Hellboy

Přidat foto

Tak po třech letech užívání jsem se odhodlal (sebral odvahu) to nahodit do galerie..

Proč e-bike?

Nejvíc mě baví jezdit rychle, technické sjezdy, sem tam nějaká skočka.. baví mě si pomalu zvedat skill. Na DH nemám koule, navíc jsem si už jednou vaz zlomil (true story), po vyzkoušení všech typů kol jsem zjistil, že nejblíž mi je enduro.

Bydlím v centru Prahy, dostat se na trail a zpět znamená min, 30km po asfaltu, nebo naložit kolo do auta, nebo vlaku. Na tomhle si dojedu do lesa za Prahu, a v klidu si dám pár hodinek lítání z kopce do kopce a vrátím se zpátky.. Jasně šlo by to i na enduru, ale kromě práce, dvou dětí, mám ještě kapelu a tak sem rád že se na kolo dostanu jednou týdně, někdy ani to ne. Asi každý víte že takhle kondičku nahonit nejde.. a tahle mrcha mi dovolí dvojnásobnou porci převýšení ve stejným čase a hlavně..netušil jsem že se mi to stane, ale začalo mě bavit jezdit do kopce. Přitom jezdím z 99% na nejnižší výpomoc (éčkaři vědí o čem mluvím). Druhá věc, čím dál víc času trávím úpravou trailů a v batohu mám většinou, pilu, rýč, zahradní nůžky a někdy i malou motorovku..

Ad kolo samotné.

Je to už starší kousek, v té době měla většina značek svoje první modely elektrických endur. Priorita byla Bosch, geometrie a mullet. Měl jsem možnost super ceny na Ghosta, takže z toho vypadlo tohle..

Vždycky jsem byl bike geek a chtěl si poskládat kolo sám podle svých představ.. Navíc Ghost i v top konfiguraci měl pořád dost nevyhovující setup. Takže jsem šel do nejnižšího modelu s top baterkou, s tím že si to vyskládám a obměněný komponenty prodám ještě jako nový.

Vidle: z RS Gold 35 160mm jsm šel do Lyrika 170mm, už tak vysoký kokpit se stal vyloženě důchodcovský, takže co nejnižší rodla.. Karbonových řidítek s číny jsem se dost bál, ale na tyhle jsem měl dobrou referenci od borca co jezdíl DH, tak jsem to riskl a …drží, díky bohu.. časem jsem vyměnil Lyrika za Zeba, možná ho časem zvednu na 180mm.

Pohon: Původní Sram NX 12spd, jsem vyměnil za 11spd Shimano XT a byla to chyba.. Kazety odcházeli jedna za druhou, pak se naskytla příležitost na EX1, tak jsem to zkusil.. Na ebika mi přijde 8spd super. Nejmenší pastorky jdou vyměnit za pětikilo, 8spd řetez vydrží o něco víc, kazeta je lehoučká, míň rychlostí kompenzuje motor.. ale najdou se situace kdy je míň rychlostí mínus, ne že ne. O 2zuby větší pila, trošku šetří nejmenší pastorky a zvedá top speed. ale stejně to po 1000km střílí.

Kliky: změna ze 175mm na 160mm. Mám krátký nohy, střed má kolo docela nízko, měnší páku dohání motor… parádní upgrade za pár kaček.

Další upgrady není asi třeba moc rozepisovat.. Větší zdivh sedlovky, mám radši Shimano brzdy, tovární sedlo bylo shit a pak už jen asi vložky a mlíko do kol + čip.

Po pěti tisících a čtvrt roku po záruce jsem částečně vyrval motor z uchycení. Nějaký dobrák strčil na nepřehledné místo na trailu kládu jak kráva.. Bosch vyměnil motor zdarma za nový, přestože jsem přiznal co se stalo, klobouk dolů.

Jinak kolo slouží parádně.. po třech sezónách a bezmála 10k km jsem jednou vyměnil ložiska na rámu, a 2× šel na aktualizaci SW, jinak žádný trabl.

