na sluníčku je ta barva opravdu hezká
v cykloservisu
Když jsem vybíral po 8mi letech nové kolo, tak jsem skončil u TREK Procaliber, který mi nejvíce vyhovoval geometrií rámu s IsoSpeed. Procaliber 9.5 jsem rovnou zavrhl a rozhodoval se mezi 9.6, 9.7 a 9.8. Jako nejlepší kompromis mi přišel model 9.6, protože příplatky za ty vyšší modely mi nedávali smysl, když jsem si chtěl kolo přizpůsobit svým požadavkům.
Nejdřív jsem vyměnil stávající vidlici RS Recon Gold RL za SID SL Ultimate 100mm (novou z cyklobazaru) a zároveň ocelový převodník z 30T na 34T ale aspoň z SLX řady. Carbon sedlovku, sedlo, košíky a řidítka od ověřených Toseek z Aliexpressu jsem si obstaral sám. Jezdil jsem a stále uvažoval o carbon zápletech ale nechtěl jsem KOVEE Elite 23 nebo 30 od Bontrager. Naštěstí jsem kontaktoval Tomáše a pomohl mi nakonfigurovat objednávku na vhodné carbon záplety od EiE (30mm vnitřní šířka) a navíc mi poradil instalovat torzní podložky k nábojům DT Swiss pro RS vidlici a doporučil i vhodné TUFO pláště.
Nakonec jsem z cyklobaru sehnal nové XT brzdy a XT kotouče místo původních MT410.
V cykloservisu vše naistalováno a hozeno na váhu, docela jsem vykulil oči. Musím to zvážit i někde jinde, jestli nemá vadnou váhu:)
EiE záplety s TUFO jedou krásně zlehka, XT brzdy jsou jistota. Další upgrady moc neuvažuji, nevím jestli bych poznal třeba lepší kliky.
(vloženo 19.11.23)
Značka | TREK |
Model | Procaliber 9.6 Blue Carbon Smoke |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,6 |
Rám | Karbon OCLV |
Vidlice | RockShox SID SL Ultimate Charger Race Day 100mm |
Kliky | Shimano MT611 |
Středové složení | Shimano MT500, 92 mm, PressFit |
Měnič | SLX SM-CRM75 34T |
Řazení | Shimano SLX M7100, 12 rychlostí |
Převodník | Shimano XT M8100 |
Kazeta | Shimano SLX M7100, 10-51, 12 rychlostí |
Řetěz | Shimano Deore M6100 |
Náboj přední | DT Swiss 350 Straight Pull 2021+ |
Náboj zadní | DT Swiss 350 Straight Pull 2021+ |
Brzda přední | Shimano XT BR-M8100 |
Brzda zadní | Shimano XT BR-M8100 |
Ráfek přední | EiE A29C30D28 |
Ráfek zadní | EiE A29C30D28 |
Dráty | Sapim CX-Ray Brass Black |
Pedály | SHIMANO PD-M520 |
Řídítka | Toseek carbon |
Představec | Bontrager Rhythm Comp, 31,8 mm, Knock Block, 0 stupňů, délka 80 mm |
Sedlovka | Toseek carbon |
Sedlo | MIXED carbon |
Pláště | TUFO XC14 TR 29x2.25 |
JiriVe: měl bys tam mít knock block utahovací/ukončovací podložku, která ti vytvoří rovinu na klasický rovný podložky. Pokud jsem zoomoval dobře a máš tam ty rovný podložky na těch zobáčcích, tak to není moc ideální…
Kolo pěkný, ale to vyřazení knock blocku je trochu risk, ne? Pokud se nepletu, tak u Treku neriskuješ jen kontakt páky s horní trubkou, to se asi dá řešit ne moc utaženýma pákama, ale hlavně kontakt vidle se spodní trubkou. Je tam sice trochu ochrana, ale na webu koluje dost fotek, kde to prostě odpálilo karbon…pravda spíš jsem to viděl na sjezdovějších kolech. Jestli by se nevyplatil alespoň Knock Block Lockring Spacer, moc to sice nefunguje a nevypadá to tak hezky, ale aspoň něco…
Honzabike – Ok díky za vysvětlení. 50z by pro mě bylo málo :-).
