Když ji miluješ, není co řešit. Další článek do Vela (listopadového) se sběratelem Tomášem Dočekalem bude trošku monotematický. No a co?:-)
Víc podobných úchyláren najdeš třebas zde: https://www.facebook.com/starykola.cz
(vloženo 11.10.23)
@Nimrod Fakt těžko říct. Asi to už nevyřešíme:-) Jakože se to nabízí. Laik by řekl, že podle fotky to ne vždy praskalo ve svárech. Některý vypadaj prostě tak, že se rozpadly svár nesvár…
Ale titan je v tomhle, co jsem pochytil, dost svéráznej.
jsou vůbec i lehčí kliky na čtyřhran? mám pocit, že hmotnost morati kliky se pohybovala kolem 310–320g (pro srovnání, tune big foot se spiderem 58/94mm má 395g), tak jestli nehledat chybu i v poddimenzování
@scret @maxtor story o přetlaku plynu i o dírce jsem slyšel… ale zajímavý, že v podcastu se o tom Svatoš vůbec nezmiňoval. Mluvil o nečistotách ve svárech. Prý jejich podezření, na který se pak dělaly nápravný opatření. Plus o tom, že za některýma prasklýma klikama mohly být i rány, co musely v závodním provozu schytat. Nicméně ten fenomén je takový, že sám připouštěl, že to muselo být především někde ve výrobním procesu…
maxtor: jj, takhle to tehdy vysvetloval… Ty starsi kliky praskly snad vsechny :) Ty novejsi uz snad tolik ne..
Jo cyklokrosku morati to by bylo:-)
Pokud si vzpomínám, bylo to technikou svařování. Uvnitř po svařování zůstal přetlak plynu a ten způsoboval menší odolnost. Proto se u pozdějších kusů vrtala do zadní strany klik malá dírka, která problém odstranila. Tak jsme to aspoň někde četl.
Ať nemusím ten podcast poslouchat znova – čím tam Břéťa omlouval to praskání klik? :)
Tak ve své době se toho na bazarech válelo hodně. Jen, co si vzpomínám, tak byl vždycky problém sehnat vidlici.
Podcast se Zatloukalem jsem poslouchal 2×. Doporučuji! A Velo si kvůli Moratce po dlouhé době zase koupím
Pěkný článek o Morati vyšel ve Velu v roce 2006: https://www.ivelo.cz/…6-2-ukazka1/
To by bylo něco pro Seržu…:-)