Ono tá složitosť kladkostroja pridaním jednej kladky mi tak zložito nepripadá.
A aj HP môže vyzerať vcelku normálne. Teda aspoň ja ho tak vidím.
Ale uznávam podaktoré mi teda oku fakt neladia ako ten Slash alebo aj toto tu…
Takhle – myslíte, že za 5 let to bude používat víc nebo míň značek? Osobně bych tipl, že výrazně míň.
19.10.23 18:10
A RB zkoušelo hazku schovat do rámu: https://www.rb-bike.cz/…91161207.pdf
19.10.23 17:57
pamatujete na cannondale fulcrum? mi přijde, že by se z toho mnozí tady zbláznili, když se tu řeší jedna kladka navíc… :-)
Tak je na každým jestli si takový kolo koupí nebo ne. Zda mu o něco málo citlivější zadní stavba stojí za tu složitost toho kladkostroje.
Výhody tam určité jsou, nevýhody taky, a mě se 90% kol s high pivotem díky té kladce prostě nelíbí. To je pro mě hlavní nevýhoda… :-D
Jinak bych to neřešil.
Highpivot je slepa ulicka. zadna dominance jako v pripade prichodu 29" kol se ani v nejmensim nekona. viz WC DH & EWS. je to zbytecny a kdo ma rozum, tak od toho da ruce pryc:))
krabica. Tohle argument zni pekne ale realita je ze tyhle veci jsou z 90% o jezdci. Jak to ze vitezi i Melamed na obycejnym Spectralu ?
Funguje to tak, že Rhys Verner je na 130mm Druidovi schopen vyhrát svěťák v enduru… ;-)
Reálne jazdím HP Deviate a tie myšlienky že tá kladka Ťa spomaluje je mimo. Chápem prečo sa to ťahá aj do trail segmentu.
Výhoda je aj pri drncavých šlapačkách, jemnejšie to prejde cez nerovnosti. A z kopca paráda…
19.10.23 08:52
Teorii znám, chci slyšet názor reálného jezdce, ne zdejších mudrlantů.
@rybička – všechny ty Highpivoty teda rozhodně jednočepy nejsou, netvrď bludy
Už je to tu popsaný několikrát, prostě high pivot má lepší dráhu zadního kola v průběhu zdvihu (nahoru a dozadu), takže to líp funguje (kolo uhýbá nerovnostem). A aby tah řetězu nepřitahoval zadní stavbu při šlapání, je potřeba vést řetěz středem toho high pivotu, tedy přes kladku. Nicméně stejnou dráhu zadního kola (aspoň v první fázi zdvihu) má třeba VPP na Santách, který chodí super a obejde se bez kladky…navíc všechny ty high pivoty jsou jednočepy, takže to bude ovlivňovat zadní brzda, kterou je pak potřeba zase udělat plovoucí (viz kolo Vojty Bláhy). Takže IMHO pouze marketing a není důvod na to přecházet, pokud máš virtuál. Ale jako nejel jsem na tom, třeba bych pak změnil názor :-).
19.10.23 06:55
Furt tady čtu jen posměšky, zatím mi nikdo nevysvětlil, proč se to tak rozšiřuje, jestli ten chod z. s. je tak zázračný, že stojí za to mít nesmslný kladky navíc…
Pro normální lidi, co nevozí kolo autem, je to imho nesmysl.
krabica: Za chvili se dostanou k tomu, co brooklyn machine works delali pred dvaceti lety:)
To je jak z dílny návrháře Duvenblejt… stejně hnusny jako slash…????????????
A přitom to jde i pekne… třeba forbiden vypadá jak kolo ještě… ale tohle mi do garáže fakt nesmí…
krabica: jo tp uz jsem videl taky :-) ale u DH kde se prakticky neslape to je celkem jedno.
theedge: pozor, ten Nicolai tam má Super Drive přehazku od Lal Bikes – tj. vzadu je o jedno kolečko méně :-)