Dnes závěrem švihu rána v křižovatce a přední kolu vyzuté. Naštěstí jsem to nejak utancoval, ubrzdil a nevletěl pod auto…
Foukáno na 3,7 baru (věděl jsem, že dnes jedu jen silnici), max. pro pneu je 4,5 bar. Ráfek hookles, pláště specialized pathfinder s-works…
Čím tomu lze předejít? Co mohlo být příčinou?
(vloženo 17.9.23)
Hookless na silničce/(gravelu) je totální <|>vina.
Když to vidím a čtu, mám se trochu rád na to, abych vozil na předku takovouhle ruskou ruletu ;-)
tak i změřené to je celkem jasně. Rozdíl 10psi je na speederu 2,5watt. Pozice na gravel vs silnice je o hodně víc.
no, tak si priste vic vsimej, co k tomu jinak rict :)
Zkusil, mám 85kg teď jsem jel bikepacking naložený na několik dní, takže souprava hooodně přes 100kg.
2,5 a 3,5bar minimální
ehm, zkousels to nekdy? specielne pokud mas treba metrak?
Tak na silničce jste taky neměli pomalu bikové pláště, že? U gravel plášťů je rozdíl mezí 2,5 a 3,5bar minimální a stačí kousek rozbitého asfaltu a rozdíl je smazaný.
Aduldinho: Přesně tak, začátky na silničce byly podobné :D 7–8 barů nebylo nic neobvyklého a hlavně skoro žádné defekty.
Svého času jsme bušili 9 barů do 23mm plášťů, krásně to odvalovalo a zvonilo! :-D To jsou ty vaše slavný bezduše ;-)
A co mid-hook ráfky? Tam je taky potřeba mít nějaké spešl pláště?
Tyto ráfky ASD33C mají max. tlak 80 psi (6 bar), jezdím na nich pláště Schwalbe G-ONE ALLROUND 40–622 Addix Performance TLE RaceGuard, zadek 4,5, předek 4,0 bar.
I30 ráfek, 2,1" neboli 48 mm a foukat na trojku, letí to pak v terénu jako divé :-D
Tyjo, já se svejma ± 108kg, E!E hookless ráfkama a 40c Thunderama foukám těsně pod 3 vzadu a 2,8 vepředu a říkám si, že bych potřeboval ještě trochu ubrat, ale to zas nemůžu kvůli váze :). Dát tam přes tři, tak mně asi vyskáčou všechny plomby :). A to jezdím převážně po asfaltkách.
No já když na tom někdy potřebuji jet vyloženě silnici, tak mi cokoli pod 4 přijde hrozně měkké. Je to tedy u plášťů Maxxis Rambler 38mm.
Mám na gravelu Tufo pláště šířku 40 a jezdím je na 3,5baru vzadu a 3 bary ve předu a jezdí se mi pocitově na tom lépe, než když jsem měl 2,5/2 bary. Vážim 102–98kg, podle toho jak se najím :D
KUBULA: na 4.2 bar foukám 32mm pláště na silnici, to mám normál latexové duše a 80kg :). 40mm na gravel a 4.5bar musí bejt hrozný svezení :).
46 pneu je uz na dvou barech tvrda az az…davat tam takovou haluz 3 barmany a vic je nesmysl.Jede to akorat hur
KUBULA – já to chápu tak, že udaný maximální tlak ( v tvém případě 80psi ) je uveden pro nejužší doporučenou variantu použitého pláště – s rostoucí šířkou pláště maximum tlaku klesá. Je to ostatně vidět i na té tabulce DT Swiss, kterou postoval Kubad…
Možná bych se zeptal rovnou Tomáše, ten s tím bude mít nejvíc zkušeností. A nebo taky ne.
Když to tu tak čtu, tak mi jako chcete říci že tuto kombinaci prostě na 4,5 baru foukat nemám?
Vysvětlovali to na CGN, Hookless ráfky se dají vyrobit lehčí se stejnou pevností, protože tam lze vložit lepší formu (která jde poté vyjmout) a tím zlepšit tlak na karbon/méně karbonu/už přesně nevím. Když jsou háky, tak se tam vkládá jen balónek.
@jiri_ Pro uživatele může být výhodou nižší cena (až opadne hype) a zároveň z toho jak je ta patka dělaná plyne i vyšší odolnost pokud se nepletu.
Nicméně, díky mé vyšší hmotnosti přestanu nad hookless ráfky přemýšlet a spokojím se s tím, co mám :D
podle me na hookless ráfku stejné šíře jako nehookless je ve výsledku širší plášť
cyklista86: Pro uživatele jsou výhody nulové, pro výrobce je výhodou jednodušší konstrukce a vyrobitelnost.
Nic, akorát jsou levnější na výrobu. Zbytek je marketing bullshit, aby to prodali :) Říkám jako (nešťastný) majitel dvou hookless ráfků.
„Ráfek hookles“
To vysvetluje vse.. :) Jinak jake ze to jsou ty benefity tehle rafku tedy krome toho, ze ze sebe dokaze zhodit plast kdyz se mu nelibi? :))
@FOSA: Jeste jedna poznamka. Plasti bych uz neveril pro bezduse a hookless rafky. Ten vybuch mohl ten plast poskodit v oblasti patek.
kubad: sedí, ja teda žil v tom, že mají 25mm. Ale i tak by měly být na gravel úplně cajk, nicméně v dnešní náhodě to zase hraje ve prospěch výbuchu pláště :-D
Ty kráso! mám úplně stejný ráfky, tak to si budu dávat bacha abych to nepřefoukl.
