 |
Pláště | Pirelli P ZERO race TLR 28mm |
@hrota: Mám stejný rám a chci dát taky 46z Sram Dub AXS kliky. Vejde se placka s normální dub road osou, nebo si dával Dub Wide? Díky
@cioran-m Já to beru, popravdě tohle byl takový experiment a v podstatě emocionální nákup. Jednou si koupím nějakou klasiku, ale zatím mám chuť to trochu zkoušet :))
@zdenek popravdě mám pocit, že barva na kolech je identická, jen ty produktové fotky zkreslují. Neměl jsem možnost mít ta dvě kola vedle sebe. Možná je v té “mé barvě” o něco víc perleti, takže hodně záleží na světle.
hrota: Ta barva rámu na tvých fotkách se docela liší od fotek u Decathlonu. Původně jsem si myslel, že máš NCR. Tuhle barvu bych mohl taky. :-)
16.6.23 17:04
@Adu no o tom NCR mi ani nemluv ???? to mne trochu překvapilo, koupit to na Tiagře a překopat by ekonomicky bylo asi výhodnější než tohle RCX. Ale co, radost mi dělá tak či tak :D
Možná za nějaký ten rok bude nějaká Itálie, pokud mi to ježdění na asfaltu vydrží.
@hrota Naprosto tě chápu, pokud to chceš mít trošku jinak osazeno, je to za tu cenu výborná koupě, i když ti nakonec zbude třeba jen rámovka. Za mě je to stále lepší cesta než pořizovat něco pochybného z Aliexpressu, mám sic teď též Čína rámovku, ale s českým zastoupením a 3 letou garancí.
U renomovanějších značek by ses za tuto cenu nedostal ani na tu samotnou rámovku, takže prodat nové komponenty lehce pod cenou je furt výborný byznis, ale když chce někdo psa být, tak si hůl logicky vždy najde :-)
Ten nový gravel s AXS se mi zas tolik nelíbí, tato rámovka je za mě mnohem hezčí.
Ale možná si myslel toto?
To se taky moc povedlo a navíc do toho jde dát i 35mm pláště, takže výborný univezál! ;-)
@bukaJ33 v tomhle případě bych se toho úplně nebál, ten rám je dělaný jako kroska, já ho používám na silnici, kde nedostává tak zabrat :)
RichP – třeba by se vyreklamovalo i když bude upgradovaný a třeba na to svedou kdy by to nedej bože prasklo.
Pošlete někdo feedback na Decathlon (oni na ty zakazníky celkem daj) ať začnou prodávat jenom framesety.
Hele koukni na ty letošní modely, ty už maj sloping a 4 velikosti. Letos bych asi hodně váhal, zdali nevzít rovnou ten nejvyšší model gravelu na karbonech, jen bych teda musel přehodit pláště a hodit 46z převodník.
To neva, počkám na něco co bude už víc na 100%, chtěl bych carbon rám a asi už i elektriku. Pro mě by bylo L sedlovou trubkou asi moc, mám 182cm, M by bylo zase už malé :-)
Ou, tak to je škoda. Ještě nedávno jich měli celkem dost, ale kola jdou celkem na dračku. Třeba zase něco naskladní :D
Jinak ty velikosti jsou takový, no na prd. Mít o trochu méně, tak je pro mne velký a M už vypadalo zase hodně malý :(
Právě jsem zvažoval, tvoje kroska mě nahlodala, potom koukám, že mají ještě jedno eLko, teď už není, takže vyřešeno :-))
@bukaj33 Ono to ve finále vůbec nemusí vyjít finančně hůř než koupit rámovou sadu. Snad jen z pohledu uplatnění záruky to může být lehce limitující.
Hrota – Koupil si jiný rám, celý to koupil jedině tak že ty komponenty dám na jiný svý kolo.
Na dělaní inzezátů a těch věcí okolo prodeje nečeho co je pro mě nevýhodný mě neužije.
@bukaJ33 a jak jinak by si to udělal, pokud chceš konkrétní rám, který se sám neprodává? Mne z toho kola zbylo jen řazení+brzdy, hlávko a objímka sedlovky. :D
Adu- to by byl teda kšeft koupit kvůli rámu celý kolo a odprodávat pod cenou komponenty :-D myslíš že by si to tak sám udělal ?Nehledě na cenovou politu Dacáče jak píšeš, nový komponenty za cenu nových neprodáš i kdyby ti dali v Decathlonu krabičky od těch komponentů ,u některých jedinců je lepší když nemyslej.
Já zvažoval prodej pohonu, ale nakonec jsem šel cestou GRX a kazety s větším rozsahem. Sice se mi to díky slevám na R2 a slabé vůli prodražilo :D Ale zatím jsem ochotný čekat na to, co vytasí Shimano. Přinejhorším dokoupím zbytek z Force AXS XPLR a budu fungovat.
Pokud by si chtěl upgrade, tak ty letošní modely jsou už přímo na bezdrátu. Kdyby se mi líbila barva a rám, tak sem trochu naštvaný na sebe, že jsem nepočkal.