Tohle kolo je čistě o zábavě. Není problém bunnyhop, sem tam si dát drop, ujet 80km denní trip s lidma bez elektra, držet tempo s XC chrty.. a když pak přesednu na svou starou 16kg Konu, přijde mi jak peříčko.. Na té jezdím čím dál méně, víceméně jen na lanovku do bikeparku.

(vloženo 4.1.24)

cyborg cyborg
Ohodnoť bajk: (3.3  / 57 hlasujících)
Značka Ghost
Model Hybrid ASX, Bosch CX, 625W
Modelový rok 2020
Velikost M
Hmotnost 26kg
Rám Ghost, alu
Vidlice ZEB select 29" 170mm
Tlumič RS Super Deluxe Ultimate
Hlavové složení unknown
Kliky CUBE ACID HYBRID PRO 160mm
Měnič Sram EX-1
Řazení Sram EX-1, 8spd
Převodník CUBE ACID HYBRID PRO 36z
Kazeta SRAM XG-899 E-BLOCK 8, 11-48z
Řetěz Sram EX1
Náboj přední Ghost fiftyone
Náboj zadní Ghost fiftyone
Brzda přední Shimano XT 8120 / Magura MDR-P Disc Rotor
Brzda zadní Shimano XT 8120 / Magura MDR-P Disc Rotor
Brzdové páky Shimano XT 8120
Ráfek přední Ghost 29" + Cuschcore
Ráfek zadní Ghost 27,5" + Cuschcore
Dráty unknown
Pedály čína
Řídítka Parodie Syncros, carbon, čína, integrovaný představec. 780mm
Sedlovka one-up 170mm
Sedlo Fizik Tempo Argo R3
Pláště Vittoria Mazza 2,6, Maxxis DHF 2,6

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
cyborg
cyborg

8.1.24 14:43

Saintjv: Specialized SL modely by mi nevyhovovali kapacitou baterky. chtěl bych spíš větší než než 625W, natož poloviční.. Kámoš má první Turbo Kenevo a je to parádní mašina, druhá generace s dvoukorunkou se mi už nelíbí… Ale teď je ta nabídka někde jinde než byla před čtyřma lety.. upřímně, teď už bych si tohle taky nekoupil.. Teď e mi docela líbí Decoy od YT

Reagovat
psbiker
psbiker

8.1.24 12:10

saintjv: Není hnusný, je to docela pěkná motorka do terénu.

Reagovat
saintjv
saintjv

8.1.24 11:46

Za me je to Ecko hnusny:) A to jsem clovek, kterymu Ecka nevadej. Ale respektuji ucel, ktery evidentne plni.

Vim, ze moje dalsi kolo bude at uz rika kdo chce co chce taky Ecko. Ale urcite pujdu cestou Turbo Kenevo SL2. Tam mi prijde, ze to je polokolo, ktery nejen ze je hezky ale zaroven ma i velmi prijemnou vahu pod 20kg…

Tady je to proste prilis velky mastodont. I dnes jdou udelat elektrokola pekna. Ale bohuzel cenovky je pak primo umerna te krase… Takze rozumim ze pomer cena vykon bude asi ve finale to co rozhodne o koupi/nekoupi.

Takze at tento pracant slouzi co nejdele a dulezity je, ze mas porad rohliky pri jezdeni:)

Reagovat
cyborg
cyborg

5.1.24 21:14

Miles90: díky.. je hezký, že se najdou lidi co se odprostí od toho že jde o éčko a přestože s tím úplně nesouzní tak to dokážou nějak akceptovat a dokonce i ocenit.

Ad cheat.. jo, přesně tohle slovo používám.. jediný co na kole hledám je zábavu a odreagování a éčko mě s tím pomáhá více než klasika. Nemám na tom kole žádný sportovní, či závodní ambice a už vůbec tendence se porovnávat.. je to čístá zábava.. u který si máknu, když chci, nebo když mě okolnosti donutí.

