Chlapi, mát to někdo? Řeším doma omezený prostor, hlučnost, rychlost použití, skladnost… prostě tak nějak mi to vychazí spíš na válce než na trenažér. Tohle má 3 stupně odporu a dle recenzí samá pozitiva a sociální jistoty.
Na foru jsem nic nenašěel, pak smažu…
(vloženo 29.8.23)
Tohle je asi nejlepší, co jsem kdy doma jezdil:
https://www.alltraining.cz/…-brzdou-191/
na pohodu i bez podložky.
Ten nesmysl od Wahoo fakt ne. Jen válce člověka naučí správnému šlapání a pohrávat si s rovnováhou. Šlapání jednou nohou pouze s držením jednou rukou chce už docela šikovnost:)
Podlozka cerna – zatezova pod stroje do fitka a pod tim tatami, co nejvyssi na bojove sporty.
To tlumi vybrace a zateziva podlozka zajisti, ze si nevymackas diry do spodni mekke vrstvy.
⇒ po letech me to prestalo bavit a jezdim v garazi, tam staci jen ta zatezovka kvuli potu :)
Tak borec ve videu podložku má a dokonce značkovou ;-)
A jde vůbec použít měkká podložka k těmto válcům? Protože tyto válce mají „floating system“ jak to nazývají a vypadá to jako takové kolečka co se v určité míře pootáčí, aby tak kompenzovali pohyb člověka při šlapání. Zejména, když jede člověk ze sedla, tak na obyčejných válcích musí být daleko opatrnější, aby nesjel z válců. Použitím podložky by o tuto funkci přišel. pokud se teda nepletu.
Za zkoušku by stála nějaká vyšší podložka na jógu s co nejvyšší tuhostí. Kupoval jsem v Action asi za 2kilča.
jIrI: Více jak 2 roky bez problémů používám podložku Wahoo.
Nejdříve jsem pod trenažer používal takový ozdobný koberec, který už manželka nechtěla mít v obýváku. Posouval jsem se na něm i s trenažerem.
Pak jsem pořídil karimatku z Hudy, protože jsem chtěl ušetřit. Vydržela týden. Okamžitě byla procvakaná od kufrů. Nemluvě o tom, že se začala trhat pod předním kolem a v místech, kde stojí trenažer. Byla to obyčejná pěnová karimatka. Nezkoušel jsem lepší EVA karimatky.
Zda karimatka tlumí lépe než podložka nedokážu posoudit. Nemám pod sebou sousedy :) Ani sousedku :))) Každopádně co se životnosti týče, tak je u mě jasným vítězem podložka.
Kubánec: Máš tip na nějakou tu podložku, která tlumí hluk lépe než obyč karimatka?
Chapu spravne, ze rozdil proti Elite Arion Mag je jen skladnost/neskladnost?
Podložka je určitě nutnost. Nejen kvůli hluku, ale i kvůli potu. Nemá cenu experimentovat s karimatkama a jinýma blbostma a rovnou koupit pořádnout. Jinak ještě to bude chtít větrák a toleratní ženu :) Když ji nebude vadit hučení tak vůně spocenýho chlapa po celém bytě :)
Válce jsou určitě fajn.
Diky za posledni komentare, tak nejak me to ujistilo v tom, ze to je to, co potrebuju:)
Brzda je fajn věc, můžeš jet pomaleji a nedělá to takový bugr. Mám ty základní Elite se stejnou brzdou a spokojenost. Jezdím na stupeň 2, což je průměr cca 30km/h a 135tepů. Předtím na nebrzděných Tacx jsem vždy jízdu na Stravě smazal a nahradil manuálním zápisem s průměrkou 30km/h. Průměrky 45km/h na válcích jsou pitomost, ta třicítka je myslím odpovídající. Hodina na válcích je víc než hodina venku, nemůžeš svěsit nohy, jedeš stále v tahu. Víc než dvě hoďky prý nemá smysl jezdit, vede to údajně jen k únavě.
Jezdím před počítačem a koukám na VIDEA
Hele, mám předchozí verzi – asi to bude to samé …
Když to mám v bytě na chodbě (za dveřmi mám schodiště), klepe se to i o patro níž – respektive žena pozná, že jezdím. Ale on i trenažer dělá bordel, pokud jedeš intervaly, ale válce obecně jsou prostě rušivější … pro okolí. Z toho důvodu, i když jsem pod tím měl odhlučňovací podložky (což je imho nutnost), jsem se z bytu přesunul do garáží. Nejsem hovado abych deptal sousedy …
On sám chtěl válce, ne direct-drive trenažér…
Když už válce, tak aspoň chytré..
Tohle má 3 stupně odporu, sice se to musí nastavit před jízdou, ale prý to je ok. v Recenzích se píše, že ten 3.stupeň už je celekm těžký.
Melvin: Takže ty co píšou že jsou „bez brzdy“ jsou prostě fakt jen válce,ložiska plus nějaké malé tření v mechanismu válců a zbytek je prostě jen odpor gum, drátů, převodů. Takže musim jet prostě nejtěžší převody = obrovský hluk.
A u toho bržděného jedu lehčí převody a točim třeba 30kmh (pokud nespadnu) = menší hluk (ale zase plus hluk brzdy). Nebo tam je i jiný aspekt? Přirozenější pocit z jízdy?
Nikdy jsem na tom nejel, tak se ptám asi blbě…
mr.antik: nesmíš zapoínat, že na válcích stojíš na místě, takže nepřekonáváš odpor vzduchu, tudíž abys jel nějaké watty tak musíš jet tak 60km/h a to už dělá pořádný randál.
milan.v: Tohle mi moc nedává smysl. To buď direct drive tranažér nebo bržděné válce. Ten tvůj příklad podle mě spojuje nevýhody obou typů.
milan.v: Tak myslim třeba proti těmhle: https://www.kupkolo.cz/…ack_z103420/
To myslíš vážně?
Kdyby byly ty hloupé válce úplně bez odporu, tak je to obyčejné křečkování…
proč se dělají válce s odporem? aby to bylo tišší jak ty bez odporu, nebo to má i jiný vzýznam?
Tak válce Elite jsou snad nejoblíbenější a nejpoužívanější pro kvalitu za ještě rozumnej peníz. Tyhle jsou už i s odporem, budeš spokojenej. Jen s tím hlukem si nejsem jistej, když mlaďoch trénuje v pokojíčku a jede fakt intenzivně tak nepoznám jestli jede na válcích nebo na trenažéru..
Pokud vůbec něco takového, pak toto…