Nahoře M8100, dole upravená M8000
Nahoře M8100, dole M8000
Nahoře M8100, dole M8000
Proč se páčky u BL-M8100 lámou ještě ochotněji, než u starší řady? Protože jsou z tenčího materiálu – cca 1,85mm proti původním 2,4mm. Navíc jsou v tom kritickém místě tvářením výrazněji zeslabené – naměřil jsem 1mm proti původním 2mm. Nebudu spekulovat, jestli je záměrem prodat víc náhradních páček, ušetřit náklady, snížit hmotnost, nebo lépe ochránit zbytek brzdy před poškozením při pádu. Možná od každého trochu. Z mého pohledu je to jednoznačně změna k horšímu (a že to ani předtím nebyla žádná sláva).
Náhradní páčky na M8100 jdou k tomu všemu špatně sehnat. Naštěstí se dá použít upravená páčka M8000. Podrobnosti napíšu do vhodného vlákna, nejspíš asi https://www.bike-forum.cz/…jici-se-paky
(vloženo 30.1.24)
tomxxx: To bych bral, ale proc to „zuzeni“ co tam maji v nejuzsim miste? Tam je fakt hodne malo materialu.
No nevím, u starších řad to často odnesla kulisa přepákování která se sehnat nedá = na výměnu byla celá páka tutově. Teď to často odnese jen ten plech, kterej stojí pár korun. V cestovním kufříku do auta mám vždycky náhradní…
Deore M6100 páky mají starý typ páčky, tedy silnější matroš, jezdím páku M6100 + SLX 7120 třmen a funguje to parádně