Na druhou stranu. závody na éčku tlačí mnohem víc na techniku, a trasy jezdíš rychleji a mnohem víc řešíš brždění atp.,, a výkon aˇt už na éčku nebo na klasice neočůráš. Lidi co mi vždycky ujížděli na klasickým biku, mi do kopce úplně stejně ujíždí i na éčku. Pomůžeš si čudlíkem, ale kapacita baterky tě nakonec dožene

Reagovat
dedek55
dedek55

5.1.24 18:42

@Miles90 …Bravo :-) Bez veškeré ironie :-)

Reagovat
Miles90

5.1.24 18:30

A k tomu kolu, je to raketa a narozdíl od některých mně se i docela líbí, fakt pěkný, za 4*.

Reagovat
Miles90

5.1.24 18:19

@Octopuss: Pussy, musíš pochopit, že by ti mělo být jedno, jaké má tvoje kolo hodnocení. Jezdit na tom budeš ty. To zaprvé. Cokoliv jiného včetně hřejivého pocitu milionů pochval a výronů semene je pozlátko, faleš a pokrytectví. To za druhé. Za třetí, éčko je prostě cheat a tak to vidím. Pochopím, když Milan T, bude mít po šedesátce éčko. Pochopím, že někdo může mít problémy s pohybovým aparátem. Ale pořád je to dopomoc a proto jsem vyjádřil názor, že na sportovním fóru nesklízí nadšené ovace kolo s dopomocí. Upřímně ti říkám, jezdi si na čem chceš, jezdíš má tom ty a jestli potřebuješ pochvalu od ostatních, máš nejspíš nějaký problém. Tvůj život je tvůj život a v tvých botech nikdo nechodí. Setrna to, co ti ostatní říkají na kolo, pokud ti vyhovuje. A české zmrdství? Je vtipné, že mluvíš o tom, že je to typicky české… Jak dlouho jsi žil v zahraničí?

Reagovat
novas752
novas752

5.1.24 16:38

Jo a máš přední plášť opačně

Reagovat
cyborg
cyborg

5.1.24 15:57

Viléme, já to myslel spíš obrazně. Motorku svépomocí (bez motoru) do vzduchu asi jen tak nedostaneš. A pedály, potažmo stupačky jak se tomu u motorky říká, k tomu teda docela potřebuješ.

Já to myslel tak, že jizdní vlastnosti 26kg ebiku mají pořád sakra blíž k cca o 10kg lehčímu kolu, než k motorce o 75kg a víc težší.. Že se nejlehčí ebiky začínají srovnávat váhou s težšími DH koly, že to bez šlapání opravdu nejede, zatímco bez motoru docela jo, asi taky všichni víme.. pořád totiž nějak nechápu proč se proti tomu musí lidi tak vymezovat

Reagovat
Vilém
Vilém

5.1.24 14:44

Psal jsi, ze na motorce neudela bunny. Ale proste to jde a nejenom na trialove, zadny kliky a pedaly nejsou treba, nac taky.

Narazel jsem jen na toto tvrzeni.

Reagovat
novas752
novas752

5.1.24 14:02

Ono to hlavně ani jako elektrokolo neni zrovna hezký. Pekelně těžký rám… Ale aspoň je to používané tak jak má být, většina podobných mopedů drandí akorát tak po cycklotrasách.

Reagovat
hmm
hmm

5.1.24 13:52

Miles90: Když se mrknu kolik je z posledních 100 fotek kol silniček a dětských kol. Pak mám pocit opačný. Tady vládne mtb… A ten nájezd tu má opravdu jen málokdo. Spíše to zde tíhne roky ke stylu jizdy „z vrchu dolů“ ???? takže moped i zde má budoucnost

Reagovat
wilda81
wilda81

5.1.24 13:46

Octopuss: Jak by asi dopadla babeta na motorkářích, golfový vozík na autofóru, hodiny v mobilu na chronomag fóru atd.? Prostě jsi na bike foru a dost lidí stále nevnímá ečko jako kolo. Asi se to časem změní, nějakých 25 let nazpět nás taky nepouštěli s prknem na sjezdovky.

