Tento trabant vznikl neplánovaně souhrou náhod a okolností. Na zimu jsem měl naplánován menší zákrok, po kterém měl následovat klidový režim a eliminovat jakékoliv nebezpečí pádu. Takže na kolo venku jsem mohl zapomenout. Pořídil jsem tedy chytrej trenažér na to domácí bezpečný šlapání a postupné zvyšování zátěže při rekonvalescenci. Do onoho trenažéru mi však nešlo mé HTčko bez sundání třmenu brzdy a musel bych dokoupit i adaptér na 148mm osu. Na bazaru jsem objevil staršího Tribana a odpoledne jsem ho už vezl v kufru. Výplety rozcentrované, převodník na klikách různě vyosený do stran… No nic, jen ho upnu do trenažeru a může mi to být jedno (říkal jsem manželce)… Ještě před nástupem do nemocnice jsem měl asi měsíc na seznámení se s ním. Tak jsem si řekl, že vyzkouším, co dovede. Projel jsem si na něm trasu do práce a zpět, tak jak ji jezdím běžně na HT. Rovnější úseky jsem si užíval mnohem víc, polní a štěrková cesta super, lesní sjezd však už tak super nebyl. Suma sumárum, čas podobný jako na HT (co jsem nahnal ve stoupání a na krátkých rovinkách jsem ztratil v technických sjezdech). Ale bavilo mě to tedy fest! Takže z plánu „nedám do toho kola ani korunu“ vznikl nový plán. Kolo do marastu, zimák, dojížďák do práce a kolo do trenažeru. Chtělo to pláště s trochou off vzorku, lehčí převod – vyprošťovák (cestou do práce kolem Vizmburku je to krapet stoupák) vyřešila kazeta 11–46 místo původní 11–42. Pak už jen detaily (položená hlava díky delší tappered vidlici, karbonová sedlovka bez offsetu, abych dohnal položenější úhel sedlovky a aby trochu filtrovala nerovnosti, jiné záplety, protože oem jsou naprostá tragédie, bezduše a samozřejmě blatníky). RU vzadu má obrovskou výhodu, že kolo hodím do trenažeru během chviličky. Zatím velká spokojenost a pro mě zcela něco nového (silničku ani gravela jsem doposud nejezdil).
(vloženo 2.2.24)
Značka | Triban |
Model | GRVL 120 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11,16 |
Rám | Hliník |
Vidlice | OG-Ekvin FK-010 celokarbon |
Hlavové složení | MAX1 1-1/8 |
Kliky | Zrace blade |
Středové složení | BSA Zrace |
Měnič | Shimano rd-m5120 sgs |
Řazení | Microshift XLE |
Převodník | Goldix 38t |
Kazeta | Shimano 10s 11-46t |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Mavic 100x12 |
Náboj zadní | Mavic RU |
Brzda přední | Tektro MD-C550 flat mount |
Brzda zadní | Tektro hy/rd PM |
Brzdové páky | Microshift XLE |
Ráfek přední | Mavic Crossride FTS |
Ráfek zadní | Mavic Crossride FTS |
Dráty | Mavic Crossride FTS |
Pedály | Shimano 520 |
Představec | B-twin 100 |
Sedlovka | Ritchey WCS Carbon Zero UD matte 27,2 x 400mm |
Sedlo | PROLOGO Proxim W650 |
Pláště | Maxxis Rambler 700x38c |
Aha, teď koukám že máš jinou přední vidli. Já u drbana musel dělat děsný harakiri abych se vyhnul tyčkou od blatníku přední kotoučovce. A s 38 mm gumama je to s blatníkama na desetiny milimetru, trocha lepivýho bahna a je to ucpaný.
díky, blatníky jsou SKS Bluemels Basic 28 – 45mm + sks zástěrka na předním kole. Na obutí 700×38C jsou akorát, na širší už by to nebylo.
Moc hezké. :-) Jaké to máš prosím blatníky? Jsou tak nenápadné, že bych si jich skoro nevšiml.
Pěkné, za 5*
Vítej mezi Tribánisty, nemohu jinak než za 5*! Souhlas ty Dekáč záplety stály za houno! ;-)
PM třmen není problém nasadit přes redukci na flat mount, jezdil jsem tak Avid BB7, která je výrazně lepší než semihydraulika, která měla jedinou výhodu a sice příjemnější dávkování. Brzdnost tragická.
docela jo, hydromechaniku jsem neměl v plánu, ale v dekáči ji měli za třetinovou cenu, bohužel jen PM, takže dopředu jsem nahodil za stejný peníz pouze mechaniku flat mount. Původní Promax byly jak na dětské kolo.