Začala mi cinkat zadní a jeden pístek se začal nějak hodně lenošně vracet. Doma jsem zjistil, že rovnou i teče a když jsem brzdu rozdělal, voilà… překvápko ????
Nějaký tip, jak se tohle stane?
(vloženo 16.3.24)
Evidentne to funguje presne opacne… Ja se k tomu nejak zvlast setrne nechovam a jeste nikdy mi pistek neprasknul… :) Ale jo, muze to byt treba z vyroby vadne a pak je to prdne… Takhle to teda taky vidim poprve…
xtonda: pro běžné ježdění myslím, že žádnou :D Ty levnější aspoň nepraskají…
Hlavním důvodem použití keramiky je tu přenos tepla, tepelná kapacita a teplotní odolnost.
Resin nerovná se plast. Může to být nějaký druh polyimidové pryskyřice a ty mohou vydržet teploty i 500°C
Xtonda: Viděl jsem jsem cca stejně roztavených pístků ve sram brzdách takže předpokládám, že to je důvod proč ne plast.
Kov se nepoužívá kvůli tepelné izolaci – došlo by k mnohem rychlejšímu přenosu tepla do malého objemu kapaliny.
Upřímně na stovkách brzd co jsem servisoval jsem zažil jen 4 brzdy s prasklými pístky. Z toho 2 byly zcela evidentně způsobené použitím nevhodných desek (2p desky v 4p třmenu).
Jakou má mít tenhle materiál výhodu oproti pístkům v levnějších brzdách, kde je jako materiál uvedeno „Resin“?
Já zejména z tohoto důvodu pomalu opouštím Shimano brzdy na svých kolech. Zatím jsem to teda zažil dvakrát, pokaždé jsem se v tom cítil relativně nevinně.
mr.nikdo: změnu jsem právě poznal, protože TRP jsou zralé na rozborku a vyčištění. Když byly nové, brzdily zhruba stejně jako BB7 (možná i lépe, ale ty BB7 tehdy neměly origo desky, současné BB7 ano).
Jiri: na to se prave ptam ;)
Ale tyhle Trp mi neprisly spatne a slabe.
Mito: jo, to je fakt. Takze jsi nevidel nebe a dudy pri zmene?
mr.Nikdo: oboje brzdí dobře. Není problém zablokovat kolo do smyku. Na mých 90kg v pohodě. Na BB7 je super, když měním kola. Bez nářadí nastavím polohu destiček a jedu.
Může to vzniknout kombinací více sjetých desek a kotoučů – vysunuté pístky, vzpříčí se a okraj praskne.
Já než se vyřešila reklamační xtr tak jsem vzal jeden trmen sl a mám ho v rezerve ;)
@kamaro To ja bych to i objednal, ale nez dorazi…asi bych to bez kola nedal :D Uz je objednany novy trmen, tak snad v utery dorazi.
Měl jsem jeden pístek na Shimanu prasklý z výroby. Při prvním naplnění tekl. Koupil jsem keramické pístky rozměrově kompatibilní a Alíčku s vyměnil je – šlape jako originál. Stál asi 10 dolarů pár.
Na TRP Spyre jsem tohle naštěstí řešit nemusel :D Najely 50 tisíc km. Měl bych je vyčistit. Ale protože jsem línej, nasadil jsem místo nich Avid BB7 Road od bráchy. A jezdím dál ;-)
Pistky se mi rozpadli i na posledním xtr vyřešeno reklamaci a kompletní výměnou trmene ;)
Nejčastěji pístky praskají když se vzpříčí při jejich zatlačování když měníš desky = když na ně zatlačíš křivě. Asi se to může stát i když mezi destičku a pístek vlítne nějaký kamínek a dojde k tomu samému.
Takhle rovnoměrně dokola prasklý jsem teda ještě neviděl.