Údolí Innu a Kufstein.
Innsbruck - logistická a průmyslová metropolí Alp.
Olympijské můstky v Innsbrucku.
Europabrücke ze stoupání na Brenner. Svého času nejvyšší most Evropy. Pořád impozantní.
Inn v Schärdingu.
Sjezd do Kufsteinu.
První vrcholky Alp před Chiemsee.
A ještě jednou.
Starý most v Písku.
První vrcholky Alp před Chiemsee.
Vesničko má středisková.
Kolik?
Na četné požadavky. Selfie s Milanem. O pár dní později. Tlemím se , protože řešíme vyhnanství Karla Havlíčka Borovského. Stojíme u vilky, kde bydlel (včetně stravy). Prosím ministra vnitra o vyhnanství aspoň na léto ;-)
Když jsem odjížděl, tak měrka ukazovala spoustu masa. Cca 4500 km. Vittoria Next.
Podívat se na návštěvu za Milanem – https://www.bike-forum.cz/profil/u/hagner a vyzkoušet vybavení na Paris Brest Paris.
Plánováno dlouho dopředu s tím, že se rozhodnu podle počasí. Rozhodl jsem se ve středu odpoledne v práci. Vypisuji dovolenou, sedám do auta a mažu dom. Balím do nové nevyzkoušené brašny, zjišťuji,že není kam dát radar, a tak nasazuji jen blikačku. Za 1,5 hodiny sbaleno a připraveno. V 17:30 vyrážím vstříc převážně neznámé trase.
Začínám ale známým kopcovatým úsekem v protisměru 600 km brevetu na Jílové, Sedlčany a Milevsko. V Křečovicích obligátní fotka u brány JZD – Vesničko má středisková. Další fotka až v Písku na starém mostě. Převlékárny se do oblečení na noc, abych zjistil, zě na mě míří bezpečnostní kamera prodejny. Obsluha se aspoň pobaví :-) z Písku pak neznámou trasou na Vimperk a Strážný. Provoz skoro žádný a všichni mě objíždí uctivým obloukem. Jen kopce jsou nějak prudší a delší než jsem čekal. Kvapný odjezd a neprohození kazety a řetězu (jedu 48/35 × 10/28) mi asi ještě připraví krušné chvíle.
Na hranice dorazím kolem 13:20 a odtud mě čeká převážně sjezd až do Pasova. Přejíždím Dunaj a v historickém zcela temném a liduprázdném centru se snažím marně aspoň o fotku. Jediné čeho docílíte je zmatení Garmina. Naštěstí to tu trochu znám, tak se po paměti vymotám na most přes Inn za kterým odbočím vpravo na cyklotrasu a pak i stezku kolem řeky. Bohužel po pár kilometrech se povrch mění na štotolinu. Se skřípěním zubů vytahuji mobil a řeším alternativu. Nacházím a po asfaltu pokračují na Schärding. Tady opět překračuji Inn nad jehož silným proudem na mostě fotím modrající oblohu na východě.
Následuje úsek, na který bych nejraději zapomněl. Po pár kilometrech od Schradingu pěkných silnic mezi poli najíždím na nějakou hlavní bundesstrasse, po které navíc vede objížďka. Nejdřív ale kufruji na cyklostezce, která souvisí s objížďkou a hlavně stavbou dálnice a vede jinudy nebo je úplně uzavřená. Navigace z toho má psotník. Dál pak jedu po hlavní nebo paralelné stezce, pokud tu je. Na úzké hlavní sviští kamiony a i když se všichni snaží, není to příjemné. Naštěstí je to jen 20 km a dojíždím do Simbachu am Inn, kde opět překračuji řeku dne do Braunau. Odtud pak po příjemné široké cestě kolem soutoku Innu a Salzachu dojedu do Burghausenu. Už před ním mám hrozný hlad a další gel nechci. Naštěstí už je otevřené pekařství. Jako vždy velký voči, takže buchtu, dalamánek, rohlík a bulku a k tomu capuchino. Slečna rovnou přihodí máslo a marmeládu. Jako doma.
Ve skvělé náladě napojený a najedený přejíždím Salzach do historického centra Burghausenu. Sem se musím někdy vrátit. Očividně tu ve středověku bylo centrum přepravy soli a obchodu s ní.
Dál cesta pokračuje po vedlejších a příjemně se vlní mezi remízky jezery. Oteplilo, svítí slunce a bude krásný den. V lese se za povzbuzování komárů rychle převlékám do letní kombinézy. Bude ještě teplo. V jezerech se lidé už teď dopoledne koupou.