@CendaH Právě tak sem to myslel, koupit celé kolo a nové nepotřebné komponenty odprodat, určitě by si při té cenové politice Dekáča na tom neprodělal, i kdyby si to prodal pod cenou ;-)
Cesta samotného rámu by sice byla možná jednodušší, ale beztak ho musíš nastrojit a to odstrojení je za mě vždy jednodušší :-)
I tak hodně zdaru při hledání vhodné rámovky!
@Aldu: mam tak nejak v planu v budoucnu vyzkouset eTap od sramu, to by znamenalo vsechno ocesat. Samozrejme je to moznost, GRX sadu asi problem prodat nebude, jen mi prislo jednodussi koupit ramovou sadu a tu osadit.
Kdyby byl ten ram k dispozici od decathlonu tak nemam duvod jit pro nej jinam, o jsem tak zaznamenal bylo na prodej par ramu s vadou laku a to jsem prosvihl, posledni rok uz nebyly vybec. Nakonec jsem to vyresil tak ze jsem postavil krosku na scottu cx team ramu co se mi nahodou pripletl do cesty, jeste s miniveckama, silnicnimi komponenty a barendama a vlastne ted nutne novou ramovku nepotrebuju. Ale tahle RCX kroska mne zaujala a neco takoveho (ne nutne tohle od dekace) v carbonu asi nekdy jako modernizaci meho cx stroje poridim.
Ale kdyz nove tak uz budu chtit zkusit bezdrat, treba do te doby shimano plne bezdratovou sadu uvede…
Kolik měříš Hroťo?
Decathlon nespí je to pěkný kvalitně osazený kousek přeju ať ti dobře slouží
Adu – kdyby si četl pořádně tak víš že Cenda H schání jenom rám který Decathlon neprodává takže tvůj poznatek je úplně k lejnu.
@CendaH A proč si to tedy radši nekoupíš v tom Dekáči než to komplikovaně hledat na Alíkovi, navíc bez nějaké extra záruky kvality? Je fakt, že s tou dostupností je to pořád jaksi na štíru, ale stačilo by bedlivěji sledovat a zapnout si sledování skladové zásoby? Včera tam tuším bylo ještě Lko, dnes už jen Sko :-(
@Cen da H Na internetu jsem dohledal, že něco jim dělá společnost V.I.P sports Vietnam, nejspíš to bude taková ta klasika ala děláme vývoj spolu a jak je to dotaženo, produkce jede pod dohledem mimo.
Nevím jak přísné jsou francouzské zákony ohledně prohlášení Made in France ( https://natifcreatif.com/…de-in-france ). Vznesl sem dotaz :D případnou reakci pošlu. :)
@hrota: diky za reakci, ja se po nem koukal na ali a nic podobneho nenasel, tak ze je mozne ze to fakt delaji sami…
Kazdopadne tohle se dekaci povedlo.
Hele zcela nečekaně tam mám nálepku Made in France. Zkusím to zjistit, oni asi každou řadu výrobků dělaj jinde.
Na internetu se to nedá moc prokazatelně dohledat, imho pokud to dělá někdo pro ně, tak rozhodně exkluzivně.
Jen pro zajimavost, nevite kdo dela ten ram? Decathlon to bere od nekoho z ciny nebo taiwanu, nebo si je dela sam?
Hned jak kolo vykopli tak se mi ram libil, ale samostatne je nedostupny (sporadicky byly nejake kusy s vadami laku) takze kdyby byl z Ali klidne nebrandovany tak bych o nej uvazoval…
@FreeBoy ano je, nemám nějaké vytipované fotospoty, tak sem spojil svačinu a pár fotek ????
To kolo se dekáči celkem povedlo, celkem do toho šlapou dost a zlepšila se i dostupnost. Jinak s tím nápisem na vidlici souhlasím, ale asi s ním nic nenadělám. Snad nějaký čas zůstanou komponenty tak jak jsou na fotkách.
Vzhledem k původnímu cyklokrosovému určení dycky bude trochu vypadat jako gravel, no já jej moc terénem prohánět nebudu.
Moc fajn kolo! Krásná barva. Dokonce jsem nad ním za tu cenu hodně uvažoval, ale potřebuju trochu univerzálnější stroj, kam se dají případně hodit blatníky, občas brašny apod.
14.6.23 14:45
Mě se toto kolo taky extrémně líbí. Už od dekáče je fajn, ale ty jsi to dotáhnul k dokonalosti. Je to fakt super!
fakt pěkné, mě tam jen irituje ten humpolácký nápis na vidli, jinak bez připomínek :)
Díky pánové :) sem rád, že se líbí nejen mně.
@peslezedirou starost o řetěz jsem vyřešil voskem, je to celkem bezúdržbová záležitost.
Tohle se mi doslova extrémně líbí ;-).
Wow, souhlasím s vpa. Hlavně bude jednoduchý servis kolem, občas dolít tmel, namazat řetěz… dávám všechny hvězdy :-)
Tahle Dekáč cyklokroska je již v základu parádní kolo a ty sis jej ještě vymazlil k obrazu svému, nechť to líce, nemohu jinak než za pět hvězd! ;-)