Shrnutí: Jezdí super. Líbí se mi. Řetěz nepadá. Hmotnost pro můj aktuální styl vyjížděk není důležitá (a oproti předchozímu enduru ani není znát).
Příběh: Když Tyee oslavilo 3. narozeniny, začal jsem se pomalu poohlížet po novém kole. Ale pak jsem si vždycky řekl, že vlastně nové nepotřebuji a na Tyee se mi jezdí parádně. Červík pochybnosti však hlodal, protože jsem chtěl zkusit mullet a možná high pivot. Na podzim jsem koukal i po novém SLashi od Treku, ale jelikož se nedal nějak rozumně sehnat v Evropě samotný rám (nebo rám s tlumičem), tuto cestu jsem zavrhl. Když RAAW představilo novou Madonnu, byl jsem přesvědčen, že to bude moje další kolo. Už jsem byl i mentálně smířený s cenovkou 70 litrů za hliníkový rám bez tlumiče. Akorát se mi to nechtělo platit plnou cenu tři měsíce dopředu a tak jsem si řekl, že objednám až na jaře, kdy budou mít rámy reálně skladem. Jenže přišel Black Friday a sleva 30 % na nový „základní“ Trek Slash v jedné pražské prodejně. Cenově nebylo moc co řešit, bylo to prakticky za cenu rámu. Stejně jsem měl v plánu skoro vše přeskládat nebo koupit nové. Z původního osazení zbyl rám, kazeta, přehazovačka, řazení a řetěz. Tyee se mi podařilo rozumně prodat druhý den od vložení inzerátu, komponentů se postupně zbavuji, takže cena za obměnění kola byla velmi příjemná. A nakonec to vyšlo tak, že jsem si Slash nadělil na Vánoce.
Rám: Jsem rád, že Slash je variabilní, co se týče nastavení. Lze jezdit mullet i 29“. Lze nastavit strmější nebo položenější hlavový úhel. Lze nastavit progresi tlumení rámu (20 a 25 %) Zatím jsem zkoušel pouze mullet a asi u něj zůstanu. Pro pružinový tlumič mi přišla lepší větší progrese, ale jsem ve fázi testování. Škoda, že se flipchipem nedá zkrátit nebo prodloužit zadní stavba. Oceňuji, že v rámu jsou vnitřní trubičky pro snazší vedení kabelů uvnitř rámu. Na Tyee i předchozím Reignu to bylo peklo. Jsem rád, že kabely nejsou vedeny přes hlavové složení.
Komponenty: Pokud jde o tlumení, zvolil jsem kombo, které jsem jezdil na Tyee a se kterým jsem spokojen. Brzdy jsem chtěl měnit už na Tyee, protože na Sainty už jsem zvlášť v zimě neměl nervy (propadání brzdy, neustále odvzdušňování, „cestující“ bod dotyku desek). Z recenzí a nadšení komentujících na Pinkbiku vycházely dobře Hayes Dominion a když se dají sehnat za 150 euro (+ 40 za odvzdušňovací sadu), tak asi i jenom na zkoušku dobré. Výkon mají stejný, možná trochu lepší než Sainty (stejné kotouče, oboje metalické desky), ale na tvar a vzdálenost páky jsem si zvykal trochu déle. Ale myslím, že to bude fajn. Kola jsem si zapletl nové, klasika na DT Swiss a přehodil jsem kliky za 165 mm. Z Maxxisu jsem už přešel v rámci Tyee přešel na Continentaly a vracet se asi nehodlám. Grip je prakticky stejný, ale pevnost bočnic při porovnání DH plášťů je trochu někde jinde. Kokpit jsem zvolil nový od Burgtecu, zatím jsem ve fázi testování (hlavně natočení řídítek), ale jsem nadšen, protože jsem netušil, jaký rozdíl v ovládání kola odkážou udělat řídítka. Jsem rád, že se do rámu vejde sedlovka 240 mm, která mi pocitově přijde stejná jako přechozí 210 mm.
Jízdní vlastnosti: Máme za sebou pár vyjížděk na mých domácích trailech. V aktuálním setupu, jak je na fotkách jsem jel zatím pouze jednou. Nejvíc je znát mullet, první zatáčka byla vtipná, protože takové „vykrojení“ jsem fakt nečekal. V hrabance je to luxus a fakt mě to baví. Oproti 29“ vzadu na Tyee to mění směr rychle a zatáčky můžou být takové agresivnější. V hrabance je to takové hezké surfování. Zadní stavba na Tyee byla fajn, ale někdy to byl takový trochu rozházený cirkus, Slash je oproti tomu aktivní sametová žehlička. V hrabance a na kořenech to hezky drží přilepené a to nemám úplně otevřené komprese. Každopádně bude to potřebovat otestovat na větších skocích a ve větším bordelu. Oproti Tyee je nádherně tichý. Do kopce jede podobně jako Tyee, i když je zhruba o kilo těžší (opravdu to není znát, časy na Stravě jsou stejné). Do manuálu se tomu na cestě oproti Tyee moc nechce (kvůli high pivotu se při kompresi prodlužuje zadní stavba), na trailu se ale rozdíl smazává.
