Canyon rozhodně nebyl první volbou. Novej bike jsem kupoval za covidu, kdy nebylo nikde nic a v Itálii jsme chvíli přemýšleli, že vykoupíme investiční Shimano brake fluid a řetězy z obchodů, kam nikdo nesměl a bude to doma přepadávat hladovým bikerům. Dá se říct, že na mě zbyl. A černý kola jsem taky nikdy rád neměl.
Taky to není žádný bling-bling fancy kolo, co by se mohlo blýskat opřený někde u stánku u cyklostezky. Už nějakou dobu preferuju jezdit na tom, co tak nějak funguje a radši každý rok jedno pěkný kolo utratit ježděním v Itálii.
Jako první jsem vyměnil kokpit a původní Sram Guide T brzy letěly do bedýnky v koutku dílny, ze který se už na světlo nikdy nepodívají. I přes svůj za dlouhá léta získaný názor na Sram brzdy jsem jim dal s otevřenou myslí šanci, ale to se fakt nedá. Mám úseky, kde jsem s nima musel jezdit jak na lyžích – furt to zrychlovalo a čekal jsem, že to dole nějak žvejknu do strany a zase zpomalím.
Pak mám taky takovou tradici, že přijedu do Finale a po prvním dni řeším jiný zadní kolo. Jedno Nextie mi takhle vydrželo přesně půl jízdy. Teď je tam hliníkový DT 531 na Hope z místního stopu se středomořskou přirážkou, který už tu prošlo různými servisy a ještě tak nějak funguje.
Z maxxisů jsem přešel na Kryptotaly, vzadu vozím Panzer. Za poslední rok jsem neměl ani jednou defekt, což je super. Z neustálýho přehazování gum jsem vyrostl dávno a Krypto mi tak nějak sedí na to, co jezdím. Assegai je taky dobrej.
Pod hlavou mám Reverse Angle Spacer – Jack Moir tam vozil mnohem větší komín, aby se dostal na modernější geometrii.
Pružení jsem před letošní sezónou vyměnil za Factory a přestože je to lepší, i se základním Foxem se dneska dá jezdit dost dobře.
Kotouče mám dospělácký 220/203.
(vloženo 11.3.24)
Značka | Canyon |
Model | Strive |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | L |
Hmotnost | dost |
Rám | Canyon Strive |
Vidlice | FOX 38 Factory |
Tlumič | FOX X2 Factory |
Hlavové složení | Acros |
Kliky | SRAM NX |
Středové složení | SRAM |
Přesmykač | wtf? |
Měnič | GX AXS |
Řazení | GX AXS |
Převodník | 32 |
Kazeta | GX 52 |
Řetěz | XX |
Brzda přední | HOPE E4 |
Brzda zadní | HOPE E4 |
Pedály | Time |
Řídítka | Enve DH |
Představec | Hope 50mm |
Pláště | Kryptotal |
Moderní nemoderní, hlavně když to funguje. Asi bych oželel barvu a dal nějaký funkční brzdy.
puka: 170mm
edge: Dost se na to lidi ptají, chtěl jsem to napsat do popisu. Za mě to není „must have“ featura, a obešel bych se bez toho, ale když už to tam je, používám to dost. Občas to nepřepnu na sjezd a pak si říkám, že jedu jak debil, ale každej výjezd mi dojde hodně brzo, že je to v DH modu. Ideální by bylo, kdyby to přepínalo ještě o něco víc. Problémy s tím zatím nebyly.
Janouch: Dík, potřeboval jsem racionální důvod, proč si koupit oranžovej.
theedge – na Strivu do roku 2020 funguje max jako zámek tlumiče. Smysl mi dává až na novějších modelech, kde mění i úhel vidlice a enduro přibližuje k trailu.
Bez servisu se vysypal po 3 sezónách (2. generace?). Moc si mě nezískal.
Po třech sezónách jsem se taky ještě rozhodl vozit starého Striva. Letos padla volba na pružinu, excentr. vložky tlumiče, vložku pod na vidlici, natvrdo zavřel shapeshifter. Myslel jsem, že jsem poslední, kdo jezdí tento rám.
–
Vidlici máš na jakém zdvihu?
Pracant :-) Jaký jsou po těch letech zkušenosti se Shapeshifterem ? Pro mě to je no-buy featura.