Říkal jsem si, že by tuhle legendu bylo fajn mít i v galerii na B-F, tak tady je. Víc informací k Manitou v článku https://www.mtbiker.cz/…kopniky.html
Když jsem hledal historii značky a procházel staré naskenované časopisy a na stroji napsané dopisy, tak jsem si teprve uvědomil, jak značka Manitou vznikla a kdo za tím stál. Klobou kolů a respekt a obdiv k Dougovi Bradburymu.
(vloženo 16.2.24)
Značka | Manitou Answer |
Model | FS |
Modelový rok | 1994 |
Velikost | 19,5 |
Hmotnost | 11,2 kg bez pedálů, jak je na fotkách |
Rám | Answer Manitou - Easton Pro Gram 7005 slitina hliníku |
Vidlice | Answer Manitou 3 |
Tlumič | Answer Manitou 3 |
Hlavové složení | Chris King |
Kliky | Cook Bros. Racing |
Středové složení | Ocelová osa (čtyřhran) s průmyslovými ložisky |
Přesmykač | Shimano XTR M900 s custom objímkou |
Měnič | Shimano XTR M900 |
Řazení | Sram Grip Shift |
Převodník | Cook Bros. Racing 26-36-46 |
Kazeta | Shimano XTR M900 |
Náboj přední | White Industries Phantom Ti |
Náboj zadní | White Industries Phantom Ti |
Brzda přední | Avid Tri Align Cantilever |
Brzda zadní | Avid Tri Align Cantilever |
Brzdové páky | Avid SD Ultimate |
Ráfek přední | Mavic 231 |
Ráfek zadní | Mavic 231 |
Pedály | Shimano M737 |
Řídítka | Controltech Alu 58 cm s rohy Controltech |
Představec | Ringlé 135 mm |
Sedlovka | Answer Manitou Ringlé Moby |
Sedlo | Selle Italia Flite Ti |
Pláště | Panaracer Dart a Smoke 2,1” |
Tak se to nakonec nějak sešlo a kolo mi říká pane.
Pláště zůstaly, dodal jsem SELLE ITALIA FLITE 1990 z obnovené výroby, vyměnil ložiska zalepená prachem z Californie, vyměnil víčko představce, které bylo prasklé za repliku a dodal dobové pedály Shimano M737 a jsem konečně spokojen. Pak jsem ještě povyměňoval nějaké orezlé šrouby za nerez, doplnil elox krytku šroubu na pravé klice, vyměnil lanka a bowdeny, seřídil a je hotovo. A velké díky Keymakerovi za staronový tachometr :-)
Časem ještě plánuji repas vidlic Manitou, protože přední chodí nic moc. Elastomery z E-bay a nebo vytisknout https://www.thingiverse.com/…947407/files
Zatím jsem na kole jel jen po vsi a je to příjemný zážitek. Dnes už ale odpočívá v obýváku a dělá mi radost aspoň esteticky.
Včera jsem kolo ze zvědavosti postavil na přesnou váhu a výsledek mě překvapil. Váží 11,2 kg bez pedálů, tak jak je na fotkách!
Tohle kolo je prostě boží !
Článek jsem přečetl jedním dechem. Nádherné kolo! Tohle jsem bohužel nikdy neměl štěstí vidět naživo.
@DaD To byli fakt bouráci, jak to položili a přesto se hned hráli zpátky do sedla! ;-)
Ty pionýrské doby MTB byly prostě úchvatné. Super stroje a hlavně ty barvy a styl oblékání, pecka jako.
Tohle mě vždycky rozseká na hadry:) https://www.youtube.com/watch?…
Kdysi to na českém poháru probíhalo tak, že v sobotu se jelo neskutečně dlouhé cross country, kde to bylo jen o výkonu, technika žádná, takže uplně do mrtva a druhý den se jel sjezd. Většinou se to jezdilo na stejných kolech a ani sedlovka se moc dolů nedávala. Sjezd byl úplně jiný než dnes. Techniky naprosto minimum jen kopec dolů po loukách a lesních cestách a vyhrál největší bezmozek, co to pustil na max. Já se po vyhrání MČR v country ožral jak ten dobytek a blbci z týmu mě přihlásili na start sjezdu druhý den. Já tam šel s dvojkou v žíle a jelikož jsem mozek nechal na pokoji, tak jsem dojel druhý. To byly časy :D
Fotky bohužel, já už se po nich sháněl a mám prdlajs. Měl jsem i pár Klainů a pár oceláků od Ritchey. Fotky ale žádné, kua:(
DaD: Kytara od Treku je taky v plánu. Kdybys náhodou měl nějaký svý jízdní fotky, tak kdyžtak sz.
Svěťák DH v Kaprunu 1993 – tenhle kousek tam je hned v první části jízd. https://youtu.be/IrX4NLsTSuQ?…
Naprostý souhlas s Fugasem. Také mi přišlo jako jedno z nejhezčích a nejpovedenějších své éry. Na českém poháru, té doby, to někdo jezdil. Krásný kousek!
Já jezdil toto s loukoťemi od Bayera, ale ten Manitou byl stejně ještě o kousek dál:)
Tohle je pro mě jeden z top zástupců zlaté éry mtb, navíc naprosto nekompromisně osazený. Kola z téhle doby jsou prostě nejvíc. Asi je to tím, že to bylo v té době pro mě nedostupné a jen jsem někde slintal u výlohy nebo časopisu:-). Ještě někde vyhrabat třeba Mountain Cycle San Andreas, DBR Dual Response, a td… Ach jo.
Krasa strida nadheru. Tady byl svet jeste v poradku. Koukat na toto v te dobe bylo lepsi nez rozlozit 3stranu playboye a dnes to plati porad.
Tome, toto je opravdu fajnšmekrovina! Jasných pět! :-)
Kubánec, tos zabil! :-D
2 roky zpatky jsme na tom potkali starsi pani u zamku Kozel. Manzel mel celopero GT z podobne doby, holt lepsi rodina ;-)
Na zivo vypada skvele.
Naprostá bomba. Taky jsem na tohle kolo chodil slintat do výlohy. Navíc Ringlé, Cook bros, white industries… tehdá každej ten díl stál půl výplaty (nebo celou).
Nádhernej kus historie, díky.
Nádhera ! Líbí se mi to mnohem víc, než většina současných kol a to i těch hooodně drahých. Ale možná jsem jen starej.
Viděl jsem ho prvně na dual slalomu v Praze na Proseku v rámci Pražské ligy horských kol, ze které se později stalo Kolo pro život. Pro mě tehdy úplné zjevení, takže pro mě bylo úžasný si kolo na živo osahat.
Chystám další legendární kousky. Jestli čas dovolí. Je to docela náročný na dohledávání informací, ale zas jsou ty příběhy, co stojí za technikou fakt zajímavý.
tak toto je PECKA! nad tím jsem slintal ve výloze bikeshopu když to byla novinka… krásné!
Pecka! Ten vkus pro detail, včetně dobových plášťů, veliká parádička! ;)