Noo, tak mám asi jasno, tedy prefoukano. Akorát tedy, pro smrtelníka, aby se v tom vyznal a dohledal tabulky, není to jen tak…
Díky za postřehy.
jinak ještě ARG35TC28H ráfky co máš v profilu , mají jen 22mm. ale nevím jestli s neměnil
ten limit moc nesedí
v příloze povolené tlaky pro Hookless od DT Swiss pro 25mm ráfky
pro 43mm pneu je tam 3,7bar
takže hrana
bůh ví co číňan uvádí
@DaD: Psal jsem bez mala mtb plast. Narazel jsem na tu sirku 46mm. 4 bary jsou podle me uz hranicni a loterie. Kolik vozis na silnici s 32mm plastem? Podobne ne? A tady je ten objem uplne jinde. Podle me jde o to, ze u uzsiho plaste foukas vetsi tlak, proto je tam narok na presnost, pripande na tu certifikaci pro hookless, vetsi nez u mtb, ktery vozis s nizsim tlakem. Gravel je tak nekde up rostred, u 46mm sirokeho plaste bych to radil spise k tomu mtb. ps: Jinak jsem koukal, ze jsem mel asi stesti a panaracer je hookless compatible :-). Ale take mne doma v kuchyni bouchnul, kdyz jsem ho nechal na 4 barech. Jeste mam na strope flek :-).
Fosa – tak ještě prověřit pumpu, jestli měří správně tlak – mě letitá Author pumpa dávala o 15–20 psi víc, než ukazoval její manometr…:-)
orm: tak jsem koukal na ráfek a má limit 80psi, tedy 5,5 baru. Tedy teorericky jsem všude dle výrobců v tolerancich, jak plášt, tak ráfek, tak asi tedy i hookless použití a šířky. Netvrdím, že to nebylo nafoukano dost, ale nečekal bych, že v tomhle setupu to nezvládne 100km :-)
@FOSA: Limit maji i rafky, nemuzes se orientovat jen podle plaste. U hookless rafku bych se pres 3.5 baru uz bal.
@DaD: Mam nextie rafky s vnitrni sirkou 25mm a na tom jsem vozil panaracer gravel king sk. Jestli maji certifikaci jsem neresil ani se nebal. Na mtb se to vozi bezne a neznam nikoho kdo by resil certifikaci u mtb plastu, ze mohu byt pro hookless rafky. Problem je s vyssim tlakem, jaky se vozi na silnici a tam bych to uz resil, ale u gravelu a mtb, pokud to clovek neprefoukava, ne. Nevidim k tomu duvod. Za me FOSA nabusil skoro mtb plast na bez mala 4 bary a to je proste moc.
hrota: máš pravdu, ty novější už jsou. Záleží na verzi.
Melvin: tahle fičura je myslím standart, ale jistý si nejsem. Jednu dobu jsem je také vozil, ale to omezení mě štvalo a tak šly z baráku.
FOSA: Chybu bych hledal spíše v těch čínských rafcích než u S-Works pláště… S tou rezervou u výrobce to v dnešní době už nemusí být pravda, všichni kvůli konkurenci a tlaku na cenu jedou hranu.
DaD: navíc někteří výrobci používají jiný materiál pleteniny kolem patky, aby nedocházelo časem k roztažení.
orm: standardně vozím samozřejmě míň, předek foukám cca 2,2 až 2,5. Dnes jsem věděl, že jedem jen a pouze po silnici a že kolega na silnici pojede tempo a potřeboval jsem mu stíhat :-D
Ale i tak, bych tedy čekal, že když má plášť na bočnici max 4,5, tak snese 4,5…(čekal bych, že to zkouší s 6,0 bar a pak dají koeficient bezpečnosti a udávají 4,5 :-D ať už uvádím limity u čehokoli, tak vždy si výrobce nechává rezervu)
orm: to platí pro všechny hookless výrobky. Ty pláště se dělají o dost přesněji než klasické. Proto jsou schváleny na použití na ráfku bez háčku.
https://support.specialized.com/…gravel-tires
Tady podle tabulky by Pathfinder SW měl být hookless compatible, tak těžko říct.
@DaD: To plati jen pro silnicky a vyssi tlaky ne? Na gravelu jsem to vozil a nebyl zadnej problem. 3 bary se tam vetsinou neprekracuji.
@FOSA: Na tak sirokej plast, i pro silnici, je to moc velky tlak, zvlast ve predu. Ja mam 120+kg a 40mm plaste vozim 2.5 a 3 bary max a take jezdim primarne po silnici. Za me teda problem ve velkem tlaku. Hookless rafky budou mit ten limit mensi nez plaste.
Namátkou jsem zkoušel najít nějaký hookles plášt, ale na webech to neuvádí, musím ověřovat přímo u výrobce?
Na hookless ráfky jen a pouze hookless compatible pneu, jinak je to o hubu.
Hlavně, žes nevletěl pod auto.
Jaj, tak tohle mohlo skončit hodně špatně. Hookles ráfky musí mít pouze doporučené pneu! Pokud tomu tak není, tak tohle je následek. Pathfinder v seznamu na beton nebude:( Bacha na to!