Reagovat
cyborg
cyborg

5.1.24 13:19

Vilém: A ty máš ambice na svým XC nebo gravelu jezdit trial a srovnávat to s trialovým kolem? . A btw viděl si Dannyho Macaskilla, co dělá na elektrickým Santovi :)

Reagovat
cyborg
cyborg

5.1.24 11:47

MikeT: Výhody: mnohem míň řadíš, větší výdrž řetězu, možnost měnit za pár kaček nejmenší pastorky, lehoučká kazeta (320gr), menší citlivost na seřízení.

Nevýhody: má to Shimano ořech, tzn nejmenší pastorek 11zubů – pokud máš chipnuto, rasuješ víc nejmenší převody, omezuje to top speed. A ve finále je to jak ve slabým autě do kopce. Musíš podřazovat a spíš se ti stane, že na menší pastorek točíš moc a větší neušlapeš. Když jedeš s někým tobě vykonově vyrovnaným, tak ti s 12spd někdy do kopce ujede.

Reagovat
MikeT
MikeT

5.1.24 11:25

Na mě moc těžítko a ani ten kekel okolo středu se mi moc nelíbí ale celkově je to očividně vybaveno k nějakému účelu a je to k němu i zřejmě využíváno na rozdíl od spoustu jiných co pomalu neslezou z cyklostezky. Takže za mě dávám 5 nejen abych zlepšil průměr :-)

PS. Líbí se mi, že to nemá zbytečně převodů, já sám bych asi chtěl na e-bike max 1×10 a zajímaly by mě zkušenosti, jestli tě třeba něco neomezuje nebo ti něco chybí apod.

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

5.1.24 11:02

cyborg: Hustě ojetej…

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

5.1.24 10:45

@cyborg, Pepa : kucí, myslel jsem to tak, že je tu pár nicků, které kdyby sem umístili kdejakou jebku, tak budou oslavováni buď za super počin nebo naopak rebelství. takhle to tu prostě je.

Reagovat
wilda81
wilda81

5.1.24 10:29

Poprvé – odpružení vpředu i vzadu umouněné od popela, ale houpačka to není. Podruhé – kliky s převodníkem, kazeta a přehazovačka, ale kolo to není. A potřetí – motor stříbrem vyšívaný, ale motorka to není, jasný pane.

Reagovat
Vilém
Vilém

5.1.24 10:27

Cyborg: Zkus se nekdy kouknout na trial a zmenis nazor ohledne binnyhopu..

Reagovat
psbiker
psbiker

5.1.24 10:01

Pripomocnaky nehodnotim. Ale ze to ma vyuziti, tomu rozumim.

Reagovat
cyborg
cyborg

5.1.24 09:55

pochopil bych snížený hodnocení za mizerný fotky.. Holt po třech letech už to žádná leštěnka není, má to nalítáno bezmála 10k.. ale špatný hodnocení za nick? Holt před před dvaceti lety, s mentálním nastavením pořád na úrovni střední školy jsem tady plácl tehdy můj oblíbený herní nick a z principu si ho měnit nechci.

Ad setup kola.. poslední nevyladěný detail jsou za mě kola.. Chtěl jsem je měnit až potom co je zprasím a ony mrchy kupodivu pořád držej.

Dopíšu k biku ještě storku ať to je komplet :)

Reagovat
Octopuss

5.1.24 09:44

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Pepa Hrabačov
Pepa Hrabačov

5.1.24 08:51

Jakube nemyslím si , že hodnocení E-bike je o nicku , ale spíše o popisu proč . Třeba MilanT na Modrého Ďábla nemá negativní reakci a pěkných 4,2 . Prostě si myslím , že si bajker musí dát práci a popsat důvod proč E-bike .

Reagovat
MilanT
MilanT

5.1.24 08:28

Tak jako již rádoby cyklista trochu v letech a tím pádem také majitel nejen biku,ale i éčka musím vyjádřit pochvalu tomuto stroji.

Připadá mi kvalitně a hezky komponentově vyvážený a jistě majiteli přináší hodně radosti.