Váha by mohla být menší, aktuálně je okolo 18 kilogramů. Tyee mělo 17,4 kg. Na druhou stranu je to znát jenom při nakládání kola na střechu auta.
Celkově jsem zatím nadšen, i když jsem přecházel z prakticky vyladěného kola (Tyee).
(vloženo 26.1.24)
Značka | Trek |
Model | Slash |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | L |
Rám | Hliník |
Vidlice | RockShox Zeb Ultimate 29" 170 mm (2023) |
Tlumič | RockShox Super Deluxe Ultimate Coil RC2T (2024) |
Kliky | Shimano XT 165 mm |
Měnič | Shimano XT |
Řazení | Shimano XT 12 sp |
Převodník | Shimano XT 30 zubů |
Kazeta | Shimano XT 10-51 zubů |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | Hayes Dominion A4 |
Brzda zadní | Hayes Dominion A4 |
Ráfek přední | DT Swiss EX511 29" 32 děr |
Ráfek zadní | DT Swiss FR541 27,5" 32 děr |
Dráty | Sapim D-Light |
Pedály | Crankbrothers Mallet DH |
Řídítka | Burgtec Josh Bryceland 38 mm rise |
Představec | Burgtec Enduro MK3 |
Sedlovka | OneUp Components 240 mm |
Sedlo | Fabric Scoop |
Pláště | Continental Kryptotal (přední DH SuperSoft, zadní Enduro Soft) |
Asi mi něco uniká, ale vrtá mi v hlavě, proč se dávají na takhle robustní kolo s alu ráfky tenké Sapim D-Light? Na karbony jsem je dal místo nesmyslně tvrdých 1.8 DT comp, ale tady mi to uniká. Jinak kolo pěkný!
Slusny tezitko, ale na cestu z kopce to moc nevadi. A pokud to funguje … :-)
Tak to samozřejmě, nicméně mi příjde že do těch nejtěžších je protřeba spíš trialový kolo než DHčko :-)
Ale jak jsem psal → nejdůležitější je spokojenost majitele.
Jsou ilegály a ilegály …
Dneska jsem si opět potvrdil, že je to funkčně super kolo.
Však sis koupil co ti dělá radost – to je nejdůležitější. Co jezdíš nedovedu posoudit ani soudit nechci. Přijde mi to jako závodní enduro kde se plánuje jet na krev a nebo spíš kolo na hoblování rozbitých DH lajn v parku. Což jsi s tím parkem potvrdil …
Na ježdění ilegálů se mi to zdá velkej overkill a jezdit s tím dlouhý výjezdovky asi není lehký.
Na výlety po hřebenech to kolo nemám. Ačkoliv mám rád výlety, nemám na to teď úplně čas a když můžu jet na celý den, jedu do parku. Stavěné je to tak, aby něco vydrželo. Jezdím bez vložek. Je to prostě takový univerzál. Stejně jako Tyee, které sice bylo o kilo lehčí, ale do kopce to jede fakt stejně.
Nevím, co znamená jezdit EWS bomby. Jakože když nejezdím stejně jako sponzorování jezdci, tak to kolo není pro mě?
Bike isto ide super. Ale ten výzor buď miluješ alebo nenávidíš :)
High pivot môžem ale toto je už mimo môjho vkusu.
To ale nič nemení na tom, aby si si ho hlavne Ty užíval.
Za mě už je tohle kolo takový DH do parku – AL rám, mullet, pružina, FR ráfky, DH gumy … 18kg v Lku.
Buď vážíš 100kg a jezdíš EWS bomby nebo nevím no. Já bych na tom asi jezdit nechtěl.
Ta váha je s CushCore nebo bez ( i když to už je asi jedno ) ?
Je to fotka kola Harrient Harden, co jezdi za Trek Factory a sponzoruje je SRAM. Trek ma size-specific chainstays, takze na vetsich ramech to nebude takovy peklo, ale stejne…
Hlavně ať dělá radost! Mně se líbí ta tmavěmodrá. Mám teď novou gen 5, taky to snad brzy vystavim a je to pro mě velká změna.