Před Chiemsee se v nějaké vsi stavuji v supermarketu, kupuji pivo, radler, sprite a dvě tyčky. Pití ve mě zahučí skoro hned, jen sprite dojede až do Itálie. U Chiemsee projíždím páteční dopravní špičkou, takže jsem rád za stezku kolem silnice.
Následuje druhé větší stoupání do sedla, které dělí Chiemsee od Innu. Kopec je mírný a pěkně to odsýpá, navíc kulisa Alp dává možnosti sledovat zajímavé okolí.
Opravdu si teď jízdu užívám a třešničkou na dortu už je jen krásný sjezd po široké silnici s přehlednými zatáčkami na loukách. Naprosto bez provozu letím až k první odbočce. Nádhera.
Údolí Innu je obchodní tepna už od nepaměti a na provozu je to znát. Místy se prodírám hustou dopravou, protože si nejsem jistý kvalitou povrchu stezky podél Innu, která je navíc profilem stavěná na turistické rychlosti.
V Kufsteinu doplním z pramene na náměstí vodu a uháním dál. Vítr, který mi do Kufsteinu foukal proti se otáčí a většinou fouká přímo do zad, takže roviny svištím často 35 a víc. Pěkně to odsýpá, jen vedro mě začíná dost zmáhat. Takže klasika Mekáč – klimatizace proti úžehu a slaný hranolky proti křečím. Celkem je to přes 80 km údolím pořád na sluníčku s teplotami přes 30 C. Před Inssbruckem další samoobsluha, kde kupuji další radler, ledový čaj a minerálku.
Město samotné projíždím podél Innu po stezce a pak průmyslovou zónou. Byl jsem tu několikrát, tak mi centrum nechybí. Nájezd na starou silnici netypicky po cyklostezce. Silnice na Brenner ve mě probouzí vzpomínky na Oetztaler a náhodou míjím i cedule, upozorňující na to, že příští sobotu bude průsmyk uzavřen kvůli Oetztaler radmarathonu. Jako při závodě třicítkou to tentokrát nevyletím, ale i tak se úplně neflákám. Ještě jednou sámoška sandwitch, rádler, pivo a minerálka z lednice dělají s lehce pečeným cyklistou divy. Nikam se neženu a jsem tak celkem mile překvapen časem dojezdu a stejně je překvapen i Milan, který mi píše sms. Nahoru na Brenner mi opět fouká do zad. Fotím jen na začátku u ještě před tramvají k můstkům a jinak kromě nákupu nikde nestavím. Místa ve stínu jsou okupovaná pečenými cyklisty. Poslední prudký kus mi dává docela zabrat a nadávám si, že jsem nevyměnil kazetu.
Nahoře, hurá, jsem nahoře. Zakládám velkou pilu, ale ouha to co foukalo do zad teď fouká proti. Nechápu. I tak je to ale pěkný dlouhý sjezd a vezu se až do Sterzingu. Dále se opět?! otáčí vítr a fouká převážně do zad. Většinou z kopce se vezu dál. Střídám silnici a stezku a po asi stém hradu střídá středověk novověk v podobě pevnosti. Nejdřív menší a pak té velké, kterou Rakušáci postavili před první válkou. Někdy se musím podívat dovnitř. Hned za ní odbočuji vlevo k řece a přes divokou soutěsku se za mostkem napojuji na cyklostezkové peklo vedoucí až do Muhlbachu. Po hlavní se nesmí a ani se mi kvůli provozu nechce.
A tady to začíná. Poslední stoupání. Poslední a nejdelší. V Muhlbachu na romatntickém násměstí s kavárničkami naberu z kašny vodu a hurá vzhůru. Síly už nejsou a procenta sklonu často hravě překonávájí 10. Kolem peřejí se ale stoupá příjemě a díky potoku je najednou i chládek. Vals mě pak ještě překvapí stoupákem ke kostelu a jsem v cíli.
Milan na mě mává od domu a chystá mi večeři, víno a snaží se konverzovat. Byl to moc krásný den v sedle zakončený skvělou večeří a skleničkou bílého. Co víc si přát.
Trasu najdete u mě na Stravě https://strava.app.link/eflMlJ2P3Ab
Omlouvám se za překlepy, velkou část jsem psal na mobilu. Napravím.
