Poskozene misto. Nekolik mikro rezu nad sebou.
Jsem tu nekde nedavno psal ze se mi to nikdy nestalo. No karma je zdarma a prasklej měch.
Krasnej duvod koupit si konecne ten charge3
:)
(vloženo 9.2.24)
Jsem si dohledal papiry od reklamace. A ten charger byl novej zaroven s CSU 16.2.2023. To je dost slabota po roce do kopru.
K té DH vidlici Zatím asi nejlepší zobačka co jsem měl byla MZ 380Ti R2C2. Teď vozím ohlins DH38 m1 a je to hodně fajn na 180mm. Líbí se mi ty duální komory.
Díky to mi dává větší smysl. Ale stejně jsou to blbci že ten měch neprodávají
Mě.duck:není se o co dělit normalně jde vše rozebrat.Jak psal mirorek,že to musel vytrhat tak nevěděl jsem proč když to jde komplet rozebrat a měch nahoře drží za svůj gumovej rantl a dole je rovněž.Na ten měch musíš při montáži velmi opatrně.Nijak ho nenatahovat,nepřekrucovat atd., ale to jsou samozřejměsti.
Jasne tu teorii chapu, zkousel jsem ale proste mi prijde ze tomu prednimu kolu neverim. Mozna je to v hlave, ale kdyz mam kolo oprit do odklonenych korenu (takze tak polovina DH jezdeni) tak mi je predozadni tuhost jakz takz sumak – klicove pro mne je aby to kolo bylo presne kde ma s co nejvetsi presnosti a predvidatelnosti.
Mozna se da zvyknout nebo prizpusobit, ale necitim potrebu menit neco, co je pro mne fundamentalni zaklad jezdeni na kole ktery sotva zvladam s materialem s kterym se mi to dela nejlip, natoz abych si to komplikoval :)
Mě nevyhovuje, že v rychlém bordelu ala rolety F40 nedělá to co by měla, ať zkouším co zkouším. Tuhost ano, ale k čemu mi je, když se foxka stejně rozkmitá zepředu dozadu a nežere. Zkoušel jsem USD, kámoši mají dorado a je to jiné, jenže ten krut tomu chodu překvapivě nevadí, nesekají se vnitřní nohy ve vnějších, když do toho zatlačíš. A když se nad tím zamyslíš, dává to smysl, navíc je spodek lépe mazaný, to je holý fakt. Třeba to vyzkoušet.
BTom1: Podel se. Ja v shopu nedelam od doby co vysel Charger3 tak jsem to rozebrane nemel a dost me to zajima.
mirorek2: Neco se ztrati v prekladu :) A v necem se asi proste neshodneme – rikas ze stary boxxer je zvykacka a pritom doporucujes USD vidle. Par jsem jich zkusil a usoudil ze mam radsi vidlice ktere jedou tam, kam namirim riditka, takze tuhost cenim. Stejne tak stary RS je pro mne zatim nejlepsi co jsem jezdil a fox nepouzitelny, takze asi kazdy chceme od odpruzeni neco uplne jineho :)
Duck: se v tobě nevyznám :-) minule jsem se o tom přeli :-) Jsou to jen náklady a potažmo servisovatelnost (v US asi dle zákona?)
Dh vidlu kdybych neřešil prachy vemu od Cornelia
kdybych řešil, zkusím Dorado Pro
RS novou jsem neměl, stará je pro mě žvýkačka, fox tak nějak docela ujde…
BTom: nešlo mi to sundat ani za prd, roztrhl se
Diky. /facepalm. Mel jsem trochu tuseni ze u toho noveho to tak je. Mam tezky podezreni, ze za tim (i za soucasnym pistem) jsou prevazne vyrobni naklady. No snad mi bude odpruzeni fungovat nez nekdo prijde s necim co by mne zas presvedcilo :)
Nejaky tipy na DH vidli soucasnou? Ohlins jsem slysel dost smiseny nazory, na Fox jsem si udelal nazor sam, a novy Boxxer jsem sice zkousel jen prototyp na parkovisti, ale nejak me nepresvedcilo ze by to byl vyrazny krok oproti 2020 modelu, ktery mi prisel ze kazdy druhy kus potreboval kalibrovat futra.
Sundat měch nejde skoro, musíš ho vytrhat. Jediný problém je, že ti vypadnou kuličky z ovládání kompresí, když si nedáš pozor. Je to demence od nich…
Proc prestali prodavat bladder fakt nechapu. Vymenit to asi mohlo byt pro nekoho vcelku narocny, ale kazdy shop co umi udelat jakoukoliv patronu to zvladl bez problemu.
Nevybavuju si ted jak narocny je sundat ten novejsi bladder (co nema uvnitr 16mm trubku), ale predpokladam, ze usoudili ze to v zaruce praska tak malo, ze jim to nestoji za to prodavat. To, ze reseni je pak nesmyslne drahy podle mne spoleha na to, ze origo bladder prezije zaruku a dal jim to je jedno.. Nehlede na to ze zaruka v US/CA je 1 rok, takze pro velkou cast zakazniku jim staci aby to fungovalo rok :)
Osobne jsem nastesti mel problem jen jednou asi 2017 na zanedbanem Charger1 kdy bladder byl lehce k mani; Zeba jsem ted kontroloval po asi 250 jizdach a zatim se netlakoval, tak abych nedopadl jako Sistematicx ted radsi posunu olej do tlumeni vys na nakupnim listku :)
Pocitově mi skutečně 2.1 chodí lépe, ale trojka je taky cajk. Řešení je každý roční servis měnit sealhead (jak by se mělo), ale ani to nefunguje na stopro. I nové byly některé kusy do roka na reklamaci, měněny za novou patronu a ano, kvůli kusu gumy za 15 korun, který by dop**e přece mohli ti šašci dát do té sady za dva litry
Taky by mě ta diskuze zajímala ale chápu že tady by se to hodně lidí dotklo :)
Fluid function mi pri vydaní nového chargeru říkali, že jeho možnosti ladění začínají tam, kde 2.1 končí. Od ostatních co nejsou úzce spojení se sramem jsem ale slyšel to, co píše Concorde. Osobně jsem na 3.0 moc nenajezdil ale vzhledem k tomu, že můj oblíbený je správně naladěný Charger 1, tak žádné zázraky nečekám na základě toho co tam změnili.