Cyklofanatic – U mě je to trochu složitější, měl sem na kole od výroby 4 roky XT/SLX 2×11, který chodil bez problémů. Chtěl jsem ale 1×12 s AXS(GX10–52). Tak nějak to sice chodilo, ale asi na třech různých pastorcích to nebylo ono. Seřizování v kolofixu nepomohlo, nové patky taky ne. Mimochodem ty sem měnil asi 2× (každé spadnutí kola je krvavě vykoupeno), takže na příští sezonu jsem zainvestoval do nové kazety X01 10–50 a doufám že se problémy vyřeší.
Honzabike – a jaký si měl s GX problém, funkčnost či výdrž? Já mám komplet GX, jezdím na tom od jara a zatím spokojenost.
Cyklofanatic – Možná i lepší než GX. Sice není tak lehká, ale funkčnost GX kazety 10–52 mě nemile překvapila. Po roce ježdění jde pryč.
JirVe – Deore, narozdíl třeba od SX a NX u Sramu, je podle mě také už plně dostačující, dobře funkční a má plnohodnotný rozsah.
Všechno jsem neměnil, právě že pohon XT/SLX je u 9.6 naprosto dostačující narozdíl od 9.5.
Moc pěkný a ta váha i s pedálama mě až překvapila. Přece jen Procaliber patří k těžším rámům. Akorát, když si takhle měnil všechno, tak bys možná ještě pár tisíc (cca 6–7 tt) ušetřil, kdybys upgradoval z 9.5. Je o 10t levnější a to ti ten rozdíl ve vidlicích a brzdách nepokryje. Teda za predpokladu, že by ti nevadilo Deore, který je ale dle mě cajk.
20.11.23 19:05
Za mě top 5*
Ano, proti Procaliber 9.6 mi ta 9.7 (+16tis příplatek) a 9,8 (+35tis přípl.) nedávala finanční smysl. Na kole řeším 4 zásadní díly:
Navíc na tom 9.8 je pro mě nepoužitelné RSL carbon kombo s 13°neg. sklonem, takže bych to taky musel řešit.
Ta 9.8 má tedy i karbonové kliky E13 a přesto celé kolo váží víc než ta moje 9.6, kde jsem komplet pohon nechal jako plně dostačující.
Co se týká carbon dílů z Alíku, Toseek mi podle ohlasů přijde dost kvalitní a stále za zlomek ceny než stojí obdobné slogem Bontrager (který se v Číně/Taiwanu vyrábí taky). Samozřejmě fejky s logem věhlasných značek bych si nekoupil.
Gru: Měl jsem úplně stejné myšlenkové pochody, zvlášť tu Činu od řidítek po ráfky na tomto rámu absolutně nechápu. Ale když to majiteli vyhovuje, tak proč ne.
Tvl. Tak to je něco. Koupit 9.6 protože 9.7 ani 9.8 nedává smysl. Následně z 9.6 zůstane jen rám, a na ten rám naházet komplet Činu z alíka. Beru EIE. Ale zase je potřeba si říct že kovee Pro 30 stojí 25 táců cca a jsou lehčí než ty EIE co uvádíš. Navíc cena bude totožná si myslím. Nehodnotím každý strujce svého kola. Jen tomu nerozumím
seatik – Bontrager Elite 30 jsem nechtěl a tak bych musel uvažovat o Bontrager Kovee PRO 30 a ty jsou zase dražší. Prostě ty EiE mají skvělý poměr výkon/cena včetně osvědčených DT Swiss 350 nábojů a Sapim plochých drátů. Jinak váha mých EiE zápletů je 675g přední a 800g zadní.
Kolo pěkně upgradováno. Některé věci bych teda volil trochu jinak (sedlovku, řidítka) ale jinak nemám výhrad. Proč jsi nechtěl Kovee30? Nepřijde mi to jako zlá volba. To se bojíš nábojů?