(vloženo 30.6.23)
Tome, parádní článek, konečně jsem se dostal k tomu jej přelouskat, takové akce mám taky moc rád akorát v méně ultramaratónském módu ;-)
Žvýkačky jsou na noc (nebo na kdykoli jindy, když na mě jde spánek) na zaměstnání mozku. Nějak mě to vždycky na čas vzbudí a rozjede. Rohlík je na problémy s žaludkem jak píšeš. Zrovna na cestě zpět by se mi sakra hodil a neměl jsem ho, protže jsem ho vyhodil v Heiligenblutu. Nebyl jsem do sebe schopen dostat žádný gel ani sladkou tyčku, takže tělo pomalu ale jistě v kombinaci s chladem a vyčerpáním přestávalo spolupracovat.
v seznamu jídla mě zaujaly žvýkačky a rohlík
předpokládám, že žvýkačky jsou pro svěží dech a rohlík nejspíš pro případ nějakých problémů se žaludkem… nebo to má ještě nějakej jinej důvod?
Sepsal jsi i příběh z cesty zpět a něco málo o ježdění v Dolomitech. Můžete si ho přečíst v magazínu na https://www.mtbiker.cz/…dolomit.html?…
Na Velikonoce jsme podobnou trasu absolvovali autem na lyže a bylo to fakt dloooooouhý. Na kole bych tam jel měsíc :-D
Máte tam krásně, to jo, ale proč tam nikdo nemluví italsky? :-) Byli jsme teda u kousíček blíž k hranici – Sterzing.
@Mum: Jak jsem se dočetl, zas tak růžové to tu nakonec Havlíček neměl, ale taky zas tak strašlivé jak nám to líčili na školách také ne. Každopádně zajímavá česká stopa.
Brixen je krásné historické město, ostatně jako všechna na brennerské obchodní stezce, kudy od pradávna proudilo zboží z jihu na sever Evropy.
Budu si muset trochu dostudovat historii o Ladin komunitě a obecně o Südtirol. Bude to asi zajímavější než se na první pohled zdálo.
Dneska ještě Würzjoch, který jsem jel před 20 lety autem a nikdy na kole a zítra asi dom. Pláště přezuty. Stay tuned, jestli budu s cestou zpět odvážný a nebo rozumný :-)
Tak, Tome, hezky pojezdi na nových pláštích, dobře je zajeď a bezpečně se nám vrať! ;-)
Dneska jsem koupil oba pláště nové. Měli je za super cenu. Tak zítra ještě pojezdit po okolí a pak pomalu dom.
Karel Havlíček žil v nějaké lepší době.. Já jsem taky drzá, ale když mě někdo někam posílá, tak do Brixenu to teda není :-D
Přidal jsem fotku s Milanem. Rovnou i u nějaké české stopy v Südtirol ;-)
Borec si dá můj měsíční nájezd jen tak po práci. A ještě s úsměvem. Dobrá práce, Tome.
Tak až pojedete na Kuks dejte vědět :-)
Masakr výkon, klobouk dolů.
Zajímalo by mně cos měl ssebou, fotka kola, kupičky…
Vidím bez hrazdy, bez rukavic…
Parádní jízda i report GJ, teď už jen chybí k dokonalosti fotka s Milanem na Kuksu. :-DDD
Tak to je síla! Vysoká uctivost, pane.
U Vimperka jsi to valil jen pár kiláků od našeho domu :-) A když tebe(!) překvapily naše kopce tady.. jo, Šumava umí zabolet :-))
Nazpět mám dvě jiné trasy, kdy jedna je hodně ambiciózní zvláště s převody, co jsem na kole nechal. Uvidím podle počasí a sil.
Gratulace! Trasu k Milanovi mám taky naklikanou, ale ten kopec v závěru mne odradil. Na silničce bych to nedal (39:30) a tahat krosku by se mi nechtělo.
Perfektní popis, vtahuje to člověka do děje. Jak se tu už pár lidí ptalo, jak pořešíš cestu zpět?
A zpátky na pohodu přes Stelvio domů ne? :-D Klobouk dolů, parádní švih
Pěkná jízda. Tuhle trasu jezdím autem, když se chci vyhnout dálnicím. Jen na tom úseku po 4 přes Vimperk bych měl asi na kole strach z provozu…
Zpátky jedeš stejně?
Já se na takový kilometry můžu jenom dívat.
Neuvěřitelné. Taková dálka a neskutečně moc nastoupáno. Obrovský respekt.
Zajet si na pokec a kafe do Itálie :-) Klobouček Tome ! Počasí jsi tedy vychytal…