Nemá charger 3 ještě menší porty v pístu než 2.1?
Concorde: houby ve sklepě, ale s dynem v hlavě ;-) a aniž by kdykoliv byť jen změnily jednu planžetu ve stohu aby viděli co to na vlastnostech změní, tak točí točidlama a chcou „natočit“ to co natočit nejde, ale moudra sypou.To chápu, že se nechceš pouštět do diskuzí, protože by to bylo nekonečný ťukaní..
Jj vim ze to jde zalepit flekama. Videl jsem to pred par lety u Vaclava (boxxer servis) v postu. Prej to tenkrat drželo uplne v pohode pul sezony typkovi. Ze prej to zalepil na parkale pri zavodech :D
Jinak pokud bys chtěl tu gumu zaslepit a opravit chargera co nejlevněji.Tak jde to zalepit a pokud se to zalepí pořádně flekama na duši tak ten bladder normalně funguje bez problémů.
Muze bejt. Ja mel vidlici v nemecku na reklamaci kvuli sloupku. Po sezone jsem tenrak dostal nove vnitrni nohy komplet se loupkem. V protokolu bylo nejaky servis centrum sram a podle toho jsem jsem dostal i novej charger. A tenhle odjezdil az ted. Ja si nestezuju. Vim ze jsem tomu daval karate. Proste jsem ja to sral. Ted to nejak poresim a bude to zase v klidu
Sistematix:taky i když byl ten tvůj 2.1 novej a nikdy neodvzdušněnej tak i z výroby to nemuselo být odvzdušněný dobře.
jonti
Jde to vymenit. Concorde vi a ma je. Ale ten charger dve sezony nebyl na repasu. Dostal pres 60 bike parkovejch dni a plus plno lokalu. Takze je to na komplet repas. Tzn sada tusim 1800kč +mech 500kč +prace a leje tak je to cca 3500–4000. Spise k te ctvrce. A ja mam cenu na chrager3 takovou ze se mi pomalu ani nevyplati s tim nekam jezdit a objednat novej komplet. A paradoxne jsem ted koukal na b2b a charger3 je o 300 levnejsi v nakupce nez 2.1 :D.
Ale jestli nekdo ma doma charger 2.1 tak bych koupil
Krok zpět možná, ale to jak jde jednoduše přizpůsobit tlumič tomu co jdeš zrovna jezdit je prostě pecka. Každé kliknutí je rozdíl, který na trailu poznáš.
BorisFR: Rozepsat bych se mohl, ale spousta lidí s dynamometrem ve sklepě a sbírkou pohárů ze svěťáku by se měla potřebu hádat :))
CH3 je snad ve všem krok zpět a zůstal bych u 2.1, která lze poměrně jednoduše naladit dle osobních preferencí.
BorisFR: z čistě teoretického pohledu na konstrukci chargeru dokáže ten gumovej vak pohlcovat pulzace v systému.Pevné IFP to neumí.
Ale Concorde asi myslel spíš servisní pohled na servisovatelnost.
@Concorde: Proc radsi Charger 2 nez 3? Nechces se trochu rozepsat? Zrovna tvuj nazor by me dost zajimal. :)
Kvuli kusu blbe gumy kupovat novy charger :(
Nejde to rozumně zalepit nebo vyměnit jen ten vak?
Da se tomu nejak predejit??? Treba to mazat silikonovym olejem jako jina tesneni z gumy??? Blbe se ptam, ale jen pro info…
No mě to právě taky prdlo kvůli zanedbané údržbě :-). A to odvdušnění je fakt jednoduchý a máš pak klid.
LM
:D nebud zlej :D
Jiste ze neee. Za tu dobu to toho Zeba mam jsem jen reklamoval sloupek a jinak menim co cca 4 mesice olej ve spodnich nohach. Ja si nestezuju ze to ruplo kdyz jsem do toho nedal ani korunu. Proste to nevydrzelo ted uz.
Concorde
A leda bych ti dovalil jen charger. Ale ty mas ted kolik hokny ze rychleji asi budu mit novejch. Tenhle chci opravit a mit nahradni. Ale pri cene 6 tis za trojikovej me laka ten. Jestli repas tohoto vyjde tak na 4tis
Zacne to skrkat jak zavzdusnenej tlumič. Komprese moc nereaguje na kolečka. Na dopadu se to propadne do zdvihu pac tam neni olej. A kdyz jsem sundalval spidni nohy a teklo z toho nejak moc oleje tak to jsem tusil ze je zle. Je to vic veci. Ruplo to asi nekdy v pondeli kdyz jsem jel z prace. To jsem si rikal ze se chova nejak divne. Ted jsem chtel na vikend trochu pokadit kolo a tohle byl zacatek i konec.