Tyjo 18 kilo to už neni zrovna lehký. :-) Já jsem teď se stejnym podvozkem na 15,8.
Každopádně fajnový sáně.
To nějak zkrátil řetěz, ne? Na Shimanu to ramínko dopředu fakt není.
Saintjv: Chápu, upřímně jsem tady čekal větší hate na vzhled. Já to až tak moc neřeším. HP jsem chtěl zkusit, taky si nemyslím, že je to nějaká pecka. Na druhou stranu celkové to funguje fakt dobře. Nakolik je to zásluhou HP netuším.
stačilo mi vidět tu řetězovou linku abych věděl, že tohle kolo navrhli opice. tam musí být šílené ztráty při šlapání.
Poskladany pekne,barva paradni,funkcne to asi bude dobry ale vzhledove to hezky neni. Dulezity ale je ze se libi tobe!At dela jen radost.
Tak tady mi to neda a musim se vyjadrit:). Mam doma nekolik treku. Aktualne treba 2 slashe gen.5. Pred vydanim slashe jsem se tesil ze budu mit novy kolo, ale kdyz jsem videl prvni prosakly fotky ven, tak jsem myslel ze se Trek fakt posral…
Chtel jsem si novyho slashe fakt doprat ale kdyz jsem to videl pred premierou nazivo a sedel na tom, tak mi bylo smutno kam to ten Trek poslal…
Za me to je jedno z nejhnusnejsich kol na trhu. Kdyz uz hype okolo HP je takovy, ze to serou na kolo vsichni, tak jde udelat i elegante a hezky. Par znacek uz to ma a tam mi to prijde velmi povedene ikdyz na ten 10m retez bych si musel zvykat…
Verim ze funkcne to kolo bude fajn. NICMENE mel jsem moznost mluvit s par lidma, kteri to jezdi na nejvyssi urovni co na enduru jde a pri mem dotazu: Je ten HP opravdu TAKOVY gamechanger? Je to ze ti to prida treba vic jak 5% na rychlosti?
Odpoved byla: Ne neprida. Kolo to zestabilizuje, ale nejsi na tom rychlejsi a i ta stabilita je diskutablni protoze prave treba v utazenejsich zatackach to neni taky do plusu.
Suma sumarum ano HP je fajn v urcite zpusobu jezdeni na kolo. Na DH je to posun, ale na enduro je to vice nez diskutabilni.
Co tim chci rict? Kdyz si chci koupit kolo tak se mi musi libit:) Takovy jsem proste ja, verim ze muze byt vetsina, ktera potrebuje lepsi funci, ale pokud ta funkce neni zasadni, tak ta krasa je pro me dulezitejsi. A to je presne pripad tohohle biku.
Zopakuju ze Trek mam fakt hodne rad, ale tenhle slash mit v garazi opravdu nikdy mit nebudu…
Davam 4 kvuli designerum v Treku protoze se museli ******. Jinak Chomejsi mas to fakt hezky, poskladny funkcne a nemam co bych vytknul. Nicmene ja zustavam u generace 5;)
At slouzi a spoustu km smerem dolu, na to je to urceny:)
Podložky tam jsou správné (pokud vím, tak padání se týkalo pouze jedné ze sérií určených pro americký trh). Tvle klasické bike forum, někdy dojeď a tipuju, že se uvidíme maximálně nahoře. Dole ti řeknu, že tomu málo nakládáš.
Možná už tam má tu chybějící podložku u spodního vodítka ale asi tomu ještě pořádně nenaložil viz „Máme za sebou pár vyjížděk na mých domácích trailech.“ :-)
Ten bajk vypadá hodně dobře, slušnej tank už :) a komponenty rozumný bez nějakých výstřelků nebo kompromisů… něco takovýho bych si klidně taky nechal líbit, za mě jasných 5 ;)
Díky. Ke kabelům, původně byly na delší řidítka a nechtělo se mi to už zkracovat. Někdy časem, já jsem spíš člověk na funkčnost a ne vzhled.
Barva naživo je luxusní, brzdy koušou a zatím je to vskutku potiché:-D Tak ať ty KOMy padají!
Pekne to mas, klidne bych se projel. BTW. moje Madonna ma taky 18kg. :)
Super prezentace kola, krásné vyskládané, dal bych ti 1 s hvězdičkou, ale maš za 5 podtrženou
Moc pekny! Docela bych ho zkusil, kamos ho ted dotahl ale ma to nastaveny tak ze se pode mnou ani nehne :)
Resil teda ale ze mu kazdej lap retez spadl, zajimavy slyset ze ti drzi. Mam teda podezreni ze u nej to bylo hazkou, ktera mela nefunkcni brzdu. Da se to u T type nastavit?