Inspirovala mě zdejší diskuze o převodech na tenhle kopec. 52/36 × 11/30 na České vršky je zcela dostačující. Tady už to pro mě nebylo komfortní, hlavně výjezd z Blutu. Těch par lidi co tam jelo a bylo znát, ze nejsou úplný turisti, měli lehčí převody a jeli větší frekvenci. Mam nově radar a to je výborná věc. Je přehled a dostatečně zviditelňuje.
(vloženo 19.6.23)
Sis pěkně nastoupal :-) Tam když výjde počasí, tak je to the best. Pěkný !
Miki a horolezče, no právě, mám teď na staříkovi karbon brzdnou plochu a proti původní hliníkové to brzdí krapet jináč a hlavně kotouče jsou v tomto návykové, tam ten brzdný účinek je úplně jinde ;-)
Ale stále je můj ráfkový dědek nejlehčí kolo, které mám, i když s nejtěžšími převody :-)
Já tam teda jel jednou a žádné žhavení ráfků nenastalo.:) Matně si pamatuju, že jsem i nějaký to auto předjel. Hodně to bude o hmotnosti soustavy a jak říká Mikikuba o kombinaci gumičky-ráfek. Posledním faktorem je taky umět brzdit. Jinak díky za pěkný fotoreport. Když to vyjde, budeme tam za 14 dní s manželkou.
Jinak je to hodně o správných gumičkách versus ráfky. To mám zkušenosti praktické a vychytala jsem téměř k dokonalosti. Problém byly karbonové ráfky ty jsem sundala po prvním ultra i když byly sponzorské.
Miki, od té doby, co sem přesedlal na kotouče, tak vždy když si vemu svého ráfkového „staříčka“, tak mám takový divný pocit ze sjezdů ;-) Kámoš z Glockneru dokonce rozžhavil nějaké levné čínské ráfky a celé se mu pokroutily :-)
Na rafkovejch jsem sjizdela Glockner v lijaku ve 3 v noci a zadny drama co se tyce brzdeni to nebylo… Trosku fobie kotoucaru… a byla to 3 noc bez spanku coz bylo daleko dramatictejsi…
Tak dřív nic jinýho než ráfkovky nebyly a taky to šlo. Má to jistá omezení, ale když nechceš dolů závodit s auty, není s brzdným účinkem žádný problém.
Jak se sjížděli ty serpentíny na ráfkovkách? Dle zdejších uživatelů by na nich člověk měl skončit jako Gino Mäder.
Velkoparáda.
Na počasí jsem čekal dlouho. Byl to snad první úplně hezkej den letos. Asi by bylo lepší tam nebýt v neděli, ale zas ty spousty peknejch aut….
tohle stojí za to absolvovat, hlavně teda pokud trochu vyjde počasí. Převody nemá moc cenu řešit, samozřejmě mít ideálně rezervu, ono nad 2000m už člověku občas i chybí kyslík a po hodině už nejsou nohy jako dole :-)