Ty nekončící odsudky éček mi již přijdou trochu úsměvné.

Lidi,vždyť jsme na světě jen jednou a ať se každý sportovně či turisticky vyžívá jak je mu libo,ne?

Mě třeba éčko přineslo tyto nové možnosti : jednak jezdit s manželkou na delší trasy než jen okolo komína a také páchat třeba netradiční výlety ve smyslu někam dál vlakem a zpátky pohodově na éčku bez obavy abych nedojížděl za tmy či vůbec:-)

Za mě 5* a nestydím se za to :-)

Reagovat
Miles90

5.1.24 06:56

Sorry, ale opravdu se někdo diví, že na cyklistickém fóru, kde se staví dětská kola vyladěná do posledního detailu a borci tady lítají 30 000 km ročně, neuspěje s éčkem? Opravdu?

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

5.1.24 05:55

cyborg : na to, abys měl supr hodnocení, máš bohužel špatnej nick :-(

Reagovat
cyborg
cyborg

5.1.24 00:35

Lišák: na motorce bunnyhop neuděláš, tohle bez šlapání opravdu nejede a kupodivu je to docela mrštná ludra. Ještě že to hodnocení nejde dát do záporu a čekal jsem ještě horší výsledek :) Nejhezčí rám to určitě není, ani v té době nebyl, ale vybíral jsem podle motoru, geometrie a budgetu.

Reagovat
hmm
hmm

5.1.24 00:08

Lišák: Já jsem teď vážně uvažoval nad opravdu hnusným e-endurem ještě podobnějším motorce a úplně vklidu mohu prohlásit že to je i kolo neb jsem na něm ujel 2km bez aktivace motoru. Jenže na motorce to možné není že bys jel za svoje. Fakt mazec když tě motor vytáhne na kopec a ty ho sjedeš a pak bez motoru po rovině domů.

Reagovat
Lišák
Lišák

4.1.24 22:03

hmm: Ale když se konkrétně na tohle podíváš, tak je to skutečně terénní motorka s klikama místo stupaček.

Reagovat
hmm
hmm

4.1.24 21:20

Octopuss. Cyklista nesnáší mopedistu. Podobně jak řidič cyklistu. Forum má vyhraněný styl který nelze jen tak změnit. Hodnocení značí pouze nadutost fora na určitý směr. Komentáře mizí nikdo nechválí nepíše co cítí jak hodnotí Pouze ťuká prstem na 1 a pryč. Moje kola zde byly vždy hodnoceny špatně a tak je pro mne velmi snadné rozpoznat styl hodnocení. Navíc moped nemá na fóru kde se šlape co dělat. To je další element který ovlivňuje vše. Já sám odmítám dávat nesmyslné body ale radši napíšu komentář. A to zde skoro nikdo nedělá. Sám plánuji moped a přidání motoru na kolo mi již nedělá problém v hodnocení ale je potřeba chápat že pokud někdo nechápe že mám hnusný full protože jsem vysoký a mám záda v háji a musím mít fulla a vzpřímený posed a jezdím s nim pouze po zpevněných cestách Pak nikdy nepochopí že jsem lenoch co se rád vozí na mopedu a vydává ho za kolo. Natož aby chápal že moped jednoduše ulehčuje cyklistovi život a je to moc fajn.

Reagovat
Octopuss

4.1.24 18:43

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
mikš
mikš

4.1.24 17:59

název řidítek koresponduje s mým hodnocením tohodle kola.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

4.1.24 16:25

Vostrá motorka, za 4*! ;-)

Reagovat
Octopuss

4.1.24 15:38

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cyborg
cyborg

4.1.24 14:19

jj, / Magura MDR-P Disc Rotor.. přidal jsem do popisku

Reagovat
Octopuss

4.1.24 13:55

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
dedek55
dedek55

4.1.24 12:19

To samé jezdí ta moje :-) Plná spokojenost .

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

4.1.24 11:34

Přední kotouč je teda hustej…

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 13
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8